K.O. vačka alebo hydroštel?

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od Hardy » 06 srp 2014, 09:48

Čaute páni. Poprosím o radu pri identifikácií môjho problému. Prikladám aj video. Na voľnobeh sa zvuk objavuje nepravidelne ozve sa to sem tam kdežto po pridávaní otáčok a hlavne od cca 1800ot. sa to ozýva už pravidelne a poriadne. Auto má naďalej normálny ťah len ten zvuk je strašný. V servise mi povedal jeden známy že vraj bude asi pridretá vačka alebo lôžko vačky vydreté že hydroštel by vraj klepal aj na voľnobehu pravidelne. Neviem teda či je to zákonite tak že hydroštel klepe aj na voľnobehu ale tak posúďte sami. Nechce sa mi verit že by niečo bolo s hlavou ktorá je totožná aj napr. s LEH motorom a myslím že aj vačka by sa ozývala na voľnobeh alebo?. Akurát som doma na dovolenke tak ma to dosť naštvalo a sklamalo :(.

https://www.youtube.com/watch?v=qI7xS2z ... e=youtu.be
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

Reklama
 

Marek Sládek
Příspěvky: 223
Registrován: 19 dub 2011, 10:56

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od Marek Sládek » 06 srp 2014, 12:24

Ahoj.
Sám teď řeším taky motor, ale zde bych řekl, že to bude vodní pumpa, její uložení, ložisko.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od Hardy » 06 srp 2014, 14:31

No zvuk ide zhora, jednoznacne z hlavy(povedal by som zo sacej). Dnes sme dali dole veko ventilov a pozreli vacky a tak isto loziska v ktorych sedia, vsetko vyzera super takze zajtra pojde astra do servisu a vymenia sa zdvihatka.
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od jerry mouse » 06 srp 2014, 21:44

Skúsili ste drievkovu metodu, napr. nasadou od kladiva k lokalizacii daneho problemu, ked som to testoval na našom Let-ku tak šlo rozoznať konkretne lôžka vačkovky ako aj pripadne hydroštely. Je to stará overená praktika možno aj 100rokov naspäť. 8)
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od Hardy » 07 srp 2014, 12:23

Vačka ok, ložiska ok, hydrošteli ok. Dnes sa ešte rozoberie spodok motora a pozrieme sa na kľuku a ojnice. Buď pridrete ložisko niekde abo povolila nejaka skrutka. Piestny čap nepripušťam kedže je novy ako aj piest. Je to v pi*i. :evil:
Naposledy upravil(a) Hardy dne 07 srp 2014, 12:27, celkem upraveno 1 x.
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od langdon2 » 07 srp 2014, 12:27

Drzim palce, a som velmo zvedavy co za somarinu robi taku neplechu :x
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od jerry mouse » 07 srp 2014, 12:43

Skrutky si daval na kľukovicu komplet nové alebo pôvodne? :?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od Hardy » 07 srp 2014, 15:25

Tak chlapi spodok sme rozhodili. Pretočilo sa ložisko na prvom valci. Utrhol sa ten zámok a normálne je to ložisko v strede roztiahnuté cca o 2mm do každej strany (asi teplotou a tlakom). Kľuka je bez škrabancov tak snáď aj v poriadku. Zajtra ráno prídu nové ložiská MAHLE a nový olej, prechádzam na 5w-40 ako predpisuje aj Courtney sport pri upravených Z20LETkách. 10w-40 bol možno fakt hustý, alebo je problém skrátka inde no. Ale zajtra snáď fičím :). (skrutky šli všade nové pri generálke)
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od denny » 07 srp 2014, 20:42

Co to děláš za čuňačinu?Protočené ložisko v ojnici znamená vylágrované spodní oko ojnice,je nutno ji vymontovat,proměřít ovalitu ,vybrousit ,klikovku přebrousit a pak přímo v brusírně upravit na míru vyrobeným ojničním ložiskem.Ne jen tam fláknout nové ojniční ložisko a tradáááá, to je jen na velmi krátkou dobu.

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od Hardy » 07 srp 2014, 20:47

Denny, ja viem že to nie je na dlho. Je mi jasné že to pretočenie ložiska niečo spôsobilo, ale teraz skrátka nie som v pozícií finančnej ani časovej ani priestorovej aby som si to mohol dovoliť opravovať do takej hĺbky. Musí to chvíľu pobehať :(. Inak otázka. Ako že sa má doťahovať šroub na ojnici? Momenty mám ale postup ako a od ktorej skrutky začať už neviem. :P
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od jerry mouse » 07 srp 2014, 20:49

... z tohohle kouka zabavnej thread! :roll: No pokiaľ by bola pravda čo piše Denny, tak omnoho lepšie by bolo pokiať by bola v haji iba ojnica a nie kľuka čo by sa horšie rozdychavalo, v pripade vymeny ojnice je potreba dozerať na hmotnosť ojnice voči ostatným ojnicam alebo lepšie vymeniť komplet full vsjo za trošičku lepšie? :?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od denny » 08 srp 2014, 07:46

Hardy-dělej,jak myslíš.Jen si uvědom,že tady nepatláš 40kW felicii ale 140kW motor a ještě s turbem.

Uživatelský avatar
Sipa09
Příspěvky: 35
Registrován: 16 úno 2012, 20:32
Bydliště: praha

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od Sipa09 » 09 srp 2014, 11:19

ojnice 35Nm+45stupnu+15stupnu.... je treba nechat odpocinout par minut mezi dotahovanim..ale jak rikali kluci,videl bych to na ojnici v hajzlu a pokud rupne,coz je docela casty u z20let,tak ti udela diru do bloku a to uz bude horsi
bertone,z22se,z20let

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od Hardy » 10 srp 2014, 12:42

Jo chlapi asi roztiahlo ojnicu lebo sa mi to zopakovalo. V piatok sa auto zložilo a večer na tuning zraze sa to zasa začalo ozývať aj keď zatiaľ len veľmi zriedka a jemne a nie tak nahlas. Proste to ložisko v tej roztiahnutej ojnici už nedržalo ako malo. Aspoň že už viem čo to je a kde to je takže plán je taký že auto pôjde do Bratislavy autovlakom a tam sa vybere kľuka, skontroluje a na prvý a štvrtý valec pôjde nový piest aj ojnica s novými ložiskami. Pýtate sa čo je so švrtým valcom? Tak teraz sa podržte lebo to možno nepoberiete, my sme tomu tiež nechceli spočiatku veriť ale mechoš čo mi robil generálku motora pred cca rokom prehodil ložiska medzi štvrtým a tým prvým valcom kde sa mi pretočilo to ložisko a to v takom zmysle že na tom prvom valci boli oboje ojničné ložiská s dierkou a predpokladám že každému je jasné že v myske oproti ojnici má byť plný protikus bez dierky a na tom onom štvrtom valci boli zas oboje ložiská plné - bez dierky!!! Čiže na štvrtom pieste piestny čap nebol vôbec mazaný a je to zázrak že ho hneď nepridrelo ale rok to chodilo a vlastne do teraz chodí kedže na tom štvrtom nie sú žiadne problémy. (kto vie či majú spolu aj nejaký súvis či sa na tom pretočení ložiska na prvom valci podpísal aj fakt že tam boli dve s dierkou hm :P). Poviem vám ale že keby sa mi toto nebolo stalo tak nikdy neskontrolujem a neprídem na rozvodový remeň ktorý bol z jednej strany úplne zodraný a inak bol aj úplne iný aký môj motor má mať! Dali mi tam o 3mm užší remeň. Ten keby strelil tak motor už nezachránim. Šťastie v nešťastí fakt...ale aj tak zas pôjde kopec prachov do p*če pre odfláknutú robotu pri generálke. :evil: :roll: skazená dovolenka aj leto... :cry:
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: K.O. vačka alebo hydroštel?

Příspěvek od langdon2 » 10 srp 2014, 13:05

Fuuu, to ma mrzi.. som zvedavy kto to dak odflakol.. Kto ri to robil prosim ta??? :roll:
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Odpovědět