DIAGNOSTIKA?
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
DIAGNOSTIKA?
po vyhozeni rychlosti (a pusteni plyn. pedalu) se mi otacky obcas propadnou dolu az na 500, pak se to zas hned vyhoupne na tech 800. nezalezi na tom jestli je studeny nebo teply motor, proste to dela nepravidelne, treba jedu 50 km, prvnich 15km je v pohode, pak to zacne a po dalsich 10 km uz se otacky chovaji zase normalne. a jeste mam pocit ze na 1.8 85kw to nejak nejede (tedy tenhle pocit mam uz 2roky co s tim autem jezdim...). ke kolisani otacek v klidovem stavu na neutral nedochazi (nebo jen minimalne se rucicka spise chveje) + registruji obcasne lehke pocukavani motoru pri konstantni rychlosti na nizke otacky (kolem 2000rpm)...
podle toho co jsem si tady na foru po ruznych tematech nasel, muze jit pravdepodobne o 2 veci, a to krokovy motorek a/nebo vahu vzduchu (mimochodem, kolik orientacne tyhle srandy stoji?).
A TED OTAZKA :
tak jsem se sel poptat do znackoveho servisu co s tim. technik rika: to muze byt 1000 veci, dame to na diagnostiku. ja ale nevim, ma cenu nechat delat diagnostiku kdyz kontrolka motoru (jednotky) nesviti???
diky!
podle toho co jsem si tady na foru po ruznych tematech nasel, muze jit pravdepodobne o 2 veci, a to krokovy motorek a/nebo vahu vzduchu (mimochodem, kolik orientacne tyhle srandy stoji?).
A TED OTAZKA :
tak jsem se sel poptat do znackoveho servisu co s tim. technik rika: to muze byt 1000 veci, dame to na diagnostiku. ja ale nevim, ma cenu nechat delat diagnostiku kdyz kontrolka motoru (jednotky) nesviti???
diky!
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
- Reklama
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
tak vcera vymena vzduchoveho filtru + diagnostika motoru. vysledky:
1. dobry pocit z vymeny filtru, ten starej byl fakt jako prase
2. otacky se chovaji porad stejne
3. diagnostika: vse je ok, pouze zjisteno, ze "nekde" je asi mala netesnost na vzduchovem potrubi (pry je tam tech hadicek asi 10), a tedy si to obcas nasava vzduch "mimo program" - ale nevim proc by zrovna tohle melo ovlivnit otacky na neutral.
doporucil mi nechat vycistit "klapu" (nevim co to je klapa=vaha vzduchu?), je to takova zahnuta plastova tlusta trubka priblizne v polovine potrubi mezi vzduch. filtrem a motorem, udajne muze byt zanesena, protoze jsem evidentne jezdil dlouho s tezce zasranym vzuchovym filtrem. cena za vycisteni te "klapy" 800,- ja na to rikam: a pomuze to? technik: necim zacit musime... takze nevim. ale pristi tyden to asi necham vycistit.
1. dobry pocit z vymeny filtru, ten starej byl fakt jako prase
2. otacky se chovaji porad stejne
3. diagnostika: vse je ok, pouze zjisteno, ze "nekde" je asi mala netesnost na vzduchovem potrubi (pry je tam tech hadicek asi 10), a tedy si to obcas nasava vzduch "mimo program" - ale nevim proc by zrovna tohle melo ovlivnit otacky na neutral.
doporucil mi nechat vycistit "klapu" (nevim co to je klapa=vaha vzduchu?), je to takova zahnuta plastova tlusta trubka priblizne v polovine potrubi mezi vzduch. filtrem a motorem, udajne muze byt zanesena, protoze jsem evidentne jezdil dlouho s tezce zasranym vzuchovym filtrem. cena za vycisteni te "klapy" 800,- ja na to rikam: a pomuze to? technik: necim zacit musime... takze nevim. ale pristi tyden to asi necham vycistit.
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
pro vsechny, kteri maji obdobne problemy jako ja, popisu dalsi vyvoj situace: behem nekolika poslednich jizd (cca 3 dny, a celkem cca 200km) se situace velmi rychle zhorsila, vcera se mi cestou z prace (cca 25km) rozsvecovala kontrolka motoru asi 5x a motor pak vzdy trosku ztracel tah i pod plynem, silne kolisaly/padaly otacky na volnobeh a dokonce 2x spadly az ze to chciplo (luxusni zejmena kdyz dojizdite 80-tkou ke krizovatce na neutral...). tak jsem jel dnes po 3/4 roce zase jednou do prace autobusem.
pozitivne me naladil borec (udajne odbornik na diagnostiku a elektroniku obecne) kteremu jsem pak vecer ve stavu lehkeho zoufalstvi volal, popsal jsem mu priznaky a rikam mu: bylo to na diagnostice a houby zjistili, on povida: to nepotrebuje diagnostikovat ale opravit. ja: no a vime CO opravit? on: jasne, privezte to ve stredu rano a v poledne odjizdite.
tak uvidime, do te doby autobus...
pozitivne me naladil borec (udajne odbornik na diagnostiku a elektroniku obecne) kteremu jsem pak vecer ve stavu lehkeho zoufalstvi volal, popsal jsem mu priznaky a rikam mu: bylo to na diagnostice a houby zjistili, on povida: to nepotrebuje diagnostikovat ale opravit. ja: no a vime CO opravit? on: jasne, privezte to ve stredu rano a v poledne odjizdite.
tak uvidime, do te doby autobus...
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
UZAVIRAM TEMA - tedy doufam.
takze stacilo dat to profikovi: vycistil skrtici klapku (btw doporucil mi to nechat procistit minimalne kazdych 30.000km), preprogramoval chybna nastaveni v ridici jednotce (ktera vznikala postupne se zhorsujicim stavem te skrtici klapky), otacky ted pri pusteni plynu na neutral padaji pomalounku, a zastavi se tam kde maji. dokonce mam pocit, ze trosku zlepsilo pocukavani pri jizde konstantni rychlosti na nizke otacky (pod 2000rpm). cela tahle oprava vcetne zjisteni zavady a preprogramovani RJ do spravneho rezimu mne stala pouhych 600 (slovy sestset) korun ceskych.
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: DIAGNOSTIKA?
Zdravim, mam podobny problem. Dnes vyjizdim z fabriky a slysim divne poprdkavani, takze mam asi rubly vyfuk. Mno jedu domu (cca 25km) a po ceste vyhazuji 3 cestujici. Po tom co jsem vyhodil predposledniho cestujiciho, tak se zvuk diraveho vyfuku nejak zhorsil a Zafa se rozjizdela tezkopadne. Kdyz jsem radil (pomaleji), tak otacky spadly na 500 a auto se zatraslo a pote se zpet vratily na 800. Ale co bylo horsi tak mi jeste ztvrdla brzda a nechtelo to vubec brzdit. V rychlosti jsem sahl po rucce, takze nevim jestli brzdy brzdi bez posilovace, ale brzdi a nebo jsem zastavil na rucku.
Stav vyfuku a klapy jsem nekontroloval, ale az auto zchladne jdu se na to podivat, ja jen jestli nemate nejake poznatky co zkontrolovat. Jen me tak napadlo, ze otacky muzou byt zasranou klapu a brzdy diky vyfuku, nebo jiz neni pohanen posilovac vyfukovymi plyny ??
Ma to vsechno spolu nejakou souvislost, nebo se mi jen nahodne setkaly dve zavady najednou?
Stav vyfuku a klapy jsem nekontroloval, ale az auto zchladne jdu se na to podivat, ja jen jestli nemate nejake poznatky co zkontrolovat. Jen me tak napadlo, ze otacky muzou byt zasranou klapu a brzdy diky vyfuku, nebo jiz neni pohanen posilovac vyfukovymi plyny ??
Ma to vsechno spolu nejakou souvislost, nebo se mi jen nahodne setkaly dve zavady najednou?
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: DIAGNOSTIKA?
Po konzultaci s Dennym, mi to nedalo a sel jsem se podivat. Denny trvdil, ze budu mit diru v sani. A taky, ze jo, vypadla hadice od skrtici klapky do (asi) odvetravaciho ventilu nebo kam to vede. Takze OK, ale vyfuk bude asi KO, ale to je prkotina, sice za penize, ale spotrebni prkotina.