Teplota chladiacej kvapaliny
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Jeste me napadlo...co treba vicko nadobky chladici kapaliny? Neni v coudu ta tesnici gumicka nebo tak neco? Tohle taky umi pekne provetrat vetraky. A novy vicko stoji prdlacku...
Astra G Caravan 98' x16szr
- Reklama
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
zkus vypustit kapalinu, několikrát propláchnout, a pokud bude kapalina OK znovu nalít.
novou doporučuji Frydex G+
novou doporučuji Frydex G+
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Vždycky jsem měl za to, že se ten motor musí uchladit, i kdyby tam byla obyčejná voda.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
doporučuji originál chladící kapalinu, stojí asi 120kč/litr a ředí se půl napůl s vodou, fridex nebrat
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Skusal som aj obeh kvapaliny, po zohriati normalne otvara velky okruh (hadica ku chladicu je horuca ako aj termostat a samotny chladic).
Takze obeh kvapaliny by mal byt OK.
Takze obeh kvapaliny by mal byt OK.
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Ok, vyskusam vymenit chladiacu kvapalinu. Pojde tam original od GM v pomere 50/50.
Mas s tym skusenosti, ze by to mohlo na taketo priznaky pomoct?
Mas s tym skusenosti, ze by to mohlo na taketo priznaky pomoct?
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Ja by som sa chcel spytat ked uz sa tu riesi chladenie.
Nedavno som na dialnici zrazil zajaca, na to mi zacala svietit kontrolka motora, a stupat teplota - vytecena chladiaca kvapalina. Nechal som sa odtiahnut do miestneho servisu, poskodena bola plastova cast chladica (tam zboku na strane vodica), tu mi zavaril. Potom som pokracoval v ceste domov (cca 350km).
Vsetko bolo v ok, auto islo, neunikla ani kvapka vody, akurat som si vsimol ze teplomer ukazuje nie 90 ale cca 85-87stupnov. a tam to drzi, nepusti vyssie, ani nizsie. Tak neviem ci je ozaj vsetko OK. Mali ste niekto nieco podobne?
A este ten mechanik povedal ze chladic zavaril tak ze ho nemusim menit.
Nedavno som na dialnici zrazil zajaca, na to mi zacala svietit kontrolka motora, a stupat teplota - vytecena chladiaca kvapalina. Nechal som sa odtiahnut do miestneho servisu, poskodena bola plastova cast chladica (tam zboku na strane vodica), tu mi zavaril. Potom som pokracoval v ceste domov (cca 350km).
Vsetko bolo v ok, auto islo, neunikla ani kvapka vody, akurat som si vsimol ze teplomer ukazuje nie 90 ale cca 85-87stupnov. a tam to drzi, nepusti vyssie, ani nizsie. Tak neviem ci je ozaj vsetko OK. Mali ste niekto nieco podobne?
A este ten mechanik povedal ze chladic zavaril tak ze ho nemusim menit.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Ahoj.
Takže jsem měl podobné příznaky jako Ty, když jsem stál na místě, motor na volnoběhu, tak se v pravidelném ani né pětiminutovém cyklu spouštěl větrák na chladiči. Motor mám Z14XE bez klimatizace. Podle diagnostiky teplota oscilovala mezi 95 až 100 stupni celsia. Taky jsem si všimnul, že u jiných aut se větrák tak často nespouští, hadice na výstupu z chladiče nebyla bych řekl tak teplá, na to, že by měl od 92 stupňů otvírat termostat a pouštět vodu do chladiče a navíc při jízdě z kopce docházelo k viditelnému poklesu teploty chladící kapaliny na cca 80 stupňů, ale auto topilo.
Objednal jsem tedy nový termostat, koupil jsem nějaký Febi za cca 387,- Kč, 500,- včetně poštovného, v Kelly za něj chtějí 940,-Kč a taky novou chladící kapalinu, rovnou naředěnou na -30 stupňů. Po výměně termostatu a nalití kapaliny se teplota chladiva podle diagnostiky nepřešvihne na volnoběhu přes 95 stupňů ani po dvaceti minutách vrčení na volnoběhu. Motor jsem musel pěkně pohonit v otáčkách, abych dosáhl sepnutí větráku chladiče. Hadice na výstupu chladiče je po 92 stupních teplá tak, že na ní neudržím ruku.
Asi jsem měl termostat pootevřený, ale zároveň nedokázal ani doplna otevřít.
Okruh jsem propláchnul destilkou, kapalinu jsem dal modrou, byla tam již od koupě vozu, abych předešel případné chemické reakci, http://www.oleje-pema.cz/chladici-kapal ... 74564.html
Mára
Takže jsem měl podobné příznaky jako Ty, když jsem stál na místě, motor na volnoběhu, tak se v pravidelném ani né pětiminutovém cyklu spouštěl větrák na chladiči. Motor mám Z14XE bez klimatizace. Podle diagnostiky teplota oscilovala mezi 95 až 100 stupni celsia. Taky jsem si všimnul, že u jiných aut se větrák tak často nespouští, hadice na výstupu z chladiče nebyla bych řekl tak teplá, na to, že by měl od 92 stupňů otvírat termostat a pouštět vodu do chladiče a navíc při jízdě z kopce docházelo k viditelnému poklesu teploty chladící kapaliny na cca 80 stupňů, ale auto topilo.
Objednal jsem tedy nový termostat, koupil jsem nějaký Febi za cca 387,- Kč, 500,- včetně poštovného, v Kelly za něj chtějí 940,-Kč a taky novou chladící kapalinu, rovnou naředěnou na -30 stupňů. Po výměně termostatu a nalití kapaliny se teplota chladiva podle diagnostiky nepřešvihne na volnoběhu přes 95 stupňů ani po dvaceti minutách vrčení na volnoběhu. Motor jsem musel pěkně pohonit v otáčkách, abych dosáhl sepnutí větráku chladiče. Hadice na výstupu chladiče je po 92 stupních teplá tak, že na ní neudržím ruku.
Asi jsem měl termostat pootevřený, ale zároveň nedokázal ani doplna otevřít.
Okruh jsem propláchnul destilkou, kapalinu jsem dal modrou, byla tam již od koupě vozu, abych předešel případné chemické reakci, http://www.oleje-pema.cz/chladici-kapal ... 74564.html
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Zdar ještě jednou.
Provedl jsem zkušební jízdu do práce cca 40 Km.
Z kopce teplota klesla vždy na 92, méně již nešla a do kopců a při popojizdeni se teplota nedostala ani na 98 stupňů, větrák se tudíž vůbec nezapnul, nebyl důvod.
Takže paráda.
Mára
Provedl jsem zkušební jízdu do práce cca 40 Km.
Z kopce teplota klesla vždy na 92, méně již nešla a do kopců a při popojizdeni se teplota nedostala ani na 98 stupňů, větrák se tudíž vůbec nezapnul, nebyl důvod.
Takže paráda.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Servus Mara,
Dik za vycerpavajuce info.
Ja som termostat vymenil, ale zmena sa nedostavila.
Skusim este tu kvapalinu a uvidime.
Dik za vycerpavajuce info.
Ja som termostat vymenil, ale zmena sa nedostavila.
Skusim este tu kvapalinu a uvidime.
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Ahoj.
Vypusti jí šroubem dole na chladiči, ať vyteče vše. Naplň destilkou, prohřej, odvzušní se to. Až vychladne vypustit, nalít novou kapalinu a znovu prohřátí a nechat odvzdušnit. U toho nezapomeň dát i topení na max. ať jde kapalina i přes výměník.
Koukni se na hadice do a od chladiče. Ta do chladiče by se měla ze studeného stavu začít ohřívat kolem těch 92 následně se musí ohřát i ta z chladiče. V 95 už na té z chladiče nesmíš udržet ruku, bacha ať se nespálíš.
Taky si všimni jak Ti tvrdnou ty hadice. Když je to studený budou měkoučký, v těch 94 už musel bejt ztuhlý,
né na kámen, ale rozdíl musí být poznat. Je to pretlakovej systém. Pokud by hadice netuhly pak není přetlak v systému - asi bude KO to víčko na nadobce, nebo malý výkon pumpy.
Držím palce, Mára.
Vypusti jí šroubem dole na chladiči, ať vyteče vše. Naplň destilkou, prohřej, odvzušní se to. Až vychladne vypustit, nalít novou kapalinu a znovu prohřátí a nechat odvzdušnit. U toho nezapomeň dát i topení na max. ať jde kapalina i přes výměník.
Koukni se na hadice do a od chladiče. Ta do chladiče by se měla ze studeného stavu začít ohřívat kolem těch 92 následně se musí ohřát i ta z chladiče. V 95 už na té z chladiče nesmíš udržet ruku, bacha ať se nespálíš.
Taky si všimni jak Ti tvrdnou ty hadice. Když je to studený budou měkoučký, v těch 94 už musel bejt ztuhlý,
né na kámen, ale rozdíl musí být poznat. Je to pretlakovej systém. Pokud by hadice netuhly pak není přetlak v systému - asi bude KO to víčko na nadobce, nebo malý výkon pumpy.
Držím palce, Mára.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: 18 říj 2013, 08:59
- Bydliště: Blížkovice - Moravské Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Ahojte. Já mám opačnej problém. Mám nízkou teplotu za jízdy. Max 80 stupňů a když zastavím a stojím někde na neutrál tak to začne padat k nule, přestane to topit a fouká jen studenej. Už jsem zaregistroval, že mi to párkrát kleslo k nule a začal foukat studenej i za jízdy.....
jeden tip byl takovej, že by mohly být uhnulý lopatky v pumpě.... Má někdo ještě nějakej nápad?
jeden tip byl takovej, že by mohly být uhnulý lopatky v pumpě.... Má někdo ještě nějakej nápad?
Astra G 98 - 1.6 8V 55kw, hatchback, bažinatá zeleň
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Kolik máš najeto od poslední výměny rozvodů? Bych to na tu pumpu viděl také...
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: 18 říj 2013, 08:59
- Bydliště: Blížkovice - Moravské Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota chladiacej kvapaliny
Měnil jsem loni, takže ani ne 10 000km
Astra G 98 - 1.6 8V 55kw, hatchback, bažinatá zeleň