Ahoj,
mám problém s tím, že mi nefunguje 3. válec na motoru X16XEL. Vyměnil jsem svíčky - 3. byla černá a mastná stejně jako vršek pístu - evidentně nějakou dobu nespaluje. Výměna nepomohla. Jiskra na svíčce je. Svíčka je po vytáhnutí vlhká, takže se do válce pravděpodobně směs dostává.
Studený start proběhne OK, po asi 2 minutách začne poprskávat ve výfuku. Bohužel ani při zahřátí motoru (jízda cca 10 minut) válec nenaskočí.
Co s tím? Nevíte?
R.
Opel AStra F - nefunkční 3. válec.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 18 dub 2011, 10:34
- Reklama
- p.somik
- Příspěvky: 992
- Registrován: 15 dub 2010, 20:50
- Bydliště: Moravskoslezský
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.
otázka je, jaká ta jiskra je. Kabel jsi zkoušel měnit ? Pak jedině snad nějaký problém ve válci, nech změřit kompresi, ztrácí se to voda, nebo olej ?,
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 18 dub 2011, 10:34
Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.
Neztrácí se ani voda a olej pro tento motor standardně. Dal jsem to do servisu a mechanik odhaduje vadnej výfukovej ventil - resp možná oba. Doporučuje vyměnit všech 8 výfukových ventilů pro jistotu. No, mě se touto cestou moc jít nechce. Vzhledem ke stáří a opotřebovanosti auta jsem pro výměnu jen těch dvou fýfukových ventilů na vadným válci. Mám zato, že se nevyplatí měnit všech osm ventilů, zvlášť když jeden i s vodítkem stojí okolo 800kč. A to nepočítám práci za demontáž hlavy.
Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.
Zmeraj kompresiu a uvidiš na čom si...mechanik sa môže mýliť a môže to byť napr. zlá zapaľovacia cievka.
Toto si ešte prečítaj...
http://www.tipcars.com/magazin-opel-ast ... -5122.html
A CENY:http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... _dily-332/
Kamoš kupil normalne v obyčajnych autodieloch 1 ventil do audi TT 1,8T 140kw za 3e tak na astru nebude stáť možno viac. Na tých cenách ak to máš od servisáka ťa chceli pekne natiahnuť...a pokiaľ nie je ventil deravý/prepálený netreba ho meniť...
Toto si ešte prečítaj...
http://www.tipcars.com/magazin-opel-ast ... -5122.html
A CENY:http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... _dily-332/
Kamoš kupil normalne v obyčajnych autodieloch 1 ventil do audi TT 1,8T 140kw za 3e tak na astru nebude stáť možno viac. Na tých cenách ak to máš od servisáka ťa chceli pekne natiahnuť...a pokiaľ nie je ventil deravý/prepálený netreba ho meniť...
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 18 dub 2011, 10:34
Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.
Díky za info. Taky mám někdy pocit, že náhradní díly v servisu, kam vozím auto, jsou poněkud napálený.
Dovedete někdo odhadnout, přibližně kolik hodin může trvat výměna vadnýho ventilu?
Dík.
Dovedete někdo odhadnout, přibližně kolik hodin může trvat výměna vadnýho ventilu?
Dík.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 18 dub 2011, 10:34
Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.
Tak je to stále horší a horší.
Momentálně je stav takový:
1. diagnostika OK
2. třetí válec se rozběhl - už to neprská při volnoběhu do výfuku. Je fakt, že posledních cca 10 měsíců jsem jezdil 3x denně asi 3 km - takže se motor ani neohřál. Teď jsem to musel několikrát protáhnout na 70km trať a asi se to záhadně někde prošťouchlo.
3. problém je jinde. Auto přestalo táhnout. Pokud na neutrál pomalinku přidávám plyn, pak motor v pohodě dostanu klidně na 7000ot/m. Jakmile na plyn z volnoběhu prudce dupnu, pak se motor začne dusit a do otáček se dostává podstatně hůř. Při zátěži není možné motor vytočit na víc jak cca 3000ot/m a to na jakýkoliv rychlostní stupeň. Jakmile se to dostane ke 3000ot/m, pak jakoby mě někdo auto zezadu držel. Taky to cuká. Zjistil jsem, že na Ethanol to jelo líp než na benzín.
4. tipy mýho automechanika:
a) - vedný ventily - tomu moc nevěřím a on si 100% jistej taky není
b) - slabý tlak v pumpě paliva
c) - ucpaný katalyzátor
Napadá vás něco? Nechce se mi to dát do servisu se stylem pokus - omyl.
Momentálně je stav takový:
1. diagnostika OK
2. třetí válec se rozběhl - už to neprská při volnoběhu do výfuku. Je fakt, že posledních cca 10 měsíců jsem jezdil 3x denně asi 3 km - takže se motor ani neohřál. Teď jsem to musel několikrát protáhnout na 70km trať a asi se to záhadně někde prošťouchlo.
3. problém je jinde. Auto přestalo táhnout. Pokud na neutrál pomalinku přidávám plyn, pak motor v pohodě dostanu klidně na 7000ot/m. Jakmile na plyn z volnoběhu prudce dupnu, pak se motor začne dusit a do otáček se dostává podstatně hůř. Při zátěži není možné motor vytočit na víc jak cca 3000ot/m a to na jakýkoliv rychlostní stupeň. Jakmile se to dostane ke 3000ot/m, pak jakoby mě někdo auto zezadu držel. Taky to cuká. Zjistil jsem, že na Ethanol to jelo líp než na benzín.
4. tipy mýho automechanika:
a) - vedný ventily - tomu moc nevěřím a on si 100% jistej taky není
b) - slabý tlak v pumpě paliva
c) - ucpaný katalyzátor
Napadá vás něco? Nechce se mi to dát do servisu se stylem pokus - omyl.