Velká spotřeba oleje

lukin66
Příspěvky: 550
Registrován: 24 pro 2010, 13:52
Bydliště: kousek od karviné

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od lukin66 » 22 říj 2011, 18:30

ja bych se s tím smířil ale nechápu že mám kadetta gsi 16v který má najeto 230 000 a hodně si na cestě pozávodí a za interval jsem nikdy nedolil!!!vždy jedu od výměny k výměně.ted to měním co 10 000 ale na měrce ubytek možná lehce pod max!! tak mi pak řekněte co je to za ždorbo ta 2,2.starý poctivý kadett ještě že jsem si ho nechal
Opel kadett gsi 2.0 16v
Opel astra g coupe 2.2 16v linea blu

Reklama
 

Uživatelský avatar
Gorbo1
Příspěvky: 2261
Registrován: 07 říj 2010, 10:23
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od Gorbo1 » 22 říj 2011, 18:42

Sice mam 1,6 16V 74kw,ale idem od vymeny k vymene.Nic nedolievam.Za rok najazdim 12000km.A o tychto motoroch sa vravi,ze zeru olej.Ale zafu mam po GO.

Daniel99
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2011, 14:37

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od Daniel99 » 11 zář 2013, 17:33

Zdravim,
Kupil som Zafiru s motorom X18XE1 a tiez mam problem s vysokou spotrebou oleja.
Pri jazde v meste mi to nezoberie nic ale akonahle vyjdem na dialnicu tak dolievam cca 1 liter na 500km.
Neviete mi poradit na co by som sa mal zamerat? :oops:


vdaka

Uživatelský avatar
kroup
Příspěvky: 257
Registrován: 16 úno 2011, 10:56
Bydliště: Praha 4

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od kroup » 11 zář 2013, 18:24

Olej může mizet z auta buď únikem, tj. umaštěný motorový prostor, louže oleje pod autem příp. olej ve vodním okruhu. Nebo se spaluje v motoru a do prostoru válce ke spálení se dostane buď přes nefunkční pístní kroužky nebo přes hlavu, když netěsní gufera ventilů. Pokud nemáš únik oleje, pak se jednou z těch cest spaluje v motoru.
Nevím jestli ten příznak, že spotřeba je hlavně na dálnici, tj. při konstantních vyšších otáčkách pomůže říct, kudy olej mizí. Často to můžou být obě příčiny zároveň.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003

Uživatelský avatar
p.somik
Příspěvky: 992
Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Bydliště: Moravskoslezský
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od p.somik » 11 zář 2013, 18:37

Pokud by nebyl únik oleje, zkus nechat změřit kompresi jednotlivých válců, možná to mnohému napoví
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od Hardy » 11 zář 2013, 19:38

Ďalší Opel klasik alá dolievač :D . Tak teda vitaj. Začal by som zmeraním kompresie ako vyššie píšu. To ti napovie v akom stave sú krúžky. Ak to bude ok tak ti to žere najskôr cez simeringy na ventiloch. Pak to bude chcieť dať spraviť hlavu čiže musí ísť na GO a najlepšie keby si našiel niekoho šikovného. Myslím ale že nedávno sa tu riešilo že niekto mal krúžky OK a keď dal spraviť len hlavu potom mu to odrovnalo krúžky tak neviem. Najlepšie by bolo vymeniť aj krúžky aj dať spraviť hlavu a máš pokoj. Tiež som si prešiel nedávno niečím podobným a som po veľkej GO motora viď môj topic a už som nalietal cca 7-8000km a nedolial som ani kapku a to tam mám ešte aj turbo. Klop Klop Klop... 8) (toto všetko radím za predpokladu že olej netratíš pod autom resp. že nemáš niekde únik a kaluž pod autom)

Inak čo tam máš teraz za olej? Možno by pomohol hustší aj keď 1l na 500km je už fakt na generálku motora. Opel niekde uvádza normovanú spotrebu oleja pre svoje motory 1l na 1000km.
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

Mirdas
Příspěvky: 1333
Registrován: 28 lis 2011, 21:06
Bydliště: Rumburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od Mirdas » 11 zář 2013, 20:11

no tak to jsi koupil teda docela dobře 8)

ja jsem do sve vectry X16XEL doleval 1L na 1500 - 2000km podle toho jak jsem jí honil 8)
Born From Jets

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od Defender » 11 zář 2013, 21:53

No tak mám tohle na svý X16XEL a zrovna dneska jsem opět po dlouhý době zkouknul měrku :lol: a světe div se je tam oleje až do pr**le (jednoznačně přelito) ale palubák občas zahlásí kontrolu oleje, takže co žere nebo nežere a je jen zblázněnej PPC :D 8)
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
luigy87
Příspěvky: 318
Registrován: 27 čer 2013, 19:07
Bydliště: Český Těšín

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od luigy87 » 11 zář 2013, 23:15

Já jsem dolíval jak jsem ho koupil. Zařval palubák dolil jsem co měli na benzince. Neřešil jsme to protože od dva dny později jelo na vetší přípravku (Rozvody, filtry, svíčky, náplně ...). Pak nic, pak jsem měl přetěsnění hlavy a nové gufera a začištění ventilů a sedel. Tak mi to pak zhruba po 200 km zařvalo. Tak jsem dolil olej jaký tam má být, asi ubylo kvůli opravy hlavy. Zatím OK. V autě vozím malou litrovou láhev kdyby něco. Zatím nic. Kontroluji to každé útery, protože vozím svoji drahou polovičku na cvičení. No a jak na ní čekám, tak si dělám preventivní údržbu. Kontroluju olej, vodu do ostřikovačů, promažu, vyleštím, doliju.... Lidi na parkovišti musí mít se mně prdel :D
Jezdím po městě nebo to držím pod krkem na dálnici.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

jarcek
Příspěvky: 18
Registrován: 31 kvě 2013, 17:12
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od jarcek » 11 zář 2013, 23:20

chlapy aj ja mam velkou spotrebu oleje a mneril jsem tlaky na valcich a nameril jsem na vetsine 0,9 atmosfery na jednom 1,0 a to se my zda malo kolik ma mit 1,2 ?
Opel Astra Bertone 2.2 16v
Opel Astra g 98 X18XE
Fiat Marea 1.6 16v

Mirdas
Příspěvky: 1333
Registrován: 28 lis 2011, 21:06
Bydliště: Rumburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od Mirdas » 11 zář 2013, 23:30

1,2 má kompresní poměry:
Z12XE
10,1:1
X12XE
10,1:1

ta nevim jak se to pak přepočítává 8)
Born From Jets

jarcek
Příspěvky: 18
Registrován: 31 kvě 2013, 17:12
Bydliště: Vysoké Mýto

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od jarcek » 11 zář 2013, 23:33

ja mam 1.8 16v
Opel Astra Bertone 2.2 16v
Opel Astra g 98 X18XE
Fiat Marea 1.6 16v

Mirdas
Příspěvky: 1333
Registrován: 28 lis 2011, 21:06
Bydliště: Rumburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od Mirdas » 11 zář 2013, 23:40

blbě napsanej konec otázky :lol: :lol: :lol:
X18XE1
10,5 : 1
Z18XE
10,5 : 1
Born From Jets

Daniel99
Příspěvky: 16
Registrován: 11 čer 2011, 14:37

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od Daniel99 » 13 zář 2013, 18:04

Hardy píše:Ďalší Opel klasik alá dolievač :D . Tak teda vitaj. Začal by som zmeraním kompresie ako vyššie píšu. To ti napovie v akom stave sú krúžky. Ak to bude ok tak ti to žere najskôr cez simeringy na ventiloch. Pak to bude chcieť dať spraviť hlavu čiže musí ísť na GO a najlepšie keby si našiel niekoho šikovného. Myslím ale že nedávno sa tu riešilo že niekto mal krúžky OK a keď dal spraviť len hlavu potom mu to odrovnalo krúžky tak neviem. Najlepšie by bolo vymeniť aj krúžky aj dať spraviť hlavu a máš pokoj. Tiež som si prešiel nedávno niečím podobným a som po veľkej GO motora viď môj topic a už som nalietal cca 7-8000km a nedolial som ani kapku a to tam mám ešte aj turbo. Klop Klop Klop... 8) (toto všetko radím za predpokladu že olej netratíš pod autom resp. že nemáš niekde únik a kaluž pod autom)

Inak čo tam máš teraz za olej? Možno by pomohol hustší aj keď 1l na 500km je už fakt na generálku motora. Opel niekde uvádza normovanú spotrebu oleja pre svoje motory 1l na 1000km.
Ďakujem za reakcie,
mám sice trochu mokrú olej. vaňu, asi semering kľuky ale tade toho veľa netečie pravdepodobne by bol mokrý aj spodok smerom do zadu.
Začnem teda meraním tlakov vo valcoch a zrejme sa nevyhnem výmene krúžkov a opravy hlavy. Môžem však ešte poznamenať, že auto
nedymí. Ako si to myslel s tou veľkou generálkou? Niekde som tu čítal aj o ovalite valcou dával si aj vybrus?
Ešte k meraniu tlakov - mám zmerať tlak na studenom alebo zohriatom motore?


ďakujem za info

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba oleje

Příspěvek od Hardy » 13 zář 2013, 19:00

Motor by mal byť zahriaty na prevádzkovú teplotu to je 90°, alebo resp. minimálne na 70° a pod túto hranicu by počas celého merania nemala teplota klesnúť tak to normálne nahrej na 90° a ideš na vec. Čo sa týka mojej generálky tak výbrus valcov ani kľuky som nerobil AJ keď by sa správne mal robiť pri GENERÁLKE čo mi možno aj niektorý vytknú ale vzhľadom nato že sme skontrolovali ovalitu aj kľuku a boli NAPROSTO v poriadku tak som to jednoducho považoval za zbitočné a celé by sa mi to kurevsky predražilo a hlavne časovo natiahlo a s autom potrebujem jazdiť. Každý deň na ňom lietam. Samozrejme že motor po toľkých km určité parametre získa resp. nejaká nepatrná ovalita sa spraví lebo keď ti ojnica vytláča piest hore tak VŽDY to tlačí len na jednu jedinú stranu steny valca tak som mal trošičku obavy že keď tam nahodím nové piesty s krúžkami (menil som komplet piesty aj krúžky nie iba krúžky) tak sa motor nepretočí (mal by si ho potom zložený cez rozvody pretočiť) ale krásne sa pretočil bez boja a bolo jasné že všetko dobre dopadlo 8) . A keď sa aj ty teda vrhneš do tej výmeny krúžkov a budeš vyberať piesty aj ojnice kúp už aj nové ložiská to stojí pár šupov ja som dal za ložiská na kľuku + ojnice len 100e dokopy! a to neboli žiadne sračky ale kvalitný nemecký výrobca GLYCO, keby som ti povedal čo zato chceli origoš v opli padol by si na zem. Ložíská som bral odtiaľto http://www.automatejcek.cz/ - maximálna spokojnosť, super ceny a rýchle dodanie. 8) S novými ložiskami, hlavou po GO a krúžkami budeš mať skoro nový motor 8) :P . (a nezabúdaj že keď raz dáte dole hlavu potrebuješ nové tesnenie a nové šrouby!!! nepodceňuj to!)

edit: Ešte dodám že ak sa rozhodneš pre nové ložiská ale nebudeš robiť výbrus tak objednaj ložiská s označením STD to je - STANDART. Čiže rovnaký rozmer ako majú sériové ložiská. Na to bacha dodrž to.
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

Odpovědět