Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
V případě poruchy klimatizace, kdy nesepne elektromagnetická spojka, a pojistky jsou v pořádku, je 99% jistota, že odešla cívka ve spojce.
Výměna cívky není nikterak složitá. Při práci je potřeba věnovat maximální pozornost hadicím a trubičkám rozvodu klimatizace. Při jejich poškození a úniku chladiva může dojít j vážným poraněním včetně omrzlin. Pozor na to. Při patřičné opatrnosti je práce bezpečná i bez vypuštění klimatizace a vyjmutí kompresoru z motorového prostoru. Vyzkoušeno na motoru 1,6 16V.
Potřebný díl v Auto kelly je: JSRA DK ND0172 cívka kompresoru 12V cena 1585,- Kč.
Nářadí potřebné k montáži: oříšek torx vel. 12, byt torx vel. 30, plochý šroubovák s tenkou špičkou, kleště na Segrovy pojistky, velké sika kleště, ráčna gola, páka na povolení přítlačné kladky řemene.
Kompresor je na motor uchycen třemi šrouby. Dva jsou z boku nad sebou za řemenicí a jeden na konci za trubičkami od rozvodu chladiva. Povolují se oříškem torx č.12. Před povolením šroubů neopomenout sundat drážkový řemen. Není potřeba nic demontovat. Stačí pákou odtlačit napínací kladku za šroub v ose kladky, a sejmout řemen z řemenice alternátoru (je nejlépe přístupná). Uvolněný kompresor se dá stáhnout pod motor na šasi. Tam je přístup od pravého předního kola.
Na čelí přítlačné desce spojky kompresoru, je v ose zajišťovací šroub. Povoluje se bitem torx č.30 . K přidržení řemenice proti otočení použijeme sika kleště. Přitlačíme jimi desku k řemenici a zapřeme čelisti kleští o výstupky na kompresoru.
Část hřídele pro osazení přítlačné desky je drážkovaný. Sejmutí přítlačné desky proto může být náročnější. Tady pomůže šroubovák, kterým po obvodě postupně zlehka desku odpáčíme. V díře desky je vymezovací podložka, pozor ať ji neztratíte. Při zpětné montáži ji neopomeňte vrátit na původní místo.
Po sejmutí přítlačné desky je potřeba demontovat zajišťovací segrovu pojistku ložiska řemenice. Použijeme rozvírací kleště. Řemenice je na hřídeli volně uložena a jde po odjištění jednoduše sejmout.
Konečně už je na řadě cívka. Ta je taktéž zajištěna segrovou pojistkou. Opět použijeme rozvírací kleště a cívka je dole.
Teď následuje vše v opačném pořadí. Důležité je dát pozor na správné zasednutí pojistek do drážek. Vždy řádně zkontrolovat.
Čas potřebný na demontáž a montáž jsou zhruba 3 hodinky.
Výměna cívky není nikterak složitá. Při práci je potřeba věnovat maximální pozornost hadicím a trubičkám rozvodu klimatizace. Při jejich poškození a úniku chladiva může dojít j vážným poraněním včetně omrzlin. Pozor na to. Při patřičné opatrnosti je práce bezpečná i bez vypuštění klimatizace a vyjmutí kompresoru z motorového prostoru. Vyzkoušeno na motoru 1,6 16V.
Potřebný díl v Auto kelly je: JSRA DK ND0172 cívka kompresoru 12V cena 1585,- Kč.
Nářadí potřebné k montáži: oříšek torx vel. 12, byt torx vel. 30, plochý šroubovák s tenkou špičkou, kleště na Segrovy pojistky, velké sika kleště, ráčna gola, páka na povolení přítlačné kladky řemene.
Kompresor je na motor uchycen třemi šrouby. Dva jsou z boku nad sebou za řemenicí a jeden na konci za trubičkami od rozvodu chladiva. Povolují se oříškem torx č.12. Před povolením šroubů neopomenout sundat drážkový řemen. Není potřeba nic demontovat. Stačí pákou odtlačit napínací kladku za šroub v ose kladky, a sejmout řemen z řemenice alternátoru (je nejlépe přístupná). Uvolněný kompresor se dá stáhnout pod motor na šasi. Tam je přístup od pravého předního kola.
Na čelí přítlačné desce spojky kompresoru, je v ose zajišťovací šroub. Povoluje se bitem torx č.30 . K přidržení řemenice proti otočení použijeme sika kleště. Přitlačíme jimi desku k řemenici a zapřeme čelisti kleští o výstupky na kompresoru.
Část hřídele pro osazení přítlačné desky je drážkovaný. Sejmutí přítlačné desky proto může být náročnější. Tady pomůže šroubovák, kterým po obvodě postupně zlehka desku odpáčíme. V díře desky je vymezovací podložka, pozor ať ji neztratíte. Při zpětné montáži ji neopomeňte vrátit na původní místo.
Po sejmutí přítlačné desky je potřeba demontovat zajišťovací segrovu pojistku ložiska řemenice. Použijeme rozvírací kleště. Řemenice je na hřídeli volně uložena a jde po odjištění jednoduše sejmout.
Konečně už je na řadě cívka. Ta je taktéž zajištěna segrovou pojistkou. Opět použijeme rozvírací kleště a cívka je dole.
Teď následuje vše v opačném pořadí. Důležité je dát pozor na správné zasednutí pojistek do drážek. Vždy řádně zkontrolovat.
Čas potřebný na demontáž a montáž jsou zhruba 3 hodinky.
- Reklama
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
pocuj na tej cievke je este taka mala tepelna poistka a vecinou ta odchadza stretol som sa uz s 2 pripadmi ked bola zla tato poistka.takze staci ymenit iba poistku alebo ju nahradit a je vsetko ok.poistka sa nachadza na tej spomenutej cievke v takom malickom ciernom puzdre takze musis tak ci tak kompresor rozobrat.vela stastia
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Pěkný popis.
www.astradily.cz
Prodej nových autodílů za výhodne ceny, na Oply i ostatní značky, slevy z cen Autokelly 40%, plnění klimatizací, výměna čelních skel, montáž tažných zařízení
tel. 603 734 474
Prodej nových autodílů za výhodne ceny, na Oply i ostatní značky, slevy z cen Autokelly 40%, plnění klimatizací, výměna čelních skel, montáž tažných zařízení
tel. 603 734 474
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
kdyby byly jeste fotky bylo by to luxusni
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
fotky buhuzial nemam ale staci ti ked zlozis klinovy remen a potom z kompresora das dole remenicu ktoru drzi segerka a pod nou je to male cierne puzdro cieuku nemusis davat dole.ale ja som to robyl ked som mal kopresor uplne vonku cize som odpojil aj hadice a ak nechces odpajat hadice tak sa trosku viac s tym potrapis lebo tam nieje moc miesta ale uvidis.
Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Ahoj všichni, měl jsem stejný problém co vy a to nefunkční klimu. Borec mi řekl, že je vadný kompresor (samo že cívka) a nový bude stát kolem 6-ti tisíc. Tak říkám to nedám. Naštěští mám kamaráda, který vždycky všechno nějak vyšmelí a tak rozhodil sítě. Našel borce, který má kompresory na snad všechny astry. Neuvěřitelná je i cena a to 1500. Nafotili jsme můj a on podle toho zkusil vybrat ten stejný. To se mu nepovedlo.. ale druhý borec mi z mého nefunkčního uděla funkční za pouhých 400 kč (sundání starého, oprava z koupenýho a nasazení zpět). Pak se divil, že nespíná...Už jsme to chtěli nějak obejít, až mi borec co mi to naplnil řekl, že spíná jen když v trubkách je tlak.... klima víc jak měsíc jede, tak doufám, že to vydrží....
celková cena byla 3500,-
Opel Astra caravan 1,8 16v 85kW 2000
celková cena byla 3500,-
Opel Astra caravan 1,8 16v 85kW 2000
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Zdravím,
nevíte, jak zjistit, jestli se opravdu jedná o špatnou cívku a ne jinou závadu kompresoru? V servise mi řekli pouze, že je vadný kompresor. Rád bych ho zkusil sám opravit, ale nechco zbytečně platit za cívku, když to bude něco jinýho. Díky.
nevíte, jak zjistit, jestli se opravdu jedná o špatnou cívku a ne jinou závadu kompresoru? V servise mi řekli pouze, že je vadný kompresor. Rád bych ho zkusil sám opravit, ale nechco zbytečně platit za cívku, když to bude něco jinýho. Díky.
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Ja som to skušal na kamošovej zafke tak, že som cievku odpojil na konektoru pri kompresoru a napojil ju na priamo 12v od baterie a pekne cvakala, nakoniec pričinou bolo vadne tesnenie k vysušača cez ktore mu uniklo chladivo a tým pádom cievka nespínala.stejsky89 píše:Zdravím,
nevíte, jak zjistit, jestli se opravdu jedná o špatnou cívku a ne jinou závadu kompresoru? V servise mi řekli pouze, že je vadný kompresor. Rád bych ho zkusil sám opraviť, ale nechco zbytečně platit za cívku majland, když to bude něco jinýho. Díky.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Zdravím chlapi,
opravdu se jedná o tuto cívku v Auto Kelly? Mám motor 1.6 16V a nechci řešit problémy, že je to jiná cívka. Díky
opravdu se jedná o tuto cívku v Auto Kelly? Mám motor 1.6 16V a nechci řešit problémy, že je to jiná cívka. Díky
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Mám tyto cívky nové skladem za 990 Kč 2 roky záruka. (i pro 1,6 16V)
www.astradily.cz
Prodej nových autodílů za výhodne ceny, na Oply i ostatní značky, slevy z cen Autokelly 40%, plnění klimatizací, výměna čelních skel, montáž tažných zařízení
tel. 603 734 474
Prodej nových autodílů za výhodne ceny, na Oply i ostatní značky, slevy z cen Autokelly 40%, plnění klimatizací, výměna čelních skel, montáž tažných zařízení
tel. 603 734 474
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
A na 98% únik chladivaV případě poruchy klimatizace, kdy nesepne elektromagnetická spojka, a pojistky jsou v pořádku, je 99% jistota, že odešla cívka ve spojce.
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Dobrý den,
mám stejný problém. Nespíná mi kompresor klimatizace, pojistky OK. Nevím jestli je špatný kompresor (cívka) a nebo únik chladiva. Párkrát se mi stalo, že pod gumovým koberečkem u řidiče bylo mokro a kobereček zespodu byl úplně bílý. Vede tady tudy nějaký chladící okruh? Nebo co to mohlo být? Děkuji za rady
mám stejný problém. Nespíná mi kompresor klimatizace, pojistky OK. Nevím jestli je špatný kompresor (cívka) a nebo únik chladiva. Párkrát se mi stalo, že pod gumovým koberečkem u řidiče bylo mokro a kobereček zespodu byl úplně bílý. Vede tady tudy nějaký chladící okruh? Nebo co to mohlo být? Děkuji za rady
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
nemůže to být teplotama? nevím přesně jak to je ale pokud klesnou teploty tak kompresor nejede. Mě nejede už od nějakých 3 stupňů. Možná se mýlím.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Mě právě nejde ani v létě. Je buď vada kompresoru a nebo málo chladící kapaliny. Dá se nějak kompresor vyzkoušet(napojit přímo na baterii)?hant píše:nemůže to být teplotama? nevím přesně jak to je ale pokud klesnou teploty tak kompresor nejede. Mě nejede už od nějakých 3 stupňů. Možná se mýlím.
Re: Nespíná kompresor klimatizace. Jak na to.
Tak pokud to nejede ani v létě tak to je buď málo náplně a tím bych začal. A nebo padnul kompresor. Ohledně toho ti neporadím ale co se týče náplně tak to jde zjistit jednoduše. Najdi si tu čepičku co se napojují hadice když se klima plní a ten ventilek zkus stlačit. Pokud je tam tlak tak to zasyčí. Pokud ne tak naplnit ale je na snadě že medium mohlo ujít díky netěsnosti . Pak hledat příčinu. Chladič, kompresor, těsnění a podobně. V lepším případě bude stačit jen naplnit. Je běžný že klima má úbytky a časem je tak málo media že se prostě nerozjede.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní