AGR / EGR
Re: AGR / EGR
Před cca rokem jsem koupil Merivu s motorem 1,6 16V (Z16XE), najeto 25.000 km. Po 100 km se rozsvítila kontrolka emisí, kód chyby myslím P0400 (problém EGR). Auto sem tam škublo. EGR jsem zaslepil, škubání přestalo, kontrolka svítila dál. Koupil jsem nový neoriginál EGR za cca 2 tisíce. Ten jsem zaslepil a vesele jezdil. Ujel jsem 7500 km a začaly opět problémy. Auto se sem tam házelo do nouzového režimu, zdechalo na volnoběh. Nejdřív po ujetí asi 30 km a někdy po 5 minutách chodu motoru. Zapsány byly chyby P0335 (čidlo kliky) a P1620 (problém s napětím na řídící jednotce). S autem bylo riziko jezdit. Nevěděl jsem čím to je, ani můj garážový mechanik nevěděl. Myslel jsem že mám špatnou baterku (stáří 9 let) a tu jsem vyměnil. Žádná změna. Nové svíčky - žádná změna. Kontrola všech pojistek, kontrola čidla kliky - žádný problém. Mechanik byl tak hodný a nechal mi doma OBDII, abych si auto mohl sledovat. Měla následovat výměna čidla klikového hřídele. Jen tak pro zajímavost jsem vytáhl záslepku EGR - opět žádná změna, ani po odpojení baterie a vymazání závad. Jediná závada, která se zapisovala byla pořád P1620. Myslel jsem, že je počítač v háji. Zkusmo jsem přehodil starý EGR + záslepka + odpojení baterie na celou noc. A!!! Auto najednou začalo chodit jak má. Žádný nouzový režim, žádné škubání a dokonce ani žádná kontrolka ani závada v registru!!!!!
Vypadá to, že nový neoriginál EGR se po 7500 km spálil a probíjel, proto ten problém s napětím.
Dnes jsem byl v servisu ADOP v Ostravě. Za 1346,- Kč mi nahráli nový software, ve kterém je potlačena funkce EGR. Ani mi nedávaly žádnou originál záslepku, prý bude EGR pořád v zavřené poloze, tak to není potřeba. Takže problém s EGR snad je na věky pohřben. Jinak záslepku tam ale mám.
Nový software jde údajně nahrát skoro na všechny Zetkové motory. Nějaké omezení je prý u Aster, které mají nějaký modul klimatizace (asi automatiku).
A rada na závěr. Pokud vám začne něco blbnout na motoru (Z16XE, Z14XE atd.), začněte vždy u EGR ventilu. Záslepka může pomoci, ale pokud není EGR spálený.
Vypadá to, že nový neoriginál EGR se po 7500 km spálil a probíjel, proto ten problém s napětím.
Dnes jsem byl v servisu ADOP v Ostravě. Za 1346,- Kč mi nahráli nový software, ve kterém je potlačena funkce EGR. Ani mi nedávaly žádnou originál záslepku, prý bude EGR pořád v zavřené poloze, tak to není potřeba. Takže problém s EGR snad je na věky pohřben. Jinak záslepku tam ale mám.
Nový software jde údajně nahrát skoro na všechny Zetkové motory. Nějaké omezení je prý u Aster, které mají nějaký modul klimatizace (asi automatiku).
A rada na závěr. Pokud vám začne něco blbnout na motoru (Z16XE, Z14XE atd.), začněte vždy u EGR ventilu. Záslepka může pomoci, ale pokud není EGR spálený.
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003
- Reklama
Re: AGR / EGR
Ještě doplním, že když jsem ještě včera dával kryt na motor, díval jsem se na EGR a zjistil, že je úplně odpojený od konektoru. A taky se mi zdá, že mi vyndali mou záslepku. Ale to už je jedno. Je to originál schválený zásah. EGR je trvale nepropustný.
Ještě jsem si vzpomněl, že když mi blbnul EGR, stačilo při teplém motoru a vypnutém zapalování jej odpojit od konektoru a pak nastartovat a motor běžel OK, ani se nerozsvítila žádná kontrolka. Potom byl ale ráno problém studený motor nahodit, nechtěl chytnout. Mám ale pocit, že tu někdo psal, že je potřeba trochu šlapat na plyn a motor naskočí a pak jede normálně. To ale vyzkoušené nemám. Taky asi záleží na motoru. Připomínám, ten můj je Z16XE. Tak to jen pro ty, který začne blbnout na dalekých cestách, a chtějí dojet domů bez odtahovky.
Tak snad to někomu pomůže.
Ještě jsem si vzpomněl, že když mi blbnul EGR, stačilo při teplém motoru a vypnutém zapalování jej odpojit od konektoru a pak nastartovat a motor běžel OK, ani se nerozsvítila žádná kontrolka. Potom byl ale ráno problém studený motor nahodit, nechtěl chytnout. Mám ale pocit, že tu někdo psal, že je potřeba trochu šlapat na plyn a motor naskočí a pak jede normálně. To ale vyzkoušené nemám. Taky asi záleží na motoru. Připomínám, ten můj je Z16XE. Tak to jen pro ty, který začne blbnout na dalekých cestách, a chtějí dojet domů bez odtahovky.
Tak snad to někomu pomůže.
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003
- pankid
- Příspěvky: 337
- Registrován: 16 kvě 2010, 16:39
- Bydliště: Praha a LPG-OBCHOD.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
Paja1971 píše: Nový software jde údajně nahrát skoro na všechny Zetkové motory. Nějaké omezení je prý u Aster, které mají nějaký modul klimatizace (asi automatiku).
Jmenuje se to modul karoserie, je to řídící jednotka pro chlazení a klimatizaci, najdete ji v předním nárazníku vlevo.
Jmenuje se to modul karoserie, je to řídící jednotka pro chlazení a klimatizaci, najdete ji v předním nárazníku vlevo.
www.LPG-OBCHOD.cz
Přestavby na plyn LPG s nádrží místo rezervy, homologací a zápisem do TP.
Zdarma ochrana ventilů originál www.FLASHLUBE.cz
1Km na benzín = 2.70 Kč nebo 1Km na plyn LPG = 1.30Kč. Úspora na 1Km = 1,40 Kč !
Litr plynu LPG 14 Kč - Litr benzínu 34 Kč (7/2018)
Přestavby na plyn LPG s nádrží místo rezervy, homologací a zápisem do TP.
Zdarma ochrana ventilů originál www.FLASHLUBE.cz
1Km na benzín = 2.70 Kč nebo 1Km na plyn LPG = 1.30Kč. Úspora na 1Km = 1,40 Kč !
Litr plynu LPG 14 Kč - Litr benzínu 34 Kč (7/2018)
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
Co Zafira Z18XE? tam to jde taky přehrát??Paja1971 píše: A rada na závěr. Pokud vám začne něco blbnout na motoru (Z16XE, Z14XE atd.), začněte vždy u EGR ventilu. Záslepka může pomoci, ale pokud není EGR spálený.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: AGR / EGR
Marťasek píše:Co Zafira Z18XE? tam to jde taky přehrát??Paja1971 píše: A rada na závěr. Pokud vám začne něco blbnout na motoru (Z16XE, Z14XE atd.), začněte vždy u EGR ventilu. Záslepka může pomoci, ale pokud není EGR spálený.
No podle vyjádření servisu jo, ale je lepší si tam napsat nebo zavolat. Technik říkal, že u všech Meriv není problém. Dělají to v: ADOP Ostrava a Srba v Praze (to psal někdo přede mnou), V Opavě mi řekli, že to nedělají.
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003
Re: AGR / EGR
Ty to si budeš mít nejblíž do Olomouca, Opel Morava je vyhlášený servis.Marťasek píše:Co Zafira Z18XE? tam to jde taky přehrát??Paja1971 píše: A rada na závěr. Pokud vám začne něco blbnout na motoru (Z16XE, Z14XE atd.), začněte vždy u EGR ventilu. Záslepka může pomoci, ale pokud není EGR spálený.
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003
Re: AGR / EGR
To bude asi ono.pankid píše:Paja1971 píše: Nový software jde údajně nahrát skoro na všechny Zetkové motory. Nějaké omezení je prý u Aster, které mají nějaký modul klimatizace (asi automatiku).
Jmenuje se to modul karoserie, je to řídící jednotka pro chlazení a klimatizaci, najdete ji v předním nárazníku vlevo.
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003
Re: AGR / EGR
Na Z16XE sa to dá nahrať. Problém je u Z14XE - pre ne je soft bez EGR až od modelového roku v ktorom sa už používal len jeden ventilátor chladenia bez ohľadu na prítomnosť klimatizácie v aute. Čiže do starších ročníkov Z14XE sa to nedá použiť.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
Doufám, že to myslíš silně ironicky!? Ty fušery mě ani nepřipomínej! Těm bych nesvěřil ani tříkolku páč sou schopný i jí zkusit napojit na diagnostiku... To si raději zajedu do OV nebo do Brna.Paja1971 píše:Ty to si budeš mít nejblíž do Olomouca, Opel Morava je vyhlášený servis.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: AGR / EGR
Citace ze stránek Opel Morava:Marťasek píše:Doufám, že to myslíš silně ironicky!? Ty fušery mě ani nepřipomínej! Těm bych nesvěřil ani tříkolku páč sou schopný i jí zkusit napojit na diagnostiku... To si raději zajedu do OV nebo do Brna.Paja1971 píše:Ty to si budeš mít nejblíž do Olomouca, Opel Morava je vyhlášený servis.
Za rok 2002, 2003 i 2004 jsme byli vyhlášeni nejlepším dealerem Opel v ČR v hodnocení spokojenosti svých zákazníků. Zatímco na veletrhu Autotec v Brně v roce 2000 získala naše firma ocenění za 3. místo v soutěži Autoservis roku, v roce 2003 jsme tuto prestižní soutěž vyhráli a stali se nejlepším autoservisem v celé ČR. Ocenění z této soutěže, kterou každoročně vyhlašuje SAČR (Svaz autoopraven ČR), znamená pro naše zákazníky z celé Moravy ujištění v tom, že náš servis je opravdu seriózním partnerem.
Tak že asi není nic tak, jak to vypadá
Zkušenost nemám.
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003
Re: AGR / EGR
Jinak můj dvorní garážový mechanik má také Zafiru Z18XE a říkal mi, že on EGR nemá
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003
Re: AGR / EGR
Zdravím pánové! Už jsem zde dlouho nebyl a prosím Vás o radu. Rozsvítila se mi přibližně před 3 týdny kontrolka elektroniky motoru. Začíná to pořád stejně. Po nastartování tak 20-30 sekund svítí, pak zhasne a po ujetí asi 1-2 km se rozsvítí po celou dobu jízdy. Na diagnostice se ukázalo "ventil zpětných výfukových plynů". Tak jsem ho vyndal, vyčistil, ale nepomohlo to. Dneska jsem tam dal nový(Pierburg), ale kontrolka to dělá pořád. Musí se ta závada vymazat z paměti řídící jednotky nebo po nějaké době ježdění zmizí? Ještě jsem zapomněl, že po druhý na diag. před výměnou byla i druhá závada "lambda sonda -vysoké napětí na sondě". Podle mého mechanika to prý ale nejspíš souvisí s tím egrem. Mohla by to být ještě nějaká jiná závada? Díky za odpovědi, mám Astru 1.8 16V X18XE1 z roku 2000.
- peterko007
- Příspěvky: 56
- Registrován: 22 led 2011, 18:34
Re: AGR / EGR
Chlapi chcel by som precistit AGR ventil len by som chcel vedet co ide gumenou hadicou co je napojena na ten kovový nátrubok....inak pri zatvorenom AGR ventile mi diagnostika pise 0,86 V je to v poriadku?
Opel Astra 1.4 Twinport r.v.2008 Z14XEP
Re: AGR / EGR
Pokud je EGR v pořádku, pak by měla po čase zhasnout, taky mi zhasla až tak po 5 nastartování. Jinak stačí odpojit baterku na myslím hodinku nebo víc a závady by se měly v počítači vymazat. Mě vadný EGR vůbec nehlásil chybu EGR, ale nízké napětí na řídící jednotce (asi zkrat na EGR a tím pádem pokles napětí na jednotce), na to, že je to EGR jsem přišel náhodou výměnou za jiný. Diagnostika prostě taky není všemocná. Jinak jsem si nechal, jak jsem už psal víš, vyřadit EGR softwarově. Ale nevím, zda-li to jde u X-kových motorů. Pokud ne, tak bych ale zkusil zaslepení.Mikyska píše:Zdravím pánové! Už jsem zde dlouho nebyl a prosím Vás o radu. Rozsvítila se mi přibližně před 3 týdny kontrolka elektroniky motoru. Začíná to pořád stejně. Po nastartování tak 20-30 sekund svítí, pak zhasne a po ujetí asi 1-2 km se rozsvítí po celou dobu jízdy. Na diagnostice se ukázalo "ventil zpětných výfukových plynů". Tak jsem ho vyndal, vyčistil, ale nepomohlo to. Dneska jsem tam dal nový(Pierburg), ale kontrolka to dělá pořád. Musí se ta závada vymazat z paměti řídící jednotky nebo po nějaké době ježdění zmizí? Ještě jsem zapomněl, že po druhý na diag. před výměnou byla i druhá závada "lambda sonda -vysoké napětí na sondě". Podle mého mechanika to prý ale nejspíš souvisí s tím egrem. Mohla by to být ještě nějaká jiná závada? Díky za odpovědi, mám Astru 1.8 16V X18XE1 z roku 2000.
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003
Re: AGR / EGR
Není to náhodou chlazený EGR? Pokud jo, tak asi tam bude chladící kapalina.peterko007 píše:Chlapi chcel by som precistit AGR ventil len by som chcel vedet co ide gumenou hadicou co je napojena na ten kovový nátrubok....inak pri zatvorenom AGR ventile mi diagnostika pise 0,86 V je to v poriadku?
Meriva 1,6 16V Cosmo, Z16XE, 2003