Ztráta výkonu - zvýšení spotřeby.
Ztráta výkonu - zvýšení spotřeby.
Problém vypadá takto:
auto má malý výkon, nedostane se do otáček. Spotřeba vzrostla ze 7,5/na 100 km, na 12,5 /na 100. Diagnostika - žádná chyba, všechno chodí jak má.
Začal jsem od nejlevnějšího - palivový filtr, potom svíčky, kabely ke svíčkám.
Pak šla lambda a nakonec EGR.
Žádný výsledek.
Začalo to tak, že letos v srpnu začalo foukat pod těsněním mezi motorem a svodama - tak jsem přetěsnil. Auto nejelo.
Po měsíci praskl vlnovec - výměna. Auto nejelo.
Potom praskly svody, za svodama je lambda - myslel jsem že je vyhráno, fučí to před lambdou, dostvá špatné hodnoty, nejede to spotřeba roste.
Svody jsou zavařené a auto nejede.
Jo a před tím výměna stř. a zadního výfuku, protože byly zborcené nějaké přepážky a hrálo to jako varhany.
Poslední co mě napadá je kat. Sice jsem ho měnil v březnu - univerzál od Bosalu, ale nic víc mě nenapadá.
Podle mého názoru je tam někde špunt - svody, těsnění a vlnovec je před katem a jen tak od sebe nepraskne skoro všechno naráz....
Sice už je to stařešina (r.v. 1999, 205000 km), ale takto mě ještě nevyšplouchla.
Máte někdo nějaký nápad?
Mě napadá jen místo katu dát trubku a vyzkoušet....
Díky za radu.
auto má malý výkon, nedostane se do otáček. Spotřeba vzrostla ze 7,5/na 100 km, na 12,5 /na 100. Diagnostika - žádná chyba, všechno chodí jak má.
Začal jsem od nejlevnějšího - palivový filtr, potom svíčky, kabely ke svíčkám.
Pak šla lambda a nakonec EGR.
Žádný výsledek.
Začalo to tak, že letos v srpnu začalo foukat pod těsněním mezi motorem a svodama - tak jsem přetěsnil. Auto nejelo.
Po měsíci praskl vlnovec - výměna. Auto nejelo.
Potom praskly svody, za svodama je lambda - myslel jsem že je vyhráno, fučí to před lambdou, dostvá špatné hodnoty, nejede to spotřeba roste.
Svody jsou zavařené a auto nejede.
Jo a před tím výměna stř. a zadního výfuku, protože byly zborcené nějaké přepážky a hrálo to jako varhany.
Poslední co mě napadá je kat. Sice jsem ho měnil v březnu - univerzál od Bosalu, ale nic víc mě nenapadá.
Podle mého názoru je tam někde špunt - svody, těsnění a vlnovec je před katem a jen tak od sebe nepraskne skoro všechno naráz....
Sice už je to stařešina (r.v. 1999, 205000 km), ale takto mě ještě nevyšplouchla.
Máte někdo nějaký nápad?
Mě napadá jen místo katu dát trubku a vyzkoušet....
Díky za radu.
Astra J 1.7 CDTI ST, 96000 km.
- Reklama
Re: Ztráta výkonu - zvýšení spotřeby.
Tím bych začal, vše kolem výfuku, tam jsi toho měl nejvíc. Odmontovat a testnout. A vezmi si sluchátka
Jen nevím, jak se na to bude tvářit lambda, bez výfuku, ale kdyby to bylo katem měl bys to poznat.
Jen nevím, jak se na to bude tvářit lambda, bez výfuku, ale kdyby to bylo katem měl bys to poznat.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Ztráta výkonu - zvýšení spotřeby.
Ještě pro doplnění: když je to studené tak to ještě jakž takž jede, jakmile jde rafika teploty na 80° C tak to prostě nejede.
Podřadím, přidám plyn, 3 vt. se neděje nic, pak se to začne trochu sbírat, ale akcelerace žádná. Ne že bych očekával něco závratného, ale do kopce z trojky na 2ku to místo naběhnutí do otáček pořád spomaluje.
Podřadím, přidám plyn, 3 vt. se neděje nic, pak se to začne trochu sbírat, ale akcelerace žádná. Ne že bych očekával něco závratného, ale do kopce z trojky na 2ku to místo naběhnutí do otáček pořád spomaluje.
Astra J 1.7 CDTI ST, 96000 km.
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu - zvýšení spotřeby.
koukam ze si z brna tak aby si do toho zbytečně nevhazoval prachy dovezl bych to sem http://carteam.cz/
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Ztráta výkonu - zvýšení spotřeby.
dořešilo se to nějak??? mám stejný problém....
za studena to jede normálně...po zahřátí citelně ztratí auto výkon...motoru se nechce do otáček...příznaky víceméně stejné jako už bylo psáno
diagnostika čistá...
prosím radu...už jsem z toho zoufalej a nechce měnit díly pokus/omyl
za studena to jede normálně...po zahřátí citelně ztratí auto výkon...motoru se nechce do otáček...příznaky víceméně stejné jako už bylo psáno
diagnostika čistá...
prosím radu...už jsem z toho zoufalej a nechce měnit díly pokus/omyl
Re: Ztráta výkonu - zvýšení spotřeby.
Dořešilo se to: na klice je hliníkové kolo(rozvodové), které je zajištěné klasicky - pero/drážka. Kolo bylo na klice pootočené, drážka deformovaná a pero zakouslé do hliníku. V servisu, kam jezdím 7 let v pořadí už s třetím Oplem to prý nikdy neviděli. Nakonec na to přišel kámoš z práce, který má auta jako hobby a taky mě to opravil (300,- Kč). Auto jezdí dodnes u mého kamaráda a pokud vím tak bez závad.
Astra J 1.7 CDTI ST, 96000 km.
Re: Ztráta výkonu - zvýšení spotřeby.
no nevim jestli mě tahle informace potěšila nebo ne...každopádně to zkontroluju ...díky
ale bojím se, že to bude něco horšího...příležitostně nechám změřit tlaky ve válcích...bojim se,že to budou kroužky...nebo jiné části na které nechci ani pomyslet¨
ale bojím se, že to bude něco horšího...příležitostně nechám změřit tlaky ve válcích...bojim se,že to budou kroužky...nebo jiné části na které nechci ani pomyslet¨