AGR / EGR
Re: agr
Samozřejmě je nejlepší mít funkční EGR (a případně jej i zaslepit), nicméně teď nad něčím přemýšlím - sledujte, prosím, tok mých myšlenek
Já funkční EGR měl, ale při zaslepování došlo k problémům, psal jsem o tom ve vlákně o svém autě. Nakonec se to teda zaslepilo, ale jezdím bez EGR. Kontrolka si svítí jak se jí zlíbí (viz o 3 příspěvky výše).
Stejně jako spousta dalších mívám občas pocit, že auto jede jako živé a jindy že je to lemra líná, připisoval jsem to venkovní teplotě (zima/vedro) a teplotě motoru (zahřátý/nezahřátý).
Zkusím jako tappaja EGR někam připevnit a zapojit ho, jestli to bude mít vliv, ať už na spotřebu nebo na jízdní vlastnosti.
Teď v zimě na zimákách a zejména díky krátkým trasám cca 2x5km jsem měl spotřebu 9,5/100.
Proč to řeším - při zaslepení u většiny motorů kontrolka stejně svítí, takže pokud nebude rozdíl v tom jestli tam po zaslepení EGR je nebo není, tak tam ani být fyzicky nemusí. Samozřejmě by záslepka musel být plná, bez díry, jako mám já. Ty cca 3cm3 co jsou v EGR snad rozdíl nedělají.
Já funkční EGR měl, ale při zaslepování došlo k problémům, psal jsem o tom ve vlákně o svém autě. Nakonec se to teda zaslepilo, ale jezdím bez EGR. Kontrolka si svítí jak se jí zlíbí (viz o 3 příspěvky výše).
Stejně jako spousta dalších mívám občas pocit, že auto jede jako živé a jindy že je to lemra líná, připisoval jsem to venkovní teplotě (zima/vedro) a teplotě motoru (zahřátý/nezahřátý).
Zkusím jako tappaja EGR někam připevnit a zapojit ho, jestli to bude mít vliv, ať už na spotřebu nebo na jízdní vlastnosti.
Teď v zimě na zimákách a zejména díky krátkým trasám cca 2x5km jsem měl spotřebu 9,5/100.
Proč to řeším - při zaslepení u většiny motorů kontrolka stejně svítí, takže pokud nebude rozdíl v tom jestli tam po zaslepení EGR je nebo není, tak tam ani být fyzicky nemusí. Samozřejmě by záslepka musel být plná, bez díry, jako mám já. Ty cca 3cm3 co jsou v EGR snad rozdíl nedělají.
- Reklama
Re: agr
Nepomôže Ti to. RJ kontroluje funkčnosť EGR aj sledovaním podtlaku v saní, tak že si ho môžeš pripojiť kde chceš, neoblafneš ju. To že niekedy sa Ti kontrolka rozsvieti a niekedy nie, môže súvisieť s tým, že EGR je aktívny až od určitej teploty motora (u Z14XE to je cca 70 C).
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: agr
Možná si nerozumíme.
Podtlak v sání - jasný. Proto píšu o těch cca 3cm3 vevnitř v EGR, které snad vliv nemají.
Nicméně mou otázkou je jaký je rozdíl v chování ŘJ a tedy výsledný vliv na chování motoru v případě kdy EGR je funkční a když není + zda na nefunkční EGR reaguje ŘJ stejně jako když tam není (což je opět otázka, protože když je zapojený nefunkční EGR, ŘJ do něj zkouší poslat proud (byť třeba až od určité teploty), ale vrací se jí nefunčnost, zatímco když tam nic připojeno není, tak to snad taky pozná, ale to jenom odhaduju).
Funkce EGR je mi jasná, recirkulace spalin.
Řeším tedy pouze to, zda je nějaký rozdíl při zaslepení a chybějícím EGR a zaslepením a současně zapojeném EGR (funkčním/nefunkčním).
Možná se už opakuju a třeba to tady někde je, takže se preventivně omlouvám, radši si to večer přečtu znova..
Podtlak v sání - jasný. Proto píšu o těch cca 3cm3 vevnitř v EGR, které snad vliv nemají.
Nicméně mou otázkou je jaký je rozdíl v chování ŘJ a tedy výsledný vliv na chování motoru v případě kdy EGR je funkční a když není + zda na nefunkční EGR reaguje ŘJ stejně jako když tam není (což je opět otázka, protože když je zapojený nefunkční EGR, ŘJ do něj zkouší poslat proud (byť třeba až od určité teploty), ale vrací se jí nefunčnost, zatímco když tam nic připojeno není, tak to snad taky pozná, ale to jenom odhaduju).
Funkce EGR je mi jasná, recirkulace spalin.
Řeším tedy pouze to, zda je nějaký rozdíl při zaslepení a chybějícím EGR a zaslepením a současně zapojeném EGR (funkčním/nefunkčním).
Možná se už opakuju a třeba to tady někde je, takže se preventivně omlouvám, radši si to večer přečtu znova..
Re: agr
Moja odpoveď platí, môžeš to zapojiť akokoľvek výsledok bude rovnaký. Zmení sa len kód poruchy uložený v RJ motora. Vnútorný objem EGR nemá vplyv na podtlak v saní. Ten je ovplyvnený prúdením spalín do sania čím sa podtlak zníži úmerne otvoreniu ventila. Pri akejkoľvek poruche EGR, ho RJ motora odstavy z prevádzky. Je jedno či dostáva z neho správne spätné hlásenie ale nezníži sa podtlak, alebo RJ zistí chybu v prúdovom obvode ventilu. Možno by malo význam zapojiť EGR tak, aby neprepúšťal spaliny do sania, ale čistý vzduch. Otázne je, ako to ovplyvní činnosť a životnosť emisného systému.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: agr
Tak jsme se v podstatě shodli a já se vracím ke svému původnímu tvrzení - "pokud nebude rozdíl v tom jestli tam po zaslepení EGR je nebo není, tak tam ani být fyzicky nemusí".
Ve výsledku nezbývá než znova (stejně jako mnoho jiných) konstatovat (protože se na to spousta nových dokola ptá), že EGR je totální zbytečnost, která jen za.írá motor, takže zaslepit (a klidně i vymontovat) a hotovo.
Ve výsledku nezbývá než znova (stejně jako mnoho jiných) konstatovat (protože se na to spousta nových dokola ptá), že EGR je totální zbytečnost, která jen za.írá motor, takže zaslepit (a klidně i vymontovat) a hotovo.
Re: agr
Hľadám hľadám ale neviem sa dohľadať odpovede....Povedz že mi prosím fórom zlaté čí AGR v motore 1,7 DTI ISUZU zaslepiť dá sa???
Re: agr
Zdravim Vás, potrebujem pomoct. Pred 3 dnami sa mi rozsvietila kontrola motora. Tak som zasiel do servisu a tam mi povedali ze je chyba na EGR ventile. Tak som ho skusil vymontovať a prečistiť. Nebol nejako velmi znecistený. Ale vycistil som ho a namontoval naspät. Po namontovaní mi kontrolka zhasla ale az do tej doby kým sa motor nezohrial na 80 stupnov. Potom sa znovu rozsvietila. Tak mi bolo povedané ze musim kupit nový EGR ventil. Kupil som za 100€ od firmy delphi a ten som namontoval. SPravil som s autom asi 5 km a znovu sa rozsvietila kontrolka motora. Okamzite som siel do servisu a tam mi znovu nacitali chybu EGR ventilu. Vyskusali ho cez pc prekontrolovat a po resetu ventilu mi kontrolka zhasla. Cize mechanik vydedukoval ze káble resp. konektory do ventilu su funkcné. Zanamenaná chyba bola iba na EGR ventile. Cize babo rad teraz ... co mam robit? v piatok mám ist na dovolenku s autom cca 2200 km. Mozem ist so starým egr ventilom ktorý som si zatial zaslepil na taku dlhu trasu? ten egr ventil od delphi som poslal na reklamaciu... mam astru G 98 1,6 16V. som v koncoch
Re: agr
Co v pripade, ze pri ustalenej jazde na "malom plyne" okolo 2000 otacok na trojku motor pocukava, ale ziadna kontrolka nesvieti. Moze to byt EGR?
Vsade som sa docital, ze svieti kontrolka motora pri tychto priznakoch, ale mne nic nesvieti a mierne cukanie pozorujem.
Mam 1,4 Twinport, r.v. 2007.
Mechanik povedal, ze diagnostika je cista, bez chyb, a ze ked nic nesvieti, tak zatial neni problem.
Vsade som sa docital, ze svieti kontrolka motora pri tychto priznakoch, ale mne nic nesvieti a mierne cukanie pozorujem.
Mam 1,4 Twinport, r.v. 2007.
Mechanik povedal, ze diagnostika je cista, bez chyb, a ze ked nic nesvieti, tak zatial neni problem.
Re: agr
Cukání u Aster je klasika, mně cuká při nízkých otáčkách pro zařazenou rychlost, proto jsem psal "málo plynu".
EGR můžeš zkusit dočasně odpojit (nevím jak u 1.4ky, u mě je tam konektor), ale bacha na placebo efekt, může se Ti zdát že to je lepší, ale třeba budeš mít jen dobře zahřátý motor, podvědomě tomu trochu přidáš a ve skutečnosti tam rozdíl být nemusí..
EGR můžeš zkusit dočasně odpojit (nevím jak u 1.4ky, u mě je tam konektor), ale bacha na placebo efekt, může se Ti zdát že to je lepší, ale třeba budeš mít jen dobře zahřátý motor, podvědomě tomu trochu přidáš a ve skutečnosti tam rozdíl být nemusí..
Re: agr
Při stejných otáčkách se různé obsahy (a samozřejmě i podle toho, zda jde o benzín nebo naftu, už kvůli výkonové křivce, resp. krouťáku) budou chovat jinak, tam kde 2litr ve 2t ot táhne v poho, tam 1.4ka může trpět. Proto Ti poradí spíš ti se stejným motorem jako máš Ty. Pokud bys zjistil že jiným to nedělá, tak mě napadá zkusit jiný benzín (+ co filtry ???), zkontrolovat škrtící klapku a diagnostika (protože já třeba ani nevím kde je čidlo/váha vzduchu či jak jinak zkontrolovat lambdu).
Dej pak vědět co jsi zjistil
Dej pak vědět co jsi zjistil