Astra Z16xe P0300 a P0303
Astra Z16xe P0300 a P0303
Ahoj mám měsíc astru, jezdím s ní a vždy když jedu kolem 100km/h (nebo na čtyřku 2,5K otáček) tak se rozsvítí diagnostika a auto pak *jakoby* jede na 3 válce ... podle toho co jsem tu četl jsem toho moc nezjistil, Egr ventil vyměněn, do auta bylo investováno již hodně, na to aby se vrátilo původnímu majiteli.
vyčtené možné problémy - zapalovací lišta? - při zátěži se to stává
váha vzduchu? / škrtící klapka?
ventily? - 1.6 - 16v
prosím pomoc.
vyčtené možné problémy - zapalovací lišta? - při zátěži se to stává
váha vzduchu? / škrtící klapka?
ventily? - 1.6 - 16v
prosím pomoc.
Opel Astra Z16XE - r.v. 2001,
- Reklama
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
no, podle tohoto https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 16#p275916 bych řekl, že ta zapalovací lišta není až tak od věci, zkus najít někoho ochotného z Tvého okolí, kdo by Ti ji zapůjčil a mohl sis tak ověřit, že to zapalovací lištou je
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
odkud jsi?
můžu půjčit lištu, která hází jenom 0304
můžu půjčit lištu, která hází jenom 0304
Astra H 1,9CDTI caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
hoj, tak jsem zjistil, že to lištou není, problém je tedy u dříků ventilů a moje další otázka zní? : jakým způsobem řídící jednotka vyhodnocuje zapalování válce ? - pro způsob oklamání.
Opel Astra Z16XE - r.v. 2001,
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
přidřené ventily chceš "opravit" řídící jednotkou?
Astra H 1,9CDTI caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
jednotka to pozná velice jednodušše
že u daného válce palivoho hoří v detonační oblasti (pozná ze símače klepání)
a pak dopočítá podle snímače kliky-vačky o který válec se jedná. (v pořadí zapalování)
při detekci vypadku nejdříve se snaží změnit předstih aby bylo vše ok, ale pokud není dosaženo tak jej označí za neběžící a vypne u něj palivo aby nedocházelo vnikáním nespáleného paliva do katu a tím k jeho zničení. a pak se to rozsvítí kontrolka motoru
nejednodušší zjištění zda máš problém v mechnice motoru, je bud změřit kompresi, nebo lepší metoda sice ne tolik uplně přesná je měření proud starteru při točení motorem.
že u daného válce palivoho hoří v detonační oblasti (pozná ze símače klepání)
a pak dopočítá podle snímače kliky-vačky o který válec se jedná. (v pořadí zapalování)
při detekci vypadku nejdříve se snaží změnit předstih aby bylo vše ok, ale pokud není dosaženo tak jej označí za neběžící a vypne u něj palivo aby nedocházelo vnikáním nespáleného paliva do katu a tím k jeho zničení. a pak se to rozsvítí kontrolka motoru
nejednodušší zjištění zda máš problém v mechnice motoru, je bud změřit kompresi, nebo lepší metoda sice ne tolik uplně přesná je měření proud starteru při točení motorem.
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
Okura - díky za popis, takhle jednotka přijde na problém, ale pokud se neudrží tlak ve válci, tak přeprogramování jednotky přece nemůže pomoct - závada ji jinde?
Zaujala mne informace o vypínání vstřiku, v tomhle vláknu https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=18611 RomanK píše, že nespálený benzín může poškodit kat, takže za některých okolností jednotka vstřik vypíná a za některých ne? (chápu rozdíl mezi P0300 a 0301-0302-0303-0304), je tam odlišnost v "přístupu" jednotky, když je/není P0300 přítomný?
/edit - překlepy
Zaujala mne informace o vypínání vstřiku, v tomhle vláknu https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=18611 RomanK píše, že nespálený benzín může poškodit kat, takže za některých okolností jednotka vstřik vypíná a za některých ne? (chápu rozdíl mezi P0300 a 0301-0302-0303-0304), je tam odlišnost v "přístupu" jednotky, když je/není P0300 přítomný?
/edit - překlepy
Astra H 1,9CDTI caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
no to určitě nee !!!
pokud je vada v mechanice motoru elektronika NIKDY nic neudělá
ale ten vypadek nemusí být vždy vada v cívce nebo mechanika motoru , muže to být i špatný vstřik.
ano je to tak, ale zaleží na propracování sw v jednotce(iteligenci).
Jednotky z motorů ZxxXE již tuto funkci mají, starší X xx XE ještě ne.
stačí změřit i tlakovou pulsaci v sání a poznáš zda netěsní vyfuk. ventily nebo kde je přesně problém.
Nejlepe chce změřit dynamicku kompresi tzn za chodu na volnoběhu (největši ztrata tlaku)
měřit třeba 10-20minut, zavada se muže opakovat nahodně - netěsnícím ventilem ??
pokud budou tlaky ok, bude chyba jinde.
pokud je vada v mechanice motoru elektronika NIKDY nic neudělá
ale ten vypadek nemusí být vždy vada v cívce nebo mechanika motoru , muže to být i špatný vstřik.
ano je to tak, ale zaleží na propracování sw v jednotce(iteligenci).
Jednotky z motorů ZxxXE již tuto funkci mají, starší X xx XE ještě ne.
stačí změřit i tlakovou pulsaci v sání a poznáš zda netěsní vyfuk. ventily nebo kde je přesně problém.
Nejlepe chce změřit dynamicku kompresi tzn za chodu na volnoběhu (největši ztrata tlaku)
měřit třeba 10-20minut, zavada se muže opakovat nahodně - netěsnícím ventilem ??
pokud budou tlaky ok, bude chyba jinde.
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
jestli jsou přidřeny ventily tlaky v otačkach starteru budou ok.. protože se ten ventil v tak nizkych otačkach stihne zavřit.. ve višich otačkach to nestíha proto vznikaji chyby P0300-0304. (nedokonale spalovaní) ale muze to dělat vstřik, nebo svíčka, lišta, nebo ty ventily.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
Okura - tak to je zajímavá a pro mne potěšující zpráva, díky! (najel jsem s P0304 cca 2000 km )
Zkusil jsem ještě jednu věc, u na 100% vadné lišty (prohazoval jsem i VN izolátory) jsem zkoušel měřit odpor jednotlivých pinů.
Jeden pin (prostřední vlevo, při pohledu na konektor na osazenou lištu) nereagoval, všechny ostatní piny mezi sebou měly nějaký odpor, s výjimkou pinu vlevo dole, ten měl odpor oproti ostatním pinům zhruba poloviční.
Ještě jsem neproměřoval novou lištu, ale dalo by se POUZE NA ZÁKLADĚ tohohle měření usuzovat na vadnou lištu?
Vůbec nemám tucha, jak je konstruovaná, nemám ani schéma, pokud je tam nějaká cívka, dalo by se tipnout poškození?
Napadlo mě to jako dostupná varianta "samodiagnostiky" zapalovací lišty.
Zkusil jsem ještě jednu věc, u na 100% vadné lišty (prohazoval jsem i VN izolátory) jsem zkoušel měřit odpor jednotlivých pinů.
Jeden pin (prostřední vlevo, při pohledu na konektor na osazenou lištu) nereagoval, všechny ostatní piny mezi sebou měly nějaký odpor, s výjimkou pinu vlevo dole, ten měl odpor oproti ostatním pinům zhruba poloviční.
Ještě jsem neproměřoval novou lištu, ale dalo by se POUZE NA ZÁKLADĚ tohohle měření usuzovat na vadnou lištu?
Vůbec nemám tucha, jak je konstruovaná, nemám ani schéma, pokud je tam nějaká cívka, dalo by se tipnout poškození?
Napadlo mě to jako dostupná varianta "samodiagnostiky" zapalovací lišty.
Astra H 1,9CDTI caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
ale největší úbytek tlaku se projeví na volnoběh.
v tahu už je nižšíí procento ubytku (teda pokud není díra )
neblikala ti kontrolka třeba i na volnoběh?? nebo jen při jízdě?
v tahu už je nižšíí procento ubytku (teda pokud není díra )
neblikala ti kontrolka třeba i na volnoběh?? nebo jen při jízdě?
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
nevím, jestli je to dotaz na mne
Mě kontrolka svítila na neutrál a brzdění motorem, při akceleraci problikávala.
Dodatečně jsem důkladně přečetl prostřední příspěvek autora vlákna a pokud vyloučil lištu, ještě dost možností zbývá
Mě kontrolka svítila na neutrál a brzdění motorem, při akceleraci problikávala.
Dodatečně jsem důkladně přečetl prostřední příspěvek autora vlákna a pokud vyloučil lištu, ještě dost možností zbývá
Astra H 1,9CDTI caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
- pankid
- Příspěvky: 337
- Registrován: 16 kvě 2010, 16:39
- Bydliště: Praha a LPG-OBCHOD.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
Taky přispěju svou troškou do mlýna, měl jsem vadné dva benzínové vstřikovače a závady se zobrazovaly tyto : 0300 a 0303. Po výměně v srpnu v pohodě.
www.LPG-OBCHOD.cz
Přestavby na plyn LPG s nádrží místo rezervy, homologací a zápisem do TP.
Zdarma ochrana ventilů originál www.FLASHLUBE.cz
1Km na benzín = 2.70 Kč nebo 1Km na plyn LPG = 1.30Kč. Úspora na 1Km = 1,40 Kč !
Litr plynu LPG 14 Kč - Litr benzínu 34 Kč (7/2018)
Přestavby na plyn LPG s nádrží místo rezervy, homologací a zápisem do TP.
Zdarma ochrana ventilů originál www.FLASHLUBE.cz
1Km na benzín = 2.70 Kč nebo 1Km na plyn LPG = 1.30Kč. Úspora na 1Km = 1,40 Kč !
Litr plynu LPG 14 Kč - Litr benzínu 34 Kč (7/2018)
Re: Astra Z16xe P0300 a P0303
Uvedu nas problem na pravou miru, puvodne psal bratr a rekneme ne kompletni informace
Takze koupila se astra, vsechno vypadalo cajk. Po cca 200km najetych se rozsvitil airbag, klasika cidlo u sedacky spolujezdce - zatim neresime. Po dalsich cca 500km se rozsvitila kontrolka motoru, domluvili jsme se tedy s Fritolem, napichli jsme to na diagnostiku. Nepamatuju si presne ty chybovy kody, ale byly tam nejaky nepritomny chyby spalovani, to uz se po smazani neobjevilo. Dalsi chyba byla EGR, ten jsme nejdriv zaslepili, zacalo to nahodne chcipat na volnobeh, tak se koupil novej a trada, problem solved.
Z veci, ktere jsme jeste opravovali: vymenil se chladic, protoze tekl, svicky se koupily Brisky primo v Auto Kelly, zavarily se svody nad katikem, pac tam byly brutalne popraskany a dost to podchazelo, pridelal se zadni kus vyfuku, protoze uhnil spoj stredniho a koncovyho dilu a vymenil se olej, Starline 10W40.
Od te doby to nekdy cuka kolem 1500 otacek, pres 2000 uz je to dobry. Pak se objevi chyby P0300 a P0303, pozdeji se rozsviti na palubce motor a jednotka odpoji treti valec - motor jede na tri, cely se to klepe. Kdyz se to chcipne a nastartuje, jedeme zase na ctyri. Svicka ze tretiho valce je ocouzena. Kazdopadne jsme resili, ze to teda asi spaluje olej, jenze problem je, ze olej neubyva. Za cca tisic km maximalne milimetr na rysce (oboje mereno za studena).
Zkouseli jsme dat zpet stare svicky (jsou uplne stejne, jen maji vetsi vzdalenost elektrod - stare 1mm, nove 0,5mm), zda se ze se to chova lepe, ale stejne to ve vysledku hazi zminene chyby a obcas jede na tri.
Zkouseli jsme merit tlaky ve startovacich otackach, ale asi spatnym tlakomerem, ukazal na vsech valcich 2,5 (nevim jednotku), mam pujceny lepsi, kterym to jeste dnes premerime - ale jak jsem zde pochopil, 200 ot/min stejne nic nerekne.
Vzhledem k tomu, ze auto ma zapalovaci listu, zajimalo by mne, jak zmerit tlaky ve vyssich otackach? tocit rucne 2000 otacek si dost dobre nedovedu predstavit
Zajimave je, ze kdyz jsme odpojili lambdu nad katikem, chovalo se to lepe, chyba se dlouho neprojevila, kontrolka motoru se ani nerozsvitila, ale po zahrati kdyz se na to trochu slaplo (rekneme kolem 100kmh na ctyrku) to zacalo jet na tri valce. Zkouseli jsme lambdy i prohodit (jen prepojit konektory) a chovalo se to stejne jako s vrchni lambdou odpojenou
(nekamenujte mne za to hledali jsme jak to vyresit aby jednotka nevypinala valec - katik se kdyztak da pryc kdyby to palilo olej a katik odesel)
Ve vysledku hledam dalsi moznosti ktere by to mohli byt krome netesnych ventilu respektive nutnosti repase hlavy. Nejde o to, ze by repase hlavy byl velky problem, ale auto uz stalo nejakou tu korunu a nechci repasovat hlavu a pak zjistit, ze to bylo cidlem klepani (je to vubec mozne?) nebo nejakou blbosti, ktere jsme si nevsimli.
Repasi hlavy udelam sam, diagnostiku uz jsem koupil, vicemene vsechno si na tom aute zvladnu udelat sam, ale tenhle problem mi opravdu vrta hlavou a elektrice zase az tolik nerozumim (hlavne vztahy reakce - pricina -> proste vedet co opravit a ne jen vymenovat jedno za druhym a cekat kdy se trefim).
Celkove auto docela zere, ve meste kolem 10 litru a to se s tim jezdi celkem na klid (2000+ otacek ale lehka noha), auto vetsinou jezdi trasy do 15km, poradne se ani neohreje.
Pripadne pokud by byl nekdo rozumne blizko, nebo mel cestu, podival se co to dela a rekl mi tohle vymen a ono to pomohlo, rad radu ocenim, nejsem zadny skrt
EDIT: jeste doplnim, ze jsem si jistej, ze problem se objevil po zavareni svodu - mohla by to tedy byt spatna lambda? nebo je opravdu problem v tom, co jde z motoru..
EDIT2: jaky proud starteru je normalni a cim bych ho mel merit? Klasickej multimetr by se asi vyparil, predpokladam
Takze koupila se astra, vsechno vypadalo cajk. Po cca 200km najetych se rozsvitil airbag, klasika cidlo u sedacky spolujezdce - zatim neresime. Po dalsich cca 500km se rozsvitila kontrolka motoru, domluvili jsme se tedy s Fritolem, napichli jsme to na diagnostiku. Nepamatuju si presne ty chybovy kody, ale byly tam nejaky nepritomny chyby spalovani, to uz se po smazani neobjevilo. Dalsi chyba byla EGR, ten jsme nejdriv zaslepili, zacalo to nahodne chcipat na volnobeh, tak se koupil novej a trada, problem solved.
Z veci, ktere jsme jeste opravovali: vymenil se chladic, protoze tekl, svicky se koupily Brisky primo v Auto Kelly, zavarily se svody nad katikem, pac tam byly brutalne popraskany a dost to podchazelo, pridelal se zadni kus vyfuku, protoze uhnil spoj stredniho a koncovyho dilu a vymenil se olej, Starline 10W40.
Od te doby to nekdy cuka kolem 1500 otacek, pres 2000 uz je to dobry. Pak se objevi chyby P0300 a P0303, pozdeji se rozsviti na palubce motor a jednotka odpoji treti valec - motor jede na tri, cely se to klepe. Kdyz se to chcipne a nastartuje, jedeme zase na ctyri. Svicka ze tretiho valce je ocouzena. Kazdopadne jsme resili, ze to teda asi spaluje olej, jenze problem je, ze olej neubyva. Za cca tisic km maximalne milimetr na rysce (oboje mereno za studena).
Zkouseli jsme dat zpet stare svicky (jsou uplne stejne, jen maji vetsi vzdalenost elektrod - stare 1mm, nove 0,5mm), zda se ze se to chova lepe, ale stejne to ve vysledku hazi zminene chyby a obcas jede na tri.
Zkouseli jsme merit tlaky ve startovacich otackach, ale asi spatnym tlakomerem, ukazal na vsech valcich 2,5 (nevim jednotku), mam pujceny lepsi, kterym to jeste dnes premerime - ale jak jsem zde pochopil, 200 ot/min stejne nic nerekne.
Vzhledem k tomu, ze auto ma zapalovaci listu, zajimalo by mne, jak zmerit tlaky ve vyssich otackach? tocit rucne 2000 otacek si dost dobre nedovedu predstavit
Zajimave je, ze kdyz jsme odpojili lambdu nad katikem, chovalo se to lepe, chyba se dlouho neprojevila, kontrolka motoru se ani nerozsvitila, ale po zahrati kdyz se na to trochu slaplo (rekneme kolem 100kmh na ctyrku) to zacalo jet na tri valce. Zkouseli jsme lambdy i prohodit (jen prepojit konektory) a chovalo se to stejne jako s vrchni lambdou odpojenou
(nekamenujte mne za to hledali jsme jak to vyresit aby jednotka nevypinala valec - katik se kdyztak da pryc kdyby to palilo olej a katik odesel)
Ve vysledku hledam dalsi moznosti ktere by to mohli byt krome netesnych ventilu respektive nutnosti repase hlavy. Nejde o to, ze by repase hlavy byl velky problem, ale auto uz stalo nejakou tu korunu a nechci repasovat hlavu a pak zjistit, ze to bylo cidlem klepani (je to vubec mozne?) nebo nejakou blbosti, ktere jsme si nevsimli.
Repasi hlavy udelam sam, diagnostiku uz jsem koupil, vicemene vsechno si na tom aute zvladnu udelat sam, ale tenhle problem mi opravdu vrta hlavou a elektrice zase az tolik nerozumim (hlavne vztahy reakce - pricina -> proste vedet co opravit a ne jen vymenovat jedno za druhym a cekat kdy se trefim).
Celkove auto docela zere, ve meste kolem 10 litru a to se s tim jezdi celkem na klid (2000+ otacek ale lehka noha), auto vetsinou jezdi trasy do 15km, poradne se ani neohreje.
Pripadne pokud by byl nekdo rozumne blizko, nebo mel cestu, podival se co to dela a rekl mi tohle vymen a ono to pomohlo, rad radu ocenim, nejsem zadny skrt
EDIT: jeste doplnim, ze jsem si jistej, ze problem se objevil po zavareni svodu - mohla by to tedy byt spatna lambda? nebo je opravdu problem v tom, co jde z motoru..
EDIT2: jaky proud starteru je normalni a cim bych ho mel merit? Klasickej multimetr by se asi vyparil, predpokladam
Opel Astra Z16XE - r.v. 2001,