Cukání motoru

Odpovědět
quido
Příspěvky: 4
Registrován: 31 říj 2010, 21:37

Re: Cukání motoru

Příspěvek od quido » 31 říj 2010, 21:49

Zdravím, pročetl jsem tady vše o "cukání" (motor Z 16XE),ale vždy to je při zahřátém motoru. Mně to začalo taky při zahřátém motoru,ale teď už to dělá od startu. jednak špatně startuje (tak na 3.-4.pokus)-baterie v pořádku, a musím ho držet pořád pod plynem, jinak volnoběž.otáčky padnou klidně na 200-300 a motor prostě zdechne. Musím ho držet celou cestu pod plynem, jinak cuká a volnoběh při přeřazení nebo dojezdu na křižovatce klesne opět na 200 a zdechne. Dělá to od nastartování. Při případném chcípnutí motoru jde velmi blbě nastartovat. Najeto 180tis.,rok 2001, zapal.lišta měněna před cca.5 lety-cukalo to, ale byl to egr ventil, svíčky měním každý rok, žere hodně olej, čistím egr. diagnostika vždy 0, jen když byla napojená při jízdě a zastavilo to motor, napsala egr (před 5 lety). Příznaky jsou stejné jako tehdy (egr), ale tehdy to dělalo jen při zahřátém motoru. Co radíte?
díky!

Reklama
 

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Cukání motoru

Příspěvek od Arwy » 01 lis 2010, 09:56

Zrovna predvčerom som riešil rovnaký problém, EGR bol zaseknutý v otvorenej polohe, ale to by si mal uložené chybové kódy .....
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
Miichaal
Příspěvky: 349
Registrován: 02 lis 2009, 18:14
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru

Příspěvek od Miichaal » 01 lis 2010, 14:26

quido píše:Zdravím, pročetl jsem tady vše o "cukání" (motor Z 16XE),ale vždy to je při zahřátém motoru. Mně to začalo taky při zahřátém motoru,ale teď už to dělá od startu. jednak špatně startuje (tak na 3.-4.pokus)-baterie v pořádku, a musím ho držet pořád pod plynem, jinak volnoběž.otáčky padnou klidně na 200-300 a motor prostě zdechne. Musím ho držet celou cestu pod plynem, jinak cuká a volnoběh při přeřazení nebo dojezdu na křižovatce klesne opět na 200 a zdechne. Dělá to od nastartování. Při případném chcípnutí motoru jde velmi blbě nastartovat. Najeto 180tis.,rok 2001, zapal.lišta měněna před cca.5 lety-cukalo to, ale byl to egr ventil, svíčky měním každý rok, žere hodně olej, čistím egr. diagnostika vždy 0, jen když byla napojená při jízdě a zastavilo to motor, napsala egr (před 5 lety). Příznaky jsou stejné jako tehdy (egr), ale tehdy to dělalo jen při zahřátém motoru. Co radíte?
díky!
že by motorek volnoběhu(volnoběžný regulační ventil)???? ..sice mi to nechcípalo ale převalovalo se to někde okolo 500ot/min ... ze začátku to dělalo jen při zahřátém motoru a pak už kdy se mu zachtělo :D

quido
Příspěvky: 4
Registrován: 31 říj 2010, 21:37

Re: Cukání motoru

Příspěvek od quido » 02 lis 2010, 17:04

Díky Arwy, bylo to přesně cos říkal, zaseklý AGR ventil v otevřené poloze, už to nešlo rozchodit :-( Četl jsem hodně o zaslepování AGR ventilu (měnil jsem ho už 2x, takže by s emi to vyplatilo, teď by mě to čekalo potřetí, ale u motoru Z16XE to prý nejde. Můžete mi poradit? Jde nebo ne? Bude po příp.zaslepení svítit nějaká kontrolka? Projdu emisema? Budu jinak vše(ŘJ) fungovat ok? díky za odpověď!

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Cukání motoru

Příspěvek od Arwy » 02 lis 2010, 17:36

Ak ho zaslepíš, tak bude svietiť kontrolka na palubke. Kúp v Opli repas (musíš odovzdať Tvoj pokazený), cena na SK je okolo 130 EUR.
Prípadne sa skús v Opli informovať, či sa dá na Tvojom motore aktualizáciou softvéru v RJ motora deaktivovať EGR ventil.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

hamaradan
Příspěvky: 13
Registrován: 02 led 2007, 15:27

Re: Cukání motoru

Příspěvek od hamaradan » 04 lis 2010, 09:22

Dobrý den všem,

s cukáním mám také problém už asi víc než rok.
Zaslepil jsem ERG, vyměnil svíčky, vyčistil škrtící klapku. Nic nepomohlo.

Včera jsem nechal udělat diagnostiku a píše to asi 3 chyby ohhledně nastavení vyčkového hřídele A.

Mohl by mi někdo prosím poradit, co bych měl nyní udělat? výměna čidla?

Motor cuká jen v nízkých otáčkách. Jak je motor v otáčkách, tak šlape jak má.

Děkuji předem za všechny užitečné odpovědi.

quido
Příspěvky: 4
Registrován: 31 říj 2010, 21:37

Re: Cukání motoru

Příspěvek od quido » 04 lis 2010, 13:59

to arwy:
Díky moc! Původní AGR byl zablokován, takže servisák koupil na vrakáči jiný a ten zaslepil (ten můj původní nefunkční prý zaslepit nejde), takže mám AGR ventil na Z16XE zaslepen, i když jsem na mnoha místech slyšel, že u tohoto motoru to prý nejde. Žádná kontrolka nesvítí a auto šlape jak hodinky! ještě jednou díky!
Ptal jsem se i na ty repasovaný AGR přímo v Opelu a na tenhle motor prý nejsou, stejně jako aktualizace SW na ŘJ pro deaktivaci činnosti AGR, prý to je jen pro 8mi ventil...

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Cukání motoru

Příspěvek od Arwy » 04 lis 2010, 16:23

Ten repas má katalógové číslo 58 51 604 je to pre motory Z14XE, Z16SE, Z16XE, Z16XEP, Z16YNG. Nemám najnovšie EPC, tak je možné že to už neponúkajú, ale v cenníku táto položka figuruje.
Kontrolka sa možno rozsvieti, daj jej ešte trochu času :D .
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

quido
Příspěvky: 4
Registrován: 31 říj 2010, 21:37

Re: Cukání motoru

Příspěvek od quido » 04 lis 2010, 16:26

to Arwy: Ok a když se ta kontrolka (jaká to je?) rozsvítí, je třeba něco řešit? nebo s tím mám jenom počítat a jezdit vesele dál? Projdu STK a emisema?

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru

Příspěvek od Oťas » 04 lis 2010, 16:49

quido píše:to arwy:
AGR ventil na Z16XE zaslepen, i když jsem na mnoha místech slyšel, že u tohoto motoru to prý nejde
Taky mám tento motor a EGR zaslepen bez problémů, ale je to jen o štěstí, protože motory s dvěma lambdama většinou zaslepit nejdou.
Můžem být rádi, že nám to jde...:-) 8)
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW

Uživatelský avatar
santik
Příspěvky: 889
Registrován: 27 úno 2007, 01:36
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru

Příspěvek od santik » 04 lis 2010, 17:19

hamaradan píše:Dobrý den všem,

s cukáním mám také problém už asi víc než rok.
...
.
A aky mas motor?
Astra G 1.8 5dv ´03 Elegance -----> SAAB 9-3 SS ´09 1.8t

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Cukání motoru

Příspěvek od Arwy » 04 lis 2010, 17:22

Mala by svietiť kontrolka emisií. Jazdiť sa s tým dá, akurát nebudeš vedieť či Ti svieti kontrolka kvôli zaslepenému EGR, alebo sa vyskytla nejaká ďalšia chyba systému emisií.
Na emisnej či prejdeš neviem, záleží od toho ako robia u vás emisie. Na Z motoroch by mali auto pred emisnou napichnúť na diagnostiku a ak sú uložené nejaké chyby tak by Ťa na emisnú ani nemali pustiť (nie to ešte so svietiacou kontrolkou).
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

hamaradan
Příspěvky: 13
Registrován: 02 led 2007, 15:27

Re: Cukání motoru

Příspěvek od hamaradan » 04 lis 2010, 20:48

santik píše:
hamaradan píše:Dobrý den všem,

s cukáním mám také problém už asi víc než rok.
...
.
A aky mas motor?
No abych pravdu řekl nevím. Je to AstraG j, 1,4 16 V, rok výroby 2000. výbava milenium. Jak tedy zjistím přesně typ motoru?

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru

Příspěvek od Mike.S » 04 lis 2010, 20:49

máš X14XE, motory Z14XE se vyráběly až od r.v. 2003
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru

Příspěvek od RomanK » 04 lis 2010, 21:37

Poopravím Mika

Z14XE od roku 2001
Z14XEP od roku 2004
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Odpovědět