Ztráta výkonu na Z20LET

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cartman
Příspěvky: 13
Registrován: 21 led 2008, 18:21

Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od Cartman » 03 říj 2010, 18:24

Čau, mam problém s motorem Z20LET. Při plném plynu začne silně škubat a nechce do otáček, po chvilce zabere a pak se ozve detonační spalováni a rozbliká se kontrolka motoru a odpojí to detonující válec. pří jízdě do půl plynu vše ok do 4000ot, dále nechce táhnout. Po načtení chyb pouze závada: Detonační spalování, nic jiného.
svíčky jsou nové BOSCH podle katalogu, nová zapalovací lišta, vstřikovače po kontrole, tlaky na všech válcích jsou o.k. turbo po repasu. Díky za rady.
Naposledy upravil(a) Mike.S dne 04 říj 2010, 20:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: přesunuto do správné sekce

Reklama
 

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od denny » 03 říj 2010, 19:13

Zkus live data a hodnoty měřiče hmotnostim vzduchu.Vše může mít závislost na chybném měření váhy vzduchu.

Uživatelský avatar
Cartman
Příspěvky: 13
Registrován: 21 led 2008, 18:21

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od Cartman » 03 říj 2010, 19:21

To zkusim, jěště jsem našel, že může být závada na čidle tlaku v sacím potrubí. Ale tu váhu určite zkusim, dík za radu

Uživatelský avatar
Kexik12
Příspěvky: 112
Registrován: 04 říj 2009, 12:54
Bydliště: Kosice-Slovakia

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od Kexik12 » 04 říj 2010, 19:47

mozno je to hlupost co ti tu napisem ale tiez som mal podobny problem aj ked mi to az tak neskubalo ako tebe.Daval som to na citacku pytal som sa kazdeho ale nikto nic nakoniec som zistil ze mam zapchatu hadicu na odvetravanie klukovky,vycistil som to a od vtedy mam pokoj asi to tvoj problem nevyriesi ale mne tiez nevedel nikto presne povedat co moze byt chyba tak som skusal vsetko
Z20LET

Uživatelský avatar
Cartman
Příspěvky: 13
Registrován: 21 led 2008, 18:21

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od Cartman » 04 říj 2010, 20:31

Ta hadice je o.k. Zatim jsem neměl čas zkusit pořádně tu váhu, on je problém, že už mi to jednou dělalo a odnesl to motor tak, že to na druhém válci užralo kus pístu až uplně prasknul a celý motor šel do háje a v Oplu nevědí co s tim.

Uživatelský avatar
Shuya
Příspěvky: 1806
Registrován: 29 zář 2008, 19:15
Bydliště: Modra
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od Shuya » 04 říj 2010, 20:59

JE to trošku ot ale sviečky BOSH nieu ziadna výhra... bosh je v preklade chyba... lepsie sú DENSO alebo NGK len toľko :) postreh zo skusenosti :)
Astra G 1.6 16v opc packet R.I.P
Astra G 1.8 16v opc packet EX
Vectra B sport 2.2DTI ( Stance wagoon)
Grand Cherokee 2.7CRD ( Expedition troll)
Zafira A 2.0 16v Turbo OPC daily car

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od denny » 05 říj 2010, 07:38

Shuya píše:JE to trošku ot ale sviečky BOSH nieu ziadna výhra... bosh je v preklade chyba... lepsie sú DENSO alebo NGK len toľko :) postreh zo skusenosti :)
Jo jasně a proto se Opel rozhodl je montovat v prvovýrobě a se značkou GM. :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Cartman
Příspěvky: 13
Registrován: 21 led 2008, 18:21

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od Cartman » 13 říj 2010, 10:37

Tak váha vzduchu vyměněna, znatelně vyšší výkon, ale po ujetí par stovek metrů auto spadne do nouzoveho režimu a naskočí chyba P1106.

Uživatelský avatar
Cartman
Příspěvky: 13
Registrován: 21 led 2008, 18:21

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od Cartman » 18 říj 2010, 10:40

Tak podle všeho to vypada, ze neodpovida pozadovany tlak skutecnemu tlaku, proto auto pada do nouzoveho rezimu. Muze to delat bud ventil ovladajici wastegate, nebo ta membrana na wastegate (netesnost). Nevite nekdo jak to vyzkouset? dik za rady

Uživatelský avatar
marek
Příspěvky: 350
Registrován: 27 čer 2006, 09:26

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od marek » 18 říj 2010, 22:23

Řešení dvou častých problémů motoru Z20LET z TISu:

1.
Náprava v provozu: 2006
Problém: Motor Z20LET - Do řídicí jednotky motoru se nastavil poruchový kód P1106
Modely: Motory: Možnosti: Astra-G 2001...2005,Astra-G Coupe 2001...2005,Astra-G Cabrio 2001...2005,Zafira 2001...2005 Z20LET,Z20LET,Z20LET,Z20LET
Reklamace: Rozsvítí se kontrolka motoru a do řídicí jednotky motoru se nastaví poruchový kód P1106 (plnící tlak neodpovídá požadovanému rozsahu).
Příčina: Špatně zakrimplované ukostření kabelového svazku vstřikování paliva.
Výroba:

Náprava:
V případě stížnosti ze strany zákazníka se zakrimplované ukostření musí nahradit novým. Rozmontujte kabelový svazek vstřikování paliva, viz obr. I.
Oddělte zakrimplované ukostření. Odizolujte 4x kostřicí kabel a zakrimplujte jej znovu, viz obr. II, 1. Nakonec nasaďte smršťovací hadici, viz obr. II, 2.
Upozornění: Pro nové krimplování se musí použít speciální přípravek MKM-923-32. Kabelový svazek vstřikování paliva zaizolujte izolační páskou.

Náhradní díly: Číslo dílu: Katalogové číslo:
Smršťovací hadice (balení: 50 ks) 90543875 12 86 666
Krimplování (balení: 100 ks) 90543865 12 86 663
Funkční skupina: J - Motor
Reklamační skupina: 06 - Chybový kód dosazen řídicí jednotkou
Chybový kód: P1106

2.
Náprava v provozu: 1795
Problém: Motor Z20LET - Vadný regulační ventil plnicího tlaku turbodmychadla
Modely: Motory: Možnosti: Astra-G 2001...2004,Zafira 2001...2004,Astra-G Coupe 2001...2004,Astra-G Cabrio 2001...2004,Speedster 2002...2004,VX220 2002...2004 Z20LET,Z20LET,Z20LET,Z20LET,Z20LET,Z20LET
Reklamace: Kolísání výkonu při vyšším nebo plném zatížení, nenastaví se žádný chybový kód.
Příčina: Vnitřní netěsnost regulačního ventilu plnicího tlaku.
Výroba: Upravené regulační ventily plnicího tlaku se ve výrobě používají od následujících čísel podvozků: Bochum I W0L0TGF7542184350 (30.04.2004), Antverpy W0L0AHL4845178538 (30.04.2004), Ellesmere Port W0L0AHL4848082282 (30.04.2004), Bertone W0L0TGF674B007479 (30.04.2004).

Náprava:
V případě reklamace ze strany zákazníka se vadný regulační ventil plnicího
tlaku (díl č. 55557806 / katalogové č. 58 50 129) musí vyměnit za nový.
Turbodmychadlo se měnit nemusí.
Funkční skupina: J - Motor
Reklamační skupina: 18 - Špatné chování při jízdě
Chybový kód: Žádné
Astra Coupé Turbo

firebladetom
Příspěvky: 97
Registrován: 19 led 2011, 15:05

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od firebladetom » 16 úno 2011, 14:00

Ahoj, mám Zafiru OPC, řeším ten samý problém. Ztráta výkonu na plný plyn nad 4tisíce.
Řeším to už měsíc, vyměnil a odskoušel jsem hodně věcí. Na anglickém fóru jsem se dočetl, že to na Z20LET dělaly týpkovi prasklé svody. Což jsem kontroloval a mám OK.
Nicméně včera Zafira přestala jet úplně - tlak v prvním válci - 0 a zatím to vypadá na podpálenej sací ventil...
Až se dozvím víc, dám vědět.

Uživatelský avatar
Shuya
Příspěvky: 1806
Registrován: 29 zář 2008, 19:15
Bydliště: Modra
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od Shuya » 16 úno 2011, 15:30

denny píše:
Shuya píše:JE to trošku ot ale sviečky BOSH nieu ziadna výhra... bosh je v preklade chyba... lepsie sú DENSO alebo NGK len toľko :) postreh zo skusenosti :)
Jo jasně a proto se Opel rozhodl je montovat v prvovýrobě a se značkou GM. :lol: :lol: :lol:
Denny nissan taky daval do prvovýroby diely od Boshu aj sviecky, a do polroka ich zmenili za ngk lebo to nerobilo dobrotu 8) tak isto aj ine komponenty od boshu len tolko ;) ak sviecky tak len ngk ci denso ;)
Astra G 1.6 16v opc packet R.I.P
Astra G 1.8 16v opc packet EX
Vectra B sport 2.2DTI ( Stance wagoon)
Grand Cherokee 2.7CRD ( Expedition troll)
Zafira A 2.0 16v Turbo OPC daily car

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od denny » 16 úno 2011, 16:41

Vše je jen o penězích a lobby výrobců komponentů pro prvovýrobu.

Uživatelský avatar
Cartman
Příspěvky: 13
Registrován: 21 led 2008, 18:21

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od Cartman » 19 úno 2011, 12:50

Neměl jsem čas sem napsat. Problém vyřešen. Dělala to váha vzduchu, ta co jsem koupil byla ňáký šunt, teď tam mam váhu Pierburg a auto jede naprosto skvěle, řekl bych, jako nikdy před tím. Ale stejně bych možná doporučil koupit váhu BOSCH. Původní váha špatně měřila a výsledek byla velmi chudá směs. Konečné skóre: díl za 3500kč udělal škodu za skoro 100 000kč!!!! Propálené písty, 4 ventily, zničená hlava, blok a turbo. Oba katalyzatory zničené.

sabelt
Příspěvky: 755
Registrován: 03 zář 2006, 18:36

Re: Ztráta výkonu na Z20LET

Příspěvek od sabelt » 04 úno 2013, 16:55

Tak to me pekně mrzí :-/ doufam ze to das v pohode do kupy :-)

Tohle skubání ted dela tatovi na 1.6 16V .. tak sem zvedavej co to bude :-)
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...

Odpovědět