100 oktanů

Uživatelský avatar
mirobra
Příspěvky: 64
Registrován: 23 úno 2008, 13:47
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: 100 oktanů

Příspěvek od mirobra » 14 led 2010, 20:11

Luboš X17DTL píše:Pořád špatně. :cry:
Má ho prostě zadarmo, proto se ptá. Jinak by na takový šmejd přece nejezdil. Ale když je zadarmo... :mrgreen:
No hurá!!! :)
2000, X16XEL

Reklama
 

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: 100 oktanů

Příspěvek od Phrz » 14 led 2010, 20:12

spt32 píše:Když už tady mluvíte o těch benzínech,nevíte někdo jaký je rozdíl mezi Natural 95 a Natural 95 Plus? Maji to Tesco benzinky ale nevim v čem to může být jiné.
u tesca bude n95plus normalni natural a n95 je nejakej patok. jednou jsem tam tamkoval a brecel jsem jak to nejelo
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
mirobra
Příspěvky: 64
Registrován: 23 úno 2008, 13:47
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: 100 oktanů

Příspěvek od mirobra » 14 led 2010, 20:17

JoeL píše:Pán si z nás dělá prdel s tím olovem furt... Jestli do auta liješ 95, 98, nebo 100, tak je to jedno, zvlášť pokud to liješ do ojetiny, kde už to nemá vůůbec žádný vliv.
Natural (nebo Carrera nebo bůh ví jaká komolenina) neobsahuje ani pitomý mg olova. Olovo se od roku 2001 nedává do žádného paliva, do té doby byl snad už jen ve specialu. Dnes už ani ten special neobsahuje olovo.
Pokud budeš lít 100 místo 95, tak to na životnost motoru nebude mít vliv. Jediný efekt je snad lepší pocit :D
Mrkni na tuto stránku je tam množství olova v BA 95 http://www.unipetrolrpa.cz/cs/nabidka-p ... nziny.html
Nejde mě o pocit, ale o to, jak na to kápl Luboš X17DTL
2000, X16XEL

Uživatelský avatar
mirobra
Příspěvky: 64
Registrován: 23 úno 2008, 13:47
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: 100 oktanů

Příspěvek od mirobra » 14 led 2010, 20:19

Phrz píše:pokud mas k dispozici klasicky 100okt benzin tak motoru nic neudela a neublizi mu (znamy ho cpe uz nekolik let pravidelne fo eFka a motor slape jak hodinky), pokud mas benzin s primesi olova nedaval bych ho tam!
No konečně nějaký rozumný názor, který neřeší co je to za benzín.
Díky
2000, X16XEL

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: 100 oktanů

Příspěvek od Phrz » 14 led 2010, 20:21

precti
sad.jpg
Přílohy
Nový obrázek.jpg
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
mirobra
Příspěvky: 64
Registrován: 23 úno 2008, 13:47
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: 100 oktanů

Příspěvek od mirobra » 14 led 2010, 20:38

Phrz píše:precti
sad.jpg
Mám X16XEL.
Je to dobrý. Proto jsem na začátku tohoto tématu uvažoval o tom, že ten katoš demontuju (k vůli tomu olovu).
2000, X16XEL

Uživatelský avatar
mirobra
Příspěvky: 64
Registrován: 23 úno 2008, 13:47
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: 100 oktanů

Příspěvek od mirobra » 14 led 2010, 20:51

mirobra píše:
Phrz píše:pokud mas k dispozici klasicky 100okt benzin tak motoru nic neudela a neublizi mu (znamy ho cpe uz nekolik let pravidelne fo eFka a motor slape jak hodinky), pokud mas benzin s primesi olova nedaval bych ho tam!
No konečně nějaký rozumný názor, který neřeší co je to za benzín.
Díky
Rád bych ale věděl proč, co se může podělat.
2000, X16XEL

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Re: 100 oktanů

Příspěvek od Phrz » 14 led 2010, 20:55

chapu, otazka je jestli se ti to vyplati sundavat. zalezi podle toho kolik toho paliva mas aby jsi to neprojel za mesic a pak zacal tankovat normalni a stezoval si na zvysenou spotrebu a cpal tam kat znova. Jestli olovo vadi jen katu tak urcite sundavat, co udela olovo s timhle motorem to nevim to by mohl zodpovedet nekdo zkusenejsi.
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
mirobra
Příspěvky: 64
Registrován: 23 úno 2008, 13:47
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: 100 oktanů

Příspěvek od mirobra » 14 led 2010, 21:15

Phrz píše:chapu, otazka je jestli se ti to vyplati sundavat. zalezi podle toho kolik toho paliva mas aby jsi to neprojel za mesic a pak zacal tankovat normalni a stezoval si na zvysenou spotrebu a cpal tam kat znova. Jestli olovo vadi jen katu tak urcite sundavat, co udela olovo s timhle motorem to nevim to by mohl zodpovedet nekdo zkusenejsi.
Je to dlouhodobá záležitost. Sundání katoše mě napadlo jako první, ale co lamda sonda? (ani nevím co to je)
2000, X16XEL

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Re: 100 oktanů

Příspěvek od Salám » 15 led 2010, 07:19

A proč by se musel sundávat kat? On tam nevadí, jen prostě nebude plnit 100% svou funkci, čili špatné emise..to je vše..kvůli olovu se ten kat nevysype (si myslím) takže já bych ho tam nechal.
áá ještě poznámečku..pokud bych měl nějaký sračkový benál na dobrý peníz, tak bych koupil za pár litříků fanouše a lil ho tam a jezdil s ním.
Do astry, kde je plno elektroniky a lidem se to kazí a motor se zasírá i při používání normál.benálu bych to nedával, bo rázem ušetřených pár stovek se změní v pár tisíc nutných k opravě..

Uživatelský avatar
Kraken
Příspěvky: 457
Registrován: 20 srp 2008, 14:07
Bydliště: Košice

Re: 100 oktanů

Příspěvek od Kraken » 15 led 2010, 07:42

Mirobra:
Olovo slúžilo v starých motoroch ako katalyzátor horenia benzínu, aby nedochádzalo k samovznieteniu počas stláčania zmesi v spaľovaciej komore auta. Dnešné motory sú vybavené katalyzátorom aj viacstupňovým na báze keramiky, platiny a nieviemčohoešte, ktoré nahrádzajú funkciu olova a to z jednoduchého dôvodu: aby sa nezas.erala táto malá planéta olovom, ktoré prúdilo zo všetkých výfukov sveta.
Podľa mňa to tam môžeš kľudne naliať bez nejakých vážnych následkov na motor, stejne to vyletí výfukom von. V splodinách sú aj väčšie častice, ktoré postupne zanášajú motor a tým poškodzujú. Otázka je len, či motor bude mať normálny chod a či máš svedomie voči prírode.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Re: 100 oktanů

Příspěvek od Salám » 15 led 2010, 10:10

Článek je to sice staršího data, ale dá se :wink:
stránka 7 a stránka 8 - tam se píše o olovu v motoru a co olovo dělá se slitinami v motoru atd.

KLINKI

Uživatelský avatar
kabrioletak
Příspěvky: 1311
Registrován: 30 pro 2007, 15:42
Bydliště: Nový Jičín

Re: 100 oktanů

Příspěvek od kabrioletak » 15 led 2010, 15:49

Kexik12 píše:Neveril som tomu ze benzin moze mat az taky vplyv na vykon ale ked mi povedal ze on ma nadupanu audi A3 na cca odmeranych 350koni a ked tam natankuje 95 a odmera vykon tak mu to nenamera ani 300koni tak uz som mu zacal verit.
:mrgreen: Docela by mě zajímalo co na tohle kluci říkáte?To by mě opravdu teda zajímalo.
www.hairmarket.cz
www.tommutuning.cz

Uživatelský avatar
m1lan
Příspěvky: 1773
Registrován: 31 led 2008, 08:26
Bydliště: Topoľčany SK
Kontaktovat uživatele:

Re: 100 oktanů

Příspěvek od m1lan » 15 led 2010, 15:52

Ty vole tak idem to rychlo natankovať aby som mal tych 150k :D :lol:

Uživatelský avatar
Rossi
Příspěvky: 182
Registrován: 22 dub 2008, 09:28
Bydliště: Nitra

Re: 100 oktanů

Příspěvek od Rossi » 15 led 2010, 16:16

kabrioletak píše:
Kexik12 píše:Neveril som tomu ze benzin moze mat az taky vplyv na vykon ale ked mi povedal ze on ma nadupanu audi A3 na cca odmeranych 350koni a ked tam natankuje 95 a odmera vykon tak mu to nenamera ani 300koni tak uz som mu zacal verit.
:mrgreen: Docela by mě zajímalo co na tohle kluci říkáte?To by mě opravdu teda zajímalo.
Určite má oktánové číslo vplyv na výkon motora a samozrejme že je to iné pri upravenom (a zrejme hlavne prepĺňanom) 350-koňovom motore ako pri našich 100 koňových sériovkách, ale rozdiel 50 hp mi príde tiež akosi dosť???!!!
G-čko, Z16XEP, r.2008, HB

Odpovědět