Tak já mám tu samou Astru a dám ti pár informací, vše je popsáno v mém deníku astry na mém webu :
1 - Může to být servo, ale jen pokud nastartuješ a točíš volantem
2 - Pokud je to zvuk, připomínající uzavření mouchy do nádoby, a je to slyšet za přihrádkou spolujezce s interiéru a nebo jak otevřeš kapotu motora, tak je to slyšet za hadicí sánim.
Pokud u motoru 1.4 16V Twinport, po nastartování nebo během jízdy uslyšíte zvláštní zvuk v interiéru vozu z oblasti motoru. Zvuk připomíná cvrlikání až bzučení zavřeného hmyzu v nádobě. Není to závada, motor pracuje normálně. Při tomto zvuku z motoru se otevře ventil benzínových par z nádrže, které se odsávají z nádrže vozu. Na dotaz technika v autosalónu OPEL, kdy se přesně tento zvuk projevuje. Zda za chodu motoru na volnoběh, nebo při rychlejší jízdě, odpověď zněla, že sami přesně to netuší. Na obrázku níže, je zakroužkovaná oblast, odkud se zhruba zvuk ozývá (levá část motorového prostoru).
Poznámka: Vysledoval jsem, že tento zvuk se objevoval pouze při teplotách nad bodem mrazu. Při minusových teplotách jsem to nezaznamenal, potvrdil mi to i hlavní technik v Oplu.
Odpověď technika v Opelu
Dnes 11.6.2007, mi bylo konečně odpovězeno hlavním technikem Opelu. Na mou otázku ohledne palivového ventilu a zvláštního zvuku v oblasti spolujezdce, části interiéru. Nad předním kolem u spolujezdce, je plastové nadkolí a za ním je v podběhu umístěn uhlíkový filtr. Který je součásti palivové soustavy a při otevření palivového ventilu na odsátí benzinových par, začne se filtr mírně chvět a vzniká malá rezonance, která způsobuje tento zvuk ( jde to pouze zaznamenat na volnoběh motoru, pak to přehlučí otáčky motoru ).
Info tady, vše o tomto motoru :
http://astra-rasag.ic.cz/2812/Astra%20G ... 0data.html