Problém volnobehu po naštartovaní !!!
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 11 čer 2007, 21:24
- Bydliště: RK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
No olej bere asi jako každá X16XEL. Byl jsem na to upozorněn už při koupi auta s tímto motorem. A asi je to bolest všech 1,6. Nedávno byl v Občanském Judo problém chlápka, co si koupil Astru H Caravan a žrala olej až extrémně.
- Reklama
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
No som zvedavý, či sa niekomu už konečne podarí rozlúsknuť problém voľnobehu po oteplení.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Veľmi o tom pochybujem. Mal som to u dobrého majstra a nič ... najhoršie že ani diagnostika nič neukazuje a mal to pripojené aj keď to blblo.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Mám podobný problém s Astrou 1,6 8V r.v.98 motor X16SZR. Najskôr začala svietit kontrolka motora - na diagnostike sa objavilo, že je chyba EGR ventil a snímač rýchlosti. EGR ventil som vyčistil, rozbehal a zaslepil. Kontrolka sa rozsvietila už iba pri brzdení motorom. Na diagnostike chyba snímač rýchlosti. Skôr než som s ním čokoľvek urobil, auto raz pri jazde na voľnobeh zhaslo a nešlo vôbec naštartovať. Asi po 15min sa mi to podarilo, ale otáčky na voľnobeh začali skákať od 700 do 1500. Pri kontrole na diagnostike - chyba P 0115 snímač teploty chladiacej kvapaliny. Pri kontrole snímača na diagnostike teplota na čidle skáče od 50 do 150 stupňov, napätie na čidle od 0,02V do 3,5V. Snímač som vymenil, robí to stále. Vyčistil som krokový motorček, klapku, skontroloval káble k snímaču od RJ. Nič nepomohlo.
Vie niekto poradiť?????
Vie niekto poradiť?????
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Tak oteplilo sa nám a voľnobeh, dá sa povedať, že poslúcha. Blbne ozaj len zriedka. Tak raz za 2 týždne. A keď to už blbne, do minutky to prestane. Tú chvíľku počkám kým sa to ukludní a potom idem. Tankujem stále Shell V Power.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Tono: Zkus vyndat záslepku pod EGR ventilem a uvidíš, co to bude dělat.
Meriva B 1,4T 88kW
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Skúsil som záslepku vybrať spod EGR ventilu, ale nepomohlo to. Pri meraní som zistil, že už z riadiacej jednotky na snímač nejde 5V ako by malo, ale napätie kolíše v rozsahu 1,2 - 4,8 V.
Vyzerá to na chybnú RJ. Neviete, kde sa dá lacno kúpiť?
Vyzerá to na chybnú RJ. Neviete, kde sa dá lacno kúpiť?
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Některý z mechaniků(denny, RomanK),nevím už který, tady psal, že repasovaná výměnným způsobem stojí asi 10 000Kč.
Meriva B 1,4T 88kW
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
No tak sa zdá , že som vyriešil môj problém s kolísaním otáčok, so svietiacou kontrolkou motora a všetkým ostatným. Kúpil som použitú riadiacu jednotku, našiel mechanika, ktorý mi ju preprogramoval a auto ide zatiaľ bez problémov. Stálo ma to všetko asi 260.-€. Dúfam, že to vydrží čo najdlhšie.
Ďakujem všetkým za rady!
Ďakujem všetkým za rady!
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Mě to také kolísá po nastartování (ne vždy) a nechám to běhat na volnoběh tak 2-3min potom otáčky vyletí nahoru a je klid.
Není to nic příjemného. Ale abych do toho ával velký peníze tak za to mi to nestojí.
Není to nic příjemného. Ale abych do toho ával velký peníze tak za to mi to nestojí.
[color=red][size=100][b][u]>>>DIAGNOSTIKA Kladno,Praha kdyby tak SZ<<<[/u][/b][/size][/color]
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
PRODEJ moje coupe Z22SE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=40&t=22659&p=384981#p384981
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
Niekto tu spominal kontrolu tesnosti sania.
Pridavam vlastny poznatok.
Veko na dolievanie oleja na hlave motora ma gumicku.
Ta jak starne tak tvrdne a netesni ako by mala. Vrchnak sa da veeelmi lahko vykrutit - neklade odpor.
Jednak ide olej von okolo toho vrchnaku a druha vec je, ze motor prisava viac olejovych vyparov ako by mal.
To sposobuje nadmerne a rychlejsie zaspinenie klapky. U mna cca 5000km a bola dost spinava.
Navyse volny vrchnak sposobuje aj kolisasnie podtlaku v sani, co do istej miery moze sposobovat blbe otacky pri volnobehu.
Moj osobny nazor/postreh :
pri starte systemom tocit kluc rovno do polohy 2 = 70% sanca na blby start pri vonkajsej teplote viac ako 14/15 stupnov
pri podrzani klucika v polohe jedna cca 2s potom do polohy 2 = mensia sanca na zly start.
Mnoho ludi pise, ze to zavisi aj od oktanoveho cisla benzinu.
Este taka podotazka : Kolko krat sa cca otoci motor kym chyti - za studena.
U mna cca 2 otacky ked to ide urobit (bolo sposobene aj nacatou zapalovacou listou-vymenena)
Moj nazor, ze ked motor nechce chytit a ci to uz je zapricinene nedotahanim paliva - pumpa nedotlaci - nestihne, alebo sa prida aj netesnost motora - karbon na ventiloch/sedlach tak RJ zvysuje davku paliva az kym to nechyti.
Tesnivo som menil len nedavno tak uvidim ako sa to zlepsi.
Min. casom pozrem klapku o kolko menej sa spini.
Tesniaci kruzok 0,36€ v opli.
Pridavam vlastny poznatok.
Veko na dolievanie oleja na hlave motora ma gumicku.
Ta jak starne tak tvrdne a netesni ako by mala. Vrchnak sa da veeelmi lahko vykrutit - neklade odpor.
Jednak ide olej von okolo toho vrchnaku a druha vec je, ze motor prisava viac olejovych vyparov ako by mal.
To sposobuje nadmerne a rychlejsie zaspinenie klapky. U mna cca 5000km a bola dost spinava.
Navyse volny vrchnak sposobuje aj kolisasnie podtlaku v sani, co do istej miery moze sposobovat blbe otacky pri volnobehu.
Moj osobny nazor/postreh :
pri starte systemom tocit kluc rovno do polohy 2 = 70% sanca na blby start pri vonkajsej teplote viac ako 14/15 stupnov
pri podrzani klucika v polohe jedna cca 2s potom do polohy 2 = mensia sanca na zly start.
Mnoho ludi pise, ze to zavisi aj od oktanoveho cisla benzinu.
Este taka podotazka : Kolko krat sa cca otoci motor kym chyti - za studena.
U mna cca 2 otacky ked to ide urobit (bolo sposobene aj nacatou zapalovacou listou-vymenena)
Moj nazor, ze ked motor nechce chytit a ci to uz je zapricinene nedotahanim paliva - pumpa nedotlaci - nestihne, alebo sa prida aj netesnost motora - karbon na ventiloch/sedlach tak RJ zvysuje davku paliva az kym to nechyti.
Tesnivo som menil len nedavno tak uvidim ako sa to zlepsi.
Min. casom pozrem klapku o kolko menej sa spini.
Tesniaci kruzok 0,36€ v opli.
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
No zaujímavý postreh, pôjdem ju omrknúť. Ale myslím si že denny mi povedal pravý dôvod prečo mi to blbne. Síce ma nepotešil, ale aspom viem na čom som
Re: Problém volnobehu po naštartovaní !!!
V tomto bodě máš pravdu, i co se týká postupu startování, vždy je lepší počkat až zhasnou kontrolky, které mají zhasnout.Mir0 píše: Navyse volny vrchnak sposobuje aj kolisasnie podtlaku v sani, co do istej miery moze sposobovat blbe otacky pri volnobehu.
Moj osobny nazor/postreh :
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic