Cukání motoru
Cukání motoru
Zdravím všechny, vim že je tu tohle téma už hodněkrát, taky jsem jich už hodně pročetl, ale přesto bych se chtěl zeptat. Mám motor X16XEL a auto mi zničehož nic začalu cukat, ale je fakt, že to bylo až poté, co jsem vzal nekvalitní benzín, tak se chci zeptat jestli to bude jen shoda náhod nebo jesi to může být nějak ucpaný? Už jsem vyjel 2 nádrže a dělá to pořád (a asi i víc než ze začátku). Jinak EGR jsem zaslepil, to bylo první co mě napadlo, ale chtěl jsem se zepta jestli by to třebas mohl dělat i palivový filtr nebo třeba svíčky? nechce se mi vyhodit peníze za zapalovací lištu abych pak zjistil, že to tím nebylo:-( jinak taky sem vypozoroval že mi to dělá vždy až když se motor malinko zahřeje (cca 3 ujetý km +-), tak co myslíte mohl by to za týhle situace dělat třeba i palivový filtr? nebo co byste skusili vy? Díky moc všem.
historie: Opel Astra G Caravan, r.v. 1999, Motor X16XEL, 1,6 - 16V - 74kW - 101koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
- Reklama
Re: Cukání motoru
no kolik má palivový filtr najeto nemam bohužel tušení ale málo to asi nebude, já mám auto teprve 3/4 roku ale sám už sem s tím 10000km najel takže počítám že asi bude mít dost. Jinak nekvalitní benzín je benzínka ono + ještě (asi ještě horší) hned na to jsem dostal od strýce benzív v kanistru - neznám jeho původ, takže mu nevěřim, víckrát už to neudělám
historie: Opel Astra G Caravan, r.v. 1999, Motor X16XEL, 1,6 - 16V - 74kW - 101koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
Re: Cukání motoru
JJ přesně 308,- dnes jsem ho koupil, zítra ho vyměním a dám vědět jak jsem dopadl.
historie: Opel Astra G Caravan, r.v. 1999, Motor X16XEL, 1,6 - 16V - 74kW - 101koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
Re: Cukání motoru
Tak palivovej filtr vyměněnej ale auto cuká stále. Ale napadlo mě to jet projet jesi není něco v trubkach nebo tak, tak sem zajel na rovnou dlouhou cestu a auto trochu protah, pak mi to nedelalo tak sem si rek ze to bude ok, dojel sem domu zaparkoval. ale dyz jsem pak zase vyjel zase to zacalo cukat, zase jsem auto trochu protah a zase pak nic (je fakt ze sem pak dycky jel jen tak 3-5km ale za tu dobu mi to necuklo. Ale asi by to chtelo pak skusit trochu delsi cestu, treba je to jen nahoda ze to po vytoceni chvilinku neblbne. Jinak jen tak mimo auto má najeto 155tisíc a palivovej filtr byl původní, takže i tak byla ta výměna potřeba
historie: Opel Astra G Caravan, r.v. 1999, Motor X16XEL, 1,6 - 16V - 74kW - 101koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
Re: Cukání motoru
Takže co jsem zjistil, auto cuká jen do chvíle než se mi rozsvítí kontrolka výfukových plynů, pak je klid. Mám zaslepenej egr takže zřejmě díky tomu se mi rozsvicí, ale pro to aby se mi rozsvítila musim auto nějakou chvilku točit dost vysoko, rozhodně nad 4000ot a to na pár sekund. Takže z toho usuzuji že to zřejmě nebude zapalovací lištou, čím by to mohlo být? Egr asi taky ne, ten mám zaslepený, co takhle lambda sonda? je to možné? Přemýšlel jsem jestli třeba poté co se rozsvítí kontrolka nepřestane lambda fungovat a díky tomu auto neblbne, nevím jestli je tohle co jsem řekl možné, přesnou funkci lambda sondy neznám, jen usuzuji co by to asi tak mohlo být, co myslíte? Napadlo mě skusit nechat proměřit lambdu na osciloskopu ale nevím kde a za kolik to tak dělají, a taky jestli to má cenu, jestli není ještě nějaké řešení jak zjistit čím to je.
historie: Opel Astra G Caravan, r.v. 1999, Motor X16XEL, 1,6 - 16V - 74kW - 101koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
Re: Cukání motoru
Asi by to tu diagnostiku chtělo no ale momentálně na to nejsou finance, zatím sem to vyřešil tak, že jsem odpojil konektor z egru (to by se nic stát nemělo ne?) sice furt svítí kontrolka ale auto neblbne.
historie: Opel Astra G Caravan, r.v. 1999, Motor X16XEL, 1,6 - 16V - 74kW - 101koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
Re: Cukání motoru
A co vyčistit škrticí klapku? Zkoušels?
Re: Cukání motoru
Nn to jsem nezkoušel, ale kdyby to byla škrtící klapka proč by to po rozsvícení kontrolky výfukových plynů přestalo blbnout?
historie: Opel Astra G Caravan, r.v. 1999, Motor X16XEL, 1,6 - 16V - 74kW - 101koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
-
- Příspěvky: 70
- Registrován: 26 čer 2007, 21:28
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru
Ahoj chlapi,
je tu hodne prispevku s CUKANIM,pridam i svou trosku do mlyna, treba nekdo bude mit nejakej napad...
-zkusim popsat sve CUKANI a dalsi okolnosti techto trablu s nim-
stavalo se mi to zezacatku cca po pul roce, co jsem auto koupil(melo 96000km), ze semtam cuklo, taxem vymenil svicky, pomohlo to na par set km, pak to zacalo zase. Je fakt, ze listu jsem nezkousel,ale mechanik mi rikal, ze jiskry hazi spravne, tak vycistil egr a skrtici klapku i krokovy motorek. CUKA stale. Takze prisla na radu diagnostika, ale ne origo Opel- vse bez problemu.
Pri jizde po dalnici, vetsinou v rychlostech okolo 140 se semtam rozsvitila zluta kontrolka motoru, vzdy zhasne po cca 10 -20 vterinach.
Auto cuka i se studenym i teplym motorem.
Ale vypozoroval jsem, ze CUKA, kdyz je dle palubniho teplomeru venkovni teplota okolo 22 -23 stupnu. Proto se domnivam, ze by ty CUKY mohly byt zpusobeny nejakym cidlem teploty ci necim co ma na starost teplotu vzduchu a jeho privod do motoru.
Co vy na to a co radite / prip. mate to tak vypozorovano taky?
Nechci vymenovat dil za dilem jen tak,na to nemam money...
Dik za jakykoli koment,Filip
je tu hodne prispevku s CUKANIM,pridam i svou trosku do mlyna, treba nekdo bude mit nejakej napad...
-zkusim popsat sve CUKANI a dalsi okolnosti techto trablu s nim-
stavalo se mi to zezacatku cca po pul roce, co jsem auto koupil(melo 96000km), ze semtam cuklo, taxem vymenil svicky, pomohlo to na par set km, pak to zacalo zase. Je fakt, ze listu jsem nezkousel,ale mechanik mi rikal, ze jiskry hazi spravne, tak vycistil egr a skrtici klapku i krokovy motorek. CUKA stale. Takze prisla na radu diagnostika, ale ne origo Opel- vse bez problemu.
Pri jizde po dalnici, vetsinou v rychlostech okolo 140 se semtam rozsvitila zluta kontrolka motoru, vzdy zhasne po cca 10 -20 vterinach.
Auto cuka i se studenym i teplym motorem.
Ale vypozoroval jsem, ze CUKA, kdyz je dle palubniho teplomeru venkovni teplota okolo 22 -23 stupnu. Proto se domnivam, ze by ty CUKY mohly byt zpusobeny nejakym cidlem teploty ci necim co ma na starost teplotu vzduchu a jeho privod do motoru.
Co vy na to a co radite / prip. mate to tak vypozorovano taky?
Nechci vymenovat dil za dilem jen tak,na to nemam money...
Dik za jakykoli koment,Filip
PHILIPS
G KOMBI 98 1.6 16V X16XEL
G KOMBI 98 1.6 16V X16XEL
Re: Cukání motoru
Jako první skus vypojit kabel od egru.. na palubovce ti bude svitit kontrolka ale ta zhasne jakmile to pripojis z5. A nemuze to byt nejakej vadnej termostat? nemuze i on zpusobovat potize?
historie: Opel Astra G Caravan, r.v. 1999, Motor X16XEL, 1,6 - 16V - 74kW - 101koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
nově: Zafira B, r.v. 2006, Motor Z18XER, 1,8 - 16V - 103kW - 140koníků;-)
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 22 kvě 2009, 10:06
Re: Cukání motoru
Zdarec.
mám podobný problém, ačkoli je to eFko C18XEL. Při otáčkách 2000~2200 a plném plynu taky začne cukat a dusí se. Ale když překročí hranici 2200 otáček tak zase rve jako divé . No a kontrolka svítí furt a nemůžu přijít na to, co to je. Diagnostiku na to nemůžu splašit jelikož je to z roku 94 a to nikdo nemá, pravda neby jsem ještě v Opel servisu.
mám podobný problém, ačkoli je to eFko C18XEL. Při otáčkách 2000~2200 a plném plynu taky začne cukat a dusí se. Ale když překročí hranici 2200 otáček tak zase rve jako divé . No a kontrolka svítí furt a nemůžu přijít na to, co to je. Diagnostiku na to nemůžu splašit jelikož je to z roku 94 a to nikdo nemá, pravda neby jsem ještě v Opel servisu.
Astra F C18XEL 116HP před lakem
Re: Cukání motoru
zdar zjistil jsem že mi Astřička začala nějak pocukávat ,nemám jí moc dlouho ale vyměnil jsem palivovej filtr,svíčky,olej a čistil jsem klapku protože jsem měl problém s kolísáním otáček volnoběhu po vyčištění OK, protože většinou jezdím po městě tak jsem problém s cukáním nějak neregistroval ,ale včera jsem jel trochu dál tak jsem jí trochu protáhnul a při rychlosti zhruba 100-140km občas škubnula někdy častěji někdy občas ,do rychlosti 90 km/h jsem nic neregistroval,tak ted nevím jestli to je AGR jak se tu píše ,ale žádná kontrolka během jízdy nesvítí ,nebo zapalovací lišta (bohužel nikoho v okolí neznám ským bych to zkusil prohodit),tankuji na Shell tak snad benzínem to není. Pročetl jsem toho dost ale pokaždý je řešení jiný nejsem z toho moc chytrej protože o cukání je tady víc témat dal jsem to sem snad správně
Opel Astra Caravan X16XEL 1.6 16V r.v. 2000 modrá metalíza