1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

skopakp
Příspěvky: 18
Registrován: 06 dub 2007, 14:17
Bydliště: 777613495

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od skopakp » 28 led 2009, 12:06

Dobrá úvaha, zkoušel jsem to taky, ale svítí pořád. Je pravda, že mi začala takhle zlobit poté, co jsem tam LPG nechal namontovat, takže nějakou souvislost to bude mít... Nicméně na LPG mě to jezdí naprosto bez problému plynule, ale na benzín to cuká, nejde za plynem a není to ono, ale jak to přepne na plyn, tak jak říkám bez problémů, jako když do mě kopne. Pročítal jsem tady snad všechny témata a podobný věci se tady dost řešili, ale nic pro mě "použitelnýho" jsem tu nenašel. Je zajímavý, že když je motor studený, nebo v zimě je to více méně v pohodě, ale když je teplo, tak je to k zbláznění. Na volnoběh v pohodě, ale jak přidám plyn, tak se to skoro zadusí...
Opel ASTRA Combi,1,6 16V-1999-LPG

Reklama
 

Jets
Příspěvky: 21
Registrován: 08 říj 2008, 22:07
Bydliště: Truskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od Jets » 28 led 2009, 15:38

Trdlo píše:Jets: no mohl jsi mít někde vlhké kontakty na čidlech a proto to házelo chybu, možný to je......
Jo, teď mi to tak taky příde. Taky pro to, že se to projevilo zrovna v době, kdy se nejvíc solí a Kačka jezdí do práce každý den po zcela mokrý rozsolený silnici. A jestli se nepletu, tak sole a solné roztoky jsou docela dost vodivý... Takže tam mohla vniknout slaná vlhkost a to hodilo problém - ať už kdekoliv v elektronice. Každopádně po zimě bude totální vyčištění auta od soli, tak uvidíme...

Když už jsem u toho čištění auta,... máte někdo zkušenosti, jaká místa a jak co nejlépe po zimě ošetřit? Ať už se to týká motoru, podvozku, kastle - nějaká problémová místa? Napište cokoliv.... jestli čistíte doma, nebo pomůže nějaká myčka? Nevim, nikdy jsem to moc neřešil, u AXka nebo Omegy jsem vzal wapku, s autem jsem najel na něco, aby bylo trošku výš než obvykle a stříkal a stříkal, dokud z podvozku a podběhů teklo hodně bordelu a špíny,... ale vzhledem k tomu, že astra je teď nejlepší auto, co máme, tak jí chci dát trošku lepší péči.
Nejlepší asi bude, když si svařim nějaký vyšší nájezdy a budu moct dobře vlézt pod spodek i s wapkou...

Mimochodem, k té vlhkosti, tak co jsme diskutovali s Doc. Formánkem ze ZČU při hodinách ELV (Elektronika vozidel), tak když někdo velmi výhodně - např. za podezřele nízkou cenu - koupí auto, pak mohlo být pravděpodobně po povodni. No a to se voda dostane všude. Pak po zprovoznění prý neni problém, aby auto třeba samo z ničeho nic se zbláznilo a třeba "přidalo plyn" v nečekanou chvíli, nebo spustilo nějakou elektronicky řízenou funkci (třeba ESP), která může hodně nečekaně za jízdy překvapit. Údajně se i stalo, že si někdo jízdou takovým autem podepsal rozsudek smrti - prostě se auto (jeho elektronika) v nevhodnou chvíli "zbláznilo" a těžce havarovalo...
Neslyšeli jste někdo o něčem podobném taky? Už se to teda netýká tolik problému, ale mohl bych založit téma - Když se auto zblázní :!:
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od Trdlo » 28 led 2009, 17:33

skopakp: a máš vyčištěnou klapku a krokáč? Klapklu hlavně včetně všech kanálků.... moc bych za to nedal že v tom máš problém, a nebo s váhou....

Jets: Ty další dotazy jsou do jiného tématu a na delší diskuzi :D Jinak osobně po zimě dávám auto na kompletní číštění. A max. spokojenost. :wink:
END

skopakp
Příspěvky: 18
Registrován: 06 dub 2007, 14:17
Bydliště: 777613495

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od skopakp » 28 led 2009, 19:00

Trdlo: Tak to jsem nedělal,ale zkusím najít návod jak na to a pokusím se..Díky
Opel ASTRA Combi,1,6 16V-1999-LPG

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od Trdlo » 28 led 2009, 20:16

Návod je tady na fóru. :wink:
END

pansuu
Příspěvky: 492
Registrován: 29 zář 2007, 17:15

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od pansuu » 28 led 2009, 22:55

Jets: Taky mi ta moje mrcha stará občas jezdí na 3válce, akorát nesvítí žádná kontrolka. Vloni jsem 2x měnil svíčky, zkoušel lištu, vyčistil klapku a krokáč, vyčistil EGR. Když jsem zkusil EGR zaslepit, ejhle, kontrolka se rozsvítila. Podložka pod EGR šla dořiti, několikrát jsem natankoval Shell a měl jsem pokoj, až do zimních měsíců. Teď opět, ale vyjimečně. A mamca jezdí do práce 25km, brzo ráno nebo pozdě večer a stále v pohodě. Já jezdím do práce 380m a polovičku cest jedu na 3válce. :roll: Takže nejpíš záleží na počasí(vlhkosti vzduchu) a tom kdo sedí za volantem :mrgreen:

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od Trdlo » 29 led 2009, 10:24

Ono klapku nestačí jen pošolíchat hadrem, důležité je vyčistit i malé kanálky, napojují se na ně hadice, tak ty bývají většinou totálně zacpané, a je většinou potřeba dokonce vzít malý vrtáček a pročistit pomocí něj. :wink:
END

Jets
Příspěvky: 21
Registrován: 08 říj 2008, 22:07
Bydliště: Truskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od Jets » 29 led 2009, 19:18

Tak já děkuju všem zúčastněným této diskuze.
Nicméně kontrolka není prasklá, a opravdu přestala svítit sama od sebe. Neměl jsem jen mžitky :D
Pro mě to teda znamená vyřešení problému a až se to stane znovu, tak vyndám lištu, očistím a prostříknu kontakty, protože to nejspíš byla ta závada,....

Jinak na radu Trdla zakládám novou diskuzi - čištění auta po zimě :) ... zajímají mě Vaše názory, tipy, rady,... za chvilku sem přidám odkaz. Už je to tady

A ještě jednou díky moc a do budoucna sem budu přidávat další info, pokud se problém znovu vyskytne, ale doufám, že tohle téma už nebudu muset navštívit :lol:
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )

Jets
Příspěvky: 21
Registrován: 08 říj 2008, 22:07
Bydliště: Truskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od Jets » 14 kvě 2009, 01:24

Ahoj, slíbil jsem, že až něco, tak zase napíšu.
A to něco, je tu,...
... auto po tom, co přestalo jít na 3 válce a umoudřilo se a začalo zase jezdit normálně, tak nejspíš z toho chodu na 3 válce si zasralo EGR (AGR). Auto začalo škubat při "šolíchání" plynu při jakékoliv rychlosti a na jakýkoliv převodový stupeň. Pak začalo i chcípat na křižovatkách - dost nepříjemné, hlavně když nechtělo poté nastartovat.

Už už jsem se chystal na výměnu EGRu (AGRu), ale napadla mě spásná myšlenka.
Vzal jsem Shell V Power (v Písku) - a co se stalo?
Zaplatil jsem za benzín o pár desetikorun víc než normálně u Benziny a od té doby se problém škubání nevyskytl, jen zkraje užívání benzínu Shell V Power tam zbyly ještě náznaky,...
Po jedné vyjeté nádrži V Power jsem začal brát jen Shell Natural 95 (V Power je přeci jenom zbytečně drahý).
A stále v pořádku. Takhle jsem vyjel několik nádrží a cca 3500km a bez problému.
Benzině ve Vodňanech, kde jsem benzín bral do té doby, jsem se zdaleka vyhýbal.

Pak přišla nutnost natankovat jinde než u Shellky, tak jsem vzal benzín jinde (Univel Vodňany - benzín jim zaváží POLARIS z Rakouska) a po cca 200km auto začlo občas škubat (nebylo to tak silný, jako prve, ale bylo).
Tak teď jsem zase zkusil ČEPRO v Sedlici a zatím se zdá, že škubání ustalo.

Co vy na to? To je ASTRA natolik německý auto, že chce německý benzin? (jestli je teda SHELL neměcká značka, si nejsem jistý :) )

Je benzin od Benziny taková sračka?

Jaké máte zkušenosti vy?

Jestli auto ještě jednou zacuká, tak jedu opět k SHELL a už u něj zůstanu!

A mimochodem,.... s benzínem SHELL jsem vypozoroval pokles spotřeby o cca 0,5 litru! Teď jezdím za 6,15 l/100km! Cesty jsou to 5km, ale taky 120km, město i mimo. Vytáčím normálně, často i sto60km/h.
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )

Uživatelský avatar
petr
Příspěvky: 207
Registrován: 18 kvě 2006, 18:22
Bydliště: Praha - Plzeň

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od petr » 14 kvě 2009, 02:23

ja mel presne to co jsi popisoval na zacatku... a byla to lyšta.. koupil jsem neoriginal ta se vysypala asi za 10.000km takze lystu pouze original

jinak s tim benzinem si myslim ze je to blbost... spis nahoda...

Jets
Příspěvky: 21
Registrován: 08 říj 2008, 22:07
Bydliště: Truskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od Jets » 28 črc 2009, 21:41

Ahoj,
tak se vracím k tématu. Do teďka jsem bral už jen benzín shell, jak jsem popisoval výše a problém se škubáním se neobjevil. No ale protože to mám k nejbližší shell pumpě cca 25km a neměl jsem tam zrovna cestu, tak jsem vzal benzín na obyčejné firemní pumpě - s pocitem, že oni si do služebáků sračky lít nebudou.
A asi lejou, nebo nemají tak citlivá autíčka, jako je moje astra.

Škubání a chcípání začalo nanovo.

Fakt nemohu pro benzín shell zajíždět tak daleko, tak jsem se rozhodl EGR / AGR ventil vymontovat a vyčistit.
Opatrně jsem mechanicky očistil saze z jehly a na vstupním otvoru a pak jsem se to pokusil co nejdůkladněji vyčistit WD 40 a hadrem. Ale jak se v některých návodech píše (např. http://www.gm-club.cz/navody-opel/egr ) nedocílil jsem žádným způsobem toho, abych mohl jehlou pohybovat. Jenom se otáčela, ale nešlo s ní ručně vysouvat a zasouvat. Navíc jsem na ní nenašel žádný otvor pro torx - prostě na nějaký klíč. Její čelo bylo úplně hladké.
Máte někdo zkušenosti s čištěním EGRu u tohoto motoru?
To, co jsem provedl já totiž nepomohlo a auto dnes ráno manželce zaškubalo, chcíplo a měla chvíli problém jej dokonce nastartovat..... na křižovatce nepříjemné!

Vzhledem k závislosti na benzínu, který tankuji, vidím opravdu nejpravděpodobnější problém v EGRu - nebo myslíte, že i jiná součástka může být na kvalitě benzínu tak závislá a způsobovat tyto problémy?

Nebo mám EGR ventil nechat rovnou vyměnit? A co radši? Origo, nebo neoriginál?

Díky moc.
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )

Ferda mravenec
Příspěvky: 71
Registrován: 08 bře 2009, 19:23
Bydliště: Ostrava

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od Ferda mravenec » 29 zář 2009, 20:07

Nevím zda je to ještě aktuální, ale měl jsem naprosto stejné problémy (1,6 16V, r.v. 2003). Bohužel po výměně všech filtrů, svíček, EGR, zbyla již jen lišta. Spravily to "pouhé" 4 700,- Kč a je po problému. Dle sdělení mechanika je to s největší pravděpodobností konstrukční vada, protože lišta je ukrytá mezi ventily, je ještě přikrytá "deklem" , nemá šanci být ochlazována a při vysoké teplotě dlouho nevydrží.
ASTRA HB 1.6 16V 2003 / Z 16 XE

Uživatelský avatar
bahy
Příspěvky: 586
Registrován: 31 bře 2009, 14:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji (Bratislava)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od bahy » 29 zář 2009, 22:09

to co popisujes jsem mel i ja s tou kontrolkou ze svitila a nesvitila, a taky to bylo podle toho kde jsem tankoval aspon tak mi to prislo... kdyz jsem tankoval OMV nebo Slovnaft tak svitila kdyz jinde tak ne... to trvalo snad pul roku pote mi uz zacala blikat a auto jelo spatne jak na 3 valce a tak.. nedriv si mysleli ze je to zapalovaci lista ale pak jak to skoumali poradne tak zjistili ze je to jenom EGR. od te doby co se vymenil uz ten problem nemam vyse rok
P.S.: Som chlapec z dediny a okno mam do dvora ;)

majkl323
Příspěvky: 26
Registrován: 12 říj 2007, 17:43

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od majkl323 » 24 říj 2009, 20:11

Jak dlouho by měla lišta vydržet ?Já ji mám novou dva roky,tak 40000 km a vypydá to že je zas pryč. :?

Uživatelský avatar
green
Příspěvky: 432
Registrován: 27 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Štatl, Velká Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně

Příspěvek od green » 21 pro 2011, 22:17

Trochu to tu oživím...
Dneska jsem najel pracovně cca 500km, po cestě po dálnici jsem pozoroval mírný úbytek výkonu, žádná kontrolka se nerozsvítila (žlutá kontrolka emisí se mi naopak rozsvěcela zcela nepravidelně hlavně při rychlostech nad 140km/h a po prudkém ubrání plynu; diagnostika ukázala malý tlak výfukových splodin v potrubí - zřejmě prasklé svody - neřeším).
Nyní po sjetí z dálnice smrad, jako když se pálí guma, ztráta výkonu, auto jelo na tři válce a dostalo třepavku :roll: , zvuk jak nafťák.
V servisu mi cvičně vyměnili cívku a jelo to normálně. Ještě mi doporučili výměnu svíček, zítra si pro auto jedu, tak doufám, že to bylo opravdu tímto a nečeká mě ještě nějaká zrada...
Možná ještě laický dotaz : jak teď byly pár dnů ty trocha "větší" :-) mrazy, asi podvakrát se mi nedařilo nastartovat, startér točil, ale ozýval se takový suchý kovový zvuk a ne a ne to chytnout - může to spolu nějak souviset?
"je lepší ztratit na silnici vteřinu, než ve vteřině život"
Opel Astra G, caravan, 1,6 16V, 74kW, 1998
na důchod: (o\_/o)
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic. ... 4032#84032

Odpovědět