1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Ahoj, vím, že se tady podobné problémy už řeší, ale je to rozcamrané do více témat (podobný problém má i 1,4 16V), tak chci udělat téma spešl pro tenhle konkrétní motor, jestli jste se někdo setkal s přesně stejnými příznaky:
1. nastartuju, jedu 2 až 5 km - vše v pořádku
2. začne blikat ta známá oranžová kontrolka poruchy motoru
3. oranžová kontrolka začne svítit a motor jede jen na 3 válce
4. nepomůže chcípnutní motoru a opětovné nastartování
5. dojedu s klepajícím se motorem tam, kam jsem nejnutněji potřeboval
6. po cca 30 minutách mého jednání a odpočinku auta usedám za volant znovu
7. s překvapením zjišťuji, že motor běží, jak má, není jediný náznak problému, jen stále zůstává svítit ta oranžová kontrolka
8. ujedu třeba 20 km a nic, tak si říkám, v pohodě
další den
1. nastartuju, jedu 2 až 5 km - vše v pořádku, kromě stále svítící oranžové kontrolky
2. začne blikat oranžová kontrolka poruchy motoru
3. dojedu zase aspoň tam, kam nutně potřebuju
4. jsem mimo auto asi 20 minut
5. usedám znovu do auta, startuju a zase vše normální, jen oranžová kontrolka svítí
6. ujedu bez problémů dalších 25 km
Tak kdo má stejné zkušenosti?
Byl jsem s tím v servisu a ještě předtím jsem si zevrubně motor zdiagnostikoval pomocí příspěvků tohoto fóra. Možnosti byly:
1. jenom špatný olej (vyšší klepání motoru, přepnutí do nouzového režimu, olej byl i tak na konci životnosti)
2. jenom špatný svíčky (logická možnost i vzhledem k jejich stáří a km)
3. AGR (nebo chcete-li EGR) - toho se bojim
4. zapalovací lišta - tý se taky bojim, mršky
Po tom, co jsem do servisu dorazil, tak mi moje domněnky jenom potvrdili a řekli, že víc snad ukáže diagnostika. No a diagnostika prý odhalila pouze chybu ve smyslu "špatný chod 2. válce" - toť vše. No a svíčky prý byly už hodně opálený, zvláště ta druhá.
Za výměnu olej+filtr+svíčky+palivový filtr+brzdová kapalina + kontrola spodku + diagnostika a vymazání závady jsem dal dohromady 3000 Kč a problém se neobjevil cca 500km, tak už jsem měl radost, že to bylo jen tou svíčkou.
Včera si ale tak jedu a zase to samý, dneska opět stejný problém.
Bohužel asi nemá cenu si s někým na zkoušku měnit lištu, protože ten problém se vyskytuje dost náhodně - myslím tím, že ne při každé jízdě. Ale když se vyskytne, tak je jeho průběh dost pravidelný, jestli mi rozumíte.
Tak jak to vidíte vy? Prosím o zkušenosti a rady těch, kdo měli stejný problém.
A co byste doporučili zkusit vyměnit jako první? Lištu nebo AGR? Ono to finančně vyjde asi stejně, co?
Díky moc.
Honza
1. nastartuju, jedu 2 až 5 km - vše v pořádku
2. začne blikat ta známá oranžová kontrolka poruchy motoru
3. oranžová kontrolka začne svítit a motor jede jen na 3 válce
4. nepomůže chcípnutní motoru a opětovné nastartování
5. dojedu s klepajícím se motorem tam, kam jsem nejnutněji potřeboval
6. po cca 30 minutách mého jednání a odpočinku auta usedám za volant znovu
7. s překvapením zjišťuji, že motor běží, jak má, není jediný náznak problému, jen stále zůstává svítit ta oranžová kontrolka
8. ujedu třeba 20 km a nic, tak si říkám, v pohodě
další den
1. nastartuju, jedu 2 až 5 km - vše v pořádku, kromě stále svítící oranžové kontrolky
2. začne blikat oranžová kontrolka poruchy motoru
3. dojedu zase aspoň tam, kam nutně potřebuju
4. jsem mimo auto asi 20 minut
5. usedám znovu do auta, startuju a zase vše normální, jen oranžová kontrolka svítí
6. ujedu bez problémů dalších 25 km
Tak kdo má stejné zkušenosti?
Byl jsem s tím v servisu a ještě předtím jsem si zevrubně motor zdiagnostikoval pomocí příspěvků tohoto fóra. Možnosti byly:
1. jenom špatný olej (vyšší klepání motoru, přepnutí do nouzového režimu, olej byl i tak na konci životnosti)
2. jenom špatný svíčky (logická možnost i vzhledem k jejich stáří a km)
3. AGR (nebo chcete-li EGR) - toho se bojim
4. zapalovací lišta - tý se taky bojim, mršky
Po tom, co jsem do servisu dorazil, tak mi moje domněnky jenom potvrdili a řekli, že víc snad ukáže diagnostika. No a diagnostika prý odhalila pouze chybu ve smyslu "špatný chod 2. válce" - toť vše. No a svíčky prý byly už hodně opálený, zvláště ta druhá.
Za výměnu olej+filtr+svíčky+palivový filtr+brzdová kapalina + kontrola spodku + diagnostika a vymazání závady jsem dal dohromady 3000 Kč a problém se neobjevil cca 500km, tak už jsem měl radost, že to bylo jen tou svíčkou.
Včera si ale tak jedu a zase to samý, dneska opět stejný problém.
Bohužel asi nemá cenu si s někým na zkoušku měnit lištu, protože ten problém se vyskytuje dost náhodně - myslím tím, že ne při každé jízdě. Ale když se vyskytne, tak je jeho průběh dost pravidelný, jestli mi rozumíte.
Tak jak to vidíte vy? Prosím o zkušenosti a rady těch, kdo měli stejný problém.
A co byste doporučili zkusit vyměnit jako první? Lištu nebo AGR? Ono to finančně vyjde asi stejně, co?
Díky moc.
Honza
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
- Reklama
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Tvoj problém sa veľmi podobá problému ktorý som popisoval tu: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=10335 . Tá kontrolka čo Ti svieti a bliká, nie je kontrolka motora, ale kontrolka riadenia enisií. Keď bliká tak to znamená že môže dosť k poškodeniu katalizátora tak bacha na to.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Člověče, to co popisuješ, navíc, když auto jede naprosto v pohodě, bych tipoval na snímač vačky, ale ten byzase diagnostika ukázala....
Chyba na válci, to by zase spíš poukazovalo na tu lištu....
Egr by měl tendence spíš na cukání motoru...
Chyba na válci, to by zase spíš poukazovalo na tu lištu....
Egr by měl tendence spíš na cukání motoru...
END
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
No kluci díky moc za nápovědy , osobně si taky pořád myslím, že je to tou lištou. Přítelkyně dnes ráno jela 33km do práce, teď jsem jí volal a nic, auto jelo, jak má, svítí jenom kontrolka, ale ani jednou nezablikala.
U omegy jsem měl stejný problémy, když probíjely zapalovací kabely - a stalo se to vždycky v zimě (ale ne každou zimu). Tak buď stačilo kabely vyčistit, nebo v jednom případě mi probíjely, protože už byly starý, takže výměna. To probíjení v zimě je asi fakt náchylný, teď nevim, jestli nekecám, ale solné roztoky jsou vysoce vodivý, podle toho, co nás ve škole učili. Takže to zasvinění motoru od aerosolu z takové té známé mokré osolené silnice je opravdu ošemetný.
A jak jsem poznal, že probíjejí zapalovací kabely? Strčil jsem mezi ně při chodu motoru ruku a dostal pořádnou pecku . A když bylo šero nebo tma, tak byly normálně vidět jiskřičky . Tohle bohužel u aut se zapalovací lištou vyzkoušet nelze
Někde tady na diskuzi jsem četl, že pomohlo prostříknutí kontaktů na liště, respektive mezi lištou a svíčkama, tak až přijede domu, tak to zkusim a uvidíme. Včera jsem lištu vyndaval a zdála se mi čistá, tak jsem jí vrátil zpátky. Jenomže některá špína nemusí být vidět okem, ... doporučili byste třeba i otřít (očistit) celou lištu vlhkým hadříkem?
Smůla je právě to, že diagnostika nic moc neukáže. V tomto případě akorát řekne to, o čem člověk už stejně ví.
Pak dám vědět, jak to průběžně dopadá...
U omegy jsem měl stejný problémy, když probíjely zapalovací kabely - a stalo se to vždycky v zimě (ale ne každou zimu). Tak buď stačilo kabely vyčistit, nebo v jednom případě mi probíjely, protože už byly starý, takže výměna. To probíjení v zimě je asi fakt náchylný, teď nevim, jestli nekecám, ale solné roztoky jsou vysoce vodivý, podle toho, co nás ve škole učili. Takže to zasvinění motoru od aerosolu z takové té známé mokré osolené silnice je opravdu ošemetný.
A jak jsem poznal, že probíjejí zapalovací kabely? Strčil jsem mezi ně při chodu motoru ruku a dostal pořádnou pecku . A když bylo šero nebo tma, tak byly normálně vidět jiskřičky . Tohle bohužel u aut se zapalovací lištou vyzkoušet nelze
Někde tady na diskuzi jsem četl, že pomohlo prostříknutí kontaktů na liště, respektive mezi lištou a svíčkama, tak až přijede domu, tak to zkusim a uvidíme. Včera jsem lištu vyndaval a zdála se mi čistá, tak jsem jí vrátil zpátky. Jenomže některá špína nemusí být vidět okem, ... doporučili byste třeba i otřít (očistit) celou lištu vlhkým hadříkem?
Smůla je právě to, že diagnostika nic moc neukáže. V tomto případě akorát řekne to, o čem člověk už stejně ví.
Pak dám vědět, jak to průběžně dopadá...
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Pokud svítí oranžová, tak diagnostika musí ukázat chybu. Pokud ne, tak by snad jen musela bejt v háji ŘJ, což se mi nezdá.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Mě to dělalo jednu dobu taky...jedu si a zničeho nic mi začal vynechávat jeden válec..byla to chycená cívka,tak kdyžtak se podívej aj na ni....AGR to podle mě nebude...ten sem taky měnil a jak bylo už řečeno způsobuje to spiš škubaní motoru při udržování určité rychlosti.
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Já by jsem to taky viděl na cívku
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
No jo, ale kde je cívka? Přece v zapalovací liště, jestli se nepletu?
Teda, co jsme se učili v elektronice vozidel, tak veškerá vysokonapěťová elektronika je soustředěná právě jen v zapalovací liště, do které je jednoduše přivedeno pouze 12V? Nebo se pletu? Pro každou svíčku je v liště 1 cívka. Ale lišta rozebrat nejde, co jsem koukal.
Auto dnes ujelo z práce dalších 33 km a nic, jede normálně.
Tak jsem z toho takovej bezradnej.
Jinak diagnostika chybu ukazuje - ale pouze to, že 2. válec (nebo 3. podle toho, jak se to počítá) má (respektive v minulosti se vyskytl) špatný chod, nebo chyba spalování, nebo co - něco takovýho mi řekli v servisu.
Teda, co jsme se učili v elektronice vozidel, tak veškerá vysokonapěťová elektronika je soustředěná právě jen v zapalovací liště, do které je jednoduše přivedeno pouze 12V? Nebo se pletu? Pro každou svíčku je v liště 1 cívka. Ale lišta rozebrat nejde, co jsem koukal.
Auto dnes ujelo z práce dalších 33 km a nic, jede normálně.
Tak jsem z toho takovej bezradnej.
Jinak diagnostika chybu ukazuje - ale pouze to, že 2. válec (nebo 3. podle toho, jak se to počítá) má (respektive v minulosti se vyskytl) špatný chod, nebo chyba spalování, nebo co - něco takovýho mi řekli v servisu.
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Cívkou byla samozřejmě myšlena lišta...
Ono není jedno co ti řekli u diagnostiky, chtělo by to vědět přesně, pokud možno i s číslem chyby...
Ono není jedno co ti řekli u diagnostiky, chtělo by to vědět přesně, pokud možno i s číslem chyby...
END
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Ahoj kluci, zázrak - zjevení - nebo spíše nezjevení
Kačka dnes ráno odjela do práce, přijela z práce, všechno v pořádku, jen ta kontrolka pořád prý svítila.
Teď večer jsme si vyjeli na večeři, tam jsem řídil já. Sednu do auta, kontrolka se normálně při zapnutym klíčku rozsvítí, nastartuju a ona zhasla. Já to prostě nechápu.
Teda, když se nad tim teď tak zamýšlím, doufám, že jsem při otočeném klíčku neviděl jenom svítící "pseudokontrolku" z toho, jak jsem na ní už zvyklý. Zítra to ještě ověřim. Třeba jenom praskla
Bylo by to možný, že by se "chyba" sama od sebe "vymazala" nebo "zmizela" a kontrolka přestala svítit?
Kačka dnes ráno odjela do práce, přijela z práce, všechno v pořádku, jen ta kontrolka pořád prý svítila.
Teď večer jsme si vyjeli na večeři, tam jsem řídil já. Sednu do auta, kontrolka se normálně při zapnutym klíčku rozsvítí, nastartuju a ona zhasla. Já to prostě nechápu.
Teda, když se nad tim teď tak zamýšlím, doufám, že jsem při otočeném klíčku neviděl jenom svítící "pseudokontrolku" z toho, jak jsem na ní už zvyklý. Zítra to ještě ověřim. Třeba jenom praskla
Bylo by to možný, že by se "chyba" sama od sebe "vymazala" nebo "zmizela" a kontrolka přestala svítit?
Astra 1.6 16V 74kW EcoTec, 2001, caravan
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
(dříve Citroën AX 1.1i 44kW, 3dv. a Omega A 2.0 i, 1988, caravan - s láskou vzpomínám )
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
U Opla je možné všechno..
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Zdravím...jenom taková poznámka k té oranžové kontrolce...Kdysi asi před dvěma a půl roky jsem to řešil jako ty.Svítila, nesvítila atd. Byl jsem v několika servisech a tedy i diagnostikách a to i v Oplu. Nikdy to nic nehlásilo, paměť čistá.Měnila se lišta, čistili vstřiky, různý čidla, nemluvím o svíčkách, filtrech atd. V žádném servise už s tím nechtěli nic mít, tak jsem se s tím prostě smířil a jak říkám skoro tři roky už mě prostě občas svítí. Jinak kdyby jsi chtěl vyzkoušet jinou řídící jednotku, tak ji mám. V zoufalství jsem ji koupil ale nebylo to tím, tak ji mám doma...tak hodně štěstí a oranžové kontrolce ZDAR!!!
Opel ASTRA Combi,1,6 16V-1999-LPG
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Jets: no mohl jsi mít někde vlhké kontakty na čidlech a proto to házelo chybu, možný to je......
skopakp: Pokud svítí, nebo už vůbec bliká, rozhodně tam nějaká závada na diagnostice být musí!!! Jde o to, čím ti to kdo diagnostikoval.... ono rádoby softů a kabelů je hodně, ale ne každý opravdu načte co má....
skopakp: Pokud svítí, nebo už vůbec bliká, rozhodně tam nějaká závada na diagnostice být musí!!! Jde o to, čím ti to kdo diagnostikoval.... ono rádoby softů a kabelů je hodně, ale ne každý opravdu načte co má....
END
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Diagnostikoval to skutečně kde kdo, ale mimo jiné to bylo i třikrát v OPEL SRBA servisu v Praze a tam by snad diagnostika něco ukázat měla....a nic.
Opel ASTRA Combi,1,6 16V-1999-LPG
Re: 1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
skopakp: teď jsem si všiml, ty máš lpg.... a když úpně vypneš lpg tak svítí taky? Můžeš mít konflikt komunikace...
END