Propálený píst 1,6 16V

Petr Novosad
Příspěvky: 4
Registrován: 24 kvě 2008, 14:37

Propálený píst 1,6 16V

Příspěvek od Petr Novosad » 24 kvě 2008, 14:42

Včera mi při 150km/h začal jít dým z výfuku.
Výsledek - prasklá hlava,propálený 3 píst.
Tak mám radost. :oops:

Reklama
 

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 24 kvě 2008, 15:08

no, to Tě tedy lituji, múžeč dát echo, čeho se vyvarovat, a poradit :?:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
james11
Příspěvky: 1513
Registrován: 18 lis 2006, 15:35
Bydliště: ...kraj slivovice a klobásek...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od james11 » 24 kvě 2008, 15:24

kolik bude stát oprava? :shock:
<b>Astra 1,6 16V </b> http://sux.cz/252

Petr Novosad
Příspěvky: 4
Registrován: 24 kvě 2008, 14:37

Příspěvek od Petr Novosad » 24 kvě 2008, 15:46

james11 píše:kolik bude stát oprava? :shock:

Cena cca 25000,- neautorizovaný servis. Servis Opel cca 50000,-
:?

Uživatelský avatar
Martin22
Příspěvky: 884
Registrován: 16 dub 2007, 19:47
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin22 » 24 kvě 2008, 15:48

to je slušná pálka no.... to ti nezavidím :?

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 24 kvě 2008, 16:09

A jak se to stane? :shock: skrytá vada, nešetrné zacházení nebo jak..?

Petr Novosad
Příspěvky: 4
Registrován: 24 kvě 2008, 14:37

Příspěvek od Petr Novosad » 24 kvě 2008, 16:27

Salám píše:A jak se to stane? :shock: skrytá vada, nešetrné zacházení nebo jak..?
Vada - únava materiálu. Jezdím docela šetrně.

Stalo se to při 4000 t/min. Začala svítit kontrolka všeobecné poruchy, výkon šel okamžitě dolů tak jsem to odstavil a nechal odtáhnout.
Bylo mi řečeno, že jsem měl ještě štěstí ,že se to nezadřelo a klikovka nevyběhla z bloku motoru.

Ta díra v pístu je tak 2x3cm.

Uživatelský avatar
JardaLN
Příspěvky: 94
Registrován: 17 čer 2007, 21:37
Bydliště: LN

Příspěvek od JardaLN » 25 kvě 2008, 12:00

To by se snad vyplatilo koupit jinej motor ne ?
Těch peněz za opravu je dost
Caravan 1,6 16 V Elegance 1998

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od manli2 » 25 kvě 2008, 12:08

Salám píše:A jak se to stane? :shock: skrytá vada, nešetrné zacházení nebo jak..?
třeba když budeš podtočenýmu motoru hodně šlapat na plyn... :D
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
Majklus
Příspěvky: 1314
Registrován: 13 čer 2007, 15:32
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majklus » 25 kvě 2008, 12:35

Jo je lepsi koupit nekde jinej motor nez opravovat tento stavajici :!:
Astrulka Z16XE Rv.03 Stříbrnej poklad pod nebem....


https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388

pansuu
Příspěvky: 492
Registrován: 29 zář 2007, 17:15

Příspěvek od pansuu » 25 kvě 2008, 12:54

Petr Novosad píše:
james11 píše:kolik bude stát oprava? :shock:

Cena cca 25000,- neautorizovaný servis. Servis Opel cca 50000,-
:?

Tak to Ti opravdu nezávidím. Zřejmě by totálně zkrachoval můj rod. rozpočet :evil:

Uživatelský avatar
Majklus
Příspěvky: 1314
Registrován: 13 čer 2007, 15:32
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majklus » 25 kvě 2008, 13:49

pansuu píše:
Petr Novosad píše:
james11 píše:kolik bude stát oprava? :shock:

Cena cca 25000,- neautorizovaný servis. Servis Opel cca 50000,-
:?

Tak to Ti opravdu nezávidím. Zřejmě by totálně zkrachoval můj rod. rozpočet :evil:
Asi tak,zkrachoval by rozpocet :)
Astrulka Z16XE Rv.03 Stříbrnej poklad pod nebem....


https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=4388

manastra
Příspěvky: 18
Registrován: 26 kvě 2008, 23:08
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od manastra » 27 kvě 2008, 01:35

no to je pěkný, mám taky v astře tenhle motor, a zrovna nějak ji nešetřim, a to uš má chuděra nalítáno 203 000, bojim bojim :roll:

jirka h
Příspěvky: 40
Registrován: 12 úno 2007, 13:49
Bydliště: Praha

Příspěvek od jirka h » 02 čer 2008, 11:03

Mohl jsi jezdit na nekvalitní benzín - např. neodpovídající oktanové číslo - tedy nižší. Všeobecně platí, že spalování příliš chudé směsi zvyšuje neúměrně teplotu spalování - což by nemělo platit v tomto případě, jelikož bohatost směsi si řídí ŘJ motoru sama. Dalším faktorem ovlivňujícím teplotu spalování jsou špatně zvolené svíčky - tedy neodpovídající teplotní číslo. No a také zanedbaná údržba olejového systému, který má kromě mazání i fci chlazení motoru - tj. např. ucpání nějakého mazacího kanálu a následné trvalé zvýšení teploty na určitém místě motoru, což může vést i k propálení pístů.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 02 čer 2008, 15:19

spíše si tipnu na VELMI EKONOMICKOU JÍZDU, malé otáčky a vysoký rychlostní stupeň. :twisted:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Odpovědět