Tlak v chladicí kapalině

Uživatelský avatar
luigy87
Příspěvky: 318
Registrován: 27 čer 2013, 19:07
Bydliště: Český Těšín

Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od luigy87 » 23 črc 2013, 21:35

Ahoj,
poslední dobou se mi vyskytuje problém s chladící kapalinou. Ráno sednu do auta množství v nádobce mám na rysce. Najedu zhruba 30km a palubní počítač mi píše "coollevel". Hladina chladicí kapaliny je nízko, pootevřu víčko expanzní nádobky a hladina kapaliny se vrátí zpátky. Když to dotáhnu, tak po pár kilometrech zase málo chladící kapaliny. Koupil jsem nové víčko, ale pořád to samé. Chyba se objevila po vyčištění klapy, když jsem odpojoval hadičku s vody a pak jsem dolil destilku. Když jezdím s pootevřeným víčkem, tak se mi odpaří chladící kapalina. Teď mi při psaní tohoto problému napadlo zavzdušnění chladící soustavy. Olej v chladící kapalině nemám.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Reklama
 

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od Ondra B. » 24 črc 2013, 06:24

Po otevření expancky se ti chladící kap. vrátí na rysku?
A O KOLIK TI KLESNE HLADINA?
ŘEŠENÍ BY MOHLO BÝT JEDNODUCHÉ, nalít do expancky více kapaliny 8)
No ale popkuid klesá hladina o dost a ubejvá, viděl bych to na problém s těsněním pod hlavou.
Zavzdušnit se to nemá jak, hadice od termostatu do chladiče je tvrdá jako kámen, nebo se dá při zahřátém motoru zmáčknout??
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od jerry mouse » 24 črc 2013, 08:33

Máš stále otvorený aj vnútorný okruh ktorý hadám môže mať vplyv na kolisanie hladiny, ak ho máš pripadne zatvorený tak ho skus na daný čas otvoriť či sa niečo zmeni? :?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od spermin » 24 črc 2013, 11:40

evidentně se něco pod tlakem roztahuje, ale dle mého je to běžné- to s tou ryskou,
asi špatně nastaveno čidlo hladiny.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od csala » 25 črc 2013, 06:38

Mne to takto blblo, keď sa mi začal vo vyrovnávacej nádobke topiť plavák :D
Postupne sa celkom utopil :x :mrgreen:
Prepojil som to drátikom v konektore a hladinu vody si kontrolujem sám :oops:
Že hladina vody v závislosti od tlaku a teploty kolíše, to je normálne, však práve preto sa tá nádobka volá vyrovnávacia :wink:
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Uživatelský avatar
luigy87
Příspěvky: 318
Registrován: 27 čer 2013, 19:07
Bydliště: Český Těšín

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od luigy87 » 25 črc 2013, 10:41

Tak jsem zkoušel hledat další poznatky. Hadice je tvrdá. Ale zjistil jsem, že mi pořád jde nějaká voda z boční hadičky, která jde od motoru. Když jsem nalil více vody, tak je klid. Uvidíme na delší trase. Ale je zajímavé, že vstupní a výstupní hadice od chladiče jsou horké, ale chladič je studený. Když jsem potůroval motor do spuštění ventilátorů, tak chladič byl pořád studený a hadice byly horké - nesjpíše od motoru. A teplota motoru, se přehoupne na 95 stupňů skoro až 100 stupňů. Zkoušel jsem potůrovat motor s otevřeným víčkem jestli se netlačí spaliny do chlazení a vypadá, že asi jo. Vypadá to na fouklé těsnění a vadný temostat. :cry:

http://www.youtube.com/watch?v=L8EbbMMqiTM
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Uživatelský avatar
luigy87
Příspěvky: 318
Registrován: 27 čer 2013, 19:07
Bydliště: Český Těšín

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od luigy87 » 25 črc 2013, 11:12

Když jsem sundal velkou hadici, nad termostatem, tam mam pocit, že tam je více vzduchu jak vody. A ta malá hadička, co jsem psal, že je od motoru, tak je od termostatu. Když je motor zahřáty, tak od ní proudí neustále voda, od od expanzní nádoby, jako kdyby byl chladič ucpaný :?
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od Ondra B. » 25 črc 2013, 11:23

Vyměň termostat, vyměň chladič ( ten bude řádně zarostlej) a propláchni celou chladící soustavu, ale řádně, nejlépe hadicí s pořádným proudem vody.
Ale pokud máš tvrdé hadice u chladiče typuji to na 90% těsnění pod hlavou či hlavu.
Ale tlakování není normální....

Asi to bude tak že ti zarostl chladič, ten postupně ucpal či znemožnil funkci termostatu ( či už byl termostat ko) a velké teplotní namahání odělalo hlavu či těsnění.
Ale to se pozná :|
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

Uživatelský avatar
luigy87
Příspěvky: 318
Registrován: 27 čer 2013, 19:07
Bydliště: Český Těšín

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od luigy87 » 25 črc 2013, 13:18

Zkusím vyměnit termostat. Po vložení do vařící vody se mi otevře se mi neotevře do 20 vteřin, ale za 3 minuty. A ne 8mm, ale jen 3 milimetry, nedokážu si představit, jak to může chladit. :( Chladič doufám zasraný nebude. Chladící kapalina a i trubky jsou čisté. A ještě uvidíme to těsnění. Doufám, že se dá garážově vyměnit.
Přílohy
termostat po 3 minutách ve vařící vodě
termostat po 3 minutách ve vařící vodě
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od Ondra B. » 25 črc 2013, 13:30

Dá se všechno, ale pokud si to nikdy nedělal, tak se do toho raději nepoštěj, to už není jak vyměnit termostat 8)

A JEŠTĚ NĚCO to že není zasraná voda, neznamená že je chladič zcela průchodný!!
Propláchni celou soustavu a poznáš zda ti nahoře na chladiči bude stříkat voda :wink:

A ještě něco :- )

Před proplachem nezapoměň otevřít i vnitřní okruh vyhřívání, aby si dostal ven i to co je ve vnitřním radiátoru 8)
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

Uživatelský avatar
luigy87
Příspěvky: 318
Registrován: 27 čer 2013, 19:07
Bydliště: Český Těšín

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od luigy87 » 25 črc 2013, 18:00

Otevření vnitřního okruhu, to je že mám zapnout topení? Hlavu jsem kdysi měnil, ale na Škodě 120, tam se mi termostat otvíral, až když mi motor začal vařit. Nejdřív mi motor začal vařit a pak spadla teplota na 70 stupňů. A tam jsem těsnění musel vyměnit, protože spotřeba byla 7litrů bezinů a 8 litrů destilované vody na 100km. :D A ten opar a chrelní vody z výfuku při ranní startech :D . Ale Opel o 20let mladší bude něco jiného. Akorát přemýšlím jak vymontovat a vypláchnout chladič, protože jako panelákový mám omezené možnosti.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od Ondra B. » 25 črc 2013, 18:57

Tak vyndat chladic muzes i u panelaku.schod naraznik a pak je to uz brnkacka. Mozna to pude i bez sundani ale je na to pak lepsi pristup.jinac ta hlava neni az tak tezka udelat.ale pokud si to nedelal nech si to udelat c.jeste me napadlo ze by mohlo byt mrtve vodni cerpadlo-pumpa ale to by se prehrivalo jinac a daleko rychlejs. Jo a ano staci otevrit okruh tim ze otocis spinac na cervene pole.tedy topeni.
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 1360
Registrován: 11 srp 2009, 06:51
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od Joska » 25 črc 2013, 20:20

1, já ti nevím, ale systém je tlakový, mě stačilo povolené víčko a furt jsem vařil.
2, v případě bubliny mi hladina v nádržce stoupala, voda po po asi 20km vybublala a byl klid. (neteče ti náhovou hadice?
3, na test, zda máš průchodný chladič je otázka - teď jezdíš a vaříš po pár km?? - ne tak asi je průchodný, jinak by jsi vařil a hned(zvláště v těchto tropech mám auto natopené po celý den)
A když ,ta odpoj hadice a profoukni vzduchem a nebo napoj hadici, když bude téci na druhé straně, tak je asi průchodný, ne? nač hned demontáž??
a čím by měl být zarostlý?? - máš tam fridex s inhibitorama koroze a tolik vápníku zase ve vodě není, jesli teda nedolíváš vodu po každé jízdě...
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od Ondra B. » 25 črc 2013, 20:31

A jak vis ze tam vzdy byla nemrzka z destilkou? Videl si jak je zasrana nadobka?jinac samozrejme to video je nevypovidajici o tom zadna.samozrejme kdyz otevres nadobku kdys mas vodu na 90 tak t
i zacne za per minut bublat
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

Uživatelský avatar
luigy87
Příspěvky: 318
Registrován: 27 čer 2013, 19:07
Bydliště: Český Těšín

Re: Tlak v chladicí kapalině

Příspěvek od luigy87 » 25 črc 2013, 22:16

Mě auto nevaří. Jen mi to někdy vyhoupne skoro na 100 stupňů, pak mi to pomaličku spadne na 90. To bude tím pomalým termostatem. Vaření je někde u 120. V to doufám, že tam vždy byla destilka a fridex. Předchozí majitel to vozil jenom do autorizovaného servisu Opel. Podle účtenek servisu od jeho koupě do prodeje. A já dolívám jenom destilku. Vodní pumpa je nová. Má teprve 2000km. Pak ještě řeším pokles zahřaté chladicí kapaliny, kdy klesne hladina v expanzní nádobě na minimum. Když expanzku pootevřu hladina se vrátí zpět a pořád dokola. Jestli to teče, nic jsem nenašel. Zkusím provést tlakovou zkoušku a preventivně propláchnu chladič. Ale prvně zítra ráno vyměním termostat.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm

Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS

Odpovědět