Chyba P0505 u X18XE1
Chyba P0505 u X18XE1
Zdravím vás,
u motoru X18XE1 mi začala svítit kontrolka motoru. Po vyčtení se objevil chybový kód P0505 - Vysoké napětí na volnoběžném ventilu. Po hledání na internetu jsem zjistil, že jsou 2 možné varianty způsobující tuto chybu, a to buďto opravdu vadný regulátor volnoběhu nebo uklepaný drátek v ŘJ Simtec 70, která prý na tyto problémy trpí. Dále jsem vyčetl, že regulátor volnoběhu je nedílnou součástí škrtící klapky. Tento regulátor jsem ale našel na aukru nebo na stránkách některých prodejců autodílů za cenu cca 900 Kč a bylo u něj uvedeno, že pasuje do motoru X18XE1 i X18XE a do spousty dalších Opláckých motorů. Chci se zeptat, zda půjde tento regulátor vyměnit i jako součást škrtící klapky, nebo je potřeba koupit celou škrtící klapku.
Do opravy ŘJ bych se asi pustil až po tom, co by výměna ventilu neodstranila chybu. Jinak motor běží v nouzovém režimu a když chybu přes čtečku smažu, tak se asi za půl minuty objeví znovu. Než se kontrolka znovu rožne, tak motor běží tak, jak přde tímto problémem. Když tato chyba svítí, tak má motor problém udržet volnoběh za studena, po ohřátí drží volnoběh dobře.
Díky za odpověď
Honza
u motoru X18XE1 mi začala svítit kontrolka motoru. Po vyčtení se objevil chybový kód P0505 - Vysoké napětí na volnoběžném ventilu. Po hledání na internetu jsem zjistil, že jsou 2 možné varianty způsobující tuto chybu, a to buďto opravdu vadný regulátor volnoběhu nebo uklepaný drátek v ŘJ Simtec 70, která prý na tyto problémy trpí. Dále jsem vyčetl, že regulátor volnoběhu je nedílnou součástí škrtící klapky. Tento regulátor jsem ale našel na aukru nebo na stránkách některých prodejců autodílů za cenu cca 900 Kč a bylo u něj uvedeno, že pasuje do motoru X18XE1 i X18XE a do spousty dalších Opláckých motorů. Chci se zeptat, zda půjde tento regulátor vyměnit i jako součást škrtící klapky, nebo je potřeba koupit celou škrtící klapku.
Do opravy ŘJ bych se asi pustil až po tom, co by výměna ventilu neodstranila chybu. Jinak motor běží v nouzovém režimu a když chybu přes čtečku smažu, tak se asi za půl minuty objeví znovu. Než se kontrolka znovu rožne, tak motor běží tak, jak přde tímto problémem. Když tato chyba svítí, tak má motor problém udržet volnoběh za studena, po ohřátí drží volnoběh dobře.
Díky za odpověď
Honza
- Reklama
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba P0505 u X18XE1
Je to jasná závada řídící jednotky Simtec 70.
Regulace je součástí škrtící klapky,pokud dáš jinou klapku a chyba trvá dál\tak na 99% to tak bude\,tak potom jedině oprava jednotky.
Je to velmi častá závada u tohoto systemu.Trvale tady mám jednu opravenou pro nějaké nešťastníky.
Jestli jsi z Brna,tak se obrať na člena RomanK\777 620 300\
Regulace je součástí škrtící klapky,pokud dáš jinou klapku a chyba trvá dál\tak na 99% to tak bude\,tak potom jedině oprava jednotky.
Je to velmi častá závada u tohoto systemu.Trvale tady mám jednu opravenou pro nějaké nešťastníky.
Jestli jsi z Brna,tak se obrať na člena RomanK\777 620 300\
Re: Chyba P0505 u X18XE1
Ja som mal tiez tu chybu, som kupil druhu skrtiacu klapku a motor ide pekne a chyba ziadna
Opel Insignia OPC Line
ex: Opel Astra G Caravan Sport, OPC Line - 1.8 16V. Xenony, Kožený interiér, Tempomat, PP, GPS, DVD,TV ...
VIAC na adrese : [code]https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=27763[/code]
ex: Opel Astra G Caravan Sport, OPC Line - 1.8 16V. Xenony, Kožený interiér, Tempomat, PP, GPS, DVD,TV ...
VIAC na adrese : [code]https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=27763[/code]
- megacruiser
- Příspěvky: 6
- Registrován: 22 čer 2016, 00:04
- Bydliště: Brno - Bystrc
Re: Chyba P0505 u X18XE1
Motor začal jet příšerně (škubání za jízdy, kolísání volnoběhu) a měl jsem na diagnostice 2 chyby:
P0505 - chyba řízení průtoku vzduchu při volnoběhu
P0100 - snímač vzduch - váha
Vyměnil jsem klapku, chyba pořád stejná. Váha nová. Bylo jasno - vymontoval jsem řídící jednotku Simtec 70. Na první pohled už se v ní nějaké prase hrabalo. Po otevření bylo jasno - ten dobytek použil klasickou trafopájku a celý vnitřek doprasil. Kuličky cínu a smotané drátky se potom uklepaly a jednotka přišla o signály z váhy vzduchu a volnoběžné klapky. Brácha elektrotechnik je naštěstí jiná klasa - kontakty kvalitně opravil mikropájkou a auto teď jede jako nové. Tímto chci všechny varovat před dáváním těchto jednotek na opravu nějakým "odborníkům", jsou to většinou totální neumětelové, kterým patří do ruky maximálně krumpáč, ale rozhodně ne pájka.
A to nejlepší na závěr - bývalý majitel za tuto "repasi řídící jednotky" prý zaplatil "odborníkovi" těžko uvěřitelných 8500 Kč...
P0505 - chyba řízení průtoku vzduchu při volnoběhu
P0100 - snímač vzduch - váha
Vyměnil jsem klapku, chyba pořád stejná. Váha nová. Bylo jasno - vymontoval jsem řídící jednotku Simtec 70. Na první pohled už se v ní nějaké prase hrabalo. Po otevření bylo jasno - ten dobytek použil klasickou trafopájku a celý vnitřek doprasil. Kuličky cínu a smotané drátky se potom uklepaly a jednotka přišla o signály z váhy vzduchu a volnoběžné klapky. Brácha elektrotechnik je naštěstí jiná klasa - kontakty kvalitně opravil mikropájkou a auto teď jede jako nové. Tímto chci všechny varovat před dáváním těchto jednotek na opravu nějakým "odborníkům", jsou to většinou totální neumětelové, kterým patří do ruky maximálně krumpáč, ale rozhodně ne pájka.
A to nejlepší na závěr - bývalý majitel za tuto "repasi řídící jednotky" prý zaplatil "odborníkovi" těžko uvěřitelných 8500 Kč...
Wartburg 353 > Volha M21B > Mitsubishi Cordia 1.8T > Wartburg 1.3 > Fiat Seicento > Zafira A 1999, 1.8, 85 kW, 195 tkm (nejlepší auto na světě!)
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba P0505 u X18XE1
No, nevím ale tyto "drátky" nelze kvalitně sletovat obyčejnou cínovou pájkou natož mikropájkou. Ten cín na tom strašně špatně drží. Pokud se budeme držet homemade opravě, která jednotku již nadobro vyřadí z možnosti jí odborně nechat opravit (rozdělanou jednotku ti do opravy nevezmou) tak ty drátky ocínovat snad jen pořádnou mikropájkou s regulovatelným výkonem a pořádnou silou... I tak ale ta jednotka už toho moc asi nevydrží. nebo spíš řečeno spolehnout se na ní že tě nenechá někde na cestě ve štichu je vysoká. Další věcí je tu jednotku upevnit na motor tak aby teplotní výkyvy byly co nejmenší.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Chyba P0505 u X18XE1
Sám jsem vyzkoušel obojí technologii. Trafopájkou i s minihrotem se moc neudělá, ale úplně bych to nezatracoval.
Mikropájkou to taky nijak moc nejde. Ty drátky jsou takřka nepájitelné. Zrovna jako plocha, kam jsou drátky přibodované. Dá se najít místo, kde to na plošce chytnout jde, směrem po pinu konektoru, pak to chce ovšem přichytit jiným drátkem, ne tím, co tam je, a ten drátek chytit na součástku, kam vedl původní drátek.
No a během toho zjistíte, že vedlejší plošky drží drátek ne kontaktem, ale jen tím gelem, z opravy jednoho místa ( povede-li se), už je míst i 5.
Mikropájkou to taky nijak moc nejde. Ty drátky jsou takřka nepájitelné. Zrovna jako plocha, kam jsou drátky přibodované. Dá se najít místo, kde to na plošce chytnout jde, směrem po pinu konektoru, pak to chce ovšem přichytit jiným drátkem, ne tím, co tam je, a ten drátek chytit na součástku, kam vedl původní drátek.
No a během toho zjistíte, že vedlejší plošky drží drátek ne kontaktem, ale jen tím gelem, z opravy jednoho místa ( povede-li se), už je míst i 5.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba P0505 u X18XE1
mě se osvědčilo ty plošky "obrousit" pak na tom ten cín držel. ale Jak píšeš je lepší ty drátky naletovat přímo na piny el. součástek. a tím vlastně obejít celou cestu na desce.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- megacruiser
- Příspěvky: 6
- Registrován: 22 čer 2016, 00:04
- Bydliště: Brno - Bystrc
Re: Chyba P0505 u X18XE1
Brácha elektrotechnik taky říkal, že to asi úplně dlouho nevydrží, ten patlal co se v tom vrtal použil nějakou kyselinu a vše poleptal. Plošky na kterých to drží jsou teď v hrozném stavu. Přiložena fotka před opravou - ty dobastlené kontakty vůbec nevedly proud. Btw. je zvláštní, že po opravě jednotky zmizel vadný segment na displeji s hodinami/datem. Jinak tato jednotka je ostuda výrobce - dokonce ani toho gelu na ochranu součástek tam není dost, lezou z toho ven.
Wartburg 353 > Volha M21B > Mitsubishi Cordia 1.8T > Wartburg 1.3 > Fiat Seicento > Zafira A 1999, 1.8, 85 kW, 195 tkm (nejlepší auto na světě!)
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba P0505 u X18XE1
ježiši kristě to je příšerný.. ale né neopravitelný.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Chyba P0505 u X18XE1
Pekny masaker.