Stránka 1 z 20

Rucni brzda

Napsal: 28 lis 2007, 16:44
od Slawat77
zdravim,ted jak zaclo prituhovat rano,tak se mi stava ze kdyz zatahnu rucni brzdu,a pak ji zase povolim,tak to nekde visi,povoli,ale ne uplne,na rozjezd je to znat,a cca po 5km je to ok.Nemel nekdo podobny problem?diky za odpovedi

Napsal: 28 lis 2007, 16:56
od green
Obecně se doporučuje v zimním období ruční brzdu nepoužívat, ale zabezpečit vozidlo zařazením rychl. stupně 8)

Re: Rucni brzda

Napsal: 28 lis 2007, 17:09
od AstraMan
Slawat77 píše:zdravim,ted jak zaclo prituhovat rano,tak se mi stava ze kdyz zatahnu rucni brzdu,a pak ji zase povolim,tak to nekde visi,povoli,ale ne uplne,na rozjezd je to znat,a cca po 5km je to ok.Nemel nekdo podobny problem?diky za odpovedi
Mě se toto stávalo dost často... Tak se vše prostříklo a bylo na čas klid ( PODOTÝKÁM ŽE NA ZAPARKOVÁNÍ RUČNÍ BRZDU NEPOUŽÍVÁM, JEN NA BLBNUTÍ ČI VÝMĚNU KOL NA AUTĚ )... :wink:

Napsal: 28 lis 2007, 17:11
od AstraMan
Jinak pokud by se problém pak objevil znova, tak to dej do servisu. Tam mě to něčím promázly a zatím v poho, tak uvidím jak dlouho to od nich vydrží. Jinak pokud by se problémy objevily o5, tak bych hledal chybu v mechanizmu :wink:

Napsal: 28 lis 2007, 18:07
od Cabuko
a co mam robit, ked parkujem v kopci vzdy doma pred barakom? tam asi zaradenie stupne nepomoze :(

Napsal: 28 lis 2007, 18:18
od spermin
Cabuko píše:a co mam robit, ked parkujem v kopci vzdy doma pred barakom? tam asi zaradenie stupne nepomoze :(
stát z kopce s otočenými koly do pangejtu a lepší je fakt bez brzdy se zařazenou zpátečkou. Popř. vozit klín.

Napsal: 28 lis 2007, 19:32
od ANTIMON
To samé jsem měl na Zafiře.Jak přituhlo tak lanko zůstalo kouslé.Nakonec to vyřešil druhý lanovod.Co máš?Kotouče nebo bubny?

Napsal: 28 lis 2007, 19:59
od PepaS
se Skodovkou 125 jsem parkoval v zimne a v mirnem kopci tak, ze jsem si najel k obrubniku a natocil k nemu predni kola. Pak pustil a obrubnik zafungoval jako klin. K pneu asi nebylo moc setrne...

Napsal: 28 lis 2007, 20:18
od Slawat77
Tak koukam ze nejsem seam :lol: Mam 4x kotouc.A rucni brzdu potrebuju po vyjeti ze dvora,protoze nechavam nastartovane auto,a jdu zavrit vrata.Jinak k parkovani ji nepouzivam vubec.Protse ji zatahnu na 30 vterin,a pak uz se to nekde zasekne.A jinak diky za odpovedi :!:

Napsal: 28 lis 2007, 20:27
od Frydex
lanko ruční brzdy je z velké části schované v bovdenu (lanovodu). Bovden končí kousek před bubnem a pak vede nechráněné asi 10cm v takové zahnuté jamce. Tam většinou bývá kámen úrazu. je tam špína bordel prach. Doporučuju povolit lanko na štelovacím šroubu a v tom úseku pak vyčistit a následně promazat vazelínou. Bez očištění to bude fungovat jen chvíli s očištěním podstatně déle. Je to nejlepší řešení. To nechráněné lanko je nejlíp přístupné po sundání kola (zadního :wink: )

Napsal: 28 lis 2007, 20:28
od veski
Ono to bude i tím, že se málo používá. Já ji na parkování nepoužívám, ale snažím se každou jízdu ji zatáhnout a povolit. Prostě aby lanko pravidelně chodilo.

Napsal: 28 lis 2007, 20:30
od Frydex
jasně, pokud ji málo "protahuješ", špína se nanáší a nanáší a pak po delší době zatáhneš a natlačí se kde nemá....

Napsal: 28 lis 2007, 20:41
od Salám
Já zatahuju při každém parkování a skoro při každé zastávce na světelné křižovatce a takové problémy vůbec nemám :wink:
co vy s těma autama pořád děláte :twisted:

Napsal: 28 lis 2007, 20:43
od Frydex
na křižovatce ? při parkování ?.... to vůbec neznám..... ježííš na křižovatce.... no.. to je asi zvyk. Já ji mám na blbnutí... :lol:

Napsal: 29 lis 2007, 00:21
od Radoš 92
Pánové, ruční brzda by se měla zatoahovat a to zejména, jsou-li na autě zadní kotoučové brzdy. Při bzdění pedálem nedříva nastupuje předek a potom zadek. Tím, že ruční brzdu používáte, tak zabraňujete tomu, aby zatuhly zadní kopyta, jelikož ručka je pěkně prohýbe. Já zatahuju taky při každém stání, a není s tím problém... Ale s tím lankem je to pravda, to jsem si taky teď před zimou nechal pekně promazat.....