Stránka 1 z 2

Klepání při brždění motorem

Napsal: 28 dub 2007, 19:37
od Laser
Ahoj všem,
před nedávnem jsem si koupil ojetý Caravan 1.8 16V (X18XE). Do fóra na těchto stránkách už nějaký pátek chodím a pročítám si rady a tipy. Auto šlapalo jak má, až před čtrnácti dny se začalo ozývat klepání jakoby z levého předního kola, ale těžko to určit přesně.

Podmínky klepání jsou celkem zvláštní a to následující. Pokud je auto pod plynem, pokud brzdím, pokud je pouze vyšlápnutá spojka, klepání se neozývá! Ozývá se to tedy pouze při brždění motorem a při libovolné zařazené rychlosti. To už samo o sobě by teoreticky mohlo vyřadit závadu na kole a spíš by to směřovalo k převodovce nebo dokonce motoru. Jenže ono se to ozývá jen když zatáčím doprava.

Pokud začnu zatáčet doleva klapání okamžitě ustane. Ustane i tehdy, když při zatáčení doprava překročím poměrně značný úhel. Jinak klepání se velmi mírně projeví i na volantu. Mě napadá ložisko. Poradíte prosím, co by mohlo být zdrojem, nebo na co se třeba ještě zaměřit?

Napsal: 30 dub 2007, 06:11
od Astra - R@SAG
Pokud to tak popisujes, rekl bych ze to je nacaty Homogeni kloub. Delalo mi to na Astre F.

Napsal: 30 dub 2007, 07:25
od Laser
Ahoj,

díky za radu. Alespoň se mám od čeho odpíchnout. Ještě jsem vypozoroval, že když je auto ve vyšších otáčkách, tak to při tom brždění motorem nedělá a čím míň to ten motor může utáhnout, tím hlasitější to je. Jinými slovy, největší kravál to dělá, když už se kola téměř netočí a skoro to chcípne.

Napsal: 30 dub 2007, 07:28
od Laser
Jinak našel jsem mezi náhradními díly homokynetický kloub, to myslíš?

Napsal: 30 dub 2007, 07:37
od Astra - R@SAG
Laser píše:Jinak našel jsem mezi náhradními díly homokynetický kloub, to myslíš?
Ano to je presny nazev, nemohl jsem si ani za boza vzpomenout :D :D :D :D

Napsal: 30 dub 2007, 07:42
od Laser
No ve středu si budu měnit olej, tak na to při té příležitosti kouknu. :wink:

Napsal: 30 dub 2007, 08:02
od Trdlo
100% je to kloub, kdyby bylo pryč ložisko v náboji (pardon u gčka náboj), tak by to spíš šíleně hučelo, křupání je kloub. :wink:

Napsal: 30 dub 2007, 08:20
od Laser
Díky za radu. Ještě se zeptám. Jakým způsobem si to můžu sám ověřit, že je to 100% ten kloub? Když to zvednu na heveru, mám šanci tam něco poznat?

Napsal: 30 dub 2007, 09:42
od milode
To samý jsem měl na Kadetu.Pokud na heveru zataháš za poloosu,tak by jsi to měl poznat ve vůli......Je to opravdu ten kloub jak ti tady poradili.

Napsal: 30 dub 2007, 09:42
od milode
Nenech to zajít daleko jako já....mě upadla poloosa na kruháku....... :D :D

Napsal: 30 dub 2007, 09:54
od Astra - R@SAG
Staci zajed na kruhas a jezdit dokolecka a tam se to pekne projevi a nebo na volne parkoviste a vytocit kola na nejvis a pekne pridat plyn a jezdit dokola , menit strany, prava a leva a urcite to uslysis.

Napsal: 30 dub 2007, 10:01
od Laser
No to ja to právě slyším, ale když přidám plyn přestane to. Každopádně jste se na tom shodli tři a zaměřím se na to, zkusím vůli. No a už si domlovám servis. Jsem z Plzně a teda autorizovaný sevis v Plzni moc nemusím (mám taky své zkušenosti). Kdybyste měl někdo doporučení :wink:

Napsal: 30 dub 2007, 18:20
od milode
Astra - R@SAG píše:Staci zajed na kruhas a jezdit dokolecka a tam se to pekne projevi a nebo na volne parkoviste a vytocit kola na nejvis a pekne pridat plyn a jezdit dokola , menit strany, prava a leva a urcite to uslysis.
Mě to při přidání přestalo a je to logický,v tahu nemá ten kloub teoreticky vůli,poloosa ho tahem motoru "drží",ale jak ubereš plyn,tak už je prostor pro vůli kloubu...nic ho defakto "nedrží".Snad jsem to napsal dobře,omluvte popis.

Napsal: 30 dub 2007, 18:27
od Slag
Astra - R@SAG píše:Staci zajed na kruhas a jezdit dokolecka a tam se to pekne projevi a nebo na volne parkoviste a vytocit kola na nejvis a pekne pridat plyn a jezdit dokola , menit strany, prava a leva a urcite to uslysis.
Na kruháči asi ne... :wink: Jedině, že by ho smahl v protisměru :lol:

Napsal: 30 dub 2007, 19:07
od Pavel Levák
:mrgreen: To křupání v kole je 100% homokinetický kloub (jak je již výše uvedeno). Mohla se poškodit manžeta a kloub běžel na sucho a v prachu ze silnice. Budeš s tím jezdit tak dlouho než praskne klec a poloosa bude bez pohonu. Nový kloub stojí kolem 1600kč a manžeta asi 200kč. Práce není obtížná, jen trochu trpělivosti :x