Stránka 1 z 1

Výměna lanovodu ruční brzdy

Napsal: 28 pro 2006, 13:42
od Cidla
Čauec, mám dotaz či prosbičku. V nejbližší době se chystám vyměnit lanovod ručky protože se začal sekat. Nedělal jste to někdo? Potřeboval bych buď nějaké schéma nebo přesnější popis jak to tam je uspořádané. Pokud někdo víte nebo máte schéma uložení budu vděčen!! Dík :!:

Napsal: 16 led 2007, 10:51
od rychlyradim
no mě se zas stalo to, že ruční brzda je ze začátku strašně volná!asi to bude to zmiňovaný lanovod! nevíte kolik taková sranda stojí?zrovna když jsem to dával mechanikovi tak už mu tam jedna stála se stejným problémem..cenu ještě neviděl! :(

Napsal: 16 led 2007, 11:10
od Cidla
Lanovod mě stál 800,- v replice. Mile jsem byl překvapen protože na Kadetta mě ta sranda tenkrát stála 1400.-

Napsal: 16 led 2007, 11:32
od rychlyradim
jo to jde..já ted volal do servisu opel a tam chtěli za ty lanka na Astru G ze zadními kotouči 2850,-Kč ale když jsem mu popsal problém tak mi ještě řekl že se to dá poštelovat! ale já takový štěstí nemám..to půjde určitě na výměnu :(

Ručka.

Napsal: 17 led 2007, 10:12
od Gary
Moje zkušenost je ta že to nedělá lanko ale vázne to v brzdiči.Je třeba aby destičky chodily volně a někdy je třeba vyměnit zkorodovaný písek v brzdiči.BĚŽNĚ HO MÁ NA SKLADĚ AUTO KELLY.Už jsem to dělal na dvou autech.Když se lako vyvlíkne z páky brzdiče tak ti musí jít volně tahat rukou,když nejde je to lanko!!!!! Jinak ještě páku ruční brzky štelovat tak aby začala brzdit až na 4zubu.Aby se dostatečně mohla uvolnit při odbrzdění.

Napsal: 17 led 2007, 15:35
od rychlyradim
tak už mám opraveno...prý to chtělo jenom promáznout a dotáhnout! a úplně super! a stálo mě to jenom 150,-Kč...tak lepší než 2800 za nový lanovod... 8)

Re: Výměna lanovodu ruční brzdy

Napsal: 09 říj 2010, 21:13
od jardys
zdravím ... rád bych se vrátil k tomu, jak vybrat správný typ lanovodu k ruční brzdě. Když se člověk podívá do více e-shopů, skutečně zjistí, že se nabízí zpravidla 2-3 typy (povětšinou to ATE, ale mohou to být i jiní výrobci), které se liší vcelku nepatrně údajem délky, ale, a to je poměrně zajímavé, vcelku dosti rozdílnou cenou 1300-1700-1900. Obrázky zpravidla chybí anebo nejsou v dostatečně velkém rozlišení, aby si člověk mohl prohlédnout detaily. Zpravidla je dále uvedeno (anebo také NE a to nebývá zas až tak zřídka), že tento typ je od-do roku výroby, anebo výrobní serie od-do, anebo čísla podvozku od-do anebo číslo karoserie apod., viz.i mnou přiložený obrázek.

Kdesi zde na foru je popis jak z VIN zjistit číslo karoserie (anebo podvozku?), takže prý 6 posledních čísel je prý údajně toto číslo karoserie. Všechna čísla, která jsem zde předtím zmiňoval, jsou ale 8 místná. Přiznám se, že jsem z toho tak trochu jelen. Potřebuji koupit lanovody, moje poslední 8-mi číslí z VIN je X810 9855. Když jsem se poptal v pár e-shopech, ať mi poradí, tak mi vždy nabídli to nejdražší, tj.délka 1593 mm. Dle mého názoru by tam ale správně měl být ten rozměr 1592 mm (tudíž i levnější). Jinak .. pro zajímavost .. starý lanovod jsem vymontoval a naměřil jsem 1600mm, spíš možná ještě o něco málo víc ... že by se tak vytáhl? no možné to je.

Můžete se mi k tomu někdo ze zde přítomných a více zasvěcených jedinců vyjádřit. Třeba to pomůže i dalším účastníkům tohoto, myslím jinak velmi dobrého fóra. Předem moc díky.

Jinak pro informaci .... celkem velice podobná diskuze je vedena v tomto vláknu ... Rucni brzda a to zde

Re: Výměna lanovodu ruční brzdy

Napsal: 26 říj 2010, 11:35
od jardys
takže problém vyřešen, zakoupil jsem nakonec značková lanka od německého výrobce TRW-Lucas GCH2098, délka 1590mmm, systém Bosch, cena 890,- Kč, což je myslím oproti těm drahejm napodobeninám od ATE, co tady distribuuje např. ELITE úplně super cena. Lanko tam pasuje bezvadně. Odpovídá to OEM kodům OPEL 244 25 108 (5 22 003).