Řazení - seřízení
Napsal: 23 pro 2006, 13:52
Zdravím! Tak jsem včera podnikl onu cestu do neznáma a pokusil se seřídit řazení podle knihy Jak na to (Opel Astra G). Připomínám jen, že mne k tomu vedlo velice tuhé řazení u svého miláčka 1.6 16V. Nevím, jak s tím mohl předchozí majitel jezdit! Já na to neměl nervy.
Musím říct, že kniha tentokrát ani moc nelhala. Jedinou překážkou bylo, že jsem si musel opatřit sadu torxních nástavců gola pro duté hlavy.
Tady je postup podle knihy pro ty , co ji nevlastní.
0. Sežeň k sobě chápavého parťáka
1. Zvedneš auto nebo najedeš na nájezdy (můj případ)
2. Demontuj baterku + kov. i plast držák
3. Zařaď neutrál a povol rámeček s manžetou kolem řadící páky – 2 šrouby - (stačí ohrnout nahoru)
4. Vlez pod auto ( případně demontuj kryt), najdi spojku řadící tyče s tyčí
do převodovky a JEN POVOL (je na ní jediný šroub – dutá hlava hvězdička TX 50).
5. Vlez do auta. Na páce vlevo pod manžetou je díra. Druhá je na bílém rámečku kulisy hned vedle vlevo. Přikloň páku k sobě a propoj obě díry trnem o průměru 5 mm (může být i vrták).
6. Na horním víku převodovky najdi kolík s hlavičkou pod nímž je pružinka. On pak sám vyskočí po zařazení zpátečky.
7. Zatímco parťák pomalu sune řadící páku dopředu na 3. rychlostní stupeň, ty mačkej na ten kolík až zacvakne.
8. Utáhni spojku pod autem a vyndej trn.
9. Nandej baterku a vyzkoušej jak jde řadit s i bez motoru. Případně celý postup opakuj.
Tolik literatura a teď moje postřehy:
1. Kolík se mi vůbec nepovedlo zatlačit ani jemně přes páčidlo (asi není důležitý ). Myslím si, že jde v podstatě o to aby se páka při řazení o nic neopírala a jednotlivé stupně zapadaly zcela na doraz. Pak by mohly vypadávat. Čili klacek vycentrovat. Pozor přitom na vodič zpátečky. Drážka na páce musí při řazení R na kolejničku rámečku najíždět a ne shora nasedat, pak škrtá!
2. Ten trn musí být zasunut skrz obě díry. Já blbec to udělal neúplně a po utažení svorky jsem mohl zařadit jen 3,4,5. To mi přišlo málo!
Naštěstí žádný vlak nejel, abych si šel pod něj lehnout, tak jsem zařadil N, svorku opět povolil, páku pořádně zaaretoval a další úkony zopakoval. Pak už jen zbývalo vyzkoušet.
3. Před povolením svorky si raději označte původní polohu, ať máte případně cestu zpět.
Výsledek: Zlepšení o 50%. Za tepla paráda, studený ujde.
Snad se v tom vyznáte. Budu rád za jakékoliv vaše postřehy, třeba jsem i já někde udělal chybu.
Musím říct, že kniha tentokrát ani moc nelhala. Jedinou překážkou bylo, že jsem si musel opatřit sadu torxních nástavců gola pro duté hlavy.
Tady je postup podle knihy pro ty , co ji nevlastní.
0. Sežeň k sobě chápavého parťáka
1. Zvedneš auto nebo najedeš na nájezdy (můj případ)
2. Demontuj baterku + kov. i plast držák
3. Zařaď neutrál a povol rámeček s manžetou kolem řadící páky – 2 šrouby - (stačí ohrnout nahoru)
4. Vlez pod auto ( případně demontuj kryt), najdi spojku řadící tyče s tyčí
do převodovky a JEN POVOL (je na ní jediný šroub – dutá hlava hvězdička TX 50).
5. Vlez do auta. Na páce vlevo pod manžetou je díra. Druhá je na bílém rámečku kulisy hned vedle vlevo. Přikloň páku k sobě a propoj obě díry trnem o průměru 5 mm (může být i vrták).
6. Na horním víku převodovky najdi kolík s hlavičkou pod nímž je pružinka. On pak sám vyskočí po zařazení zpátečky.
7. Zatímco parťák pomalu sune řadící páku dopředu na 3. rychlostní stupeň, ty mačkej na ten kolík až zacvakne.
8. Utáhni spojku pod autem a vyndej trn.
9. Nandej baterku a vyzkoušej jak jde řadit s i bez motoru. Případně celý postup opakuj.
Tolik literatura a teď moje postřehy:
1. Kolík se mi vůbec nepovedlo zatlačit ani jemně přes páčidlo (asi není důležitý ). Myslím si, že jde v podstatě o to aby se páka při řazení o nic neopírala a jednotlivé stupně zapadaly zcela na doraz. Pak by mohly vypadávat. Čili klacek vycentrovat. Pozor přitom na vodič zpátečky. Drážka na páce musí při řazení R na kolejničku rámečku najíždět a ne shora nasedat, pak škrtá!
2. Ten trn musí být zasunut skrz obě díry. Já blbec to udělal neúplně a po utažení svorky jsem mohl zařadit jen 3,4,5. To mi přišlo málo!
Naštěstí žádný vlak nejel, abych si šel pod něj lehnout, tak jsem zařadil N, svorku opět povolil, páku pořádně zaaretoval a další úkony zopakoval. Pak už jen zbývalo vyzkoušet.
3. Před povolením svorky si raději označte původní polohu, ať máte případně cestu zpět.
Výsledek: Zlepšení o 50%. Za tepla paráda, studený ujde.
Snad se v tom vyznáte. Budu rád za jakékoliv vaše postřehy, třeba jsem i já někde udělal chybu.