Stránka 1 z 3
Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 26 srp 2011, 23:35
od manik
Zdravím
Při rychlosti nad 150 km/h začne auto vybrovat i přes nové vyvážení pneumatik.
Prosím o radu co s tím.
Děkuji.
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 27 srp 2011, 00:09
od statiC
mám podobný problém ale dělá mi tu už při 120km/h zkontroloval bych čepy
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 29 srp 2011, 09:39
od Floydkm
Taky mám ten samej problém. Při 120 mi začne vybrovat auto a jde to do volantu, ale čepy mam měněný cca 2500 km zpět. Geometrii hotovou hned po výměně a kola sem vyvažoval někdy v dubnu(leda že bych ztratil závažíčko-nekoukal jsem). A víc to vybruje do pravotočivé zatáčky. Neví někdo??
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 29 srp 2011, 09:54
od APiK
Nevím jestli pomůžu když nevím co jsou v
ybrace.
Ale vždy když jsem pocítil v
ibrace do volantu při nějaké rychlosti, vždy byla chyba ve špatném vyvážení kol. A to i krátce po servisu. Holt není servis jako servis. Nejhorší zkušenost mám v tomto případě s klasickými pneuservisy, které nic jiného nedělají.
Taky to můžeš zkusit tady:
http://astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=3&t=3464
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 29 srp 2011, 12:02
od Phrz
ja treba mam krivej alu disk vzadu vlevo, kterej je sice vyvazenej, ale hnutej vic nez je zdravo a cca od 140 cejtim vibrace ve volantu i v sedacce, kdyz jsem ho vymenil za zimak tak je pokoj
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 29 srp 2011, 21:29
od Pico
Už som to tu popisoval v inom vlákne. Po kúpe novej Astry mi priamo v Opli na rýchlo prehodili zimné pneu za letné a neverím, že nejak extra sa snažili vyvažovať - bolo to fakt narýchlo. Auto sedelo na ceste ako pribité, nič nevibrovalo. Toto som si vychutnával do tretieho prezutia. Po treťom prezutí som išiel na dialnicu a tam šok - pri 130 triaslo s volantom dosť citelne ale nerobilo to vždy. Niektoré úseky v pohode, iné nie. Bol som na troch rôznych vyvažovačkách / zabudol som pripomenúť, že som nikde nekolidoval a mal som vtedy nabehané snáď 10.000 km /. V jednom zo servisov Opel mi to mechanik dlho, dlho vyvažoval a nakoniec povedal, že za to vyváženie ručí. Bolo to naozaj lepšie ale len tak na 90% oproti stavu predtým. Už som si myslel, že sú to pneumatiky a tak som nahodil zimné, teda tie, ktoré mi pri novom aute prezuli a neboli s nimi absolútne žiadne problémy. Na dialnici šok - triasol volant a dosť citelne. Išiel som na východ SR a cesta bola utrpením. V malom mestešku som zašiel do pneuservisu a tam mi to chlapík vyvážil na absolútnu nulu - pozeral som na to ako to robí. Auto po tomto sedelo ako probité, žiadne trasenie ani vibrácie. Nechal som si ich teda aj na diskoch a kúpil som nové priamo v Opli a tam mi vtedy vyvážili letné. Pred mesiacom som išiel do Chorvátska a bol som šokovaný z vibrácií do volantu pri rýchlosti 130 km/h. Inak vždy mi to vibrovali presne pri 130 a viac. Celú cestu som teda musel ísť maximálne 120 a bolo to utrpenie na dialnici. Zase som však zistil, že to nerobilo úplne vždy. Boli úseky, kedy bol volant kľudný a potom zase úsek a roztriasol sa hneď po dosiahnutí 130. Bol som teda nedávno v Opli, kde mi predné kolesá prevážili a zistili 10 g na ľavom a 15 g na pravom kolese. Mechanik ma uisťoval, že to muselo byť tým. Frasa starého, išiel som krátky úsek, kde som dosiahol 130 a trasenica do volantu. Potom zase iný úsek a nič. Fakt neviem, čím to môže byť. Prvé dve prezutia no rovnaký plechový disk som nijako neriešil vyváženie na nulu a úplne v pohode. Teraz keď žiadam v pneuservise vyváženie na nulu, tak mi tvrdia, že tak vyvažujú F1. Pozná niekto riešenie ?
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 30 srp 2011, 06:29
od prma
Mě něco ťuká u pravého kola když uberu plyn,v tahu to zmizí.Na dálnici je to do 120 v klidu,pak se objeví mírná vibrace,ale volant se neklepe jako při špatném vyvážení.Předpokládám vůli v homokynetickém kloubu (220000km),ale zatím jsem to nestudoval.
Až něco zjistím,dám vědět,zatím snad jako typ.
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 30 srp 2011, 07:46
od palix
Ja mám letné gumy na plecháčoch od výroby a pohoda. Ale keď som kúpil zimné pred cca 3,5 rokmi, tak mi presne pri 130 km/h vibrovali. Po sezóne som ich dal vyvážiť -vlastne skoro hneď keď som to zistil, lebo bol koniec zimy. Vtedy povedali, že nová guma si na disk sadne a aj keď sa vyváži, tak občas sa musí znova vyvážiť. Spravili to a od vtedy nič. Je síce pravda, že na zimných nejazdím 130-tkou bežne. Letné ale držia v pohode. Na jednej letnej gume - prednej som mal defekt a dával som opravovať + vyvážiť - aj tak ide v pohode.
Možno keby si skúsil iné kolesá z iného auta, ktoré ide v pohode, tak by si zistil, či je problém v kolesách...
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 30 srp 2011, 13:20
od Floydkm
Děkuju za typy. Myslim že to asi bude podle všeho blbě vyvážený. Uvidim v zimě. Teď se na dálnice nechystam a jezdim max 90. Až přezuju, dozvim se víc.
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 11 zář 2011, 18:06
od Pico
Poradí niekto, kde v Bratislave alebo aspoň na západnom Slovensku vyvažujú kolesá s 1g závažiami ? Bol som v kontakte s X pneuservismy a všade majú najmenšie závažie 5g. To je na Astru nepostačujúce, nakoľko vzniká diferencia 5 + 5 g na predných kolesách a tým pádom to nevyváži nikto tak, aby auto pri 130 km/h nevibrovalo / volant /. Poradte nejaký pneuservis, kde to dokážu vyvážiť, pretože už som z toho zúfalý. Inak je plný internet problémov s trasením volantu a netrpia tým len Astry. Všetko je to kvoli tým 5g závažiam. Vďaka.
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 11 zář 2011, 18:31
od RomanK
Vibrace ve vyšších rychlostech můžou způsobovat i zvlněné kotouče. To pak můžete vyvažovat do nekonečna a nepomůže to. Taky si zkuste vyvážené kolo sundat z vyvažovačky, znovu jej nasadit a uvidíte že můžete vyvažovat znovu. No a taky kvalita a staří pneu má na vibrace velký vliv.
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 11 zář 2011, 20:09
od peter13675
Pico 5g závažie urcite nebude tvoj problem
5g závažie je postačujúce na spravne vyvaženie kolies, na Astru G samozrejme tiez
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 11 zář 2011, 20:55
od Pico
Môj podrobný príspevok ohľadne vibrácií je vyššie. Zvlnené kotúče nemám. To by mi pulzoval brzdový pedál pri brzdení. Napíšem to znovu. Pred dvoma rokmi v zime som išiel na východ SR a po dialnici mi triaslo pri 130 km/h s volantom. V Humennom mi vyvážili kolesá na absolútnu nulu, t.z. 5,4,3,2,1 - nula a na dialnici ako na koľajniciach, žiadne chvenie. Jednoducho náprava G-čka je chúlostivá na presné vyváženie. Mám najazdených momentálne od novoty 30.000 km, nikde som nekolidoval a robí mi to od 12.000 km, striedavo, podľa kvality vyváženia. Zadajte si do googlu trasenie volantu, kmitanie volantu a zistíte, že s týmto majú problém nové Citroneny C4, Mazdy, atď. Na C4 pomáha až dovažovačka priamo na aute. Potreboval by som len poradiť fakt kvalitný pneuservis, trebárs aj ďalej, prípadne na Morave, kde by mi to vyvážili na nulu. Ono mi totiž povedali, že mi to vyvážia na nulu ale mám si zohnať 1g závažia.
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 11 zář 2011, 21:49
od RomanK
Pico píše:... Zvlnené kotúče nemám. To by mi pulzoval brzdový pedál pri brzdení...
To jsem si myslel taky. Vyměnilo se skoro všechno na přední nápravě, čepy, stabilizátory, tyče řízení, kola se asi pětkrát vyvažovaly, zkoušely se jiná kola (moje a ty mi nezpůsobují vibrace), zimní kola a pořád vibrace menší nebo větší. Po výměně kotoučů klid.
Re: Vybrace při vysoké rychlosti
Napsal: 12 zář 2011, 20:04
od Pico
Romane ako som písal, tak mi to po poriadnom vyvážení úplne prestalo. Mám najazdených len 30.000 km a robí to približne od 12.000 km. Jasné, kotúče sa dajú odpáliť jedným prebrzdením na dialnici ale u mňa sa takéto niečo nestalo. K Astre sa správam ako k členovi rodiny. Prvých 200 km od novoty mierne brzdenia, povedal by som, že až pribrzďovania, aby dobre sadli. Dole z 250 m kopca radšej podraďujem ako by som mal v kuse brzdiť ale samozrejme nemôžem vylúčiť túto možnosť ale potom sa pýtam z akého materiálu sú kotúče z výroby ? Nikto neporadí overený, dobrý pneuservis