Stránka 1 z 2
Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 07 říj 2009, 14:41
od Kraken
Bol som s autom na STK a zistili mi vymlátený jeden spodný čap na prednej náprave. Tak som volal do Opla, cena za výmenu je cca 220 EUR. Jeden čap stojí 70 EUR. Všade tu píšete že sú to diely rádovo za stovky kaček nie za tisícky.
V Autokelly majú FEBI alebo DELPHI čap za 13 EUR.
Oplatí sa mi kúpa lacnejších čapov? Dá sa to vymeniť bez demotáže ďalších dielov? Videl som, že zospodu nápravy je pekný prístup aj v knihe Jak na to ? je to asi tak, ale zdá sa mi to zle popísané. Potrebujem nastaviť geometriu po výmene ?

Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 07 říj 2009, 15:53
od Trdlo
Geometrii po výměně spodního čepu nemusíš dělat, protože odklony se u astry nenastavují.
Delphi čep i Febi klidně použij.
Výměnu ti zvládne kdokoliv zručnější.
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 08 říj 2009, 06:57
od Kraken
Ďakujem Trdlo

. Mal som taký pocit, že sa ozveš práve ty.

Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 08 říj 2009, 08:54
od Trdlo
Jestli se do toho pustíš sám, tak dej vědět, ještě ti napíšu co a jak přesně dělat.

Máš už čepy šroubovaný, nebo ještě nýtované do ramene?
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 08 říj 2009, 20:40
od kott2
Mam to za sebou v pondelok som menil cap ramena mal som nity aj homokineticky klb nenormalne mi sklabalo volantom najskor pri 130 potom uz aj pri 120 teraz po vymene klud
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 08 říj 2009, 20:45
od Trdlo
Co jsi měl s homokineťákem?? Vymlácenej?
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 09 říj 2009, 07:14
od Kraken
Trdlo píše:Máš už čepy šroubovaný, nebo ještě nýtované do ramene?
Do kelu...

Musím sa pozrieť. Ja som si všímal skôr tú vrchnú maticu. Tá je na závlačku. Delphi čap má presne takú.
Ale nity by sa mali dať odstrániť, či treba celé rameno? Lebo niekde na nete som videl komplet rameno s nitovaným čapom.
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 09 říj 2009, 07:54
od langdon2
Kraken, nity normalne odvrtas, das novy cap a ten sa tam uz potom prisrobuje...
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 09 říj 2009, 08:35
od Trdlo
Jak napsal langdon, nýty odvrtáš, ptal jsem se jen, že když už je šroubovaný, je výměna opravdu sranda.
Jakou závlačku máš kde na čepu?? Čep je zajištěnej šroubem, ne závlačkou.

Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 09 říj 2009, 08:39
od langdon2
Trdlo, preco je to potom sranda? Sa priznam, este som to vobec nikdy nemenil....Zaklopem si, mam ich na oboch autach v poriadku...
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 09 říj 2009, 08:47
od Trdlo
No protože na odvrtání je lepší si sundat celé rameno, nebo se s tím prát na autě a odklánět si kolo. Kdežto okud už je měněný a je jen šroubovaný, povolíš de facto 4 šrouby, 4 šrouby utáhneš a je hotovo.

Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 10 říj 2009, 16:31
od kott2
Nic neodvrtavaj nikdy sa netrafis do stredu,ked to vrtas a dlho to trva vlastna skusenost najlepsie to ide sekacom a kladivom a mas to zachvilocku
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 11 říj 2009, 21:19
od Trdlo
A, to nesouhlasím. Kobaltovej vrták 8mm, na nejtu je důlek přesně na středu, odvrtané to je za chviličku. Navíc rameno není ze silného materiálu a při použití kladiva a sekáče hrozí jeho deformace či poškození.
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 12 říj 2009, 19:56
od Kraken
Veľmi pekne ďakujem za pomoc všetkým. Chvíľu som bol mimo, takže až teraz reagujem.
Mám tam nity, práve preto som zaváhal, či nebudem potrebovať vymeniť celé rameno. Nity sú také špeciálne, ploché s jamkou uprostred.
Skôr som zastáncom vŕtania a nie sekania, aby sa to rameno nepoškodilo.
Trdlo: Myslel som závlačku v matici. Čap má na vrchu korunkovú maticu s poistnou závlačkou proti otáčaniu matice.
Takže idem kúpiť pravdepodobne tie Delphi čapy.
Re: Spodné guľové čapy - výmena
Napsal: 12 říj 2009, 21:35
od Trdlo
No stejně nějak nepobírám.... Spodní čep na astru G žádnou korunkovou matici nemá...

A už vůbec ne shora.
Vypadá viz. obrázek: