Stránka 1 z 2

veľmi citlivé riadenie

Napsal: 21 čer 2009, 11:35
od Pico
Od kedy som riešil problémy s vibráciami na volante sa mi zdá, že je strašne citlivé riadenie, t.z. všetko sa mi prenáša do volantu. Ani nie tak priečne nerovnosti ale keď idem z jedného pruhu do druhého v meste - nie sú v ňom vyjazdené velké kolaje, tak auto vyslovene zapláve ako keby som prešiel cez 30 cm kolaje. Máte to tak aj vy ? Skúšal som po rovnakých úsekoch jazdiť so služobnou Fábiou ale tá nebola taká citlivá. Všeobecne sa píše, že do riadenia Astry sa prenášajú nerovnosti viacej ale som nervózny z toho akéhosi rozhodenia riadenia aj pri malej pozdĺžnej nerovnosti a malej rýchlosti.

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 21 čer 2009, 16:15
od Trdlo
Ná tvém místě, pokud je to hodně znát, bych si nechal překontrolovat tlumiče a pružiny...

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 21 čer 2009, 16:34
od Pico
Práve, že nedokážem odhadnúť či je to neštandart. Len ma to prekvapuje, že cítim prechod aj cez minimálne koľaje v asfalte na volante. Jazdím na služ. Fábii má za sebou 180.000 km a nie je tak precitlivelá v riadení / ja mám 13.000 km /. Chcel som vedieť, či aj ostatní nepozorujú väčšiu citlivosť oproti inému autu. Na rovnej ceste je to krása. Volant v strede, auto neťahá do strany.

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 22 čer 2009, 13:49
od Trdlo
Dojdi si někam na test tlumičů, myslím, že je budeš mít tak na 5O% a proto to cítíš výrazněji.

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 22 čer 2009, 13:51
od brhy
z toho si nic nerob ja citim aj kaminok na ceste :D pokial ti to neplave ako na vode je to v poriadku ale mozu to byt tie tlmice

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 22 čer 2009, 14:56
od AstraMan
Nojo jenomže jaké tam máš disky ty? :D Pico tam má myslím 15" ( nebo origo 16" s nijak širokými pneu ) :wink: Ikdyž já tam mám 17" a velmi citlivé řízení rozhodně nemám :?: To už většinou plavu v hodně vyjetých kolejích od tiráků :mrgreen:

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 22 čer 2009, 18:19
od Pico
Aby som to ešte trochu upresnil. Keď vychádzam z dvora sú na asfalte hrby. Keď pravým predným kolesom prejdem cez ten hrb, tak mi to zatiahne volant doprava a zase naopak. To idem úplne krokom. A toto isté pociťujem aj pri vyšších rýchlostiach na volante. Nie je to nijaká tragédia ale všímam si to. Fábia rozhodne tak citlivá nie je. Pri vyšších rýchlostiach sa mi to javí ako keď idem v asfaltových kolajách - ak to urobí. Na rovnej ceste je to úplne v poriadku. V sobotu som pocítil na chviľu aj zaplávanie zadnej časti, tak uvažujem či to nemôže byť v tých origo Dunlopoch.

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 22 čer 2009, 18:45
od Pico
Brhy a ten kamienok cítiš aj vo volante ? Ide mi o to, či pociťujete nerovnosti na volante, tak ako ich popisujem.

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 24 čer 2009, 14:49
od brhy
pocitujem aj vo volante ono sa to totiz prenasa aj ked je pravda ze mam vymlate capy riadenia ale citil som to aj predtym

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 24 čer 2009, 17:21
od Trdlo
Hmmm, další frajer.... Počkej až ti ve 130 ten čep uletí.... To bude sranda... :roll:

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 29 čer 2009, 14:48
od brhy
trdlo nemaluj certa na sklo dobre ??? :lol: :lol:

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 29 čer 2009, 22:47
od Trdlo
Nic nemaluju, ale lidi co si nechal auto plavat a mlátit čepy, který stojej cca 400,- Kč prostě nechápu... :roll:
Ale tak každýho boj, no. Prdne čep, kolo se natlačí do podběhu a hned zas máme alespoň práci. :!:

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 30 čer 2009, 08:16
od palix
Pico píše:Aby som to ešte trochu upresnil. Keď vychádzam z dvora sú na asfalte hrby. Keď pravým predným kolesom prejdem cez ten hrb, tak mi to zatiahne volant doprava a zase naopak. To idem úplne krokom. A toto isté pociťujem aj pri vyšších rýchlostiach na volante. Nie je to nijaká tragédia ale všímam si to. Fábia rozhodne tak citlivá nie je. Pri vyšších rýchlostiach sa mi to javí ako keď idem v asfaltových kolajách - ak to urobí. Na rovnej ceste je to úplne v poriadku. V sobotu som pocítil na chviľu aj zaplávanie zadnej časti, tak uvažujem či to nemôže byť v tých origo Dunlopoch.
Ak sa nemýlim, tak Tvoja Astra je pomerne nová ;). Ako sa správala, keď bola nová? Tiež to bolo podobné, alebo sa to po nejakej "udalosti" zmenilo? Niekde som čítal porovnávací test, bola v ňom aj Astra G a tam redaktor chválil na Astre to, že jej riadenie dáva spätnú väzbu.
Na mojej Astre sa mi zdá riadenie presné a príjemné - nič, čo by som považoval za zvláštne neregistrujem ( mám tiež originálne Dunlop-y). Koľko máš km? To len kvôli tlmičom - asi to ešte nebude zďaleka cez 100 000 ;), tak tlmiče by mohli byť OK...

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 30 čer 2009, 08:23
od lukipuki
Trdlo píše:Hmmm, další frajer.... Počkej až ti ve 130 ten čep uletí.... To bude sranda... :roll:
mne sa to stalo na zafe, ale naštastie iba pri otáčaní na dvojke, ale nič príjemné...gulák sa zlomil na dve. a to som majitelovi tej zafi hovoril mesiac dozadu nech si to dá povymienať, že mu to nehorázne pláva. ono to normálne robilo to, ze ked som tomu udr*al na dvojke trojke, jak to zatiahlo som musel volantom troška potočiť na iný smer aby abo išlo stále rovno, potom keď som ubral to miklo a volant som musel vrátiť do stredu. :( ...a nakonec puk a ostalo mi koleso v blatníku ako mistr trdlo povedal :(

Re: veľmi citlivé riadenie

Napsal: 30 čer 2009, 08:47
od Majesty
Tohle co popisuješ se stává hlavně když na to člověk narve široký nízkoprofilový pneu, to potom chytá koleje a trhá to volantem a auto pak tak jako zaplave a sebemenší hrb je cítit ve volantu. Ale jestli na tom máš normálně origo pneušky třeba 15 nebo 16, nemělo by to dělat tak moc. Asi bych nechal zkontrolovat řízení, čepy atd. a tlumiče, jak píše Trdlo a taky zkus zkontrolovat tlak v pneuškách. Podhuštěné gumy na to mají taky vliv.