![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nejen Tvoje, i moje a spousty mých kámošů.majesty píše:Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
Ja nepsal, ze to jde seriovy tlumice se snizenyma pruzinama do kytek driv (i kdyz nejspis jo, prece jenom musi ty tlumice vice pracovat s mensim zdvihem). Ale jak sam rikas, kombinace to neni idealni. Tovarna uz pri vyvoje vozidel investuje obrovsky penize na testovani a naladenim podvozku. Jestli koupis snizeny pruziny tak to je ciste sazku jestli s budou rozumet s tlumicama. Ve vetsinou pripadech to fungovat nebude minimalne protoze seriovy tlumice jsou navrzeni pracovat s plnym zdvihem. Chces-li vsak riskovat s ne zrovna "idealnim" a nepredvidatelnym podvozkem abys usetril par tisic tak prosim.majesty píše:Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
Otazka je co od toho cekas - jestli jenom vzhled nebo aby mel i dobry jizdni vlastnosti?majesty píše:Jak jsem psal, neměl jsem problém. Najezdil jsem takhle přes 50000 km a vše bylo ok. Na příští rok plánuju taky snížení a opět koupím jen pružiny.
Otázka do pranice, to co jsi napsal, seriový tlumič je samozřejmě navržen tak, aby pracoval v plném zdvihu, který se mu ovšem v momentě plného naložení auta značně zkrátí. Ano, to má vliv na životnost tlumiče, nikoliv na jeho funkci. To samé, když dáš tvrdší a kratší pružiny, sériový tlumič pracuje de facto stejně, jako když je auto v plném zatížení, nikoliv že špatně pracuje. Z toho vyplívá logicky, že na jízdní vlastnosti to vliv nemá. Takže auto "ztvrdne", má menší pohyb dolů a tím pádem i nahoru, tzn. méně se houpe. Což většině lidí ke štěstí stačí, samozřejmě se to nevyrovná sportovnímu kompletu, ale málo lidí by chtělo jezdit v supersportu každý den, přeci jen dentistů je pořád málo.Sádlo píše: Ja nepsal, ze to jde seriovy tlumice se snizenyma pruzinama do kytek driv (i kdyz nejspis jo, prece jenom musi ty tlumice vice pracovat s mensim zdvihem). Ale jak sam rikas, kombinace to neni idealni. Tovarna uz pri vyvoje vozidel investuje obrovsky penize na testovani a naladenim podvozku. Jestli koupis snizeny pruziny tak to je ciste sazku jestli s budou rozumet s tlumicama. Ve vetsinou pripadech to fungovat nebude minimalne protoze seriovy tlumice jsou navrzeni pracovat s plnym zdvihem. Chces-li vsak riskovat s ne zrovna "idealnim" a nepredvidatelnym podvozkem abys usetril par tisic tak prosim.
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |