TC
Tak jak to popisuje chytra encyklopedie:
ESP - http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... ty_Control
TC - http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control
Docela dulezita veta Although similar to Electronic Stability Control systems, Traction Control systems do not have the same goal..
Takze sice kola pribrzduje, ale z jinyho duvodu a pro jine ucely.
ESP - http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... ty_Control
TC - http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control
Docela dulezita veta Although similar to Electronic Stability Control systems, Traction Control systems do not have the same goal..
Takze sice kola pribrzduje, ale z jinyho duvodu a pro jine ucely.
--- Astra G '98 1.4 16V ---
- Reklama
Jeslti tam má ESP, tak součástí toho je i TC. A je celkem jedno co z toho tam má, protože i součástí TC je uzávěrka diferenciálu a pak hrabou dycky obě kola. Měl jsem to na Oktávce (ESP) a vypínal jsem to jen, když jsem si chtěl trochu posmykovat a potočit na ledovém hřišti.Sršeň píše: Možno sa mýlim, ale ona tam ma ESP.Veď keď v zime nato dupneš, tak nikdy nezaberu obidve kolesá naraz, ale väčšinou to ktoré ma menší odpor.

EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Nee, uzaverka diferencialu nema s TC vubec nic spolecnyho. Akorat funkce je podobna. TC jen snizuje vykon a pribrzduje kolo ktery se toci rychlejs.
Mimochodem Skodofka nema TC ale ASR, jehoz funkce je podobna. Kdyz je v oktave ESP, tak tam je i ASR. ESP jen zabranuje smyku (pretaceni, nedotaceni), ASR prokluzu jednoho kola rychlejs nez druhy. Pri predjizdeni je velice dobry protoze zarucuje ovladatelnost vozu. Je ale dobry plyn davkovat opatrne, protoze kdyz se auto na kluzku rozhrabe tak ASR/TC snizi na chvili vykon (na druhou stranu udrzi trakci a lze zatacet). Kdyby se to stalo bez ASR a byla na silnici treba hrouda snehu a rozhodila vuz, tak auto bez ASR neni temer riditelny a dotycny/dotycna by pravdepodobne skoncil(a) v prikope u silnice pokud by rychle nevyslapla spojku.
Mimochodem Skodofka nema TC ale ASR, jehoz funkce je podobna. Kdyz je v oktave ESP, tak tam je i ASR. ESP jen zabranuje smyku (pretaceni, nedotaceni), ASR prokluzu jednoho kola rychlejs nez druhy. Pri predjizdeni je velice dobry protoze zarucuje ovladatelnost vozu. Je ale dobry plyn davkovat opatrne, protoze kdyz se auto na kluzku rozhrabe tak ASR/TC snizi na chvili vykon (na druhou stranu udrzi trakci a lze zatacet). Kdyby se to stalo bez ASR a byla na silnici treba hrouda snehu a rozhodila vuz, tak auto bez ASR neni temer riditelny a dotycny/dotycna by pravdepodobne skoncil(a) v prikope u silnice pokud by rychle nevyslapla spojku.
Bych neřek, dycky to škublo a hrabaly obě kola i když auto stálo. Samotné ASR/TC začíná fungovat až tak od 20-30 km/h. Samo nevím jak je to u Astry, ale Oktavka to tak měla. Bylo to i v návodu k obsluze..AstraDTI píše:Nee, uzaverka diferencialu nema s TC vubec nic spolecnyho. Akorat funkce je podobna. TC jen snizuje vykon a pribrzduje kolo ktery se toci rychlejs.
Naposledy upravil(a) Salám dne 13 pro 2006, 18:20, celkem upraveno 1 x.
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Astra nic takovyho nema (uzaverku difu). A u oktavky to funguje od 0km/h (tam nevim jestli je uzaverka diferencialu, ale rek bych ze klouzalo 1 kolo, zadnyho skubnuti sem si nikdy nevsimnul). Vim to bo sem s tim najizdel do garaze do pomerne strmyho stoupani. Leda oktavka 4x4 kde sepne haldex ... s tm ale nemam zkusenost.
Tak potom jsem měl asi nějaké divné auto....když máš normálně zapnuto ASR/TC tak kliďo piďo zahrabeš a to docela dlouho..až po rozjezdu na těch zhruba 20 to začne omezovat výkon motoru apod. Kdyby to fungovalo od 0, tak kdybys zapad, tak by Ti to nedovolilo vůbec protáčet kola na místě..bych řek..AstraDTI píše:Astra nic takovyho nema (uzaverku difu). A u oktavky to funguje od 0km/h (tam nevim jestli je uzaverka diferencialu, ale rek bych ze klouzalo 1 kolo, zadnyho skubnuti sem si nikdy nevsimnul). Vim to bo s tim najizdim do garaze do pomerne strmyho stoupani. Leda oktavka 4x4 kde sepne haldex ... s tm ale nemam zkusenost.
EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Jezdil sem oktavku rv2004 a ta nedovolila hrabat ani z 0. Pro vyjezd ze zaveje se melo ASR vypinat. V astre mam TC plus (nelze vypnout) ktery umozni prokluz obou kol najednou (jenom zabranuje aby se jedno tocilo rychlejs) takze v zaveji se roztocej vetsinou obe. Na suchu jednicka jen tak hvizda, ale brutalni pruhrab s TC plus nejde.
http://www.volkswagen.cz/page.php?chapt ... a&show=asr
Obsahuje elektr. uzávěrku dif. akorát s tou rychlostí jsem se sek
Obsahuje elektr. uzávěrku dif. akorát s tou rychlostí jsem se sek

EX Coupe 2001 2.2 Z22SE
Ta "elektronicka uzaverka diferencialu" je EDS:
"EDS pomáhá při rozjíždění, pokud mají poháněná kola jedné nápravy rozdílný záběr. Systém EDS přibrzdí pomocí elektronického řízení protáčející se kolo, tak, aby druhé kolo na téže nápravě mohlo přenášet hnací sílu na silnici. Tento systém je pro řidiče užitečný tím, že mu umožňuje bezpečný rozjezd i na kluzké vozovce."
Cili to same co ma TC plus. Zadne uzavreni diferencialu se nekona, pouze to funguje podobne.
"EDS pomáhá při rozjíždění, pokud mají poháněná kola jedné nápravy rozdílný záběr. Systém EDS přibrzdí pomocí elektronického řízení protáčející se kolo, tak, aby druhé kolo na téže nápravě mohlo přenášet hnací sílu na silnici. Tento systém je pro řidiče užitečný tím, že mu umožňuje bezpečný rozjezd i na kluzké vozovce."
Cili to same co ma TC plus. Zadne uzavreni diferencialu se nekona, pouze to funguje podobne.
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
asi tak nak. nejvic se mi libi kdyz se rozjedes se zapnutym TC a prerazujes na 2. a kontrolka se rozblika a piskaj kola.Zigi píše:Pekny poctenicko,mam TC a vypinatelny,ma to vyhodu ze kdyz ci chci zapiskat,proste vypnu a uz se kola klouzou po asfaltu





Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
To je naky divny, ne? Jaktoze ti piskaj kola pri zaplym TC? Jeste bych to pochopil u jednicky na chvili, nez TC zareaguje, ale u prerazeni.... zas tak silny auto nemasPrinc William píše:asi tak nak. nejvic se mi libi kdyz se rozjedes se zapnutym TC a prerazujes na 2. a kontrolka se rozblika a piskaj kola.jinak na TC zadne negativa rikat nemuzu. no a jestli to ma i esp nevim ale je fakt ze jsem to jednou na dalnicnim sjezdu pekne utrhnul. vopravovali tam silnici tim debilnim asfaltem s tema malejma kaminkama a to si mel videt jak jsem tu zatacku projel bokem ale je fakt ze jsem to nepretocil (ted nevim jestli pomohlo i esp nebo jsem to zvladnul sam). rad bych nekdy zkusil naky drift zavody ale aby to neskoncilo jako v RaB TDrift
![]()
![]()
![]()

--- Astra G '98 1.4 16V ---
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
no vona ta dvojka je fakt vostra a kdyz tomu das sodu na jedna a preradis tak v 6000 tak te to piskne ani nevis jak (ale stejne to vomezi TC) nebot by to hvizdalo urcite dele. no moje astricka se nezda ale jeste to chce naky upravy nebot ten vykon zacina bejt celkem nudnej co zigi
ted si delem pr....
urcite ten vykon staci ale stejne pujde nahoru prece jen kazde plnokrevnik navic je dobrej hlavne na predjizdeni






Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko