TC

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
Luky
Příspěvky: 1556
Registrován: 14 úno 2006, 15:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luky » 13 pro 2006, 13:58

Tak jak to popisuje chytra encyklopedie:
ESP - http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... ty_Control
TC - http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_control

Docela dulezita veta Although similar to Electronic Stability Control systems, Traction Control systems do not have the same goal..

Takze sice kola pribrzduje, ale z jinyho duvodu a pro jine ucely.
--- Astra G '98 1.4 16V ---

Reklama
 

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 13 pro 2006, 17:47

Sršeň píše: Možno sa mýlim, ale ona tam ma ESP.Veď keď v zime nato dupneš, tak nikdy nezaberu obidve kolesá naraz, ale väčšinou to ktoré ma menší odpor.
Jeslti tam má ESP, tak součástí toho je i TC. A je celkem jedno co z toho tam má, protože i součástí TC je uzávěrka diferenciálu a pak hrabou dycky obě kola. Měl jsem to na Oktávce (ESP) a vypínal jsem to jen, když jsem si chtěl trochu posmykovat a potočit na ledovém hřišti. :lol:

Sršeň
Příspěvky: 595
Registrován: 22 bře 2006, 09:09
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvek od Sršeň » 13 pro 2006, 18:10

No tak si mi to objasnil. Mali sme pravdu obaja. :wink:
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 13 pro 2006, 18:12

Nee, uzaverka diferencialu nema s TC vubec nic spolecnyho. Akorat funkce je podobna. TC jen snizuje vykon a pribrzduje kolo ktery se toci rychlejs.
Mimochodem Skodofka nema TC ale ASR, jehoz funkce je podobna. Kdyz je v oktave ESP, tak tam je i ASR. ESP jen zabranuje smyku (pretaceni, nedotaceni), ASR prokluzu jednoho kola rychlejs nez druhy. Pri predjizdeni je velice dobry protoze zarucuje ovladatelnost vozu. Je ale dobry plyn davkovat opatrne, protoze kdyz se auto na kluzku rozhrabe tak ASR/TC snizi na chvili vykon (na druhou stranu udrzi trakci a lze zatacet). Kdyby se to stalo bez ASR a byla na silnici treba hrouda snehu a rozhodila vuz, tak auto bez ASR neni temer riditelny a dotycny/dotycna by pravdepodobne skoncil(a) v prikope u silnice pokud by rychle nevyslapla spojku.

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 13 pro 2006, 18:17

AstraDTI píše:Nee, uzaverka diferencialu nema s TC vubec nic spolecnyho. Akorat funkce je podobna. TC jen snizuje vykon a pribrzduje kolo ktery se toci rychlejs.
Bych neřek, dycky to škublo a hrabaly obě kola i když auto stálo. Samotné ASR/TC začíná fungovat až tak od 20-30 km/h. Samo nevím jak je to u Astry, ale Oktavka to tak měla. Bylo to i v návodu k obsluze..
Naposledy upravil(a) Salám dne 13 pro 2006, 18:20, celkem upraveno 1 x.

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 13 pro 2006, 18:20

Astra nic takovyho nema (uzaverku difu). A u oktavky to funguje od 0km/h (tam nevim jestli je uzaverka diferencialu, ale rek bych ze klouzalo 1 kolo, zadnyho skubnuti sem si nikdy nevsimnul). Vim to bo sem s tim najizdel do garaze do pomerne strmyho stoupani. Leda oktavka 4x4 kde sepne haldex ... s tm ale nemam zkusenost.

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 13 pro 2006, 18:23

AstraDTI píše:Astra nic takovyho nema (uzaverku difu). A u oktavky to funguje od 0km/h (tam nevim jestli je uzaverka diferencialu, ale rek bych ze klouzalo 1 kolo, zadnyho skubnuti sem si nikdy nevsimnul). Vim to bo s tim najizdim do garaze do pomerne strmyho stoupani. Leda oktavka 4x4 kde sepne haldex ... s tm ale nemam zkusenost.
Tak potom jsem měl asi nějaké divné auto....když máš normálně zapnuto ASR/TC tak kliďo piďo zahrabeš a to docela dlouho..až po rozjezdu na těch zhruba 20 to začne omezovat výkon motoru apod. Kdyby to fungovalo od 0, tak kdybys zapad, tak by Ti to nedovolilo vůbec protáčet kola na místě..bych řek..

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 13 pro 2006, 18:27

Jezdil sem oktavku rv2004 a ta nedovolila hrabat ani z 0. Pro vyjezd ze zaveje se melo ASR vypinat. V astre mam TC plus (nelze vypnout) ktery umozni prokluz obou kol najednou (jenom zabranuje aby se jedno tocilo rychlejs) takze v zaveji se roztocej vetsinou obe. Na suchu jednicka jen tak hvizda, ale brutalni pruhrab s TC plus nejde.

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 13 pro 2006, 18:34

http://www.volkswagen.cz/page.php?chapt ... a&show=asr

Obsahuje elektr. uzávěrku dif. akorát s tou rychlostí jsem se sek :oops:

AstraDTI
Příspěvky: 1944
Registrován: 25 čer 2006, 22:48

Příspěvek od AstraDTI » 13 pro 2006, 19:03

Ta "elektronicka uzaverka diferencialu" je EDS:

"EDS pomáhá při rozjíždění, pokud mají poháněná kola jedné nápravy rozdílný záběr. Systém EDS přibrzdí pomocí elektronického řízení protáčející se kolo, tak, aby druhé kolo na téže nápravě mohlo přenášet hnací sílu na silnici. Tento systém je pro řidiče užitečný tím, že mu umožňuje bezpečný rozjezd i na kluzké vozovce."

Cili to same co ma TC plus. Zadne uzavreni diferencialu se nekona, pouze to funguje podobne.

Uživatelský avatar
Princ William
Příspěvky: 4074
Registrován: 26 led 2006, 10:50
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od Princ William » 14 pro 2006, 10:13

Zigi píše:Pekny poctenicko,mam TC a vypinatelny,ma to vyhodu ze kdyz ci chci zapiskat,proste vypnu a uz se kola klouzou po asfaltu :wink:
asi tak nak. nejvic se mi libi kdyz se rozjedes se zapnutym TC a prerazujes na 2. a kontrolka se rozblika a piskaj kola. :lol: jinak na TC zadne negativa rikat nemuzu. no a jestli to ma i esp nevim ale je fakt ze jsem to jednou na dalnicnim sjezdu pekne utrhnul. vopravovali tam silnici tim debilnim asfaltem s tema malejma kaminkama a to si mel videt jak jsem tu zatacku projel bokem ale je fakt ze jsem to nepretocil (ted nevim jestli pomohlo i esp nebo jsem to zvladnul sam). rad bych nekdy zkusil naky drift zavody ale aby to neskoncilo jako v RaB TDrift :lol: :lol: :lol: :lol:
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO

Luky
Příspěvky: 1556
Registrován: 14 úno 2006, 15:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luky » 14 pro 2006, 10:20

Princ William píše:asi tak nak. nejvic se mi libi kdyz se rozjedes se zapnutym TC a prerazujes na 2. a kontrolka se rozblika a piskaj kola. :lol: jinak na TC zadne negativa rikat nemuzu. no a jestli to ma i esp nevim ale je fakt ze jsem to jednou na dalnicnim sjezdu pekne utrhnul. vopravovali tam silnici tim debilnim asfaltem s tema malejma kaminkama a to si mel videt jak jsem tu zatacku projel bokem ale je fakt ze jsem to nepretocil (ted nevim jestli pomohlo i esp nebo jsem to zvladnul sam). rad bych nekdy zkusil naky drift zavody ale aby to neskoncilo jako v RaB TDrift :lol: :lol: :lol: :lol:
To je naky divny, ne? Jaktoze ti piskaj kola pri zaplym TC? Jeste bych to pochopil u jednicky na chvili, nez TC zareaguje, ale u prerazeni.... zas tak silny auto nemas :wink:
--- Astra G '98 1.4 16V ---

Uživatelský avatar
Princ William
Příspěvky: 4074
Registrován: 26 led 2006, 10:50
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od Princ William » 14 pro 2006, 10:27

no vona ta dvojka je fakt vostra a kdyz tomu das sodu na jedna a preradis tak v 6000 tak te to piskne ani nevis jak (ale stejne to vomezi TC) nebot by to hvizdalo urcite dele. no moje astricka se nezda ale jeste to chce naky upravy nebot ten vykon zacina bejt celkem nudnej co zigi :?: :lol: :lol: ted si delem pr.... :lol: :lol: :lol: urcite ten vykon staci ale stejne pujde nahoru prece jen kazde plnokrevnik navic je dobrej hlavne na predjizdeni
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO

Uživatelský avatar
Princ William
Příspěvky: 4074
Registrován: 26 led 2006, 10:50
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od Princ William » 14 pro 2006, 10:29

Zigi píše:ale neni nad 1 :lol: :lol:
no kdyz tomu das fakt sodu na jedna s zapnutym TC tak vzdycky cekam kdy si ji flaknu vo celni sklo.
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO

Luky
Příspěvky: 1556
Registrován: 14 úno 2006, 15:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luky » 14 pro 2006, 10:31

Tak na to dej dvojty turbo, kdyz je ti tohle malo, a uvidis ten hukot :lol:
--- Astra G '98 1.4 16V ---

Odpovědět