ABS
No mě se to včera také stalo, ale zřejmě to bylo tím, že se někam dostala voda na nějaké čidlo, protože do pulky kol byl sníh
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
- Reklama
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
ABS
Základ jsou čidla v kolech.Doporučuju všechny vyndat a prostříknout konektory WD sprejem.Ten totiž skvěle odpuzuje vodu a vše bude OK.Jinak jestli je ve voze Abs tak to fyzicky pozná každý mechanik pohledem do motor. prostoru.Všechny nejasnosti vznikají při přihlašování v ČR,že to nezapíšou správně(bacha na to,je to třeba vždy ohlídat)
Astra CARAVAN G 1.7DTL v plný palbě.
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
kontrolky ABS + TC
no vcera se mi rozsvitily obe najednou asi 3 km pred domovem. dojedu domu, vypnu motor, znovu nastartuju, nesviti. dnes rano nastartuju - zase nic. nesvitilo, jako by se nic nestalo. kdyztady procitam ty prispevky, nejspis budu teprve NA ZACATKU problemu. nechci to podcenit hned. takze prosim:
1. nebyly by nejake fotky kde jsou na tech kolech ta cidle ktera doporucujete vycistit/prostrikat???
2. je to na vsech 4 kolech?
3. jak poznam ktere kolo dela ten problem - jedine na diagnostice?
diky!
1. nebyly by nejake fotky kde jsou na tech kolech ta cidle ktera doporucujete vycistit/prostrikat???
2. je to na vsech 4 kolech?
3. jak poznam ktere kolo dela ten problem - jedine na diagnostice?
diky!
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
- Princ William
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 26 led 2006, 10:50
- Bydliště: Domažlicko
me se to taky ted rozsvecuje dost casto ale to bude nejspis tema zadnima desticka. uz jsou v prde.... do milovic budou novy tak doufam ze to bude ok cidla jsem prostrikal ale problem porad pretrvaval. jak rikam nejsis je to zadnima destickam protoze jsou za jizdy uz dost slysetondrazalsky píše:tak uz se mi to rozsveci pri temer kazde druhe jizde... dam to asi do servisu
Opel Astra G, 3DV, edice 100, 2/2000, X18XE1, polarmeerblau, kůže, 109.660 - 198.360 km PRODÁNO
Když jsem koupil Astru, svítila mi kontrolka na ABS permanentně (a tím pádem nefungoval ani TC). V servisu na diagnostice mi zjistili, že je v čudu čidlo na pravém předním kole. Objednali teda 5 díru od SKF, vyměnili to, já vyvalil 4500kč za díl + práci a zase to fachalo.
Před pár týdny se mi zase občas začala kontrolka rozsvěcet, nejdříve jen chvilkově a pak už na stálo. V servisu po diagnóze zjistili, že se jedná o to samé čidlo a tak objednali další a já myslel, že to bude bráno jako reklamace.
ALE když to sundali, zjistilo se, že konektor uvnitř je do půlky ohoblovaný a takovouhle mechanickou závadu prý jako reklamaci neuznají. Musel se tam dostat kamínek nebo v zimě led, který to poškodil....je to docela nešikovně řešené. Nechal jsem si tam dát to původní, protože vysolit dalších 4500kč se mi teda rozhodně nechtělo. Sehnal jsem si to samé o 2000kč levněji a minulý týden jsem si to sám i vyměnil.
Nevím, v kolika případech pomůže prostříknutí WD, ale lze si náboj vyměnit i v domácích podmínkách. Stačil mi k tomu ten origo hever a na šrouby s hlavicí Torx si taky vystačíte s obyčejným prstýnkovým klíčem. Při demontáži pro snadnější přístup doporučuji vysunout z náboje poloosu.
Měnili jsme i chladič (v manuálu stojí, že je potřeba sundat přední nárazník, ale to je zdržování, jde to v poho i s ním) a obojí bylo za necelé 2 hoďky hotovo....v servisu by to natáhli tak minimálně na 4
Před pár týdny se mi zase občas začala kontrolka rozsvěcet, nejdříve jen chvilkově a pak už na stálo. V servisu po diagnóze zjistili, že se jedná o to samé čidlo a tak objednali další a já myslel, že to bude bráno jako reklamace.
ALE když to sundali, zjistilo se, že konektor uvnitř je do půlky ohoblovaný a takovouhle mechanickou závadu prý jako reklamaci neuznají. Musel se tam dostat kamínek nebo v zimě led, který to poškodil....je to docela nešikovně řešené. Nechal jsem si tam dát to původní, protože vysolit dalších 4500kč se mi teda rozhodně nechtělo. Sehnal jsem si to samé o 2000kč levněji a minulý týden jsem si to sám i vyměnil.
Nevím, v kolika případech pomůže prostříknutí WD, ale lze si náboj vyměnit i v domácích podmínkách. Stačil mi k tomu ten origo hever a na šrouby s hlavicí Torx si taky vystačíte s obyčejným prstýnkovým klíčem. Při demontáži pro snadnější přístup doporučuji vysunout z náboje poloosu.
Měnili jsme i chladič (v manuálu stojí, že je potřeba sundat přední nárazník, ale to je zdržování, jde to v poho i s ním) a obojí bylo za necelé 2 hoďky hotovo....v servisu by to natáhli tak minimálně na 4
Ahoj všem,
řekl bych že mám ohledně svítící kontrolky ABS a TC jeden přínosný poznatek. Nedávno jsem do jiného tématu psal, že mi něco klepe a radili mi homokinetické klouby. No a ani jsem se při tom nezmiňoval, že mi svítí ABS a TC, protože toho tady o nich byl napsáno už dost.
No a byl jsem u mechanika a ten jak zkoušel ty klouby, tak s nima zahýbal. No a světe div se, ale kontrolky ABS a TC přestaly svítit. Už je to pár dní a fakt ani jednou se nerozsvítila. Před tím svítila téměř pořád.
No a našel jsem že na těch homokinetických kloubech jsou zuby ABS a když se tam dostane nějaká špína, tak to může pak blbnout.
Jo a mimochodem v OPEL servisu taky tvrdily, že je to čidlo ABS na pravém předním kole a nový náboj necelých 8000Kč. No vypadá to, že budu muset vyměnit ty homokinetické klouby, ale to je o x 1000 míň.
Jsem laik, ale než budete dávat tisíce, zvedněte auto napřed na hever a při neutrálu zahýbejte s těmi klouby. Ztratíte tím tak akorát 10 minut.
řekl bych že mám ohledně svítící kontrolky ABS a TC jeden přínosný poznatek. Nedávno jsem do jiného tématu psal, že mi něco klepe a radili mi homokinetické klouby. No a ani jsem se při tom nezmiňoval, že mi svítí ABS a TC, protože toho tady o nich byl napsáno už dost.
No a byl jsem u mechanika a ten jak zkoušel ty klouby, tak s nima zahýbal. No a světe div se, ale kontrolky ABS a TC přestaly svítit. Už je to pár dní a fakt ani jednou se nerozsvítila. Před tím svítila téměř pořád.
No a našel jsem že na těch homokinetických kloubech jsou zuby ABS a když se tam dostane nějaká špína, tak to může pak blbnout.
Jo a mimochodem v OPEL servisu taky tvrdily, že je to čidlo ABS na pravém předním kole a nový náboj necelých 8000Kč. No vypadá to, že budu muset vyměnit ty homokinetické klouby, ale to je o x 1000 míň.
Jsem laik, ale než budete dávat tisíce, zvedněte auto napřed na hever a při neutrálu zahýbejte s těmi klouby. Ztratíte tím tak akorát 10 minut.
Astra G Caravan X18XE, 98
modrá metalíza
modrá metalíza
Stach Jan - nefotil jsem to, v tu chvíli mě nenapadlo, že by se to někomu mohlo hodit.
Ale jak jsem už řekl, není to nic složitého a člověk si vystačí i s obyčejným nářadím.
Pokusím se to tu aspoň trochu zopakovat:
1) klíčem na kola povolím šrouby
2) sériovým heverem z podrezervy zvednu auto
3) sundám kolo
4) vyšroubuju šrouby z brzdiče a zafixuju ho aby nepřekážel
5) imbusem povolím šroubek v kotouči
6) sundám kotouč - tady pozor, může jít těžko dolů
7) vyndám závlačku a vyšroubuju zubatou velkou matku z poloosy
pomocí dřevěné paličky a větší montpáky vyndám polosu z náboje, tady se každopádně hodí pomoc ještě jednoho člověka
9) prstýnkovým klíčem povolím ty 3 šrouby (před záčátkem celé operace je dobré si natočit kolo do max. polohy pro snadnější přístup), které zezadu drží celý náboj, odpojím čidlo a je demontáž hotova.
10) opačným postupem se to dá zase všechno zpět
Ale jak jsem už řekl, není to nic složitého a člověk si vystačí i s obyčejným nářadím.
Pokusím se to tu aspoň trochu zopakovat:
1) klíčem na kola povolím šrouby
2) sériovým heverem z podrezervy zvednu auto
3) sundám kolo
4) vyšroubuju šrouby z brzdiče a zafixuju ho aby nepřekážel
5) imbusem povolím šroubek v kotouči
6) sundám kotouč - tady pozor, může jít těžko dolů
7) vyndám závlačku a vyšroubuju zubatou velkou matku z poloosy
pomocí dřevěné paličky a větší montpáky vyndám polosu z náboje, tady se každopádně hodí pomoc ještě jednoho člověka
9) prstýnkovým klíčem povolím ty 3 šrouby (před záčátkem celé operace je dobré si natočit kolo do max. polohy pro snadnější přístup), které zezadu drží celý náboj, odpojím čidlo a je demontáž hotova.
10) opačným postupem se to dá zase všechno zpět
-
- Příspěvky: 365
- Registrován: 06 lis 2006, 09:20
- Bydliště: Havířov
takze uz mi ty 2 kontrolky (TC a ABC) sviti stale, ale do servisu se mi s tim zatim nechce, po tom vsem co jsem tady precetl se chci nejdrive sam podivat na ty "kontakty" od cidla - a asi zacnu na tom nejpravdepodobnejsim pravem prednim kole... ale kde to mam hledat? zvednu auto, sundam kolo a co dal? nejaka fotka nebo nakres kde to je? diky a pohodovej den, ondra
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm
Kablík s konektorem je vidět už při sundání kola, ale druhá strana v náboji je přístupná až po absolvování celé procedůry, jak jsem tu psal, protože se musíš dostat ke konektroru uvnitř náboje.ondrazalsky píše:takze uz mi ty 2 kontrolky (TC a ABC) sviti stale, ale do servisu se mi s tim zatim nechce, po tom vsem co jsem tady precetl se chci nejdrive sam podivat na ty "kontakty" od cidla - a asi zacnu na tom nejpravdepodobnejsim pravem prednim kole... ale kde to mam hledat? zvednu auto, sundam kolo a co dal? nejaka fotka nebo nakres kde to je? diky a pohodovej den, ondra