Klepání při brždění motorem

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
Laser
Příspěvky: 12
Registrován: 28 dub 2007, 19:18

Klepání při brždění motorem

Příspěvek od Laser » 28 dub 2007, 19:37

Ahoj všem,
před nedávnem jsem si koupil ojetý Caravan 1.8 16V (X18XE). Do fóra na těchto stránkách už nějaký pátek chodím a pročítám si rady a tipy. Auto šlapalo jak má, až před čtrnácti dny se začalo ozývat klepání jakoby z levého předního kola, ale těžko to určit přesně.

Podmínky klepání jsou celkem zvláštní a to následující. Pokud je auto pod plynem, pokud brzdím, pokud je pouze vyšlápnutá spojka, klepání se neozývá! Ozývá se to tedy pouze při brždění motorem a při libovolné zařazené rychlosti. To už samo o sobě by teoreticky mohlo vyřadit závadu na kole a spíš by to směřovalo k převodovce nebo dokonce motoru. Jenže ono se to ozývá jen když zatáčím doprava.

Pokud začnu zatáčet doleva klapání okamžitě ustane. Ustane i tehdy, když při zatáčení doprava překročím poměrně značný úhel. Jinak klepání se velmi mírně projeví i na volantu. Mě napadá ložisko. Poradíte prosím, co by mohlo být zdrojem, nebo na co se třeba ještě zaměřit?

Reklama
 

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 2810
Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Astra - R@SAG » 30 dub 2007, 06:11

Pokud to tak popisujes, rekl bych ze to je nacaty Homogeni kloub. Delalo mi to na Astre F.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0

Laser
Příspěvky: 12
Registrován: 28 dub 2007, 19:18

Příspěvek od Laser » 30 dub 2007, 07:25

Ahoj,

díky za radu. Alespoň se mám od čeho odpíchnout. Ještě jsem vypozoroval, že když je auto ve vyšších otáčkách, tak to při tom brždění motorem nedělá a čím míň to ten motor může utáhnout, tím hlasitější to je. Jinými slovy, největší kravál to dělá, když už se kola téměř netočí a skoro to chcípne.

Laser
Příspěvky: 12
Registrován: 28 dub 2007, 19:18

Příspěvek od Laser » 30 dub 2007, 07:28

Jinak našel jsem mezi náhradními díly homokynetický kloub, to myslíš?

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 2810
Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Astra - R@SAG » 30 dub 2007, 07:37

Laser píše:Jinak našel jsem mezi náhradními díly homokynetický kloub, to myslíš?
Ano to je presny nazev, nemohl jsem si ani za boza vzpomenout :D :D :D :D
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0

Laser
Příspěvky: 12
Registrován: 28 dub 2007, 19:18

Příspěvek od Laser » 30 dub 2007, 07:42

No ve středu si budu měnit olej, tak na to při té příležitosti kouknu. :wink:

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 30 dub 2007, 08:02

100% je to kloub, kdyby bylo pryč ložisko v náboji (pardon u gčka náboj), tak by to spíš šíleně hučelo, křupání je kloub. :wink:
END

Laser
Příspěvky: 12
Registrován: 28 dub 2007, 19:18

Příspěvek od Laser » 30 dub 2007, 08:20

Díky za radu. Ještě se zeptám. Jakým způsobem si to můžu sám ověřit, že je to 100% ten kloub? Když to zvednu na heveru, mám šanci tam něco poznat?
Astra G Caravan X18XE, 98
modrá metalíza

Uživatelský avatar
milode
Příspěvky: 472
Registrován: 03 dub 2006, 21:22
Bydliště:

Příspěvek od milode » 30 dub 2007, 09:42

To samý jsem měl na Kadetu.Pokud na heveru zataháš za poloosu,tak by jsi to měl poznat ve vůli......Je to opravdu ten kloub jak ti tady poradili.
Opel Astra G 3Dv.edition 100, 1.6 X16SZR,Polar-Sea Blue
Chytrý člověk dělá nové chyby,hloupý stále stejné...

Má Astra G

Uživatelský avatar
milode
Příspěvky: 472
Registrován: 03 dub 2006, 21:22
Bydliště:

Příspěvek od milode » 30 dub 2007, 09:42

Nenech to zajít daleko jako já....mě upadla poloosa na kruháku....... :D :D
Opel Astra G 3Dv.edition 100, 1.6 X16SZR,Polar-Sea Blue
Chytrý člověk dělá nové chyby,hloupý stále stejné...

Má Astra G

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 2810
Registrován: 21 srp 2006, 15:24
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Astra - R@SAG » 30 dub 2007, 09:54

Staci zajed na kruhas a jezdit dokolecka a tam se to pekne projevi a nebo na volne parkoviste a vytocit kola na nejvis a pekne pridat plyn a jezdit dokola , menit strany, prava a leva a urcite to uslysis.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J
Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0

Laser
Příspěvky: 12
Registrován: 28 dub 2007, 19:18

Příspěvek od Laser » 30 dub 2007, 10:01

No to ja to právě slyším, ale když přidám plyn přestane to. Každopádně jste se na tom shodli tři a zaměřím se na to, zkusím vůli. No a už si domlovám servis. Jsem z Plzně a teda autorizovaný sevis v Plzni moc nemusím (mám taky své zkušenosti). Kdybyste měl někdo doporučení :wink:
Astra G Caravan X18XE, 98
modrá metalíza

Uživatelský avatar
milode
Příspěvky: 472
Registrován: 03 dub 2006, 21:22
Bydliště:

Příspěvek od milode » 30 dub 2007, 18:20

Astra - R@SAG píše:Staci zajed na kruhas a jezdit dokolecka a tam se to pekne projevi a nebo na volne parkoviste a vytocit kola na nejvis a pekne pridat plyn a jezdit dokola , menit strany, prava a leva a urcite to uslysis.
Mě to při přidání přestalo a je to logický,v tahu nemá ten kloub teoreticky vůli,poloosa ho tahem motoru "drží",ale jak ubereš plyn,tak už je prostor pro vůli kloubu...nic ho defakto "nedrží".Snad jsem to napsal dobře,omluvte popis.
Opel Astra G 3Dv.edition 100, 1.6 X16SZR,Polar-Sea Blue
Chytrý člověk dělá nové chyby,hloupý stále stejné...

Má Astra G

Uživatelský avatar
Slag
Příspěvky: 1153
Registrován: 09 led 2007, 09:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od Slag » 30 dub 2007, 18:27

Astra - R@SAG píše:Staci zajed na kruhas a jezdit dokolecka a tam se to pekne projevi a nebo na volne parkoviste a vytocit kola na nejvis a pekne pridat plyn a jezdit dokola , menit strany, prava a leva a urcite to uslysis.
Na kruháči asi ne... :wink: Jedině, že by ho smahl v protisměru :lol:
Astra 1.4 (X14XE), sedan, r.v. 98, ABS, pal. PC, CCR600 8 repro, 2x el. okna, sport. sedačky, orig. 15" alu... FOTO
VW T3 Caravelle GL 1.6TD
slag.loziska@email.cz

Uživatelský avatar
Pavel Levák
Příspěvky: 71
Registrován: 05 dub 2007, 22:08
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel Levák » 30 dub 2007, 19:07

:mrgreen: To křupání v kole je 100% homokinetický kloub (jak je již výše uvedeno). Mohla se poškodit manžeta a kloub běžel na sucho a v prachu ze silnice. Budeš s tím jezdit tak dlouho než praskne klec a poloosa bude bez pohonu. Nový kloub stojí kolem 1600kč a manžeta asi 200kč. Práce není obtížná, jen trochu trpělivosti :x
OPEL ASTRA G, r.v. 10/2001 1,4 16 V je mým koníčkem

Odpovědět