pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
Zdravím, čeká mě výměna tlumičů na astre G, motor 1,7 Td, rok výroby 1999. Potřeboval bych poradit jaké horní uložení koupit, pevné či nepevné provedení. Tady na foru jsem našel, že nepevné, ale bez vysvětlení proč. Děkuji za radu.
- Reklama
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
Kde si to vzal pevné a nepevné, je jen jeden typ horního uložení na přední tlumiče a žádné takovéto pojmenování nemá, než napíšeš toto, projdi si nějaké internetové kšefty z autodíly
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
Pevné provedení
https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/ ... -fb-03373/
nepevné provedení
https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/ ... -fb-08157/
Mají to takto skoro všude.
https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/ ... -fb-03373/
nepevné provedení
https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/ ... -fb-08157/
Mají to takto skoro všude.
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
To je volovina.
Mas tam horni ulozeni do ktereho se dava jeste lozisko a tohle se zespoda strci do kastle a ze zhora se na to da jeste jedna miska a matka.
To je hrozna kravovina. Kup horni ulozeni komplet z lozisekm a neres jak to je. Ale pro tvuj klid tam dej to nepevne....
Mas tam horni ulozeni do ktereho se dava jeste lozisko a tohle se zespoda strci do kastle a ze zhora se na to da jeste jedna miska a matka.
To je hrozna kravovina. Kup horni ulozeni komplet z lozisekm a neres jak to je. Ale pro tvuj klid tam dej to nepevne....
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
Mě je to jedno, spíš jsem nevěděl jestli to tam bude pasovat. Čekal jsem nějaké vysvětlení, proč se to takto prodává a jaký je v tom rozdíl. Koupím to nepevné, snad s tím nic nezkazím. Díky
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
logicky je nepevné pro pevné tlumiče a to z toho důvodu že do něj přijde ložisko a tam se potom při zatáčení protáčí pružina s tlumičem. Pevné uložení se používá na vozidlech (nejčastěji renault) kde je ložisko pod spodní miskou pružiny a tlumič se točí tam a pružina se nehýbe. Jen si tipnu. Takže toto pevné leda že by nějaký sportovní podvozek ale nikdy jsem ho na astře neviděl.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
krasty píše:Zdravím, čeká mě výměna tlumičů na astre G, motor 1,7 Td, rok výroby 1999. Potřeboval bych poradit jaké horní uložení koupit, pevné či nepevné provedení. Tady na foru jsem našel, že nepevné, ale bez vysvětlení proč. Děkuji za radu.
Skus napisat SZ uzivatelovi langdon2, ja som sa ho v minulosti uz tuto otazku pytal a mam taky pocit, ze mi na nu aj odpovedal. Bolo to davno, takze si uz znenie jeho odpovede nepamatam a v SZ to uz nemam.
Astra G Caravan, X18XE1
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
Děkuju za rady.
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
Takže abych to uvedl na správnou míru, rozdíl tam je, ale v něčem jiném, horní uložení se skládá z kalichu s ložiskem kde je chycena pruzina, pak na tom je gumová miska a ze zhora miska k uchyceni, tak a teď se dostáváme k problému:
kalich s ložiskem je u všech výrobců stejný, jak pevné i nepevné verze, rozdíl je totiž v té gumové misce nad tím ložiskem co se opírá do kastle, je v nich rozdíl ve výšce asi o 2-3 mm,
jde to poznat na pohled ze zhora te gumy že jedna má hlubší prolis k uchyceni tlumiče horního uložení s matkou
A jak vybereš to spravne? Jednoduše dodavatel by měl mit u toho rozdělení (pevne, nepevné) napsáno pro jakou karoserii to je, s označením y nebo x
A najdeš to ve vinku, poslední písmeno a zanim pár čísel
Tento problém jsem taky řešil, příčiny špatně zvolené gumy jsou takove tupé zvuky, jako kdyby byly v spatne tyčky stabilizátoru. Po x výměně tyček už mi to taky nedalo a hledal jsem na netu, moc toho není popsáno nakonec jsem něco našel na opel-club fóru a pak na YouTube kde to týpek rozebíral a srovnával přidávám i video ať můžete shlédnout
kalich s ložiskem je u všech výrobců stejný, jak pevné i nepevné verze, rozdíl je totiž v té gumové misce nad tím ložiskem co se opírá do kastle, je v nich rozdíl ve výšce asi o 2-3 mm,
jde to poznat na pohled ze zhora te gumy že jedna má hlubší prolis k uchyceni tlumiče horního uložení s matkou
A jak vybereš to spravne? Jednoduše dodavatel by měl mit u toho rozdělení (pevne, nepevné) napsáno pro jakou karoserii to je, s označením y nebo x
A najdeš to ve vinku, poslední písmeno a zanim pár čísel
Tento problém jsem taky řešil, příčiny špatně zvolené gumy jsou takove tupé zvuky, jako kdyby byly v spatne tyčky stabilizátoru. Po x výměně tyček už mi to taky nedalo a hledal jsem na netu, moc toho není popsáno nakonec jsem něco našel na opel-club fóru a pak na YouTube kde to týpek rozebíral a srovnával přidávám i video ať můžete shlédnout
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
ynyxyny
tak teď jsi asi vyřešil můj "problém" s přední nápravou
.. Po výměně tlumičů, horního uložení a pér mě přední náprava prostě "bouchá"... Něco jako by tam bylo volné. Už jsem byl několikrát v servise a nikdy nic špatného nenašly. Mám vyměněné snad všechno ale stále se ozývá takové tupé bouchnutí když najedu na nějakou nerovnost - zajímavé je ale to, že to dělá pouze při prvních cca 10km. Poté už ne? Jako kdyby tlumiče byly "ztuhhlý" a potřebovaly "zahřát" aby začaly správně fungovat.
Při koupi té horní gumy jsem tohle neřešil, tak že další věcí asi bude demontáž toho horního uchycení a kontrola co že tam vlastně za tip gumy mám!
tak teď jsi asi vyřešil můj "problém" s přední nápravou
.. Po výměně tlumičů, horního uložení a pér mě přední náprava prostě "bouchá"... Něco jako by tam bylo volné. Už jsem byl několikrát v servise a nikdy nic špatného nenašly. Mám vyměněné snad všechno ale stále se ozývá takové tupé bouchnutí když najedu na nějakou nerovnost - zajímavé je ale to, že to dělá pouze při prvních cca 10km. Poté už ne? Jako kdyby tlumiče byly "ztuhhlý" a potřebovaly "zahřát" aby začaly správně fungovat.
Při koupi té horní gumy jsem tohle neřešil, tak že další věcí asi bude demontáž toho horního uchycení a kontrola co že tam vlastně za tip gumy mám!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
Není zač, já to řešil 3roky a už jsem si říkal že to není možné abych měnil co chvíli kosti, na chvíli to utichlo po výměně kosti, ale za měsíc to samé, v žádném servise vůbec nevěděli ani přímo v oplu, a taky pozor pruzina a horní uložení se musí otočit do správné pozice vuci tlumiči, to jsem měl taky špatně co mi to dělali v servisech,
Nakonec jsem si to musel udělat všechno sam, na konec se povedlo a už je klid
Videjko jak správně složit celý tlumič mrkni na to ať víš jak na to
https://youtu.be/o_wyf2GbD8k
Mluví o tom od 1:00 hodiny, ten zobáček toho kalichu s loziskem, musí být naproti zarážky pružiny na tlumici
Nakonec jsem si to musel udělat všechno sam, na konec se povedlo a už je klid
Videjko jak správně složit celý tlumič mrkni na to ať víš jak na to
https://youtu.be/o_wyf2GbD8k
Mluví o tom od 1:00 hodiny, ten zobáček toho kalichu s loziskem, musí být naproti zarážky pružiny na tlumici
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
Konkrétně jsem dohledat nákres kde jsou ty dvě gumy k výběru
Nemyslím tu horní misku s tou sipkou co je zvýrazněno
Nemyslím tu horní misku s tou sipkou co je zvýrazněno
Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče
Tak jsem narazil opět na toto téma a zaujalo mne kam se vyvinulo.... Tak jsem prolezl EPC je pravda že jsou na obrázku vždy dvě misky a to jak zde číslo 5 a 6 ale nikde nerozdělují dle čeho použít nižší či vyšší misku v ND ostatních výrobců označení jak pevné a nepevné je špatné jelikož to by bylo tak jak jsem se snažil popsat v prvním příspěvku. No a jelikož sám mám už několikátou AG doma a několik v rodině a spoustu jsem jich servisoval tak jsem se ptal dodavatele a vždy jsem bral ty misky s hlubším prolisem a když jsem se ho ptal dle čeho tak že katalogy (zřejmě TEC DOC) je nabídnou jako první a nejpoužívanější.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER
OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER