pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
krasty
Příspěvky: 9
Registrován: 21 říj 2017, 18:41

pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od krasty » 26 říj 2017, 19:31

Zdravím, čeká mě výměna tlumičů na astre G, motor 1,7 Td, rok výroby 1999. Potřeboval bych poradit jaké horní uložení koupit, pevné či nepevné provedení. Tady na foru jsem našel, že nepevné, ale bez vysvětlení proč. Děkuji za radu.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od Ondra B. » 27 říj 2017, 06:20

Kde si to vzal pevné a nepevné, je jen jeden typ horního uložení na přední tlumiče a žádné takovéto pojmenování nemá, než napíšeš toto, projdi si nějaké internetové kšefty z autodíly :?
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

krasty
Příspěvky: 9
Registrován: 21 říj 2017, 18:41

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od krasty » 27 říj 2017, 20:52


Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od Ondra B. » 28 říj 2017, 05:31

To je volovina.
Mas tam horni ulozeni do ktereho se dava jeste lozisko a tohle se zespoda strci do kastle a ze zhora se na to da jeste jedna miska a matka.
To je hrozna kravovina. Kup horni ulozeni komplet z lozisekm a neres jak to je. Ale pro tvuj klid tam dej to nepevne....
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

krasty
Příspěvky: 9
Registrován: 21 říj 2017, 18:41

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od krasty » 29 říj 2017, 11:23

Mě je to jedno, spíš jsem nevěděl jestli to tam bude pasovat. Čekal jsem nějaké vysvětlení, proč se to takto prodává a jaký je v tom rozdíl. Koupím to nepevné, snad s tím nic nezkazím. Díky

Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od hansdob » 29 říj 2017, 18:23

logicky je nepevné pro pevné tlumiče a to z toho důvodu že do něj přijde ložisko a tam se potom při zatáčení protáčí pružina s tlumičem. Pevné uložení se používá na vozidlech (nejčastěji renault) kde je ložisko pod spodní miskou pružiny a tlumič se točí tam a pružina se nehýbe. Jen si tipnu. Takže toto pevné leda že by nějaký sportovní podvozek ale nikdy jsem ho na astře neviděl.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER

sweeper
Příspěvky: 104
Registrován: 18 úno 2013, 12:32
Bydliště: Stredoceský kraj

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od sweeper » 30 říj 2017, 07:12

krasty píše:Zdravím, čeká mě výměna tlumičů na astre G, motor 1,7 Td, rok výroby 1999. Potřeboval bych poradit jaké horní uložení koupit, pevné či nepevné provedení. Tady na foru jsem našel, že nepevné, ale bez vysvětlení proč. Děkuji za radu.

Skus napisat SZ uzivatelovi langdon2, ja som sa ho v minulosti uz tuto otazku pytal a mam taky pocit, ze mi na nu aj odpovedal. Bolo to davno, takze si uz znenie jeho odpovede nepamatam a v SZ to uz nemam.
Astra G Caravan, X18XE1

krasty
Příspěvky: 9
Registrován: 21 říj 2017, 18:41

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od krasty » 30 říj 2017, 13:08

Děkuju za rady.

ynyxyny
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2010, 22:24

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od ynyxyny » 22 pro 2017, 21:49

Takže abych to uvedl na správnou míru, rozdíl tam je, ale v něčem jiném, horní uložení se skládá z kalichu s ložiskem kde je chycena pruzina, pak na tom je gumová miska a ze zhora miska k uchyceni, tak a teď se dostáváme k problému:
kalich s ložiskem je u všech výrobců stejný, jak pevné i nepevné verze, rozdíl je totiž v té gumové misce nad tím ložiskem co se opírá do kastle, je v nich rozdíl ve výšce asi o 2-3 mm,
jde to poznat na pohled ze zhora te gumy že jedna má hlubší prolis k uchyceni tlumiče horního uložení s matkou

A jak vybereš to spravne? Jednoduše dodavatel by měl mit u toho rozdělení (pevne, nepevné) napsáno pro jakou karoserii to je, s označením y nebo x
A najdeš to ve vinku, poslední písmeno a zanim pár čísel

Tento problém jsem taky řešil, příčiny špatně zvolené gumy jsou takove tupé zvuky, jako kdyby byly v spatne tyčky stabilizátoru. Po x výměně tyček už mi to taky nedalo a hledal jsem na netu, moc toho není popsáno :x nakonec jsem něco našel na opel-club fóru a pak na YouTube kde to týpek rozebíral a srovnával přidávám i video ať můžete shlédnout


Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od Marťasek » 23 pro 2017, 07:52

ynyxyny

tak teď jsi asi vyřešil můj "problém" s přední nápravou

.. Po výměně tlumičů, horního uložení a pér mě přední náprava prostě "bouchá"... Něco jako by tam bylo volné. Už jsem byl několikrát v servise a nikdy nic špatného nenašly. Mám vyměněné snad všechno ale stále se ozývá takové tupé bouchnutí když najedu na nějakou nerovnost - zajímavé je ale to, že to dělá pouze při prvních cca 10km. Poté už ne? Jako kdyby tlumiče byly "ztuhhlý" a potřebovaly "zahřát" aby začaly správně fungovat.

Při koupi té horní gumy jsem tohle neřešil, tak že další věcí asi bude demontáž toho horního uchycení a kontrola co že tam vlastně za tip gumy mám! 8)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

ynyxyny
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2010, 22:24

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od ynyxyny » 23 pro 2017, 20:20

Není zač, já to řešil 3roky a už jsem si říkal že to není možné abych měnil co chvíli kosti, na chvíli to utichlo po výměně kosti, ale za měsíc to samé, v žádném servise vůbec nevěděli ani přímo v oplu, a taky pozor pruzina a horní uložení se musí otočit do správné pozice vuci tlumiči, to jsem měl taky špatně co mi to dělali v servisech,
Nakonec jsem si to musel udělat všechno sam, na konec se povedlo a už je klid

Videjko jak správně složit celý tlumič mrkni na to ať víš jak na to 8)

https://youtu.be/o_wyf2GbD8k

Mluví o tom od 1:00 hodiny, ten zobáček toho kalichu s loziskem, musí být naproti zarážky pružiny na tlumici

ynyxyny
Příspěvky: 12
Registrován: 01 lis 2010, 22:24

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od ynyxyny » 23 pro 2017, 21:00

Konkrétně jsem dohledat nákres kde jsou ty dvě gumy k výběru
Nemyslím tu horní misku s tou sipkou co je zvýrazněno
Přílohy
a90fa12f4a45bb0ad05bddd5c6a6.jpeg


Uživatelský avatar
hansdob
Příspěvky: 430
Registrován: 29 říj 2009, 20:06
Bydliště: Dobronín
Kontaktovat uživatele:

Re: pevné či nepevné provedení horního uložení tlumiče

Příspěvek od hansdob » 01 led 2018, 12:25

Tak jsem narazil opět na toto téma a zaujalo mne kam se vyvinulo.... Tak jsem prolezl EPC je pravda že jsou na obrázku vždy dvě misky a to jak zde číslo 5 a 6 ale nikde nerozdělují dle čeho použít nižší či vyšší misku v ND ostatních výrobců označení jak pevné a nepevné je špatné jelikož to by bylo tak jak jsem se snažil popsat v prvním příspěvku. No a jelikož sám mám už několikátou AG doma a několik v rodině a spoustu jsem jich servisoval tak jsem se ptal dodavatele a vždy jsem bral ty misky s hlubším prolisem a když jsem se ho ptal dle čeho tak že katalogy (zřejmě TEC DOC) je nabídnou jako první a nejpoužívanější.
Opel Astra G 5 dveří 2003 Opel Astra G Cabrio 2003 Audi A6 Allroad 2003 Škoda Octavia Super 1961 Zetor 25K Jawa 23 Mustang *2 a golden sport 1 Jawa 21*2 Jawa 20 *3 aaaa Prase



OP-COM.PROFESSIONAL.CZ, VCDS,FO-COM,TEXA NANO a dětská hračka SCANMASTER

Odpovědět