Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
Zdravím,
na STK mi nařídili vyřešit problém s předními brzdovými kotouči
na voze Opel Astra Caravan 2.0 DTi 16V rok výroby 2000.
Cituji: "kotouč zjevně nadměrně opotřebený (zeslabený)".
V příloze jsou fotky předního pravého a levého brz.kotouče.
Pocitově auto brzdí dobře, systém nevydává žádné pískání. Jeden opravář-amatér mi radí neměnit a kotouče z
vnitřní strany (rýhy) ztočit.
Na druhou stranu dle normy už je levý kotouč za limitem šířky.
1)Vaše názory na nezbytnost výměnu kotoučů nebo ztočení?
2)Rýhy a mapy rzu jsou vždy na vnitřní straně kotoučů, co je v tomto případě způsobilo?
3)Pozná někdo značku-typ použitých kotoučů?
Díky předem za odpověd.
na STK mi nařídili vyřešit problém s předními brzdovými kotouči
na voze Opel Astra Caravan 2.0 DTi 16V rok výroby 2000.
Cituji: "kotouč zjevně nadměrně opotřebený (zeslabený)".
V příloze jsou fotky předního pravého a levého brz.kotouče.
Pocitově auto brzdí dobře, systém nevydává žádné pískání. Jeden opravář-amatér mi radí neměnit a kotouče z
vnitřní strany (rýhy) ztočit.
Na druhou stranu dle normy už je levý kotouč za limitem šířky.
1)Vaše názory na nezbytnost výměnu kotoučů nebo ztočení?
2)Rýhy a mapy rzu jsou vždy na vnitřní straně kotoučů, co je v tomto případě způsobilo?
3)Pozná někdo značku-typ použitých kotoučů?
Díky předem za odpověd.
- Přílohy
Opel Astra Caravan 2.0, DTI, 16V, FK 112, 74 kW (r.v. 2000, 229 000 km)
- Reklama
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
další fotografie v příloze
Opel Astra Caravan 2.0, DTI, 16V, FK 112, 74 kW (r.v. 2000, 229 000 km)
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
přední levá -pravá - vnější, vnitřní stana kotouče
- Přílohy
Opel Astra Caravan 2.0, DTI, 16V, FK 112, 74 kW (r.v. 2000, 229 000 km)
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
tohle podle fotky nelze posoudit. je norma na kolik se dají kotouče stočit aby byli ještě nějaký čas použitelný. Moje zkušenost z nedávna je že jsem je nechal stočit na únosnou míru a cena cca za dva ks byla okolo 500kč. Po brždění byli kotouče ohřatý a projel jsem louži. Nastalo to že se zkroutili. Při brždění mi to kopalo do řízení a stejně nastala výměna za nové. Ta louže mohla a nemusela být příčinou ale stáčení je alespoň podle mě a mé zkušenosti šetření na nepravém místě. Osobně doporučuji výměnu za nové a máš vystaráno a klid na delší dobu než když je stočíš, zaplatíš to a o moc déle stejně nevydrží.
edit. z těch přidaných fotek si myslím že je jasná výměna. ty jsou dodrbaný fest.
edit. z těch přidaných fotek si myslím že je jasná výměna. ty jsou dodrbaný fest.
Naposledy upravil(a) hant dne 23 kvě 2012, 15:53, celkem upraveno 1 x.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
okamžitě vyměnit! nějaké stáčení nepomůže navíc ta vnitřní koroze to je teda hrůza,měnil sem kotouče a vypadaly o moc líp
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
přední levý - destičky atd.
Opel Astra Caravan 2.0, DTI, 16V, FK 112, 74 kW (r.v. 2000, 229 000 km)
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
Mno očividně vybroušenou hranu u okraje tam ještě nemáš.
ALE
destičky ti to nějak divně zbrušujou, takže ty bych vyměnil
ALE
když se mění destičky tak i kotouče
Osobně sem měnil teďka před týdnem kotouče Bosch, desky ATE (doufám že takhle se to píše, prostě žádnej shit) i s prací mě to vyšlo na 4 tis. (přední náprava)
ALE
destičky ti to nějak divně zbrušujou, takže ty bych vyměnil
ALE
když se mění destičky tak i kotouče
Osobně sem měnil teďka před týdnem kotouče Bosch, desky ATE (doufám že takhle se to píše, prostě žádnej shit) i s prací mě to vyšlo na 4 tis. (přední náprava)
Naposledy upravil(a) Ondrey dne 23 kvě 2012, 16:02, celkem upraveno 1 x.
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
Díky , zatím potvrzujete můj názor.
Co, že je vážně poškozená vždy jen vnitřní strana?
Co, že je vážně poškozená vždy jen vnitřní strana?
Opel Astra Caravan 2.0, DTI, 16V, FK 112, 74 kW (r.v. 2000, 229 000 km)
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
Hele ber to tak
auto ti nemusí dobře řadit, mít výkon, vypadat pekně...
ale sakra ti musí vždycky pořádně brzdit
sice je to takový obecný kec, ale brzdy jsou poslední věc na čem bych šetřil. Klidně ať mám celou přední napravu made by starline a měním kosti každej týden ale prostě u brzd je to sakra riziko.
Pokud bys chtěl levnější variantu, doporučuju kotouče TWR.
auto ti nemusí dobře řadit, mít výkon, vypadat pekně...
ale sakra ti musí vždycky pořádně brzdit
sice je to takový obecný kec, ale brzdy jsou poslední věc na čem bych šetřil. Klidně ať mám celou přední napravu made by starline a měním kosti každej týden ale prostě u brzd je to sakra riziko.
Pokud bys chtěl levnější variantu, doporučuju kotouče TWR.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
Že by byl důvodem třeba špatný odvod tepla při brždění? Je tam ten krycí plech a při dlouhodobějším brždění se může vnitřní strana kotouče přehřát i s deskou, a může nastat změna struktury spojená s mírným vyrýhováním kotouče. Ale toť jen můj názor.Roman17 píše:Co, že je vážně poškozená vždy jen vnitřní strana?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
Jasně, to vím. Dám asi ATE komplet.Ondrey píše:Hele ber to tak
auto ti nemusí dobře řadit, mít výkon, vypadat pekně...
ale sakra ti musí vždycky pořádně brzdit
sice je to takový obecný kec, ale brzdy jsou poslední věc na čem bych šetřil. Klidně ať mám celou přední napravu made by starline a měním kosti každej týden ale prostě u brzd je to sakra riziko.
Pokud bys chtěl levnější variantu, doporučuju kotouče TWR.
Opel Astra Caravan 2.0, DTI, 16V, FK 112, 74 kW (r.v. 2000, 229 000 km)
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
Žádám o radu.
Dá se z fotek poznat značka-typ kotoučů?
/Nevím kdy a jestli vůbec proběhla výměna předních kotoučů./
Díky.
Dá se z fotek poznat značka-typ kotoučů?
/Nevím kdy a jestli vůbec proběhla výměna předních kotoučů./
Díky.
Opel Astra Caravan 2.0, DTI, 16V, FK 112, 74 kW (r.v. 2000, 229 000 km)
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
ne zajdi si do autokelly a kup ate kotouče nebo febi + desky - a máš klid na x desítek kilometrů. Brzdy to je to nejdůležitejší na autě!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
z fotky asi nedá. z obalu jo ale ten nemáš. V prodejně ti to najdou v katalogu. Budou hledat podle roku a typu auta. vinem nic nezkazíš ale u brzd ho asi nebudou potřebovat. Potom ti nabídnou značku a cenu. Rozhodneš se ty co a za kolik.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
Re: Brzdové kotouče-vyměnit nebo zbrousit?
OK. Šlo mi o montáž původní značky-typu, pokud vycházim z toho, že
můžou být kotouče ještě původní...
Myslím, že ATE původně stejně byly.
Chvíly už nejen ATE kotouče i destičky hledám a srovnávám:
Kotouče 1 ks :
ATE- 1373,- (http://www.automedik.cz - Dělnická 5, Praha 7)
ATE- 1488,- (http://www.e-cat.cz - 150,-Kč poštovné, Horka u Staré Paky 10, 120km z Prahy )
ATE- 1870,- (http://eshop.autokelly.cz - Auto Kelly -Mládí 824, Praha 5 - Stodůlky)
průměr [mm]: 280, tloušťka brzdového kotouče [mm]: 24,8, minimální tloušťka [mm]: 22
----------------------
Sada (4 ks) brzdových destiček:
ATE - 1213,-Kč (tloušťka: 20,3mm, http://www.automedik.cz - Dělnická 5, Praha 7)
ATE - 1250,-Kč (tloušťka: 20,3mm, http://www.e-cat.cz - 150,-Kč poštovné - Horka u Staré Paky 10 - 120km z Prahy )
ATE - 1350.-Kč (18mm, http://www.kralautodilu.cz - Brno)
ROADHOUSE - 1380,-Kč (http://www.dilyopel.cz-K Nemocnici 50,25162,Mukařov-U Říčan u Prahy)
TRW- 1438,-Kč (tloušťka: 19,5 mm, http://www.brzdove-desticky.com - ul.Sirotčí 75, OSTRAVA - VÍTKOVICE )
ATE - 1580,-Kč (tloušťka: 20,3mm, http://eshop.autokelly.cz , Auto Kelly -Praha 5)
můžou být kotouče ještě původní...
Myslím, že ATE původně stejně byly.
Chvíly už nejen ATE kotouče i destičky hledám a srovnávám:
Kotouče 1 ks :
ATE- 1373,- (http://www.automedik.cz - Dělnická 5, Praha 7)
ATE- 1488,- (http://www.e-cat.cz - 150,-Kč poštovné, Horka u Staré Paky 10, 120km z Prahy )
ATE- 1870,- (http://eshop.autokelly.cz - Auto Kelly -Mládí 824, Praha 5 - Stodůlky)
průměr [mm]: 280, tloušťka brzdového kotouče [mm]: 24,8, minimální tloušťka [mm]: 22
----------------------
Sada (4 ks) brzdových destiček:
ATE - 1213,-Kč (tloušťka: 20,3mm, http://www.automedik.cz - Dělnická 5, Praha 7)
ATE - 1250,-Kč (tloušťka: 20,3mm, http://www.e-cat.cz - 150,-Kč poštovné - Horka u Staré Paky 10 - 120km z Prahy )
ATE - 1350.-Kč (18mm, http://www.kralautodilu.cz - Brno)
ROADHOUSE - 1380,-Kč (http://www.dilyopel.cz-K Nemocnici 50,25162,Mukařov-U Říčan u Prahy)
TRW- 1438,-Kč (tloušťka: 19,5 mm, http://www.brzdove-desticky.com - ul.Sirotčí 75, OSTRAVA - VÍTKOVICE )
ATE - 1580,-Kč (tloušťka: 20,3mm, http://eshop.autokelly.cz , Auto Kelly -Praha 5)
Opel Astra Caravan 2.0, DTI, 16V, FK 112, 74 kW (r.v. 2000, 229 000 km)