Olej v převodovce
Re: Olej v převodovce
A měnit nebo neměnit, jak by se mohl projevovat starý/špatný olej?
- Reklama
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v převodovce
Mno me se po vymene zlehcilo razeni a to docela vyrazne.
Re: Olej v převodovce
No zní to zajímavě.No mám už na tachometru najeto nějakých 95000 a řazení až na zpátečku jde dobře,jen ta potvůrka mi čas od času nejde zařadit a musím vyšlápnout a pak sešlápnout spojkový pedál a pak už to tam sklouzne.No za úvahu to stojíHerryCZ píše:Mno me se po vymene zlehcilo razeni a to docela vyrazne.
Slovo,co mi zůstane hluboko v srdci OPEL
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v převodovce
to Gabrihell:
proč hledáš jiné oleje a nekoupíš origo.
Olej 19 40 768 stojí 230,-Kč/l.Máš to tam na sto tisíc km a max ušetříš asi tak 60,-Kč na náplni převodovky.
proč hledáš jiné oleje a nekoupíš origo.
Olej 19 40 768 stojí 230,-Kč/l.Máš to tam na sto tisíc km a max ušetříš asi tak 60,-Kč na náplni převodovky.
Re: Olej v převodovce
No tak nevím, vyměnil jsem předloni na podzim olej v převodovce, kdy jsem si pro originál olej do man. převodovky zajel přímo do Opla ve Zlíně. Cena za dva litry asi 410,-. Vyměnil jsem ho, nevím kde je problém, ale jakmile se ochladí třeba už na 2 st. jde mi tam blbě zařadit dvojka. V létě, nebo když se olej zahřeje tak už je to O.K, ale když je to studené (nedejbože -10), tak musím na tu dvojku vyvinout celkem brutální sílu. Týká se to hlavně dvojky. Je evidentní, že to má souvislost s teplotou. Jestli je ten olej moc hustý...ale právě proto jsem koupil origoš, abych podobným problémům předešel. Nebo je na řazení ještě něco, co by mohlo být ovlivněné okolní teplotou, třeba nějaký plast, nebo něco podobného? Mám tam nalít jiný olej? Zatím jsem na nic nepřišel. Začal jsem to řešit, protože dneska byly 2 st. a zas to byl celkem boj... Z a případné rady předem díky. D.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
Re: Olej v převodovce
olejem to asi nebude, zkontroluj, je li ho tam dost. náplň je u X16XEL cca 1,6L
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Olej v převodovce
Oleje tam mám dost, těch 1,6 l a neuniká. Navíc, kdyby ho tam bylo málo, tak by byl problém i za tepla. Čím dál víc, mám podezření na nějaký plastový díl, který chladem ztuhne. Ale zatím jsem nic nenašel. Největší zlepšení je, když auto trochu zahřeju, potom to na chvíli vypnu. Po opětovném nastartování jde řazení o poznání líp. Jakoby olej stekl někam, kde do té doby nebyl, aspoň tak mi to připadá.
Opel Zafira 1,8 16V CDX, X18XE1
Re: Olej v převodovce
nečetl jsem teda vše, ale v převodovce technicky - do převodovky by se neměl dostat bordel, krom ulámaných zubů a synchronů...proto se nemění tak často jako v motoru, kde do něho vstupuje vysoká teplota a spaliny z válců a pístů - proto snad i potvrdí ti co si ho měnili, že měl světlou barvu, možná byl lehce zkalený, ale ne černý jako uhel z motoru.
a naplnění po okraj - to taky nebude, budu věřit náplni 2,2, 1,6 litrů - nevím to snad ví lidi co to tu napsali, ale vždy bývaly na převodovkách 3 šrouby - nalévací, vypouštěcí a "na hladinu" - prostě když nalévate, tento šroub vyštoubujete a když začne olej vytékat, tak máte správné množství . .jinak na to jsou průhledítka...-ale určitě to není plná převodovka až po okraj - tomu fakt nevěřím.
pak ještě rada - jsou tu kouzelníci s úžasnýma převodovýma olejema, tak zvanýma vzlínacíma - normálně při olej při otáčkách odlétá na stěny skříně a stéká do vany, odtud je nuceně(většinou zubové čerpadlo) nebo rozstřikem nanášen zpět na kola - důvod - mazání, chlazení a odvod nečistot - vzlínací olej se nabalí i při vysokých otáčkách na hřídel a kola (vím že je to neuvěřitelné ale kdych to neviděl taky bych nevěřil - ukazoval to na ručním šlehači) - super věc, jenom - obalí to kola - není zde odvod tepla ani nečistot...fakt super věc - takže do auta 100% .ne. pak bych věřil na proplach převodovky a výměně po 10 000.
Používá se na pomalu běžné převodovky kde rozstřik nefunguje
a naplnění po okraj - to taky nebude, budu věřit náplni 2,2, 1,6 litrů - nevím to snad ví lidi co to tu napsali, ale vždy bývaly na převodovkách 3 šrouby - nalévací, vypouštěcí a "na hladinu" - prostě když nalévate, tento šroub vyštoubujete a když začne olej vytékat, tak máte správné množství . .jinak na to jsou průhledítka...-ale určitě to není plná převodovka až po okraj - tomu fakt nevěřím.
pak ještě rada - jsou tu kouzelníci s úžasnýma převodovýma olejema, tak zvanýma vzlínacíma - normálně při olej při otáčkách odlétá na stěny skříně a stéká do vany, odtud je nuceně(většinou zubové čerpadlo) nebo rozstřikem nanášen zpět na kola - důvod - mazání, chlazení a odvod nečistot - vzlínací olej se nabalí i při vysokých otáčkách na hřídel a kola (vím že je to neuvěřitelné ale kdych to neviděl taky bych nevěřil - ukazoval to na ručním šlehači) - super věc, jenom - obalí to kola - není zde odvod tepla ani nečistot...fakt super věc - takže do auta 100% .ne. pak bych věřil na proplach převodovky a výměně po 10 000.
Používá se na pomalu běžné převodovky kde rozstřik nefunguje
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: Olej v převodovce
Já jsem(v servise) měnil olej po 175000 km a lituji, že jsem neměnil dřív.
Zlepšilo se řazení: za studena, zpátečky, rychlosti nahoru i dolů. Je to samozřejmě subjektivní hodnocení, ale něco na tom bude. Před tím jsem občas musel opakovaně vyšlápnout spojku při řazení zpátečky, za měsíc po výměně ani jednou.
Kdo má najeto víc než 100000 km tak bych neváhal, do 1000 Kč se musíte v pohodě vejít.
Zlepšilo se řazení: za studena, zpátečky, rychlosti nahoru i dolů. Je to samozřejmě subjektivní hodnocení, ale něco na tom bude. Před tím jsem občas musel opakovaně vyšlápnout spojku při řazení zpátečky, za měsíc po výměně ani jednou.
Kdo má najeto víc než 100000 km tak bych neváhal, do 1000 Kč se musíte v pohodě vejít.
Astra J 1.7 CDTI ST, 96000 km.
- marko100le
- Příspěvky: 337
- Registrován: 07 čer 2009, 08:27
- Bydliště: ruzomberok
Re: Olej v převodovce
Ak by to niekomu pomohlo pre motory X20DTL zo stranok valvoline
Zafira Astra 2.0 Di-16V (1999-2000)
Motor X20DTL Kapacita 5,5 litra
Filter 0,5 liter
Využitie: Normal
Servisné intervaly:
Zmeniť 15000 km / 12 mesiacov
SynPower MXL 0W-30
SynPower 0W-40
SynPower 5W-30
Transaxle, manuálna F23 Kapacita 1,8 litra
Využitie: Normal
DuraBlend GL-4 75W-80 (aj toto je kvalita ale doporucujem original OPEL)
Hydraulické brzdy / spojka systém
Využitie: Normal
Servisné intervaly:
Skontrolujte 15000 km / 12 mesiacov
Zmeniť 24 mesiacov
Brzdové kvapaliny DOT & Spojka 3 / 4
Posilňovač riadenia
Využitie: Normal
Servisné intervaly:
Skontrolujte 30000 km / 24 mesiacov
Špeciálne produkt
Chladiaci systém Kapacita 7,9 litra
Využitie: Normal
Servisné intervaly:
Skontrolujte 15000 km / 12 mesiacov
Chladiva AF Extreme
> vymeniť
Zafira Astra 2.0 Di-16V (1999-2000)
Motor X20DTL Kapacita 5,5 litra
Filter 0,5 liter
Využitie: Normal
Servisné intervaly:
Zmeniť 15000 km / 12 mesiacov
SynPower MXL 0W-30
SynPower 0W-40
SynPower 5W-30
Transaxle, manuálna F23 Kapacita 1,8 litra
Využitie: Normal
DuraBlend GL-4 75W-80 (aj toto je kvalita ale doporucujem original OPEL)
Hydraulické brzdy / spojka systém
Využitie: Normal
Servisné intervaly:
Skontrolujte 15000 km / 12 mesiacov
Zmeniť 24 mesiacov
Brzdové kvapaliny DOT & Spojka 3 / 4
Posilňovač riadenia
Využitie: Normal
Servisné intervaly:
Skontrolujte 30000 km / 24 mesiacov
Špeciálne produkt
Chladiaci systém Kapacita 7,9 litra
Využitie: Normal
Servisné intervaly:
Skontrolujte 15000 km / 12 mesiacov
Chladiva AF Extreme
> vymeniť
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
- marko100le
- Příspěvky: 337
- Registrován: 07 čer 2009, 08:27
- Bydliště: ruzomberok
Re: Olej v převodovce
Nalievaci otrvor aspon na Zafire bol schovany pod drziakom baterky viac na lavo priblizne pod vakum pumpou.
Tusim imbus 8.
Po odstrojeni sa to celkom dobre nalievalo.
Doplnoval som nejaky specialny pripravok pre prevodovky ako popisoval jm9454.
Bola to mierna zmena ale budem asi musiet vymenit olej ,tych par korun zato hadam bude stat.
A u zafiry (neviem ako je to u astry)by som dost stavil aj na 2 boldeny od radiacej k prevodovke ,ak sa tam dostane voda moze to tam tuhnut (aspon myslim)
A v zime ked tuhne tak zo zaciatku 2 ide z tuha ale inak je potom vsetko v pohode.
OTAZKA: ma prevodovka F23 vypustny ventil? koli spodnemu krytu motora tam neni dobre vidiet. vdaka
Tusim imbus 8.
Po odstrojeni sa to celkom dobre nalievalo.
Doplnoval som nejaky specialny pripravok pre prevodovky ako popisoval jm9454.
Bola to mierna zmena ale budem asi musiet vymenit olej ,tych par korun zato hadam bude stat.
A u zafiry (neviem ako je to u astry)by som dost stavil aj na 2 boldeny od radiacej k prevodovke ,ak sa tam dostane voda moze to tam tuhnut (aspon myslim)
A v zime ked tuhne tak zo zaciatku 2 ide z tuha ale inak je potom vsetko v pohode.
OTAZKA: ma prevodovka F23 vypustny ventil? koli spodnemu krytu motora tam neni dobre vidiet. vdaka
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
Re: Olej v převodovce
Mi ten mazací plán Valvoline píše že 1,7 DTi 16V má převodovku F18 mám tomu bezmezně věřit nebo je i jiná možná varianta?
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Olej v převodovce
Kua chlapi tak ako to vlastne je. Niekto tvrdí menit,iní nemenit olej v prevodovke. Ja osobne mám taku skusenost že už som sa v troch servisoch Opel pýtal či treba olej menit /mám najazdené 160.000/ a oni sa mna dívali jak na blba,že prečo by sa mal menit,je tam doživotne. Tak teda neviem
Citroen Berlingo 1,6Hdi 68kw XTR r.v.2012
bývalka: Zafira 2.0DI 16V CDX r.2000 /Silver
bývalka: Zafira 2.0DI 16V CDX r.2000 /Silver
- marko100le
- Příspěvky: 337
- Registrován: 07 čer 2009, 08:27
- Bydliště: ruzomberok
Re: Olej v převodovce
Aj mne tvrdili v opli ze vymena nieje potrebna a olej je dozivotny.
Argumentoval tym ze motorovy olej sa dostava do syku z horenim vo valci a casom sa znehodnoti a straca vyskozitu, zatial co v prevodovke je to uzavrety system bez bordelu.
Argumentoval tym ze motorovy olej sa dostava do syku z horenim vo valci a casom sa znehodnoti a straca vyskozitu, zatial co v prevodovke je to uzavrety system bez bordelu.
_ _ _ Zafira 2.0 Di 16 V 2000 _ X20DTL _s CHIPOM
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
_ _ _ Citroen C15 D_ _ _
_ _ _ Suzuki Samurai SJ 410_ _ _
Re: Olej v převodovce
Pod tohle se můžu podepsat. Já mám vyměněn olej po 187 tis a po výměně mnohem lepší řazení a také spojka má lehčí chod. A navzdory tomu že mi mazací plány Fuchs i Valvoline tvrdily že bych měl mít převodovku F18 mám převodovku F17. Má i výpustný šroub a vlezlo tam 1,8l oleje.Pavel V. píše:Já jsem(v servise) měnil olej po 175000 km a lituji, že jsem neměnil dřív.
Zlepšilo se řazení: za studena, zpátečky, rychlosti nahoru i dolů. Je to samozřejmě subjektivní hodnocení, ale něco na tom bude. Před tím jsem občas musel opakovaně vyšlápnout spojku při řazení zpátečky, za měsíc po výměně ani jednou.
Kdo má najeto víc než 100000 km tak bych neváhal, do 1000 Kč se musíte v pohodě vejít.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu