Sport.podvozek

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pepik
Příspěvky: 823
Registrován: 28 říj 2007, 11:41
Bydliště: vlevo za pravim rohem stredne u prostred nahore smerem severojih = Praha :D

Příspěvek od pepik » 17 říj 2008, 19:13

ahaa :( tak to radsi pridam nakej penizek a koupim komplet tlumice + pruziny :)
FFS-flip flop simson a na nem dalsi ruzne blbosti ale par uspesne vyhranejch soutezi za sebou maa :D ( http://www.youtube.com/watch?v=2xeThFUemyE&NR=1 )

OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru :) + 2x garfild za oknem :D

Reklama
 

Majesty
Příspěvky: 2642
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majesty » 18 říj 2008, 17:59

Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
Obrázek Obrázek O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 18 říj 2008, 18:16

majesty píše:Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
Nejen Tvoje, i moje a spousty mých kámošů. 8)
END

Majesty
Příspěvky: 2642
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majesty » 18 říj 2008, 18:39

Já si právě myslim, že je to jen takovej zažitej mýtus. Jak to nedáš komplet, tak to odejde. Ale jak říkám, neměl jsem problém a to jsem to měl i na dieselu. 8)
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
Obrázek Obrázek O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/

Uživatelský avatar
pepik
Příspěvky: 823
Registrován: 28 říj 2007, 11:41
Bydliště: vlevo za pravim rohem stredne u prostred nahore smerem severojih = Praha :D

Příspěvek od pepik » 18 říj 2008, 19:36

jaa si to taky myslim noo ale zase tady nidko napsal ze kdyz dam jenom pruziny tak to nebude tak dobre sedet :cry:
FFS-flip flop simson a na nem dalsi ruzne blbosti ale par uspesne vyhranejch soutezi za sebou maa :D ( http://www.youtube.com/watch?v=2xeThFUemyE&NR=1 )

OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru :) + 2x garfild za oknem :D

Majesty
Příspěvky: 2642
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majesty » 18 říj 2008, 19:42

Jak jsem psal. Měl jsem to na dvou autech a stabilita byla lepší, než v serii. Nejde jen o tlumiče, ale taky o těžiště. A to bude nižší.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
Obrázek Obrázek O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/

Uživatelský avatar
pepik
Příspěvky: 823
Registrován: 28 říj 2007, 11:41
Bydliště: vlevo za pravim rohem stredne u prostred nahore smerem severojih = Praha :D

Příspěvek od pepik » 18 říj 2008, 20:08

jasny jasny ale psal sem se ze jak mam ty novy kolesa tak to drzi jak prilepeni a pak nikdo napsal ze kdzy koupim jenom pruziny ze uz to tak drzet nebude ze by koupim celej podvozek nez peera :o :( :( tak ted nevim :cry: kazdej rika neco jinyho :cry:
FFS-flip flop simson a na nem dalsi ruzne blbosti ale par uspesne vyhranejch soutezi za sebou maa :D ( http://www.youtube.com/watch?v=2xeThFUemyE&NR=1 )

OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru :) + 2x garfild za oknem :D

Majesty
Příspěvky: 2642
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majesty » 18 říj 2008, 20:12

Napsal jsem jen svojí zkušenost. Tak kup jen pružiny a zkus to. Když to bude špatný, dokoupíš i tlumiče. Ale myslim, že to nebude potřeba. Z hlediska fyzikálních zákonů to ani neni možný.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
Obrázek Obrázek O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/

Uživatelský avatar
pepik
Příspěvky: 823
Registrován: 28 říj 2007, 11:41
Bydliště: vlevo za pravim rohem stredne u prostred nahore smerem severojih = Praha :D

Příspěvek od pepik » 18 říj 2008, 20:59

ahaa tak dobre dobre jeste si to rozmyslim a pak uvidim ale asi samotny pera vyhrajou :D :lol:
FFS-flip flop simson a na nem dalsi ruzne blbosti ale par uspesne vyhranejch soutezi za sebou maa :D ( http://www.youtube.com/watch?v=2xeThFUemyE&NR=1 )

OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru :) + 2x garfild za oknem :D

Sádlo
Příspěvky: 197
Registrován: 08 zář 2006, 16:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sádlo » 18 říj 2008, 21:56

majesty píše:Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
Ja nepsal, ze to jde seriovy tlumice se snizenyma pruzinama do kytek driv (i kdyz nejspis jo, prece jenom musi ty tlumice vice pracovat s mensim zdvihem). Ale jak sam rikas, kombinace to neni idealni. Tovarna uz pri vyvoje vozidel investuje obrovsky penize na testovani a naladenim podvozku. Jestli koupis snizeny pruziny tak to je ciste sazku jestli s budou rozumet s tlumicama. Ve vetsinou pripadech to fungovat nebude minimalne protoze seriovy tlumice jsou navrzeni pracovat s plnym zdvihem. Chces-li vsak riskovat s ne zrovna "idealnim" a nepredvidatelnym podvozkem abys usetril par tisic tak prosim.
Naposledy upravil(a) Sádlo dne 18 říj 2008, 22:06, celkem upraveno 1 x.
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp
(Moje (ex-)Tigra - Click)

Majesty
Příspěvky: 2642
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majesty » 18 říj 2008, 22:03

Jak jsem psal, neměl jsem problém. Najezdil jsem takhle přes 50000 km a vše bylo ok. Na příští rok plánuju taky snížení a opět koupím jen pružiny.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
Obrázek Obrázek O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/

Sádlo
Příspěvky: 197
Registrován: 08 zář 2006, 16:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sádlo » 18 říj 2008, 22:07

majesty píše:Jak jsem psal, neměl jsem problém. Najezdil jsem takhle přes 50000 km a vše bylo ok. Na příští rok plánuju taky snížení a opět koupím jen pružiny.
Otazka je co od toho cekas - jestli jenom vzhled nebo aby mel i dobry jizdni vlastnosti?
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp
(Moje (ex-)Tigra - Click)

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 21 říj 2008, 11:42

Sádlo píše: Ja nepsal, ze to jde seriovy tlumice se snizenyma pruzinama do kytek driv (i kdyz nejspis jo, prece jenom musi ty tlumice vice pracovat s mensim zdvihem). Ale jak sam rikas, kombinace to neni idealni. Tovarna uz pri vyvoje vozidel investuje obrovsky penize na testovani a naladenim podvozku. Jestli koupis snizeny pruziny tak to je ciste sazku jestli s budou rozumet s tlumicama. Ve vetsinou pripadech to fungovat nebude minimalne protoze seriovy tlumice jsou navrzeni pracovat s plnym zdvihem. Chces-li vsak riskovat s ne zrovna "idealnim" a nepredvidatelnym podvozkem abys usetril par tisic tak prosim.
Otázka do pranice, to co jsi napsal, seriový tlumič je samozřejmě navržen tak, aby pracoval v plném zdvihu, který se mu ovšem v momentě plného naložení auta značně zkrátí. Ano, to má vliv na životnost tlumiče, nikoliv na jeho funkci. To samé, když dáš tvrdší a kratší pružiny, sériový tlumič pracuje de facto stejně, jako když je auto v plném zatížení, nikoliv že špatně pracuje. Z toho vyplívá logicky, že na jízdní vlastnosti to vliv nemá. Takže auto "ztvrdne", má menší pohyb dolů a tím pádem i nahoru, tzn. méně se houpe. Což většině lidí ke štěstí stačí, samozřejmě se to nevyrovná sportovnímu kompletu, ale málo lidí by chtělo jezdit v supersportu každý den, přeci jen dentistů je pořád málo. :D
END

Sádlo
Příspěvky: 197
Registrován: 08 zář 2006, 16:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sádlo » 21 říj 2008, 11:47

Samozrejme to ma vliv na jizdni vlastnosti kdyz zmenis charakter pruzin. Spravne nastvait podvozek, naladit tlumice a pruziny aby spravne spolupracovali (ano, i kdyz je auto plne nalozeny) je cerna magie. Automobilky do toho investuji miliony a i tak casto se to uplne nepovede. Zmenis pruziny a zmenis i jizdni vlastnosti.
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp
(Moje (ex-)Tigra - Click)

Uživatelský avatar
Trdlo
Příspěvky: 6220
Registrován: 01 říj 2006, 08:49
Bydliště: Doma, s výhledem na Ještěd

Příspěvek od Trdlo » 21 říj 2008, 11:59

No a z toho důvodu, aby to spolu mluvilo, kupuješ pružiny na daný typ auta a motorizaci, ne jen zkracuješ jak tomu bylo oblibou v minulosti. :D Bavíme se ovšem stále o autě pro každodenní běžný provoz. :wink: Jinak s tou magií naprosto souhlasím, jen prostě zastávám názor že pro běžný provoz stačí jen pružiny.
END

Odpovědět