Sport.podvozek
- pepik
- Příspěvky: 823
- Registrován: 28 říj 2007, 11:41
- Bydliště: vlevo za pravim rohem stredne u prostred nahore smerem severojih = Praha :D
ahaa tak to radsi pridam nakej penizek a koupim komplet tlumice + pruziny
FFS-flip flop simson a na nem dalsi ruzne blbosti ale par uspesne vyhranejch soutezi za sebou maa ( http://www.youtube.com/watch?v=2xeThFUemyE&NR=1 )
OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru + 2x garfild za oknem
OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru + 2x garfild za oknem
- Reklama
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
Nejen Tvoje, i moje a spousty mých kámošů.majesty píše:Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
END
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Já si právě myslim, že je to jen takovej zažitej mýtus. Jak to nedáš komplet, tak to odejde. Ale jak říkám, neměl jsem problém a to jsem to měl i na dieselu.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
- pepik
- Příspěvky: 823
- Registrován: 28 říj 2007, 11:41
- Bydliště: vlevo za pravim rohem stredne u prostred nahore smerem severojih = Praha :D
jaa si to taky myslim noo ale zase tady nidko napsal ze kdyz dam jenom pruziny tak to nebude tak dobre sedet
FFS-flip flop simson a na nem dalsi ruzne blbosti ale par uspesne vyhranejch soutezi za sebou maa ( http://www.youtube.com/watch?v=2xeThFUemyE&NR=1 )
OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru + 2x garfild za oknem
OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru + 2x garfild za oknem
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Jak jsem psal. Měl jsem to na dvou autech a stabilita byla lepší, než v serii. Nejde jen o tlumiče, ale taky o těžiště. A to bude nižší.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
- pepik
- Příspěvky: 823
- Registrován: 28 říj 2007, 11:41
- Bydliště: vlevo za pravim rohem stredne u prostred nahore smerem severojih = Praha :D
jasny jasny ale psal sem se ze jak mam ty novy kolesa tak to drzi jak prilepeni a pak nikdo napsal ze kdzy koupim jenom pruziny ze uz to tak drzet nebude ze by koupim celej podvozek nez peera tak ted nevim kazdej rika neco jinyho
FFS-flip flop simson a na nem dalsi ruzne blbosti ale par uspesne vyhranejch soutezi za sebou maa ( http://www.youtube.com/watch?v=2xeThFUemyE&NR=1 )
OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru + 2x garfild za oknem
OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru + 2x garfild za oknem
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Napsal jsem jen svojí zkušenost. Tak kup jen pružiny a zkus to. Když to bude špatný, dokoupíš i tlumiče. Ale myslim, že to nebude potřeba. Z hlediska fyzikálních zákonů to ani neni možný.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
- pepik
- Příspěvky: 823
- Registrován: 28 říj 2007, 11:41
- Bydliště: vlevo za pravim rohem stredne u prostred nahore smerem severojih = Praha :D
ahaa tak dobre dobre jeste si to rozmyslim a pak uvidim ale asi samotny pera vyhrajou
FFS-flip flop simson a na nem dalsi ruzne blbosti ale par uspesne vyhranejch soutezi za sebou maa ( http://www.youtube.com/watch?v=2xeThFUemyE&NR=1 )
OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru + 2x garfild za oknem
OPEL ASTRA G CARAVAN 2.0 DTi Confort + AEZ 17´´ na 8J + cerne AE + kozenej vnitrek a dalsi veci v interieru + 2x garfild za oknem
Ja nepsal, ze to jde seriovy tlumice se snizenyma pruzinama do kytek driv (i kdyz nejspis jo, prece jenom musi ty tlumice vice pracovat s mensim zdvihem). Ale jak sam rikas, kombinace to neni idealni. Tovarna uz pri vyvoje vozidel investuje obrovsky penize na testovani a naladenim podvozku. Jestli koupis snizeny pruziny tak to je ciste sazku jestli s budou rozumet s tlumicama. Ve vetsinou pripadech to fungovat nebude minimalne protoze seriovy tlumice jsou navrzeni pracovat s plnym zdvihem. Chces-li vsak riskovat s ne zrovna "idealnim" a nepredvidatelnym podvozkem abys usetril par tisic tak prosim.majesty píše:Nevím, jakou zkušenost s podvozkama mají ostatní, ale já už měl dvakrát jen sportovní pera a seriový tlumiče a nikdy jsem s tím neměl problém. Nevidím důvod, proč by měli tlumiče odejít nějak nečekaně rychle. Jediné, co se stane je to, že ten tlumič chodí na menším zdvihu. Je pravda, že ta kombinace třeba není ideální, ale každopádnš funkční. Je to ale pouze jen moje zkušenost.
Naposledy upravil(a) Sádlo dne 18 říj 2008, 22:06, celkem upraveno 1 x.
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Jak jsem psal, neměl jsem problém. Najezdil jsem takhle přes 50000 km a vše bylo ok. Na příští rok plánuju taky snížení a opět koupím jen pružiny.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
Otazka je co od toho cekas - jestli jenom vzhled nebo aby mel i dobry jizdni vlastnosti?majesty píše:Jak jsem psal, neměl jsem problém. Najezdil jsem takhle přes 50000 km a vše bylo ok. Na příští rok plánuju taky snížení a opět koupím jen pružiny.
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
Otázka do pranice, to co jsi napsal, seriový tlumič je samozřejmě navržen tak, aby pracoval v plném zdvihu, který se mu ovšem v momentě plného naložení auta značně zkrátí. Ano, to má vliv na životnost tlumiče, nikoliv na jeho funkci. To samé, když dáš tvrdší a kratší pružiny, sériový tlumič pracuje de facto stejně, jako když je auto v plném zatížení, nikoliv že špatně pracuje. Z toho vyplívá logicky, že na jízdní vlastnosti to vliv nemá. Takže auto "ztvrdne", má menší pohyb dolů a tím pádem i nahoru, tzn. méně se houpe. Což většině lidí ke štěstí stačí, samozřejmě se to nevyrovná sportovnímu kompletu, ale málo lidí by chtělo jezdit v supersportu každý den, přeci jen dentistů je pořád málo.Sádlo píše: Ja nepsal, ze to jde seriovy tlumice se snizenyma pruzinama do kytek driv (i kdyz nejspis jo, prece jenom musi ty tlumice vice pracovat s mensim zdvihem). Ale jak sam rikas, kombinace to neni idealni. Tovarna uz pri vyvoje vozidel investuje obrovsky penize na testovani a naladenim podvozku. Jestli koupis snizeny pruziny tak to je ciste sazku jestli s budou rozumet s tlumicama. Ve vetsinou pripadech to fungovat nebude minimalne protoze seriovy tlumice jsou navrzeni pracovat s plnym zdvihem. Chces-li vsak riskovat s ne zrovna "idealnim" a nepredvidatelnym podvozkem abys usetril par tisic tak prosim.
END
Samozrejme to ma vliv na jizdni vlastnosti kdyz zmenis charakter pruzin. Spravne nastvait podvozek, naladit tlumice a pruziny aby spravne spolupracovali (ano, i kdyz je auto plne nalozeny) je cerna magie. Automobilky do toho investuji miliony a i tak casto se to uplne nepovede. Zmenis pruziny a zmenis i jizdni vlastnosti.
Teď: Ford Fiesta mk6.5 ST150 2.0 16v 150bhp
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
Předtím: Opel Tigra A 1.8 16v 160bhp (Moje (ex-)Tigra - Click)
No a z toho důvodu, aby to spolu mluvilo, kupuješ pružiny na daný typ auta a motorizaci, ne jen zkracuješ jak tomu bylo oblibou v minulosti. Bavíme se ovšem stále o autě pro každodenní běžný provoz. Jinak s tou magií naprosto souhlasím, jen prostě zastávám názor že pro běžný provoz stačí jen pružiny.
END