klepání přední nápravy

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
honzík
Příspěvky: 67
Registrován: 16 bře 2008, 17:29
Bydliště: HAVÍŘOV

klepání přední nápravy

Příspěvek od honzík » 20 dub 2008, 19:50

Ahoj všichni mám problém jak jedu tak na menčí nerovnosti se mi ozývá klepání z přední nápravy jakoby čepy.Chci se proto zeptat jestli musím potom na geometrii podle fotek čepu ramene to vypadá že tam není žádné štelování má s tím někdo zkušenost díky. Obrázek

Reklama
 

ondrazalsky
Příspěvky: 365
Registrován: 06 lis 2006, 09:20
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ondrazalsky » 20 dub 2008, 20:03

moje lehke poklepavani klepani od predni napravy na mensich nerovnostech znamenalo pri jednom servisnim zasahu: vymenu 2 cepu rizeni, 2 tycek rizeni a 2 vzper stabilizatoru, bratru za 4.900 i s geometrii
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm

Uživatelský avatar
iwo126
Příspěvky: 283
Registrován: 28 úno 2008, 17:16

Re: klepání přední nápravy

Příspěvek od iwo126 » 20 dub 2008, 20:03

honzík píše:Ahoj všichni mám problém jak jedu tak na menčí nerovnosti se mi ozývá klepání z přední nápravy jakoby čepy.Chci se proto zeptat jestli musím potom na geometrii podle fotek čepu ramene to vypadá že tam není žádné štelování má s tím někdo zkušenost díky. Obrázek
po vymene tohto capu geometriu netreba robit.Ak by si menil aj zvisly cap tak tam je geometria potrebna.Na tvojom mieste vymenim obidve

Uživatelský avatar
iwo126
Příspěvky: 283
Registrován: 28 úno 2008, 17:16

Příspěvek od iwo126 » 20 dub 2008, 20:06

ondrazalsky píše:moje lehke poklepavani klepani od predni napravy na mensich nerovnostech znamenalo pri jednom servisnim zasahu: vymenu 2 cepu rizeni, 2 tycek rizeni a 2 vzper stabilizatoru, bratru za 4.900 i s geometrii
a to si mal v opli :shock:

ondrazalsky
Příspěvky: 365
Registrován: 06 lis 2006, 09:20
Bydliště: Havířov

Příspěvek od ondrazalsky » 20 dub 2008, 20:08

ne, v normalnim servise
astra g 1.8 16v 85kW kombi comfort r.v. 1999 najeto lehce přes 130tkm, motor x18xe1 ---> ford focus II kombi 1.6 16v 74kW r.v. 2005, najeto 40tkm

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 20 dub 2008, 20:21

Nejčastěji se mění tyčky stabilizátoru. Po našich cestách vydrží okolo 50 tis km. Čepy ramene a čepy řízení se začínají projevovat tak po 120 tis km. Jsou ale i případy že vydrží i 200 tis km. Pokud tedy máš najeto víc jak 150 tis km, doporučoval bych udělat vše.

Pokud se mění jen tyčky stabilizátoru, geometrie se dělat nemusí, pokud čepy ramene nebo čepy řízení, je třeba ji udělat.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Uživatelský avatar
honzík
Příspěvky: 67
Registrován: 16 bře 2008, 17:29
Bydliště: HAVÍŘOV

Příspěvek od honzík » 20 dub 2008, 20:45

klepe to jen na menčích nerovnostech když skočím do nějaké díry tak nic co to teda může být?raději to nechám prověřit v servise.,

Gabrihell
Příspěvky: 162
Registrován: 25 bře 2007, 23:07
Bydliště: okr. Michalovce (Užhorod mám ale bližšie)

Příspěvek od Gabrihell » 20 dub 2008, 21:21

Ja v poslednom čase cítim akúsi vôľu pri točení. Ak držím volant približne v strede a chcem točiť do strán, na začiatku je nejaké hluché miesto a potom to už ide OK. Bude to čapmi riadenia?
Astra G 1,8 16V, 1999, 85 kW, X18XE1

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RomanK » 20 dub 2008, 21:31

Nejjednodušší je dát auto na zvedák a zkustit zahýbat tyčkami stabilizátoru, řízení nebo kolem (do strany kvůli zjištění vůle čepu). Pokud je někde vůle, tak příslušnou součástku vyměnit. Doporučuji měnit zároveň obě strany aby se to za pár tisíc km nemuselo dělat znovu i na druhé straně.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Leo
Příspěvky: 766
Registrován: 19 čer 2006, 16:38
Bydliště: V lese na jihu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Leo » 20 dub 2008, 21:42

bráchovi klepala zadní náprava na mondeu a byly to silentbloky v prdeli
Znám ženský co se chytly na chlapy co je skopali, ale takovou co se chytla na knížky jsem ještě neviděl

Uživatelský avatar
Máslo
Příspěvky: 298
Registrován: 12 led 2007, 18:57
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Máslo » 18 čer 2008, 22:26

RomanK píše:Nejjednodušší je dát auto na zvedák a zkustit zahýbat tyčkami stabilizátoru, řízení nebo kolem (do strany kvůli zjištění vůle čepu). Pokud je někde vůle, tak příslušnou součástku vyměnit. Doporučuji měnit zároveň obě strany aby se to za pár tisíc km nemuselo dělat znovu i na druhé straně.
Pokud to jsou tyčky stabilizátoru, tak stačí klidně i rozhoupat auto na zemi a poslouchat odkud to klepe.....pak jak říká, zjistit vůle jednotlivých dílů. Věř mi rozdíl nových a opotřebených je extrémně znát. Já měnil i tlumiče co byly ješte originál a ty klepali taky, protože už byla strašně zpuchřelá guma v tom oku. Prostě klepat můžou všechny ty mršky.
Víc kW je víc kW, to neokecáš ....
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic. ... 2064#82064

Sršeň
Příspěvky: 595
Registrován: 22 bře 2006, 09:09
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvek od Sršeň » 30 čer 2008, 20:33

RomanK píše:Nejjednodušší je dát auto na zvedák a zkustit zahýbat tyčkami stabilizátoru, řízení nebo kolem (do strany kvůli zjištění vůle čepu). Pokud je někde vůle, tak příslušnou součástku vyměnit. Doporučuji měnit zároveň obě strany aby se to za pár tisíc km nemuselo dělat znovu i na druhé straně.
Ako zistím že su tie tyčky zle? Ja som s nimi skúšal trochu pokyvať a išli podozrivo ľahko, ale iba zo strany na stranu, nie z dola na hor. Su teda v haji? Ak ano tak je to ok a vymením to. Začína mi tam niečo klepkať a vrzgať a už som z toho nervozny, hlavne ked idem do zákruty :twisted:
X20DTL-G CARAVAN, AUTOMAT, PC, TEMPOMAT, KLIMA, KOŽA, 100 EDITION

Pavel Brno
Příspěvky: 108
Registrován: 31 črc 2006, 08:49

tycky

Příspěvek od Pavel Brno » 30 čer 2008, 20:51

tycky vymente hned jak citite vuli na naprave. Stoji 600 korun a vetsinou to pomuze.

Uživatelský avatar
Máslo
Příspěvky: 298
Registrován: 12 led 2007, 18:57
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Máslo » 01 črc 2008, 15:23

Sršeň píše:
RomanK píše:Nejjednodušší je dát auto na zvedák a zkustit zahýbat tyčkami stabilizátoru, řízení nebo kolem (do strany kvůli zjištění vůle čepu). Pokud je někde vůle, tak příslušnou součástku vyměnit. Doporučuji měnit zároveň obě strany aby se to za pár tisíc km nemuselo dělat znovu i na druhé straně.
Ako zistím že su tie tyčky zle? Ja som s nimi skúšal trochu pokyvať a išli podozrivo ľahko, ale iba zo strany na stranu, nie z dola na hor. Su teda v haji? Ak ano tak je to ok a vymením to. Začína mi tam niečo klepkať a vrzgať a už som z toho nervozny, hlavne ked idem do zákruty :twisted:
Rozhoupej auto a poslouchej...když klepe....vyměň tyčky...90% jsou to ony
Víc kW je víc kW, to neokecáš ....
https://www.astra-g.cz/forum//viewtopic. ... 2064#82064

Odpovědět