Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE str 26 - vyměna výfuku
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
probůch nohy néé! ale hlavu a celé tělo Klííd je to v pohodě
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- Reklama
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
Tak hlavně opatrně, sedne ti na jedno ze zrcátek trochu větší moucha auto se tím zhoupne a spadne!
ASTRA LA VISTA
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
Tak včera po týdnu a něco šmoulina opět v provozu. - Prví co bylo že jela hned do myčky protože týden pod lípou dal jejímu vzhledu fest zabrat
Zatím na doporučení ecu.de vrácena stará zapalovací lišta zpět - prý by za problémy s výpadky motoru (náhlé vypnutí motoru bez zjevné příčiny) možná mohla ta nová.. ČAS UKÁŽE.
Zatím na doporučení ecu.de vrácena stará zapalovací lišta zpět - prý by za problémy s výpadky motoru (náhlé vypnutí motoru bez zjevné příčiny) možná mohla ta nová.. ČAS UKÁŽE.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
Kámo tak držim palce ať po tom obrovskym trápení už Šmoulina jezdí. A Brně jim to omlať o hlavu
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
Taky ti kamaráde držím palce , a ať ještě pojezdíš!
ASTRA LA VISTA
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
MAX - CZ píše:Kámo tak držim palce ať po tom obrovskym trápení už Šmoulina jezdí. A Brně jim to omlať o hlavu
nj co naděláš...
imho dneska se Maxi ozvala asi dvouhmota na touranu... nebo to je spojkový ložisko - zničehož nic to začíná rachtat po sešlápnutí spojky jako když se daří tak se daří
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
tak zatím (ťuk ťuk na dřevo) šmoulina ujela cca 1200km za 12dní bez jakéhokoliv zaváhání. - Jednotka se vrátila z rajchu že je OK a dle doporučení jsem vrátil starou lištu. Zítra zkusím dát tu novou a budu sledovat zda auto začne kolabovat a vypínat samovolně motor. Pak by to bylo jasné - nová lišta KO.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
Tak že je to asi jasný.
Dneska sem vrátil do auta tu novou lištu od RomanaK a motor po cca 130km při stání na červenou zdechl. Pak to udělal zase po cca dalších 100km a tentokrát na dálnici v zátahu. Vše bez uložené chyby a motor šel ihled normálně nastartovat.
Když sem teď vyměňoval opět lištu za tu původní tak sem si všiml že ty svíčky jsou jako by od oleje???
Po vytažení svíček (mimochodem dával je Roman spolu s novou lištou) byly 2ks od oleje - venkovní část - s toho jedné se protáčí celý střed a je vidět jak tlak z válce fouká kolem porcelánové vložky - druhá je očazená taky ale ta drží. Druhé dvě jsou v pořádku - svíčky mají nalítáno asi 4000km.
Okamžitě tam šly nové klasicky Bosch. Zítra volám Romanovi a celý ten servis reklamuji. Chápu, že za svíčky v prdeli nebo lištu nemůže... no sem zvědav...
Přikládám foto svíček jak je vidět kudy to asi fouká ven kolem šroubu a porcelánové vložky a videjko jak se to krásně protáčí.
https://www.youtube.com/watch?v=xvOHP4_ ... e=youtu.be
Dneska sem vrátil do auta tu novou lištu od RomanaK a motor po cca 130km při stání na červenou zdechl. Pak to udělal zase po cca dalších 100km a tentokrát na dálnici v zátahu. Vše bez uložené chyby a motor šel ihled normálně nastartovat.
Když sem teď vyměňoval opět lištu za tu původní tak sem si všiml že ty svíčky jsou jako by od oleje???
Po vytažení svíček (mimochodem dával je Roman spolu s novou lištou) byly 2ks od oleje - venkovní část - s toho jedné se protáčí celý střed a je vidět jak tlak z válce fouká kolem porcelánové vložky - druhá je očazená taky ale ta drží. Druhé dvě jsou v pořádku - svíčky mají nalítáno asi 4000km.
Okamžitě tam šly nové klasicky Bosch. Zítra volám Romanovi a celý ten servis reklamuji. Chápu, že za svíčky v prdeli nebo lištu nemůže... no sem zvědav...
Přikládám foto svíček jak je vidět kudy to asi fouká ven kolem šroubu a porcelánové vložky a videjko jak se to krásně protáčí.
https://www.youtube.com/watch?v=xvOHP4_ ... e=youtu.be
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
Aby byly příspěvky ohledně opravy Marťaskovy ŠMOULINKY a s tím spojených následných problémů vyvážené, rozhodl jsem se napsat sem po dlouhé době příspěvek.
1. Auto přijelo s problémem, že nebylo možné motor nastartovat.
2. Diagnostika ŘJ vypsala několik závad, mimo jiné i chyby zapalování.
3. Po demontáži zapalovací lišty byl prostor svíček zalit emulzí vody a oleje. To proto, že po mytí motoru majitelem (jak jsme se dozvěděli následně) nikdo lištu nedemontoval a prostor svíček a svíčky nevysušil.
4. Udělali jsme to tedy my a prostor svíček vyčistili od emulze. Vyčistili jsme a vysušili lištu i svíčky a namontovali. Motor bez problémů nastartoval, ale zapalování nebylo pravidelné.
5. Namontovali jsme nové svíčky Denso K20TXR. S tímto typem mám dobré zkušenosti, fungují i na LPG a nebyly s nimi problémy, což třeba o BOSCH svíčkách FLR8LDCU+ říct nemůžu. Žádná změna nebyla znát.
6. Dali jsme novou lištu NGK. Motor se zklidnil a zapalování bylo pravidelné. Nechali jsme motor několikrát zahřát a vychladnout. Na diagnostice se žádné chyby po dobu testování nevyskytly.
7. Domluvili jsme se na předání s tím, že je třeba sledovat, co se bude dál dít a pokud se objeví chyby P1550, P1120 nebo P1122, které se dříve na ŘJ motoru vyskytovaly, bude se muset už vyměnit ŘJ motoru.
8. Při předání jsme majiteli předvedli rozdíl mezi chodem motoru na původní lištu a novou lištou, aby bylo jasné, proč se lišta měnila.
9. Chyba se při dalším provozu opět vyskytla, domluvili jsme se tedy na výměně ŘJ, kterou bylo potřeba vzhledem k jejich nedostatku (nemyslím tím nové, ale starší) sehnat.
10. Po sehnání jednotky a telefonickém kontaktu jsem se dozvěděl, že původní jednotka je již po opravě v ECU.DE, funguje a že tedy není co dalšího řešit. Motor po výměně lišty a svíček funguje taky a dokonce u něj klesla i spotřeba.
11. Další telefonický kontakt (po třech měsících od opravy) a popis vyskytujících se problémů se zhasínáním motoru. Následná reklamace lišty a svíček. Na původní lištu jednotka údajně funguje.
12. Pokud bude vadná lišta, která dle informací které jsem dostal, při chodu motoru odstaví ŘJ tak, že je třeba odpojit a zapojit baterii a pak zase ŘJ funguje, bude to zřejmě dělat i na jiném motoru.
13. S podobnou závadou jsem se už setkal, bylo to tedy na jiném typu motoru, ne tedy na Z18XE. Jednotka při výskytu závady ani nekomunikovala. Na vině byla tenkrát lišta TESLA.
14. Lištu tedy vyzkoušíme a uvidíme, případně přidáme nějaké další informace.
K výše uvedeným obrázkům a videu:
- je zřejmé, že se v prostoru svíček opět vyskytuje olej. Kdo ví, jak vypadá víko ventilů a hlava, tak je mu jasné, jak se olej dostává do prostoru svíček. Je to špatným těsněním mezi hlavou a víkem. Ve spalovacím motoru se olej běžně nevyskytuje, pokud ano, tak malé množství shoří a velké množství indikuje motor na vyhození. Myslet si, že olej přes svíčku „fouká“ nahoru je čirý nesmysl. Díky oleji se pak dělá na svíčkách tmavý pruh. Olejem taky degradují gumové návleky svíček na liště.
- prasklou keramiku jsem už viděl mnohokrát, nejčastěji se to stává při montáži nebo demontáži svíčky nesprávným nářadím. Nedá se ani vyloučit výrobní vada či poškození při manipulaci. Ale ani toto poškození by nemělo mít vliv na funkčnost, protože i na takto poškozenou svíčku člověk narazí při běžné servisní prohlídce, kde si na chod motoru nikdo nestěžuje.
1. Auto přijelo s problémem, že nebylo možné motor nastartovat.
2. Diagnostika ŘJ vypsala několik závad, mimo jiné i chyby zapalování.
3. Po demontáži zapalovací lišty byl prostor svíček zalit emulzí vody a oleje. To proto, že po mytí motoru majitelem (jak jsme se dozvěděli následně) nikdo lištu nedemontoval a prostor svíček a svíčky nevysušil.
4. Udělali jsme to tedy my a prostor svíček vyčistili od emulze. Vyčistili jsme a vysušili lištu i svíčky a namontovali. Motor bez problémů nastartoval, ale zapalování nebylo pravidelné.
5. Namontovali jsme nové svíčky Denso K20TXR. S tímto typem mám dobré zkušenosti, fungují i na LPG a nebyly s nimi problémy, což třeba o BOSCH svíčkách FLR8LDCU+ říct nemůžu. Žádná změna nebyla znát.
6. Dali jsme novou lištu NGK. Motor se zklidnil a zapalování bylo pravidelné. Nechali jsme motor několikrát zahřát a vychladnout. Na diagnostice se žádné chyby po dobu testování nevyskytly.
7. Domluvili jsme se na předání s tím, že je třeba sledovat, co se bude dál dít a pokud se objeví chyby P1550, P1120 nebo P1122, které se dříve na ŘJ motoru vyskytovaly, bude se muset už vyměnit ŘJ motoru.
8. Při předání jsme majiteli předvedli rozdíl mezi chodem motoru na původní lištu a novou lištou, aby bylo jasné, proč se lišta měnila.
9. Chyba se při dalším provozu opět vyskytla, domluvili jsme se tedy na výměně ŘJ, kterou bylo potřeba vzhledem k jejich nedostatku (nemyslím tím nové, ale starší) sehnat.
10. Po sehnání jednotky a telefonickém kontaktu jsem se dozvěděl, že původní jednotka je již po opravě v ECU.DE, funguje a že tedy není co dalšího řešit. Motor po výměně lišty a svíček funguje taky a dokonce u něj klesla i spotřeba.
11. Další telefonický kontakt (po třech měsících od opravy) a popis vyskytujících se problémů se zhasínáním motoru. Následná reklamace lišty a svíček. Na původní lištu jednotka údajně funguje.
12. Pokud bude vadná lišta, která dle informací které jsem dostal, při chodu motoru odstaví ŘJ tak, že je třeba odpojit a zapojit baterii a pak zase ŘJ funguje, bude to zřejmě dělat i na jiném motoru.
13. S podobnou závadou jsem se už setkal, bylo to tedy na jiném typu motoru, ne tedy na Z18XE. Jednotka při výskytu závady ani nekomunikovala. Na vině byla tenkrát lišta TESLA.
14. Lištu tedy vyzkoušíme a uvidíme, případně přidáme nějaké další informace.
K výše uvedeným obrázkům a videu:
- je zřejmé, že se v prostoru svíček opět vyskytuje olej. Kdo ví, jak vypadá víko ventilů a hlava, tak je mu jasné, jak se olej dostává do prostoru svíček. Je to špatným těsněním mezi hlavou a víkem. Ve spalovacím motoru se olej běžně nevyskytuje, pokud ano, tak malé množství shoří a velké množství indikuje motor na vyhození. Myslet si, že olej přes svíčku „fouká“ nahoru je čirý nesmysl. Díky oleji se pak dělá na svíčkách tmavý pruh. Olejem taky degradují gumové návleky svíček na liště.
- prasklou keramiku jsem už viděl mnohokrát, nejčastěji se to stává při montáži nebo demontáži svíčky nesprávným nářadím. Nedá se ani vyloučit výrobní vada či poškození při manipulaci. Ale ani toto poškození by nemělo mít vliv na funkčnost, protože i na takto poškozenou svíčku člověk narazí při běžné servisní prohlídce, kde si na chod motoru nikdo nestěžuje.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
JJ s tím naprosto souhlasím S RomanemK jsme v tel kontaktu a vše mi vysvětlil... to těsnění víka půjde okamžitě nové.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
Tak už dorazilo nové těsnění na kryt víka ventilů, olej a filtry. Zítra nebo v úterý se jde na věc! Za měsíc STK - to to letí!
Přes víkend najela zafirka dalších cca 1000km a to bez sebemenšího zaváhání! Snad už konečně jsou ty opravy zamnou a bude se už jen jezdit...
Přes víkend najela zafirka dalších cca 1000km a to bez sebemenšího zaváhání! Snad už konečně jsou ty opravy zamnou a bude se už jen jezdit...
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
NO SLÁVA
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
No ty kráso dneska STK - sice o dva měsíce dříve ale za tepla . Oni už chtějí na STK 1050kč!! Fakt už to přehání... Holt jsme dojná kráva.
Každopádně na další dva roky pokoj!!
Každopádně na další dva roky pokoj!!
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
Tiez som bol dnes na STK a emisiach.Za STK 850kc a emisie 650kc.
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE 222222km str 21
Dnes STK Holešov - emise (benzín) = 800,- a STK = 900,-
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz