Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance-tablet GPS str.7-hotovo!
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Alzafire to jsem mluvil na srazu s tebou o těch podsvícenejch klikách??? Nebo to byl někdo jinej. Mě se ty jména popletli jak narůstala hladina. Vím že mi ten dotyčnej držel pívo a řikal - tos ho dal tomu pravímu. A pak byla jízda na krávě.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
- Reklama
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
A pak jsi se probral až doma co
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
náhodou Plzeň pila do 3hodin ráno. Ostatní už chrněli Ráno pak 0,3 promile.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Hante ten popis s pivem a pařbou do rána, to by sedělo, to jsem celej já , ale osobně jsme se ještě nepotkali, v Praze na srazu jsem nebyl
Jinak dnes jsem začal ty zadní dveře, pár fotek mám, no ale pivo volá , takže hotové to není. Snad zítra
Jinak dnes jsem začal ty zadní dveře, pár fotek mám, no ale pivo volá , takže hotové to není. Snad zítra
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
tak kdo to byl?? tak buď teda fritol nebo fridex. No nevadí. my abstinenti
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Další dveře osvíceny Ještě mě čekají poslední zadní a zadní dekl, ale ten už bude za odměnu
Naposledy upravil(a) Alzafir dne 17 lis 2017, 22:08, celkem upraveno 2 x.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Hante to jsem byl já... ))
Alzafe, máš to dotáhnuté pěkne... Líbí se mi to...
Alzafe, máš to dotáhnuté pěkne... Líbí se mi to...
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Konečně je hotové podsvícení klik a vnitřní bezpečnostní " koncernová" světýlka. Byla tu někde zmínka o návodu, zítra to tu trochu nastíním
Naposledy upravil(a) Alzafir dne 17 lis 2017, 22:00, celkem upraveno 1 x.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Pekna praca .Asi sa ti nakvartirujem do garaze .Uz sa tesim na navod.
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Tady je slíbený návod, no spíš nástin postupu jak jsem to podsvícení řešil já.
Např Pramet, který momentálně na podsvícení pracuje taky, zvolil jinou variantu.
Pár slov o koncepci.
Začnu u " koncernových" světel, kombinace černená-bílá, pro osvětlení nástupní hrany. Tahle světla řídí spínače ve dveřích. Nevýhoda je, že jsou všechny 4 ( ze všech dveří) spojené v jednom bodě
( konektor X1, pin 29), tzn po otevření jakýchkoli dveří, svítí světla ve všech dveřích. Pro někoho možná výhoda, zatím jsem se s tím smířil, ale asi to časem upravím. Ať svítí jen ty dveře, co se otevřou.
Takže tohle je první drát, co se musí protáhnout do dveří, drát od dveřního spínače.
Druhý drát je pro podsvětlení klik, ten vede do konektoru X1 pin 66 ( tam je svedené stropní světlo, rozsvěcí se po odemčení vozu dálkovým ovladačem). Z tohoto pinu je třeba rozvést dráty do všech dveří. Konektor X1 je pod plastem dole ve sloupku u řidiče.
Dál je třeba mít k dispozici i drát +12V a kostru. Tyto 2 už ale ve dveřích naštěstí jsou.
Za největší masakr považuju průchod gumovou průchodkou předních dveří. Lépe se to protahuje zevnitř ven.
Jestliže je připravena drátařina, je třeba mít piny, které se vsadí do dveřních konektorů, dopinovat konektor o 2 ks pinů. Tady nám v Oplu nepomohli a přestože jsou to mnohopinové konektory, osazeny jsou pouze ty pozice, které jsou využity. U zadních dveří jsou už volné pouze 2 pozice ( pin 7 a 12), v předních dveřích je volných pozic dostatek.
V tomhle místě bych upozornil na varování v příručce k vozu, kdo máte v předních dveřích snímač bočního nárazu, je nutné při jakýchkoli opravách pamatovat na to, že fólie ve dveřích musí být napnutá ( používám oboustrannou sádrokartonářskou lepící pásku a fólii řádně napínám. Zatím se zdá, že to drží. ( v předních dveří kontrolováno po několika měsících). Dál příručka zmiňuje zákaz vrtání čehokoli do tapecírunku dveří. Hrozí porušení tlakového snímání bočního nárazu, takže dobře si rozmyslete, co děláte, tady už jde o zdraví!!!
Tohle jsou úpravy na vlastní nebezpečí!!!.
Při montáži " koncernového" světýlka bez předchozích úprav by znamenalo nutně proříznout právě tu bezpečnostní fólii. Úprava toho světýlka je taková, že se musí nutně zkrátit, tzn zbyde přední červenobílá krytka ( to je bez úprav) a zkrátí se ten zbytek plastu cca na 1cm. Takhle se světýlko do tapecírunku dá vsadit, aniž by se porušila fólie. Foto bohužel nemám, ale je vám jasné, co je třeba udělat.
V zadních dveří, které obsahují navíc plastovou kapsu, není třeba světýlko tunit, navíc dveře nemají snímač bočního nárazu.
Další specifikum mé konstrukce je spínací elektronika v každých dveřích. Jak stropní světlo, tak dveřní kontakty vedou do multitimeru. V něm je nějaká spínací součástka, jejíž parametry neznám, takže jsem se rozhodl ji nepřetěžovat něčím, co je v autě navíc, a s čím v Oplu nepočítali. Další výhoda je i zablokování nepříjemného prosvěcování LED diod, i když by měly být zcela zhasnuté.
Zmíněná spínací elektronika je jen malá destička plošného spoje, která obsahuje 4 tranzistory, pár odporů a vratnou pojistku, takže vše je proti nějakému zkratu jištěno už ve dveřích.
Zřejmě by toto zapojení podsvětlení klik a dveřních světýlek udělat i bez oné elektronické destičky, ale jeví se mi to jako čistší řešení.
No a teď už pár průvodních fotek. Na sundání tapecírunku dveří ( přední i zadní jsou prakticky shodné), použijte tenhle návod.
Pohled na dopinovaný konektor ( v tomto případě zadních dveří)
Dráty z nových pinů jsou protaženy gumovou průchodkou. +12V a kostra jsou odbočené z drátů původního kabelového svazku ( červený a hnědý drát největšího průřezu).
Nové dráty jsou spolu s původním svazkem obaleny izolační páskou a přichyceny zpět do dveří.
Umístění LED pásku v klice, je vidět i místo, kde jsem kliku musel trochu přibrousit, aby LEDky svítily ven. Ta ubroušená věc není při běžném pohledu vidět.
Pohled do vnitřku dveří, místo, kde prochází dráty k napájení LED diod. Ač se to nezdá, je tam místo, kde dráty nejsou namáhány, nic klice nebrání v pohybu. Jištěno je to tavným lepidlem.
Místo umístění spínací elektroniky. Součástky jsou zality tavným lepidlem.
Např Pramet, který momentálně na podsvícení pracuje taky, zvolil jinou variantu.
Pár slov o koncepci.
Začnu u " koncernových" světel, kombinace černená-bílá, pro osvětlení nástupní hrany. Tahle světla řídí spínače ve dveřích. Nevýhoda je, že jsou všechny 4 ( ze všech dveří) spojené v jednom bodě
( konektor X1, pin 29), tzn po otevření jakýchkoli dveří, svítí světla ve všech dveřích. Pro někoho možná výhoda, zatím jsem se s tím smířil, ale asi to časem upravím. Ať svítí jen ty dveře, co se otevřou.
Takže tohle je první drát, co se musí protáhnout do dveří, drát od dveřního spínače.
Druhý drát je pro podsvětlení klik, ten vede do konektoru X1 pin 66 ( tam je svedené stropní světlo, rozsvěcí se po odemčení vozu dálkovým ovladačem). Z tohoto pinu je třeba rozvést dráty do všech dveří. Konektor X1 je pod plastem dole ve sloupku u řidiče.
Dál je třeba mít k dispozici i drát +12V a kostru. Tyto 2 už ale ve dveřích naštěstí jsou.
Za největší masakr považuju průchod gumovou průchodkou předních dveří. Lépe se to protahuje zevnitř ven.
Jestliže je připravena drátařina, je třeba mít piny, které se vsadí do dveřních konektorů, dopinovat konektor o 2 ks pinů. Tady nám v Oplu nepomohli a přestože jsou to mnohopinové konektory, osazeny jsou pouze ty pozice, které jsou využity. U zadních dveří jsou už volné pouze 2 pozice ( pin 7 a 12), v předních dveřích je volných pozic dostatek.
V tomhle místě bych upozornil na varování v příručce k vozu, kdo máte v předních dveřích snímač bočního nárazu, je nutné při jakýchkoli opravách pamatovat na to, že fólie ve dveřích musí být napnutá ( používám oboustrannou sádrokartonářskou lepící pásku a fólii řádně napínám. Zatím se zdá, že to drží. ( v předních dveří kontrolováno po několika měsících). Dál příručka zmiňuje zákaz vrtání čehokoli do tapecírunku dveří. Hrozí porušení tlakového snímání bočního nárazu, takže dobře si rozmyslete, co děláte, tady už jde o zdraví!!!
Tohle jsou úpravy na vlastní nebezpečí!!!.
Při montáži " koncernového" světýlka bez předchozích úprav by znamenalo nutně proříznout právě tu bezpečnostní fólii. Úprava toho světýlka je taková, že se musí nutně zkrátit, tzn zbyde přední červenobílá krytka ( to je bez úprav) a zkrátí se ten zbytek plastu cca na 1cm. Takhle se světýlko do tapecírunku dá vsadit, aniž by se porušila fólie. Foto bohužel nemám, ale je vám jasné, co je třeba udělat.
V zadních dveří, které obsahují navíc plastovou kapsu, není třeba světýlko tunit, navíc dveře nemají snímač bočního nárazu.
Další specifikum mé konstrukce je spínací elektronika v každých dveřích. Jak stropní světlo, tak dveřní kontakty vedou do multitimeru. V něm je nějaká spínací součástka, jejíž parametry neznám, takže jsem se rozhodl ji nepřetěžovat něčím, co je v autě navíc, a s čím v Oplu nepočítali. Další výhoda je i zablokování nepříjemného prosvěcování LED diod, i když by měly být zcela zhasnuté.
Zmíněná spínací elektronika je jen malá destička plošného spoje, která obsahuje 4 tranzistory, pár odporů a vratnou pojistku, takže vše je proti nějakému zkratu jištěno už ve dveřích.
Zřejmě by toto zapojení podsvětlení klik a dveřních světýlek udělat i bez oné elektronické destičky, ale jeví se mi to jako čistší řešení.
No a teď už pár průvodních fotek. Na sundání tapecírunku dveří ( přední i zadní jsou prakticky shodné), použijte tenhle návod.
Pohled na dopinovaný konektor ( v tomto případě zadních dveří)
Dráty z nových pinů jsou protaženy gumovou průchodkou. +12V a kostra jsou odbočené z drátů původního kabelového svazku ( červený a hnědý drát největšího průřezu).
Nové dráty jsou spolu s původním svazkem obaleny izolační páskou a přichyceny zpět do dveří.
Umístění LED pásku v klice, je vidět i místo, kde jsem kliku musel trochu přibrousit, aby LEDky svítily ven. Ta ubroušená věc není při běžném pohledu vidět.
Pohled do vnitřku dveří, místo, kde prochází dráty k napájení LED diod. Ač se to nezdá, je tam místo, kde dráty nejsou namáhány, nic klice nebrání v pohybu. Jištěno je to tavným lepidlem.
Místo umístění spínací elektroniky. Součástky jsou zality tavným lepidlem.
Naposledy upravil(a) Alzafir dne 17 lis 2017, 22:30, celkem upraveno 3 x.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
taky jsem se tenkrat s Frydexem bavil o podsvícení klik chtěl sem to udělat taky ale pak sem si řek ze to je prace na prd a byl sem línej se do toho pustit tak na to prdím hold lenost je lenost no ale líbí se mě to
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Alzafir:Nechces si na to urobit zivnost? .Tie koncernove svetielka som zvladol,ale toto je na mna trosku zlozitejsie.
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Hm živnost, to bych potupně zemřel hlady . Je to opruz, spousta pracných záležitostí a někdy zvítězí, jak píše Fritol, ta lenost
Původně jsem chtěl taky jen koncernovky, ale když už jsem vlezl do dveří, tak jsem se dokopal k těm klikám. A když už jsem udělal přední, no tak jsem se musel nakopat ještě jednou, abych se dokopal k těm zadním
Původně jsem chtěl taky jen koncernovky, ale když už jsem vlezl do dveří, tak jsem se dokopal k těm klikám. A když už jsem udělal přední, no tak jsem se musel nakopat ještě jednou, abych se dokopal k těm zadním
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Fritol
- Příspěvky: 2005
- Registrován: 21 led 2009, 20:20
- Bydliště: Hradec Kralové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
jako kdybych se dotoho odhodlal tak uz bych to dokončil kdyby to bylo natahnout jenom draty ve dveřích tak fajn ale mě se nechce schanět piny do do konektrodu dveří
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
Re: Alzafirova Zafira 2,2DTi Elegance
Ja mam koncernovky zatial iba v prednych dverach.Urcite dam aj do zadnych,ale na tie kliky....No neviem to by ma musel niekto riadne nakopnut