Stránka 1 z 2

Povolene pneu?

Napsal: 29 úno 2008, 14:16
od zafira
Ahoj potreboval bych vedet jake jsou povolene pneu na zafiru.mam 195/65 R15 a chtel bych sirsi gumy.Velkej technicak ma leasingofka :-( .dik

Napsal: 29 úno 2008, 16:50
od TomK
Píší:
195/65 R15
205/55 R16
215/45 R17

Napsal: 29 úno 2008, 16:53
od zafira
ok.Diky moc.

Napsal: 07 bře 2008, 14:53
od Tomáš Vaverka
TomK píše:Píší:
195/65 R15
205/55 R16
215/45 R17
Máš zkušenost z kterýma to má nejmenší otáčky (třeba při 130km/h)?
Dík

Napsal: 07 bře 2008, 15:03
od Sádlo
Tomáš Vaverka píše:
TomK píše:Píší:
195/65 R15
205/55 R16
215/45 R17
Máš zkušenost z kterýma to má nejmenší otáčky (třeba při 130km/h)?
Dík
Rekl bych, ze cim mensi kola tim vice museji tocit aby dosahli urcitou rychlosti.

Napsal: 07 bře 2008, 15:41
od santik
KEd mas mensi rafik tam mas vacsiu gumu aby bol obvod kompletneho kolesa rovnaky.A tocit vyze skor pri sirsej gume lebo ma vacsi odpor.

Napsal: 07 bře 2008, 16:57
od Sádlo
santik píše:KEd mas mensi rafik tam mas vacsiu gumu aby bol obvod kompletneho kolesa rovnaky.A tocit vyze skor pri sirsej gume lebo ma vacsi odpor.
To prvni bych pochopil, i kdyz je to uz otazka matematiky jestli snizeni profil o 10 kompenzuje zvyseni prumer rafky o 1 palce.

Ale, ze bys musel vice tocit kvuli vetsi odpor mi nedava smysl. Snad kola jsou spojeni pres prevodovku a spojku do motoru. Tocis motor o 1000 otacky za minut vice a kola otaceji o X otacky za minut vice (v pomeru dane prevodem). Kolik kola otaceji urcuje rychlost. Pokud tedy nezmenis celkovy prumer kola a pneu tak pri urcity rychlosti vzdy tocis stejne otacky at mas supersiroky pneu s velky odporem nebo salamky s maly odporem. Akorat se sirokyma gumama to trva dele dosahnout ta rychlost a stoupa ti spotrebu.

Napsal: 07 bře 2008, 17:04
od Saša
Mě se naskytly ke koupi-195-50-15 ale v tech. průk.mám195-60-15,tak co koupit či ne?

Napsal: 07 bře 2008, 17:24
od AstraDTI
Mel bys zkraceny prevody (je otazka co od auta ocekavas - muze byt + nebo -) a v pripade havarie by do toho mohli stourat .... takze ja bych je nekupoval.
Jinak u tech doporucenejch rozmeru celkovej obvod vzdy +- autobus sedi ...

Napsal: 07 bře 2008, 18:53
od Saša
Fajn díky. :wink:

Napsal: 07 bře 2008, 22:22
od santik
Sádlo píše:
santik píše:KEd mas mensi rafik tam mas vacsiu gumu aby bol obvod kompletneho kolesa rovnaky.A tocit vyze skor pri sirsej gume lebo ma vacsi odpor.
To prvni bych pochopil, i kdyz je to uz otazka matematiky jestli snizeni profil o 10 kompenzuje zvyseni prumer rafky o 1 palce.

Ale, ze bys musel vice tocit kvuli vetsi odpor mi nedava smysl. Snad kola jsou spojeni pres prevodovku a spojku do motoru. Tocis motor o 1000 otacky za minut vice a kola otaceji o X otacky za minut vice (v pomeru dane prevodem). Kolik kola otaceji urcuje rychlost. Pokud tedy nezmenis celkovy prumer kola a pneu tak pri urcity rychlosti vzdy tocis stejne otacky at mas supersiroky pneu s velky odporem nebo salamky s maly odporem. Akorat se sirokyma gumama to trva dele dosahnout ta rychlost a stoupa ti spotrebu.
Ked ma nalozene auto preco to ide pomalsie pri rovnakych otackach?Tak isto ako ked mas vacsi odpor pneu alebo fuka silny vietor oproti tebe.

Napsal: 07 bře 2008, 23:13
od Sádlo
santik píše:
Sádlo píše:
santik píše:KEd mas mensi rafik tam mas vacsiu gumu aby bol obvod kompletneho kolesa rovnaky.A tocit vyze skor pri sirsej gume lebo ma vacsi odpor.
To prvni bych pochopil, i kdyz je to uz otazka matematiky jestli snizeni profil o 10 kompenzuje zvyseni prumer rafky o 1 palce.

Ale, ze bys musel vice tocit kvuli vetsi odpor mi nedava smysl. Snad kola jsou spojeni pres prevodovku a spojku do motoru. Tocis motor o 1000 otacky za minut vice a kola otaceji o X otacky za minut vice (v pomeru dane prevodem). Kolik kola otaceji urcuje rychlost. Pokud tedy nezmenis celkovy prumer kola a pneu tak pri urcity rychlosti vzdy tocis stejne otacky at mas supersiroky pneu s velky odporem nebo salamky s maly odporem. Akorat se sirokyma gumama to trva dele dosahnout ta rychlost a stoupa ti spotrebu.
Ked ma nalozene auto preco to ide pomalsie pri rovnakych otackach?Tak isto ako ked mas vacsi odpor pneu alebo fuka silny vietor oproti tebe.
Me teda auto nejede pomaleji pri stejnych otackach. Ono to ani nedava smysl. Pri nalozene auto nebo vitr se snad zmeni prevod?

Napsal: 08 bře 2008, 00:03
od Radoš 92
Saša píše:Mě se naskytly ke koupi-195-50-15 ale v tech. průk.mám195-60-15,tak co koupit či ne?
A tak kupuješ je? Já je taky mám v merku... Taky stejný rozměr. 195/50 R15. Ale v TP není... :cry:

Napsal: 08 bře 2008, 09:15
od Saša
Pořád se nemohu rozhodnout,na těch 50kách by to bylo o centimetr níž a výška pláště nižsší. :roll:

Napsal: 08 bře 2008, 10:07
od Radoš 92
Já teď jezdím na zimních 185/55 R15. Taky úplně jiný rozměr..... A jede to. :lol: Akorát to vypadá trošku menší, jsou to hold nízkoprofiláče.