Skromný dotaz: Vlastním krátce Zafiru a dost mě překvapilo, jak rychle se v nepohodě zašpiní páté dveře, hlavně zadní sklo . Je na to nějaký lék? Mám na mysli třeba spojler(stříšku). Pomohlo by to? Má někdo se stříškou zkušenost? Díky
Taky jsem si toho všiml a dle mého je to způsobené tvarem kastle, kdy vzduch proudící těsně nad střechou se na jejím konci stáčí dolú a čím větší rychlost tím je to zas...ní větší. Stříška by tomu mohla do jisté míry pomoct, ale to už by byla spíš střecha, než stříška
P.S. soudruzi z Oplu věděli proč tam dávají ten stěrač...
Je to dano tvarem zadnich partii vozu - u takhle "useknute" zade se tvori oblast s relativnim podtlakem ktera "nasava" kapicky odletujici od pneumatik. Striska v tomhle pripade podle me nezmuze nic co by stalo za rec.
Toto se děje opravdu u každýho auta,jenže sedany a pod. mají zadní okna mimo zonu toho podtlaku a není to tolik vidět jak na kombi a jim podobným vozům
teď R Scenic 2.0 16v 103kw rv00
ex ASTRA 1.6 8v 55kw rv99 rip
AstraDTI píše:Je to dano tvarem zadnich partii vozu - u takhle "useknute" zade se tvori oblast s relativnim podtlakem ktera "nasava" kapicky odletujici od pneumatik. Striska v tomhle pripade podle me nezmuze nic co by stalo za rec.
U Zafiry je to jó vidět. Jen se mi zdá, že ty kapičky a aerosol dopadají na sklo zhora od střechy z míst kde je hrana kastle. Všiml jsem si toho včera, kdy celý den pršelo.
P.S. pouze můj postřeh.
Nijak zvlast jsem to nezkoumal, kazdopadne to spineni maj na svedomi kapky odletujici od kol v kterejch je bordel ze silnice. Za zadi se tvori dost zajimavej vir ... docela rad bych to videl v tunelu s vyznacenejma proudnicema v zavislosti na rychlosti
Aby za autem nevznikalo víření, tak jeho tvar by musel být takový, jaký je profil křídel u letadel. To znamená v zádu do špice. Na střední jsem měl předmět Aerodinamika.
Mal som Astru F caravan a len čo som prešiel cez kaluž vody, mal som kvapky na piatych dverách. Teraz mám C II hatchback a zadný stierač temer nepoužívam. Len keď idem pomaly, tak tam ostanú kvapky. Je to dané tvarom karosérie.