Stránka 1 z 2

Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 25 srp 2017, 17:49
od henry_sk
Ahojte, keďže mi po výmene RJ začalo hlásiť chybu P1555, podujal som sa vyčistiť klapku.

Po vytiahnutí ma zaujalo, že klapka nie je v pozícii úplného zatvorenia, ale je pár stupňov otvorená. Skúsil som ju opatrne zatvoriť, ale pruží a vracia sa do tejto polohy. Je to OK?

Keď som čistil klapku pre 2 rokmi, bola v rovine úplného zatvorenia.

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 25 srp 2017, 18:04
od Marťasek
Ano je to OK cca 1mm zůstává pootevřená. 8) - tedy aspoň já to tak mám

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 25 srp 2017, 18:50
od henry_sk
OK, zle som si zapamatal :oops:

Aj podľa obrázkov na nete som zistil, že je default pootvorená.

Pri hľadaní info k P1555 som našiel návod na OPCOM "reset throttle learned values" k Z18XE.
Takú funkciu v OPCOM ale nemám.

Zistil som ale upchatú mini dierku v klapke, asi z recirkulácie pár palivovej nádrže.

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 25 srp 2017, 19:09
od Marťasek
jj ta je třeba protáhnout tu malinkou dírku a pak ještě překontrolovat gumové kolínko co spojuje tyčku která vede zezadu klapky do ventilu co je přidělaný na krytu vzduchového filtru - dost často bývá to kolínko zteřelé a netěsní to - pak houpou otáčky ve volnoběhu a zlobí motor.

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 25 srp 2017, 22:10
od henry_sk
stalo by sa niečo, keby som tú dierku zväčšil, aby sa tak ľahko nezanášala?
veď je aj tak oddelená od nádrže elektrickým ventilom

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 26 srp 2017, 02:14
od Marťasek
já jí vyčistil před cca 5 lety - od té doby v pohodě. Proč do toho vrtat? Nevím, ale podle mě ta velikost má své opodstatnění.

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 26 srp 2017, 16:37
od hant
Přesně tak. Vše má svoje opodstatnění. A hlavně ta podělaná klapka je citlivá na všechno. Jakákoliv neopatrnost třeba při čištění je potrestána a nastanou potíže.

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 27 srp 2017, 00:38
od henry_sk
Po vyčistení mini dierky a aj celej klapky sa zatiaľ chyba P1555 neobjavila.

Vytiahol som takmer 2 roky odložený origo MAF snímač Bosh, ktorý mi robil problémy so studeným voľnobehom.
Vystriekal som ho poriadne sprayom na elektrické komponenty a vyskúšal.
Ide pekne :lol:

Takže som ho nechal v aute namiesto neorigo MAF MagnetiMarelli.

Spotreba mi prekvapivo klesla na priemer 7 l/100km. Predtým bola vždy mezi 8 až 9 l/100km.
Spotreba je zatiaľ priemer z mixu mesto:vidiek:diaľnica(130km/h) 1:1:3

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 27 srp 2017, 08:55
od Marťasek
No, když to vezmeme od podlahy tak za ty roky si auto zaslouží nějakou pořádnou "generálku" očistu.

Strašně moc udělá vyčistit klapku, nechat vyčistit vstřiky, podívat se na lambda sondy - jejich stav. No o katu a váze vzduchu nemluvě. Úplně pominu svíčky a filtry a vůbec základní servis.

Já po vyčištění klapky která byla fakt příšerně zanesená šel se spotřebou dolů tak o půl litru, Obrovský skok ve výkonu jsem zaznamenal po vyčištění vstřiků ultrazvukem - byly tak zanesený že to museli dělat dvakrát. To auto poté jakoby chytilo druhý dech! Časem jak se to zanáší tu ztrátu výkonu nepoznáš ale pak!

Celkově bych ale s tím že jsi šel dolů se spotřebou počkal na delší nájezd km. po 100km nemůžeš říci že to žere o litr míň. Ale i tak to je slušný.

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 27 srp 2017, 09:45
od henry_sk
Marťasek píše:nechat vyčistit vstřiky, podívat se na lambda sondy - jejich stav. No o katu a váze vzduchu nemluvě.
Ako sa čistia kat a lambda sondy ?? Ja že sa vyčistia samé, poriadnym prefúknutím na vyšších otáčkach :D

Vstreky asi moc nepomôže čistiť, chodím hlavne na LPG.

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 27 srp 2017, 10:11
od Marťasek
henry_sk píše:Ako sa čistia kat a lambda sondy ?? Ja že sa vyčistia samé, poriadnym prefúknutím na vyšších otáčkach :D

Vstreky asi moc nepomôže čistiť, chodím hlavne na LPG.
Kdo mluví o čištění katu a lambda sond - to je hloupost to se nedělá. Vyčistit vstřiky na benál - no ale startuješ na benzín a jezdíš na něj taky ne?

zde to musíš napíchnout na diagnostiku a natočit live data - podle jejich analíz pak zjistíš zda je to OK nebo je třeba výměna.

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 27 srp 2017, 10:22
od henry_sk
Marťasek píše:Kdo mluví o čištění katu a lambda sond - to je hloupost to se nedělá.
PEACE - tak mi to nejako z textu vychádzalo 8)

Ta analýza dát je jednoduchá cez OPCOM. Urobil som už veľa live data, aj grafy v exceli. Lenže neviem aké majú byť správne hodnoty. To som ale nikde nenašiel. Pomohlo by mať k rovnakému motoru referenčné live data.

Čistenie vstrekov ultrazvukom - dá sa v domácich podmienkach, alebo len servis?

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 27 srp 2017, 10:48
od Tomášek TM
Zdravím jsem tady nový a zatím se jen poohlížím - škoda že jsme o tomto foru nevěděl dříve :-(

Čištění ultrazvukem jen doporučuji - je to obrovská změna jízdních vlastností! já to nechal dělat před cca 14 dny a paráda!

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 27 srp 2017, 14:54
od COBEIN
Nevím čím a jak mi čistili přímo v autorizáku OPEL v Troppau škrticí klapku, ale auto od té doby jezdí normálně. Spíš mám jiný problém(možná otázku) Astra G-Zafira A s motorem 1.8i 16 V (92 kW) má označení typu motoru Z 18 XE né? A já jsem až teď po montáži LPG zjistil, že ta úřednice na DI mi do TP napsala X 18 XE. Tzn. že až tam zítra půjdu LPG zapsat tak na chybný zápis poukážu a budou mi to muset opravit. Nebo se snad s typem pletu?

Re: Škrtiaca klapka Z18XE

Napsal: 27 srp 2017, 22:41
od henry_sk
Z18XE bývali v Astra G a Zafira A o výkone 92kW, s elektronickou škrtiacou klapkou a plynom (fly by wire)
používal sa v r.2000-2008, nahradený Z18XER o výkone 103kW v nasledujúcich modeloch

o X18XE je málo info, iba že to bol ťažší predchodca X18XE1, obidva o výkone 85kW, okolo r.2000 nahradený motorom Z18XE