DTI - podtlak a solenoidy
DTI - podtlak a solenoidy
Ahoj,
nevite nekdo jaky podtlak ma byt spravne na EGR (tedy mezi solenoidem ktery ovlada EGR a samotnym EGR)? (Motor 2.0 DTI - X20DTH, ale stejne to bude i u 2.0DTL nebo 2.2 DTR)
U sebe jsem vypozoroval toto: po nastartovani (pri volnobehu) se tato hodnota dostane na cca -0.45 bar, drzi se tam asi 1 minutu a pak spadne na cca -0.1bar. kdyz i jenom hemne sespapnu plyn tak po tom co sundam nohu z plynu se hodnota znova dostane na cca -0.45 a tam se znova drzi cca 1kminutu a pak spadne. Kdyz pocas toho jak tam mam tech 0.45 seslapnu (staci jemne) plyn tak hodnota znova pada na -0.1 bar...
nevim jestli to je spravne chovani, mam pocit ze se mi do sani nedostava dostatek vyfukovych spalin a s tim mam u nizkych otacek trochu nizsi vykon (auto taha az tak od cca 2200). Sedel jsem v podobnym aute s tym samymo motorem a to tahalo ktrasne od cca 1500. U tohoto motoru se spaliny pouzivaji na doplneni objemu a tlaku ve valcich v nizsich otazkach tj neni tam jen kvuli emisim. ECU s timto mnozstvem spalin pocita, kdyz je jich malo, tak autu v nizkych otackach chybi vykon.
Jinak jeste jsem si vsimnul, ze ani po najezdeni cca 200 000 km, nemam zanesene sani,,, to je dalsi duvod proc si myslim ze prave ten EGR nejak zpusobuj malo vykonu v nizskych otackach a ze asi se neotevira jak ma. (kdyz tam je to -0.1 tak se ani trochu neotevre).
Vyveva dava -0.94, v systeme se drzi cca -0.85bar, solenoidy jsem skousel, funguji spravne (pomoci OPCOMU je ovladam). Vaha nova, cidlo tlaku sani nove, EGR drzi podtlak, solenoid turba zatahne to tahlo nadoraz, virivky taky funguji.
Pomohlo by mi kdyby nekde poznal jaky podlak ma kde v systeme, nebo kdyby nekdo z prahy a okoli, mel toto auto a venoval mi cca pul hodku na promereni podltaku v jeho aute (venuji domaci slivocici )
diky moc
Patrik
PatrikNet@seznam.cz
nevite nekdo jaky podtlak ma byt spravne na EGR (tedy mezi solenoidem ktery ovlada EGR a samotnym EGR)? (Motor 2.0 DTI - X20DTH, ale stejne to bude i u 2.0DTL nebo 2.2 DTR)
U sebe jsem vypozoroval toto: po nastartovani (pri volnobehu) se tato hodnota dostane na cca -0.45 bar, drzi se tam asi 1 minutu a pak spadne na cca -0.1bar. kdyz i jenom hemne sespapnu plyn tak po tom co sundam nohu z plynu se hodnota znova dostane na cca -0.45 a tam se znova drzi cca 1kminutu a pak spadne. Kdyz pocas toho jak tam mam tech 0.45 seslapnu (staci jemne) plyn tak hodnota znova pada na -0.1 bar...
nevim jestli to je spravne chovani, mam pocit ze se mi do sani nedostava dostatek vyfukovych spalin a s tim mam u nizkych otacek trochu nizsi vykon (auto taha az tak od cca 2200). Sedel jsem v podobnym aute s tym samymo motorem a to tahalo ktrasne od cca 1500. U tohoto motoru se spaliny pouzivaji na doplneni objemu a tlaku ve valcich v nizsich otazkach tj neni tam jen kvuli emisim. ECU s timto mnozstvem spalin pocita, kdyz je jich malo, tak autu v nizkych otackach chybi vykon.
Jinak jeste jsem si vsimnul, ze ani po najezdeni cca 200 000 km, nemam zanesene sani,,, to je dalsi duvod proc si myslim ze prave ten EGR nejak zpusobuj malo vykonu v nizskych otackach a ze asi se neotevira jak ma. (kdyz tam je to -0.1 tak se ani trochu neotevre).
Vyveva dava -0.94, v systeme se drzi cca -0.85bar, solenoidy jsem skousel, funguji spravne (pomoci OPCOMU je ovladam). Vaha nova, cidlo tlaku sani nove, EGR drzi podtlak, solenoid turba zatahne to tahlo nadoraz, virivky taky funguji.
Pomohlo by mi kdyby nekde poznal jaky podlak ma kde v systeme, nebo kdyby nekdo z prahy a okoli, mel toto auto a venoval mi cca pul hodku na promereni podltaku v jeho aute (venuji domaci slivocici )
diky moc
Patrik
PatrikNet@seznam.cz
- Reklama
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DTI - podtlak a solenoidy
Máš někde únik v podtlakovém systemu.je netěsný.Hadičky,trubičky,membrány,EP ventily,vše prověřit nejlépe vakuovou pumpou .
Re: DTI - podtlak a solenoidy
bohuzel unik nemam (kdyby to bylo tak jednoduche ), meril jsem to nekollik krat, kazdou vetev zvlast. podtlak v systeme drzi na tech cca 0.85, rucicka neskace, jen kdyz se hram s plynem, tak trochu poskoci na cca 0.6 kdyz se otvira EGR - naprikald kdyz sundam nohu z plynu (co je logicke, protoze v ty chvily jde podlak tam, az kym se ventil nenaplni podlakem..)
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DTI - podtlak a solenoidy
Tak to dovez k mě a uvidíš,že máš problém s těsností.Předpis výrobce je -0,7 - -0,9 za chodu motoru.
Re: DTI - podtlak a solenoidy
- hadicky i kolena mam uplne nove
- zatlacim "klobouk" na EGR, zacpu privod podtlaku, pustim klobou, krasne drzi ...ani se nehne (dokonce jsem to i meril - rucicka stala na miste ani se nedla)
- EGR pres OPCOM otevira - podtlak v systeme drzi 0.85
- virivky pres OCOM se hybou (max, min) - podtlak v systeme drzi 0.85
- obchvat turba ovladam pomoci OPCOM - - podtlak v systeme drzi 0.85
- zatlacim "klobouk" na EGR, zacpu privod podtlaku, pustim klobou, krasne drzi ...ani se nehne (dokonce jsem to i meril - rucicka stala na miste ani se nedla)
- EGR pres OPCOM otevira - podtlak v systeme drzi 0.85
- virivky pres OCOM se hybou (max, min) - podtlak v systeme drzi 0.85
- obchvat turba ovladam pomoci OPCOM - - podtlak v systeme drzi 0.85
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DTI - podtlak a solenoidy
A proč ti to padá k 0,45 a dokonce k 0,1?
Re: DTI - podtlak a solenoidy
tech 0.4 resp 0.1 je na vystupu seolenoidu smerem k EGR, ne v systemu. V celem systemu se drzi 0.85.
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DTI - podtlak a solenoidy
Po tlf jsme se už domluvili.Chápu.
Re: DTI - podtlak a solenoidy
Mám za to, že těch -0,45 je málo, při otevřeném EGRu na volnoběhu by měl solenoid dávkovat víc.
Odpoj EGR definitivně a máš to s jistotou, že to EGRem není.
Nahraď ho emulátorem.
Odpoj EGR definitivně a máš to s jistotou, že to EGRem není.
Nahraď ho emulátorem.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: DTI - podtlak a solenoidy
podle mne to je taky malo. odpojit EGR ale nejde, u tohoto motoru ECU pozna ze doslo k odpojeni (zmeni se tlak v sani, mozstvo nasavaneho vzduchu), takze se motor hodi do nouzaku...
tech 0.45 je tam je na vonobeh, kdyz i trochu stlacim plyn jde tam jen cca 0.1 co je skoro uplne zavreny EGR..
tech 0.45 je tam je na vonobeh, kdyz i trochu stlacim plyn jde tam jen cca 0.1 co je skoro uplne zavreny EGR..
Re: DTI - podtlak a solenoidy
Málo čtešpatriknet píše:...odpojit EGR ale nejde, u tohoto motoru ECU pozna ze doslo k odpojeni..
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 2&start=45
Proč myslíš, že jsem zmiňoval emulátor?
Neřešil jsi před X-lety to samé na opel club renbau?
EGRem to nebude, dělal jsem spoustu pokusů, měření, EGR nemá vliv na tlak v sání, myšlenu hodnotou MAP senzoru.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: DTI - podtlak a solenoidy
diky za link, zajmave, no tam koukam resite elektronickej EGR (ja mam ten pneumatickej).
cim by to tedy mohlo byt?
ja si stejne myslim ze to bude tim... kdyz na OPMCOME pridam EGR Offset +20 tak je to citit na vykone (zvysi se)... zmeni se i zvuk toho motoru, je takovy dunivejsi, nebo jak to pospsat
cim by to tedy mohlo byt?
ja si stejne myslim ze to bude tim... kdyz na OPMCOME pridam EGR Offset +20 tak je to citit na vykone (zvysi se)... zmeni se i zvuk toho motoru, je takovy dunivejsi, nebo jak to pospsat
Re: DTI - podtlak a solenoidy
Však říkám, málo čteš
Už jsem tomu změnil i název vlákna...
Y17DT je Pneumatický EGR, uvnitř je zmínka, že jsem to odzkoušel i na X20DTL. Tam jen potřebuju pro můj klid něco doladit, což bude max za 14 dní, dřív se k tomu motoru nedostanu.
S tím ofsetem EGRu, kde to tam je? To jsem v opcomu neviděl
Už jsem tomu změnil i název vlákna...
Y17DT je Pneumatický EGR, uvnitř je zmínka, že jsem to odzkoušel i na X20DTL. Tam jen potřebuju pro můj klid něco doladit, což bude max za 14 dní, dřív se k tomu motoru nedostanu.
S tím ofsetem EGRu, kde to tam je? To jsem v opcomu neviděl
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: DTI - podtlak a solenoidy
vim o tom ze se to da zaslepit, o tom taky uvazuju, nasel jsem na ebay nekoho kdo to nabizi, supr ze to delas taky, mas lepsi cenu a jsi tady za rohem, coz je fajn, kdyby s tim neco bylo, tak by asi nejaka podpora k tomu byla takze kdyz to budes mit, mozna to vyzkousim.
jen bych rad nejdriv vyresil ten problem s vykonem.. rad bych prisel na to cim to je..
Ty mas turbo s variabilnimi lopatkami, ja ne, u meho pokud vim, tak je v o to vetsi mire vyuzivan prave EGR aby nahradil cast objemu ve valcech v nizkych otackach, aby vznikl dostatecny tlak.
OPCOM: kdyz se s pojis s motorem, tak v sekci "programming", nasledne "special functions".
jen bych rad nejdriv vyresil ten problem s vykonem.. rad bych prisel na to cim to je..
Ty mas turbo s variabilnimi lopatkami, ja ne, u meho pokud vim, tak je v o to vetsi mire vyuzivan prave EGR aby nahradil cast objemu ve valcech v nizkych otackach, aby vznikl dostatecny tlak.
OPCOM: kdyz se s pojis s motorem, tak v sekci "programming", nasledne "special functions".
Re: DTI - podtlak a solenoidy
S tím tlakem se mi to až tak nezdá, ale ověřím. Když šlápneš na plyn, tak EGR musí být zavřený, takže bych vyzkoušel ho odpojit, zaslepit podtlak, držet motor cca na 1800 otáčkách a vyzkoušet zrychlení. Jednotka by měla zareagovat až při brždění motorem a přijít na to, že EGR nefunguje.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor