Zafira X18XE1 nejde na benzin (LPG ok)
Napsal: 23 srp 2013, 02:15
Ahoj, mám Opel Zafira r99 1.8 16V 85kW X18XE1 + LPG STAG 300 + Flaslube. Posnažím sa vysvetliť sled udalostí môjho auta
- motor strácal výkon, bol problém sa rozbehnúť do kopca, po pridaní plynu sa dusil a po chvíli sa rozbehol (na LPG vôbec nechcel motor ísť) [1-Faultcodes_ log]
- kontrola rozvodov: OK
- sviečka na 3 valci od nejakého sajrajtu (neviem čo to bolo), po vymene sviečky test 5km a celkom ok [2-Faultcodes_ log]
- potom som spravil 200km (navrat domov), počas jazdy 1x problém s rozbiehaním auta do kopca [3-Faultcodes_ log]
- auto na ďalší deň stále s menšími problémami pri rozbiehaní (benzín aj LPG)
- meranie kompresií (17.5; 17.8; 18.3; 9.5), po naliatí trochu oleja do 4. valca sa kompresný tlak postupne zvyšoval (až na 15 po 4tom meraní)
- do 4. valca som nalial Konkor (cca 12ml) a nechal pôsobiť 5 dní (čítal som, že to môže zabrať na zalepené krúžky) Už na druhý deň bol piest 4. valca takmer čistý
- potom som bez relé čerpadla párkrát pretočil motor + nové sviečky Bosch Super+9 (Pri vyberaní relé čerpadla som si pomáhal šrobovakom (mal som zlomenu ruku a zrejme som mohol skratnúť nejaké kontakty relé, myslel som si, že nie sú pod napätím, keď je vypnuté zapaľovanie).
- skúšobná jazda a auto po chvíli začalo strácať ťah na benzín(až zastalo, po naštartovaní chvíľu išlo, potom zase zastávalo) [4-Faultcodes_ log]
- ďalší deň som už nenaštartoval na benzín
- vymenil som zapaľovaciu lištu (Delphi), pretože na izolácii bola stopa po prerazení VN na blok
- stále sa nedarí štartovať na benzín (resp. aj keď sa podarí tak sa veľmi trasie a po chvíli zdochne) [5-Faultcodes_ log]
- na LPG sa dá naštartovať a auto ide zdá sa normálne na LPG
- vymenil som olej+filter (kvôli konkoru)
- kontroloval som relé benzínového čerpadla a zmeral napätie na relé po zapnutí kľúčika do prvej polohy (cca 12V) a skúsil štartovať (stále to isté, nechce štartovať a keď sa podarí, tak sa veľmi trasie a po chvíli zdochne, po pridaní sa dusí, ak sa náhodou podarí dostať do vyšších otáčok, tak beží pravidelnejšie) [6-Faultcodes_ log]
- vymenil som benzínový filter (auto sa podarilo naštartovať na benzín až po cca 5km jazde na LPG, potom jazda na benzín 15km ok (ale o trochu slabší ťah ako na LPG), pár štartov na benzín ok, potom už zase nič). Po zapnutí kľúčika do prvej polohy počuť chvíľku čerpadlo. [opcom engine bez chyby, iba 00021 - Pushing Blower Motor, Malfunction]
Filter (benz.) som vymenil na druhýkrát, prvý nepasoval Takže som dal naspäť starý a spravil na LPG 7km. Pri teda druhom odpojovaní filtra z hadičiek netiekol žiadny benzín (pri prvom odpojovaní pred tou 7km jazdou tiekol).
Napadá ma akurát nejaký problém s benz. čerpadlom, nečistoty v nádrži, prípadne ešte niečo so vstrekovačmi. Chystám sa testnúť nejak tlak čerpadla.
Prosím máte nejaký nápad čo ešte otestovať?
Ďakujem vopred.
- motor strácal výkon, bol problém sa rozbehnúť do kopca, po pridaní plynu sa dusil a po chvíli sa rozbehol (na LPG vôbec nechcel motor ísť) [1-Faultcodes_ log]
- kontrola rozvodov: OK
- sviečka na 3 valci od nejakého sajrajtu (neviem čo to bolo), po vymene sviečky test 5km a celkom ok [2-Faultcodes_ log]
- potom som spravil 200km (navrat domov), počas jazdy 1x problém s rozbiehaním auta do kopca [3-Faultcodes_ log]
- auto na ďalší deň stále s menšími problémami pri rozbiehaní (benzín aj LPG)
- meranie kompresií (17.5; 17.8; 18.3; 9.5), po naliatí trochu oleja do 4. valca sa kompresný tlak postupne zvyšoval (až na 15 po 4tom meraní)
- do 4. valca som nalial Konkor (cca 12ml) a nechal pôsobiť 5 dní (čítal som, že to môže zabrať na zalepené krúžky) Už na druhý deň bol piest 4. valca takmer čistý
- potom som bez relé čerpadla párkrát pretočil motor + nové sviečky Bosch Super+9 (Pri vyberaní relé čerpadla som si pomáhal šrobovakom (mal som zlomenu ruku a zrejme som mohol skratnúť nejaké kontakty relé, myslel som si, že nie sú pod napätím, keď je vypnuté zapaľovanie).
- skúšobná jazda a auto po chvíli začalo strácať ťah na benzín(až zastalo, po naštartovaní chvíľu išlo, potom zase zastávalo) [4-Faultcodes_ log]
- ďalší deň som už nenaštartoval na benzín
- vymenil som zapaľovaciu lištu (Delphi), pretože na izolácii bola stopa po prerazení VN na blok
- stále sa nedarí štartovať na benzín (resp. aj keď sa podarí tak sa veľmi trasie a po chvíli zdochne) [5-Faultcodes_ log]
- na LPG sa dá naštartovať a auto ide zdá sa normálne na LPG
- vymenil som olej+filter (kvôli konkoru)
- kontroloval som relé benzínového čerpadla a zmeral napätie na relé po zapnutí kľúčika do prvej polohy (cca 12V) a skúsil štartovať (stále to isté, nechce štartovať a keď sa podarí, tak sa veľmi trasie a po chvíli zdochne, po pridaní sa dusí, ak sa náhodou podarí dostať do vyšších otáčok, tak beží pravidelnejšie) [6-Faultcodes_ log]
- vymenil som benzínový filter (auto sa podarilo naštartovať na benzín až po cca 5km jazde na LPG, potom jazda na benzín 15km ok (ale o trochu slabší ťah ako na LPG), pár štartov na benzín ok, potom už zase nič). Po zapnutí kľúčika do prvej polohy počuť chvíľku čerpadlo. [opcom engine bez chyby, iba 00021 - Pushing Blower Motor, Malfunction]
Filter (benz.) som vymenil na druhýkrát, prvý nepasoval Takže som dal naspäť starý a spravil na LPG 7km. Pri teda druhom odpojovaní filtra z hadičiek netiekol žiadny benzín (pri prvom odpojovaní pred tou 7km jazdou tiekol).
Napadá ma akurát nejaký problém s benz. čerpadlom, nečistoty v nádrži, prípadne ešte niečo so vstrekovačmi. Chystám sa testnúť nejak tlak čerpadla.
Prosím máte nejaký nápad čo ešte otestovať?
Ďakujem vopred.