Stránka 1 z 1
Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 09 srp 2012, 08:39
od jany.opel
Ako spravne startovat Z19DT diesel ?
Startujem:
1. zapnem kluc a po zhasnuti zhavenia hned tocim, to zhavenie je cca 1 sec.
2. zdasa mi, ze chyta neskor, musim dlhsie tocit (aj 4-5 sec.), pripadne prvy start kratky nic a druhy na prvu supu chyti - teda start za studena, ked stoji cca 1 den.
Netreba nieco pockat na cerpadla aby dotlacili naftu alebo take nieco ?
Na BMW 318TDS mi to aj teraz vlete zhavi 5 -6 sec. a chyta na prvy sup (do 1 sec.).
Jany
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 09 srp 2012, 10:20
od adam09
podle mě ti padá nafta
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 09 srp 2012, 12:48
od Marťasek
No nevím opravte mě ale dízl nemá pomocné čerpadlo v nádrži. Vše si bere přímo vstřikovací čerpadlo.
Jinak kontrola:
hadiček (zteření, orosení od nafty)
palivového filtru - dotažení - popř výměna za nový - nevím jak to je u tohohle mot. ale u 1,7 byl na spodu filtru takový odkalovací šroub - dotáhnout
odvzdušňovací šroubky na čerpadle dotáhnout popř. nové podložky
žhavící svíčky - dát nové stejné + kontrola kabeláže neuškodí. (to že ti zhasne kontrolka žhavení neznamená že žhavící svíčky přestali žhavit. jedou ještě pár minut za chodu motoru)
přepadové hadičky -těsnost a průchodnost
No a třeba i tlaky válců?
Jinak dát těsně před čerpadlo (mezi čerpadlo a filtr) tohle:
Stojí to kolem 500kč (jen dej pozor na směr proudění nafty)
Dá se samozřejmě sehnat i levněji
https://www.google.cz/search?q=Bal%C3%B ... =firefox-a
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 09 srp 2012, 13:03
od Salám
A když zkusíš počkat až zhasnou kontrolky, tak to startuje v pohodě?
Ono jako startovat 1s po otočení klíčku je dle mě dost brzo a není se čemu divit.
A ještě jedna technická - Z19DT se dávala i do G? Bych řek, že už to je H ne?
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 09 srp 2012, 13:47
od adam09
některý auta (naftová) čerpadlo v nádrži také mají
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 09 srp 2012, 18:50
od Marťasek
určitě je to Hčko Gčka měli jen 1.7 (X17DTL a Y17TD)
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 09 srp 2012, 19:43
od mirda2908
chtel bych videt cloveka ktery bude v -25stupnu pumpovat pumpicku.Mozna na obcasne dodlaceni je to dobre ale na kazdodenni delani to bych se stoho posral,To radeji po zhasnuti zhaveni pockat jeste 5vterin a pak nastartovat.Stejne po zhasnuti kontrolky jeste zhavi cca 15 vterin
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 09 srp 2012, 19:47
od adam09
žhavení nemá nic společného s pumpičkou ... to je všem doufám jasné
když někomu padá nafta tak žhavení ani 5x nepomůže
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 09 srp 2012, 19:55
od mirda2908
to vim ze to spolecneho nic nema
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 11 srp 2012, 13:49
od Marťasek
mirda2908 píše:chtel bych videt cloveka ktery bude v -25stupnu pumpovat pumpicku
Ale mirdo to není o pumpičce ale o tom zpětném ventilu co je vevnitř. Nic se nepumpuje! Slouží tpo pouze jako zpětný ventil
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 11 srp 2012, 23:03
od RomanK
Z19DTx mají podávací palivové čerpadlo, které běží několik sekund po otočení klíče a natlačí naftu až ke vstřiku. Navíc tyto motory netrpí na zavzdušňování, protože mají úplně jiný systém vstřikování než staré 2.0 (X,Y20DTl,H) a 2.2 (Y20DTR,H) a to common rail. Aplikace řešení závad z dvoulitrů a dvadvojek = zbytečné mrhání časem a vyhazování peněz. Je to jako radit majiteli Z18XE aby vyměnil zapalovací kabely a zkontroloval palec rozdělovače když mu auto nechce nastartovat.
Při startování tohoto motoru je dobré počkat až zhasnou všechny kontrolky a zastaví se podávací čerpadlo v nádrži. Common rail potřebuje starter a baterii v dobré kondici a i nízké startovací otáčky můžou prodloužit dobu startování než motor chytí. Třeba 230 je málo, 250-270 je dostatečných, ale zažil jsem i startery co točily motorem okolo 300 ot/min. díky kvalitní baterii.
Re: Z19DT diesel - Ako startovat
Napsal: 13 zář 2012, 06:33
od MAX - CZ
Jo presne tak jak pise RomanK. Podminkou dobreho startu je mit vporadku baterii a starter. No a taky mit vymenene a ciste filtry ( palivovy a vzduchovy).
V nicem jinem problem neni.