Stránka 1 z 1
tempomat VS pedal plynu
Napsal: 10 kvě 2011, 22:19
od aeon
zdravim,chci se zeptat jestli stim mate taky skusenost,mam zafiru 2001 1,8 16V 92kW,jelikoz pouzivam dost casto tempomat vypozoroval sem ze ma odost vetsi vykon nez kdyz seslapnu pedal na podlahu,,,,,tahne to odost lip.......cim to je ?????diky za info.....aeon
Re: tempomat VS pedal plynu
Napsal: 10 kvě 2011, 22:25
od Majesty
To je jenom zdání... Tempomat klame, protože se neustále snaží co nejrychleji dosáhnout nastavené rychlosti za všech podmínek, a využívá k tomu maximum z motoru. Zkus vždy a všude stát na plynu až na podlahu a uvidíš.... Je to o tom, že nohou neustále podvědomě přizpůsobuješ polohu pedálu okolním podmínkám, křižovatka, jedoucí auto a podobně, proto se zdá, že to hůř táhne. Do zatáčky ubereš, z křižovatky jedeš na půl plynu, protože bude další... tempomatu je všechno jedno a valí pořád. Tempomat bez ohledu na okolní podmínky zkrátka přidá na plno a co nejrychleji dosáhne maxima.
Re: tempomat VS pedal plynu
Napsal: 10 kvě 2011, 22:28
od HerryCZ
Mno nevim, ale ja nic takoveho nepozoruju. Jen vim, ze s tempomatem mam nizsi spotrebu a to ne diky tempomatu, ten ma sam o sobe spotrebu vetsi, ale hlavne proto, ze udrzuji konstantni rychlost. Ale u vykonu nevim. Pruser byvaji kopce, ze tempomat tlaci motor o dost pozdeji a trva mu to nez to rozdycha.
Re: tempomat VS pedal plynu
Napsal: 10 kvě 2011, 22:41
od Manos
dá se namontovat tempomat do astra g coupe 1.8 85 kw r.v. 2000 ?
edit - už to čtu
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... t=tempomat
Re: tempomat VS pedal plynu
Napsal: 10 kvě 2011, 22:43
od Radoš 92
Já bych souhlasil s Majestym, protože přesně tohle znám. Tempomat, když drříš +, tak to je jako bys dal pedál až na podlahu. Ale zároveň souhlasím s HerrymCZ, protže tím že udržuje určité otáčky tak šetří palivo.
Re: tempomat VS pedal plynu
Napsal: 10 kvě 2011, 22:56
od Majesty
Po dálnici nebo podobném úseku silnice je dobrý právě kvůli konstatnímu udržování rychlosti a tím otáček. I když na naší kopcovité D1 musí spíš pořád tlačit na maximum, aby udržel rychlost. Třeba u náklaďáku, hlavně Volvo, je tempomat propojený s celým systémem vozu a dávkuje podle podmínek, velmi pozvolna a nesnaží se hned dosáhnout nastavené rychlosti. Proto taky u Volva s převodovkou I-Shift (úplný automat) a tempomatem dosáhnete nižží spotřebu, než třeba s manuálem nebo jízdě bez tempomatu. Prostě vymakaná věc....
Re: tempomat VS pedal plynu
Napsal: 08 čer 2011, 14:47
od zdenekp
Minulou sobotu jsem si dal záležet a cestou do zoo Olomouc jsem prověřil zdejší postřehy na té mé plečce. Je to zafira 1.8i16V 92kW z r. 2003.
U mě se tempomat chová tak nějak jako 2/3 plynu, tzn. když auto zrychluje tempomatem a přitom dám plyn na podlahu (pro kolegy z SK "tehla na pedál"
), začne to zrychlovat citelně víc než se samotným tempomatem. Zrychlování držením "+" u mě zdaleka nezpůsobuje takovou akceleraci jako plyn na podlaze.
Otázka tedy zní zda se dá chování tempomatu ještě nějak nastavit na ŘJ...?
Z.
Re: tempomat VS pedal plynu
Napsal: 08 čer 2011, 15:06
od RomanK
zdenekp píše:...tázka tedy zní zda se dá chování tempomatu ještě nějak nastavit na ŘJ...?
Ne