Tak napíšu k tomu co zatím vím
, přestavba je pěkná věc, ale cena E85 je nízká právě proto, že stát na toto palivo !ještě ! neuvalil spotřební daň a to z důvodu jeho propagace dle ekologických smluv s EU
Ano k rozpouštění, vazbě vody, korozím, atd. opravdu dochází, avšak lidé zaměňují ethanol s methanolem
, Methanol je vyník těchto deklarovaných neduhů v závislosti na provoz běžných N91-98 motorů
Vyžší spotřeba + horší starty, tak to je právě důvod k přestavbě, lépe řečeno nic jiného ta přestavba neumí. Předřadí se pouze ŘJ (která zajistí správné dávkování paliva dle hoření) a max. se vymění svíčky, které mají rychlejší jiskru, někdo psal, že v origo kárách na E85 je i předehřívání, asi ANO, ALE to se bavíme o vozech severské výroby, které nejsou primárně určeny pro provoz ve střední evropě.
Takže když to shrnu z mého pohledu člověka kterej na to jezdí už dost dlouho (cca. 4T km) a info které jsem už dodal i od třetích stran, tak
1. přestavba je sázka do loterie, až si nechá přestavit auto dost lidí, nebo proběhne datum na smlouvě s EU, tak nám ti naši panáci tu E85 zdraží tak, že možná ještě budeme rádi tankovat N95 (což ten co si nechal udělat přestavbu nebude moct, jelikož zase bude mít na natural vyžší spotřebu
)
2. koroze, rotpouštění hadiček, atd. se nebojím, jelokož je to hovadina a další z fám šířených jen konglomerátem Schell, OMV, atd. (nebo jste snad viděli na těchto pumpách E85 ???) a nebo si vážně myslíte, že auto, který může tankovat jak N95 tak E85 má jiný supr hadičky z nějakýho vesmírnýho programu a přitom jeho cena je srovnatelná +- se standartním naturálovým vozem ?
3. pokud už bych chtěl uvažovat o nějaké přestavbě, tak jediná logická varianta je LPG, nicméně přestavba na 1.6 16V je v řádech 20ti tisíc a to se do cca 10-13 let starého vozu opravdu asi nevyplatí.
A nakonec, nyní tankuju jak chci a potřebuju a pokud naberu 50/50 nádrž, tak úspora je opravdu cca. 200-250 kaček na nádrž (samozřejmě štourálkové namítnou že to má větší spotřebu a budou mít pravdu), ale já mám za nižší cenu větší kroťák a ve finále i čistší provoz, jelikož emise a zanášení motoru je nižší