Stránka 1 z 2

Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 04 lis 2009, 13:40
od Bourak
Mám problém s 2.2 DTI Zafirou. Nestartuje mi ráno, když je vychladlá.
Už mi vyměnili gumičky u vstřiků, ale tam problém nebyl. Zároveň mi mizí voda c chladiče (ale zhruba litr za 300 km!!).
Před půl rokem se mi objevil bordel v chladicí kapalině - barva jako rez, ale je to sraženina. Celý jsem to vyčistil a naplnil antifreezem a teď se to objevilo znova.
Máte někdo tucha co s tím? Nerad bych vyhazoval spoustu peněz za hlavu, pokud to tím nebude.
Předem díky

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 04 lis 2009, 17:19
od hejpic
Měl jsem stejnej problém u stejnýho auta, nové těsnění pod vstřikama to ale vyřešilo, měnili mi ještě nějaký gumový hadičky.

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 06 lis 2009, 21:08
od hanysek75
žhavení jede?

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 19 pro 2009, 20:26
od serfa
Ahoj taky Mě potrapila maje záfa. po klesnutí teplot pod -1° C , nastartovaní se povedlo až na 3-4 pokus, tak to začalo, vyměnil jsem žhaviče (přeměření mě moc nenadchlo ) zainvestoval jsem do novych bohužel rano to same takže serv. opel napichnutí na diagnostiku a zavada byla na světě .vadna ŘJ - žhavení+ rele odpojení teploty suma cca- 3300, kč, to zas byla pecka pro moji , vanoce na krku :cry: tak jsem ji nechal stat na mrazu 2 dny - 15°c, tedy pochopitelně auto :lol: po 2 dnech škrt hned na porve tak doufam že to tak zustane.... :) 8)

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 22 pro 2009, 21:52
od P.D.
Řekl bych těsnění pod hlavou,nebo prasklá či křivá hlava.

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 14 úno 2010, 23:08
od Bourak
Díky chlapi za tipy.
Žhavení je OK, před půl rokem jsem měnil i žhaviče.
Zatím nikdo nepřišel na to, čím to může být.
Objevil se nový problém: nějaký čas - asi 2 měsíce se vůbec neztratila žádná chladicí kapalina. Ale pak najednou během 2 dnů asi 3 litry. To už se objevilo předtím, ale nějak se mi zdálo, že když povolím víčko na expansce, tak je to lepší. I to líp startuje.
Když totiž utahnu to víčko úplně, tak to hodně tlakuje (ale hůř startuje).
Zdalo se, že by to mohlo být prasklou hlavou, a že by ta chladicí kapalina tlakovala přes noc do vstřiků, ale 3 litry za dva dny je nesmysl. To by to už snad ani nejelo...
Jeden další problém je, že hodně kolísá teplota, zvlášť, když začnu topit to v podstatě nepřesáhne 75°C. Nevím, jestli to s tím může souviset.

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 02 pro 2010, 07:19
od Martin.S
Mám stejný problém taky mi ráno nestartuje mam 2.2 DTI tak sem vyměnil žhavičky a nic před výměnou to startovalo sice mizerně ale startovalo výměně nic jako když to nežhaví vůbec nevíte kde to má nějaké pojistky na žhavení popřípadě relé a teplotní čidlo ? Jo a to sem je ještě nemohl vytočit a 4 se zalomila no vopruz celej víkend v háji ale vyměnil sem je ale bohužel setejně nestartuje. Díky za radu :D

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 02 pro 2010, 07:58
od Alzafir
Nefunkční žhavení zjistíš rozsvícenou kontrolkou ( žlutá- chyba elektroniky) po nastartování motoru. K tomu ale nedojde, takže popiš bližší příznaky.
Jak dlouho točí startér motorem ( předpokládám do zblbnutí a ono pořád nic) zkontroluj, co se line z výfuku. Jestli nic a auto ani neškytne, je to zavzdušněné. Kolem 120tkm odcházejí těsnění pod třískama. Pak je tu filtr paliva, což je óda na těsnění, a přepady.
Když bude žhavení v pytli, měl by motor alespoň poškytávat. Prostě vypozoruj, jestli ti jde do motoru nafta. A protože žhavení máš vyměněné, tak nejspíš vzduch. Anebo špatná komprese, málo dotažený žhavič, to už se taky někde psalo. Tak výzkumu zdar a napiš jak jsi dopadl 8)
Pojistky máš pod kapotou, když stojíš před autem, tak vpravo , zhruba na úrovni stěrače. Černý kryt.

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 02 pro 2010, 18:46
od Martin.S
Kontrolka normálně zhasíná to že starter točí do zblbnutí je pravda ale slibuje že chytí a je cítit nespálená nafta a hlavně teplí nebo i trochu vlažný to chytí na otočení takže naftu sem vyloučil

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 02 pro 2010, 20:21
od frenkiecz
Kdysi mi to dělalo u Nisana-jak byla teplota pod -12',tak něco zamrzlo a jen to vyjelo naftu z trubek a pak K.O.Dokud se neoteplilo o stupeň či dva.Nevyřešil jsem to,auto šlo z baráku. :lol:

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 02 pro 2010, 20:25
od Alzafir
No jestliže se nerozsvěcuje kontrolka chyby motoru, tak by ve žhavení problém být neměl. Napadá mě čidlo teploty motoru, jestli nedává nesmysly a ono to potom nežhaví. Zkus někoho s diagnostikou a mrknout na to. Anebo zájezd ke mně :lol:

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 03 pro 2010, 12:47
od csala
Ak odpojis konektor cidla teploty chladiacej zmesi, tak takto nasimulujes pre riadiacu jednotku teplotu chladiacej zmesi (motora) na -20°C. Riadiaca jednotka si nastavi patricny predvstrek, maximalnu startovaciu davku a dlho zhavi. Po zapnuti kluca zapalovania pockaj cca 10 sekund (necakaj na zhasnutie kontrolky zhavenia) a startuj. Musi to naskocit :wink:
Konektor cidla teploty chladiacej zmesi je na telese termostatu, je plastovy, dvojpinovy, nepomyl si ho s cidlom teploty pre teplomer na pristrojovke, ktory je len jednopinovy, klasicky faston a je v jeho besprostrednej blizkosti.

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 03 pro 2010, 17:12
od Alzafir
Při tomhle oblafnutí jednotky se roztočí ventilátor chladiče a zobrazí se chyba chladícího okruhu. Ale na vyzkoušení to jde.

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 03 pro 2010, 19:52
od Martin.S
Dneska sem zjistil že to nežhaví a to tak že sem sundal fajfku ze svíčky na motoru a dal sem ji na jinou co mi zbyla po výměně a dal ji na kosrtu a zažhavil a ono nic a kontrolka maká tak jako dřív chvíli svítí a pak normálně zhasne

Re: Nestartuje 2.2 DTI

Napsal: 04 pro 2010, 13:05
od x.luciferka
mam stejnej problem...
toci toci zhavi ale chytne jen kdyz pridam alespon pul plynu..
zhavice by mely byt novy, kdyz to chvilku vrci tak pak kdyz zdechnu tak naskoci okamzite..
nemuze se neco pos... tim startovani se selapnutym plynem?