pokial viem tak ucinnost motora je niekde na urovni 30%csala píše:Ako rýchlo sa motor zohreje, záleží samozrejme aj od zaťaženia motora.
Pri jazde po rovine a ustálenej rýchlosti napríklad 80km/hod auto si vystačí aj s menej ako 20kW výkonu. Možno že len 10kW.
Pri účinnosti motora 60% sa v takom prípade do kabíny dostane len 1 kW tepelného výkonu a to nie je veľa.
Len pre zaujímavosť, ak chceme v lete interiér auta schladiť o 20°C (napríklad zo 40°C na 20°C), tak zapneme klimakompresor. Ten má výkon 7,5kW a tiež mu to nejaký čas trvá, kým interiér vychladí.
neviem ako tie kW pocitas ale asi takto: ak na pohyb 80tkou potrebujes 15kW a to je len 30% z toho co mozes teoreticky z nafty dostat.. motor produkuje vyrazne viac ako 1kW odpadoveho tepla, inak by si interier nikdy nevykuril, neviem aky vykon ma radiator kurenia, ale napr bufik ma min 2kW takze kurenie ma nepomerne viac...
a klima - nejde o to aky vykon/prikon ma kompresor ale kolko energie vie preniest