divnej zvuk z motoru
- Reklama
Ten ventil mi taky cvaká, ale to není ono, to mě netrápí. To cvakání, o kterým jsem psal, je daleko hlasitější.manli2 píše:http://ukazto.com/?img=HPIM4335-5fq1.jpg odpoj tohle... to umí taky krásně cvakat a uvídíš...
Astra Caravan 1.6 16V Z16XE
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
99procent po ohřátí se malinko roztahne hl.řemenice a malinkatým kousíčkem škrtá o kryt rozvodů,který už nikdy nedáš do té původní polohy,kde byl.kimi píše:Tak problém je částečně, nebo spíš dočasně známej...měl jsem auto u asi už třetího mechanika a ten přišel na to, že ten pazvuk jde skutečně od rozvodů Nicméně i on shledal, že jsou opravdu vyměněný a tvářej se naprosto v pořádku, včetně řemenu i kladek...jedinej problém teda je ten hnusnej "cvakavej zvuk", kterej prý jde od tý hlavní řemenice když se rozvody točej a auto je ohřátý... Řemen i řemenicí prosřtíkl nějakým olejem a auto je naprosto zticha.... ...jenže jde o to na jak dlouho ..a teDˇbabo raď. Rozvody jsou po druhý během nějakých 8000km měněný, údajně zcela v pořádku a nepoškozený...akorát vydávaj pazvuky - což mi dost štve, páč i sám pán mechanik se divil, jakej to dělá brajgl - je to slyšitelný v pohodě na 20m od auta!!!(ten zvuk myslim)...ale že by se něco stalo strach mít prej nemusím,,, páč je všechno v pořádku...tak jsem z toho volakýsi změtěný
Ať ten tvůj kámoš mechanik za tepla rychle sundá hl. řemenici a přes nějaký podložky stahne jen rozv.kolo ke klice a natočí motor.Nic se nestane /řemen vedou ještě kladky a vod. pumpa/.Bude-li ticho,tak prohlídněte hl.řemenici zezadu a bude tam skoro neviditelná hranka oleštěná o plast.kryt rozvodů.Lehce stahneš rozbruškou a je ticho.
Už mnohokrát jsem tento problém řešil.Dnes jdu skoro na jisto.
mě to taky cvaka a je to nekterej z pistu kdyz je nahore
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
vime... ale nerikam ze mi cvaka o hlavu... btw byl jsem v oplu a tam mi rekl ze tohle je docela casta zavda na 14 a 16 motorech a ze se s tim da jezdit bez problemu, ze to tam nekdo ma a uz 5 let vpohode, lukasso si to taky poslechnul a tvrdi to same
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258
Mě to cvaká taky při teplým motoru, při studeným ne. Ale jak jsem poslouchal, tak od rozvodů to nejde, jakobych to slyšel nejvíc z místa před škrtící klapkou. Je pravda, že mi to žere olej, ale po poslední výměně (nějaký Valvoline 5W-40) jakoby to olej nežralo až teď najednou jsem zjistil, že je měrka suchá, tak se tam vešel litr. Ale cvaká to dál. Ještě jsem nedávno měnil baterii, nemá to nějakou souvislost?denny píše:99procent po ohřátí se malinko roztahne hl.řemenice a malinkatým kousíčkem škrtá o kryt rozvodů,který už nikdy nedáš do té původní polohy,kde byl.
Ať ten tvůj kámoš mechanik za tepla rychle sundá hl. řemenici a přes nějaký podložky stahne jen rozv.kolo ke klice a natočí motor.Nic se nestane /řemen vedou ještě kladky a vod. pumpa/.Bude-li ticho,tak prohlídněte hl.řemenici zezadu a bude tam skoro neviditelná hranka oleštěná o plast.kryt rozvodů.Lehce stahneš rozbruškou a je ticho.
Už mnohokrát jsem tento problém řešil.Dnes jdu skoro na jisto.
Astra Caravan 1.6 16V Z16XE
Chlapy, když jsem naposled dolejval olej, trošku jsem to přepísk. A jak jsem to tam hrknul, něco mi přeteklo vrchem, hladina na měrce je ok. Teďka se ozívá z motoru takový pískání. Mohlo to natýct někam, kde to vadí. Jednou už se mi to stalo, ale ten pazvuk se začal ozývat až teď. Nesetkal jste se s tím někdo? Dík.
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Spíš máš některý se závěsů vačkových hřídelů volnější,ale s tím najedeš i 100000 bez mrknutí.Phrz píše:vime... ale nerikam ze mi cvaka o hlavu... btw byl jsem v oplu a tam mi rekl ze tohle je docela casta zavda na 14 a 16 motorech a ze se s tim da jezdit bez problemu, ze to tam nekdo ma a uz 5 let vpohode, lukasso si to taky poslechnul a tvrdi to same
Ale v tomto topicu kolega už na začátku docela jasně popsal závadu,která ho trápí brzy po výměně rozvodů.Proto si myslím,že to je ta hl. řemenice o kryt po zahřátí.Už jsem to fakt řešil snad 50x a vždy po výměně rozvodů.
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Tobě kolego asi cvakají hydrostavy a taky budeš mít máznutý nějaký závěs vačky,protože když jezdíš až nasucho,tak ti sice kontrolka neblikne ,ale vršek motoru už skoro nemaže a vše se vydírá.Milouš píše:Mě to cvaká taky při teplým motoru, při studeným ne. Ale jak jsem poslouchal, tak od rozvodů to nejde, jakobych to slyšel nejvíc z místa před škrtící klapkou. Je pravda, že mi to žere olej, ale po poslední výměně (nějaký Valvoline 5W-40) jakoby to olej nežralo až teď najednou jsem zjistil, že je měrka suchá, tak se tam vešel litr. Ale cvaká to dál. Ještě jsem nedávno měnil baterii, nemá to nějakou souvislost?denny píše:99procent po ohřátí se malinko roztahne hl.řemenice a malinkatým kousíčkem škrtá o kryt rozvodů,který už nikdy nedáš do té původní polohy,kde byl.
Ať ten tvůj kámoš mechanik za tepla rychle sundá hl. řemenici a přes nějaký podložky stahne jen rozv.kolo ke klice a natočí motor.Nic se nestane /řemen vedou ještě kladky a vod. pumpa/.Bude-li ticho,tak prohlídněte hl.řemenici zezadu a bude tam skoro neviditelná hranka oleštěná o plast.kryt rozvodů.Lehce stahneš rozbruškou a je ticho.
Už mnohokrát jsem tento problém řešil.Dnes jdu skoro na jisto.
Když ale sundám víčko na dolévání oleje, tak vidím, jak se tam točí jedna vačka. Tak bych taky předpokládal, že to cvakání odkrytím víčka výrazně zesílí, kdyby to mělo být něčím, co je v prostoru pod víčkem. Ale ono ne, z tý díry to cvakání není slyšet. Nebo ty hydrostavy jsou zase kus někde jinde? Já nevím, kde jsou, myslel jsem hned u vaček. A co vstřiky, ty nemůžou cvakat? Nebo nějakej krokovej motorek u škrtící klapky? Někde tam je to cvakání nejvíc slyšet. Díky denny!!denny píše: Tobě kolego asi cvakají hydrostavy a taky budeš mít máznutý nějaký závěs vačky,protože když jezdíš až nasucho,tak ti sice kontrolka neblikne ,ale vršek motoru už skoro nemaže a vše se vydírá.
Astra Caravan 1.6 16V Z16XE
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
to milouš: To,že otevřeš víčko nemá vliv na sílu klepání.Těžko se mi takto radí,zvuky hledám stetoskopem.Myslím ale fakt ty hydrostavy.
Tady jsem ti našel něco o nich.Je to jen angl.
http://www.luk-as.de/content.luk_as.de/ ... 211_aa.jsp
Tady jsem ti našel něco o nich.Je to jen angl.
http://www.luk-as.de/content.luk_as.de/ ... 211_aa.jsp
No tak stejně, když vidím vačku, tak ty hydrostavy jsou hned u vaček. Takže při otevření víčka by ten zvuk musel zesílit, nebo ne? Nemyslím, že by zesílilo vlastní cvakání, ale jen ten zvuk skrz ten otvor po víčku, prostě by to bylo jen líp slyšet. Ještě jsem to včera zkoušel poslouchat a opravdu nejvíc to je slyšet, když mám ucho 15 cm nad EGR ventilem a směr ke škrtící klapce nebo před ní. Opakuji, jen u teplého motoru, u studeného je to možná taky slyšet, ale určitě méně.denny píše:to milouš: To,že otevřeš víčko nemá vliv na sílu klepání.Těžko se mi takto radí,zvuky hledám stetoskopem.Myslím ale fakt ty hydrostavy.
Astra Caravan 1.6 16V Z16XE
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Nebo je to ten závěs vačky,taky jsem to tu psal.Prostě stetoscop a hledat a NAJÍT.Milouš píše:No tak stejně, když vidím vačku, tak ty hydrostavy jsou hned u vaček. Takže při otevření víčka by ten zvuk musel zesílit, nebo ne? Nemyslím, že by zesílilo vlastní cvakání, ale jen ten zvuk skrz ten otvor po víčku, prostě by to bylo jen líp slyšet. Ještě jsem to včera zkoušel poslouchat a opravdu nejvíc to je slyšet, když mám ucho 15 cm nad EGR ventilem a směr ke škrtící klapce nebo před ní. Opakuji, jen u teplého motoru, u studeného je to možná taky slyšet, ale určitě méně.denny píše:to milouš: To,že otevřeš víčko nemá vliv na sílu klepání.Těžko se mi takto radí,zvuky hledám stetoskopem.Myslím ale fakt ty hydrostavy.
to denny : s tou řemenicí je to docela možný...že by škrtala o ten kryt..I když, měli jsme jí sunadnou a nic jsme na ní nenašli a pravad taky je, že když byl dole klíňák a motor běžel, cvakalo to vesele furt...Jinak další letitej automechanik na mě přišel s další možnou teorií,a to dost podobnou té tvojí: že prý totiž když se nedá origo vodní pumpa, ale třeba od Kellíků (můj případ), může se stát že opět po ohřátí motoru na určitou teplotu se trocha roztáhnou lopatky na ní, a ty pak škrtaj o blok motoru.... taky to zní docela logicky Nicméně pravda je, že od té doby co mi ten známej prostříkl ty rozvody nějakým mazadlem (olejem) je klid...je už to cca 2-3 měsíce a auto je tichoučký jak elktrickej vláček Takže to zatím nějak dál neřeším... a jezdím a jezdím...
Zafira 1.8;16V,92kW- Elegance