divnej zvuk z motoru

Co nenajdete na fóru v sekcích Astra G, pravděpodobně to bude zde.
Uživatelský avatar
santik
Příspěvky: 889
Registrován: 27 úno 2007, 01:36
Bydliště: Trencin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od santik » 25 pro 2008, 22:43

sem tam ked cuvam pri otvorenom okne si myslim ze som spravil defekt jak to sicí
Astra G 1.8 5dv ´03 Elegance -----> SAAB 9-3 SS ´09 1.8t

Reklama
 

Milouš
Příspěvky: 21
Registrován: 06 dub 2007, 11:42
Bydliště: ČR

Příspěvek od Milouš » 28 pro 2008, 20:03

manli2 píše:http://ukazto.com/?img=HPIM4335-5fq1.jpg :wink: odpoj tohle... to umí taky krásně cvakat a uvídíš...
Ten ventil mi taky cvaká, ale to není ono, to mě netrápí. :( To cvakání, o kterým jsem psal, je daleko hlasitější.
Astra Caravan 1.6 16V Z16XE

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denny » 28 pro 2008, 21:32

kimi píše:Tak problém je částečně, nebo spíš dočasně známej...měl jsem auto u asi už třetího mechanika a ten přišel na to, že ten pazvuk jde skutečně od rozvodů :cry: Nicméně i on shledal, že jsou opravdu vyměněný a tvářej se naprosto v pořádku, včetně řemenu i kladek...jedinej problém teda je ten hnusnej "cvakavej zvuk", kterej prý jde od tý hlavní řemenice když se rozvody točej a auto je ohřátý... Řemen i řemenicí prosřtíkl nějakým olejem a auto je naprosto zticha.... :wink: ...jenže jde o to na jak dlouho :? ..a teDˇbabo raď. Rozvody jsou po druhý během nějakých 8000km měněný, údajně zcela v pořádku a nepoškozený...akorát vydávaj pazvuky - což mi dost štve, páč i sám pán mechanik se divil, jakej to dělá brajgl - je to slyšitelný v pohodě na 20m od auta!!!(ten zvuk myslim)...ale že by se něco stalo strach mít prej nemusím,,, páč je všechno v pořádku...tak jsem z toho volakýsi změtěný :oops:
99procent po ohřátí se malinko roztahne hl.řemenice a malinkatým kousíčkem škrtá o kryt rozvodů,který už nikdy nedáš do té původní polohy,kde byl.
Ať ten tvůj kámoš mechanik za tepla rychle sundá hl. řemenici a přes nějaký podložky stahne jen rozv.kolo ke klice a natočí motor.Nic se nestane /řemen vedou ještě kladky a vod. pumpa/.Bude-li ticho,tak prohlídněte hl.řemenici zezadu a bude tam skoro neviditelná hranka oleštěná o plast.kryt rozvodů.Lehce stahneš rozbruškou a je ticho.
Už mnohokrát jsem tento problém řešil.Dnes jdu skoro na jisto.

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phrz » 29 pro 2008, 20:44

mě to taky cvaka a je to nekterej z pistu kdyz je nahore :(
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denny » 30 pro 2008, 14:28

Phrz píše:mě to taky cvaka a je to nekterej z pistu kdyz je nahore :(

Kdyby ti cvakal píst nahoře o hlavu,tak už je po motoru :?

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 srp 2007, 09:13
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Phrz » 30 pro 2008, 16:17

vime... ale nerikam ze mi cvaka o hlavu... btw byl jsem v oplu a tam mi rekl ze tohle je docela casta zavda na 14 a 16 motorech a ze se s tim da jezdit bez problemu, ze to tam nekdo ma a uz 5 let vpohode, lukasso si to taky poslechnul a tvrdi to same
bývalé: Astra G Comfort 1.4 https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=25151
nyní: Corsa D Sport 1.4T https://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
nyní: Astra J Cosmo 1.6T SIDI https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Milouš
Příspěvky: 21
Registrován: 06 dub 2007, 11:42
Bydliště: ČR

Příspěvek od Milouš » 30 pro 2008, 19:01

denny píše:99procent po ohřátí se malinko roztahne hl.řemenice a malinkatým kousíčkem škrtá o kryt rozvodů,který už nikdy nedáš do té původní polohy,kde byl.
Ať ten tvůj kámoš mechanik za tepla rychle sundá hl. řemenici a přes nějaký podložky stahne jen rozv.kolo ke klice a natočí motor.Nic se nestane /řemen vedou ještě kladky a vod. pumpa/.Bude-li ticho,tak prohlídněte hl.řemenici zezadu a bude tam skoro neviditelná hranka oleštěná o plast.kryt rozvodů.Lehce stahneš rozbruškou a je ticho.
Už mnohokrát jsem tento problém řešil.Dnes jdu skoro na jisto.
Mě to cvaká taky při teplým motoru, při studeným ne. Ale jak jsem poslouchal, tak od rozvodů to nejde, jakobych to slyšel nejvíc z místa před škrtící klapkou. Je pravda, že mi to žere olej, ale po poslední výměně (nějaký Valvoline 5W-40) jakoby to olej nežralo až teď najednou jsem zjistil, že je měrka suchá, tak se tam vešel litr. Ale cvaká to dál. Ještě jsem nedávno měnil baterii, nemá to nějakou souvislost?
Astra Caravan 1.6 16V Z16XE

pansuu
Příspěvky: 492
Registrován: 29 zář 2007, 17:15

Příspěvek od pansuu » 30 pro 2008, 19:20

Chlapy, když jsem naposled dolejval olej, trošku jsem to přepísk. A jak jsem to tam hrknul, něco mi přeteklo vrchem, hladina na měrce je ok. Teďka se ozívá z motoru takový pískání. Mohlo to natýct někam, kde to vadí. Jednou už se mi to stalo, ale ten pazvuk se začal ozývat až teď. Nesetkal jste se s tím někdo? Dík.

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denny » 30 pro 2008, 22:56

Phrz píše:vime... ale nerikam ze mi cvaka o hlavu... btw byl jsem v oplu a tam mi rekl ze tohle je docela casta zavda na 14 a 16 motorech a ze se s tim da jezdit bez problemu, ze to tam nekdo ma a uz 5 let vpohode, lukasso si to taky poslechnul a tvrdi to same
Spíš máš některý se závěsů vačkových hřídelů volnější,ale s tím najedeš i 100000 bez mrknutí.
Ale v tomto topicu kolega už na začátku docela jasně popsal závadu,která ho trápí brzy po výměně rozvodů.Proto si myslím,že to je ta hl. řemenice o kryt po zahřátí.Už jsem to fakt řešil snad 50x a vždy po výměně rozvodů.

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denny » 30 pro 2008, 22:59

Milouš píše:
denny píše:99procent po ohřátí se malinko roztahne hl.řemenice a malinkatým kousíčkem škrtá o kryt rozvodů,který už nikdy nedáš do té původní polohy,kde byl.
Ať ten tvůj kámoš mechanik za tepla rychle sundá hl. řemenici a přes nějaký podložky stahne jen rozv.kolo ke klice a natočí motor.Nic se nestane /řemen vedou ještě kladky a vod. pumpa/.Bude-li ticho,tak prohlídněte hl.řemenici zezadu a bude tam skoro neviditelná hranka oleštěná o plast.kryt rozvodů.Lehce stahneš rozbruškou a je ticho.
Už mnohokrát jsem tento problém řešil.Dnes jdu skoro na jisto.
Mě to cvaká taky při teplým motoru, při studeným ne. Ale jak jsem poslouchal, tak od rozvodů to nejde, jakobych to slyšel nejvíc z místa před škrtící klapkou. Je pravda, že mi to žere olej, ale po poslední výměně (nějaký Valvoline 5W-40) jakoby to olej nežralo až teď najednou jsem zjistil, že je měrka suchá, tak se tam vešel litr. Ale cvaká to dál. Ještě jsem nedávno měnil baterii, nemá to nějakou souvislost?
Tobě kolego asi cvakají hydrostavy a taky budeš mít máznutý nějaký závěs vačky,protože když jezdíš až nasucho,tak ti sice kontrolka neblikne ,ale vršek motoru už skoro nemaže a vše se vydírá.

Milouš
Příspěvky: 21
Registrován: 06 dub 2007, 11:42
Bydliště: ČR

Příspěvek od Milouš » 01 led 2009, 17:35

denny píše: Tobě kolego asi cvakají hydrostavy a taky budeš mít máznutý nějaký závěs vačky,protože když jezdíš až nasucho,tak ti sice kontrolka neblikne ,ale vršek motoru už skoro nemaže a vše se vydírá.
Když ale sundám víčko na dolévání oleje, tak vidím, jak se tam točí jedna vačka. Tak bych taky předpokládal, že to cvakání odkrytím víčka výrazně zesílí, kdyby to mělo být něčím, co je v prostoru pod víčkem. Ale ono ne, z tý díry to cvakání není slyšet. Nebo ty hydrostavy jsou zase kus někde jinde? Já nevím, kde jsou, myslel jsem hned u vaček. A co vstřiky, ty nemůžou cvakat? Nebo nějakej krokovej motorek u škrtící klapky? Někde tam je to cvakání nejvíc slyšet. Díky denny!!
Astra Caravan 1.6 16V Z16XE

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denny » 01 led 2009, 21:29

to milouš: To,že otevřeš víčko nemá vliv na sílu klepání.Těžko se mi takto radí,zvuky hledám stetoskopem.Myslím ale fakt ty hydrostavy.
Tady jsem ti našel něco o nich.Je to jen angl.
http://www.luk-as.de/content.luk_as.de/ ... 211_aa.jsp

Milouš
Příspěvky: 21
Registrován: 06 dub 2007, 11:42
Bydliště: ČR

Příspěvek od Milouš » 02 led 2009, 21:04

denny píše:to milouš: To,že otevřeš víčko nemá vliv na sílu klepání.Těžko se mi takto radí,zvuky hledám stetoskopem.Myslím ale fakt ty hydrostavy.
No tak stejně, když vidím vačku, tak ty hydrostavy jsou hned u vaček. Takže při otevření víčka by ten zvuk musel zesílit, nebo ne? Nemyslím, že by zesílilo vlastní cvakání, ale jen ten zvuk skrz ten otvor po víčku, prostě by to bylo jen líp slyšet. Ještě jsem to včera zkoušel poslouchat a opravdu nejvíc to je slyšet, když mám ucho 15 cm nad EGR ventilem a směr ke škrtící klapce nebo před ní. Opakuji, jen u teplého motoru, u studeného je to možná taky slyšet, ale určitě méně.
Astra Caravan 1.6 16V Z16XE

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od denny » 03 led 2009, 14:10

Milouš píše:
denny píše:to milouš: To,že otevřeš víčko nemá vliv na sílu klepání.Těžko se mi takto radí,zvuky hledám stetoskopem.Myslím ale fakt ty hydrostavy.
No tak stejně, když vidím vačku, tak ty hydrostavy jsou hned u vaček. Takže při otevření víčka by ten zvuk musel zesílit, nebo ne? Nemyslím, že by zesílilo vlastní cvakání, ale jen ten zvuk skrz ten otvor po víčku, prostě by to bylo jen líp slyšet. Ještě jsem to včera zkoušel poslouchat a opravdu nejvíc to je slyšet, když mám ucho 15 cm nad EGR ventilem a směr ke škrtící klapce nebo před ní. Opakuji, jen u teplého motoru, u studeného je to možná taky slyšet, ale určitě méně.
Nebo je to ten závěs vačky,taky jsem to tu psal.Prostě stetoscop a hledat a NAJÍT.

Uživatelský avatar
kimi
Příspěvky: 60
Registrován: 22 bře 2007, 11:24
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od kimi » 03 led 2009, 20:19

to denny : s tou řemenicí je to docela možný...že by škrtala o ten kryt..I když, měli jsme jí sunadnou a nic jsme na ní nenašli a pravad taky je, že když byl dole klíňák a motor běžel, cvakalo to vesele furt...Jinak další letitej automechanik na mě přišel s další možnou teorií,a to dost podobnou té tvojí: že prý totiž když se nedá origo vodní pumpa, ale třeba od Kellíků (můj případ), může se stát že opět po ohřátí motoru na určitou teplotu se trocha roztáhnou lopatky na ní, a ty pak škrtaj o blok motoru.... taky to zní docela logicky :?: Nicméně pravda je, že od té doby co mi ten známej prostříkl ty rozvody nějakým mazadlem (olejem) je klid...je už to cca 2-3 měsíce a auto je tichoučký jak elktrickej vláček :?: Takže to zatím nějak dál neřeším... a jezdím a jezdím...
Zafira 1.8;16V,92kW- Elegance

Odpovědět